همچنان اصلی ترین پرسش پیش روی سرمایه گذاران و مردم تعیین تکلیف آینده بازار مسکن است. رئیس انچمن انبوه سازان اعتقاد دارد، آینده با گرانی می آید.

مینا یوسفی: مجتبی بیگدلی، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در رابطه با تحلیل وضعیت مسکن در سالی که گذشت، به خبرآنلاین گفت: براساس منحنی روند قیمت مسکن که بر اساس اطلاعات مرکز آمار و بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تعیین می‏شود، روند این منحنی با فراز و فرودهایی سینوسی مواجه است. به طور تقریبی هر 3 تا 5 سال، بازار مسکن با رکود مواجه می‏شود که طول این رکود بین یک تا دو سال به طول می‏انجامد. این رکود مثل آرامش قبل از طوفان است که خرید و فروشی در این بازار صورت نمی‏گیرد.

بیگدلی در ادامه افزود: متاسفانه ما در این زمینه با مشکل فرهنگی هم روبرو هستیم. به طوری که وقتی بازار دچار رکود می‏شود به جای اینکه مردم برای خرید اقدام کنند و از تخفیف‏هایی که خاص این دوره است بهره‏مند شوند، آنها هم دست از خرید و فروش می ‏کشند. به هر حال هر رکودی فرجامی دارد. فرجام این رکود یک سونامی و اوج قیمت‏هاست.

دبیر کل جامعه اسلامی کار آفرینان با برآورد اینکه نیاز کشور به صورت سالانه به اندازه 30 کشور در اروپاست، تصریح کرد: ما در هر سال به اندازه کویت، امارات، بحرین و قطر در کشورمان یک کشور جدید می‏سازیم! سالی 5/1 میلیون ازدواج، 500 هزار حوادث غیرمترقبه و بافت‏های فرسوده همگی بر روی سد تقاضا فشار می‏ آورد و وقتی این سد شکسته شد، همه چیز را با خود می‏ برد.

وی با پیش‏ بینی بازار مسکن در سال آینده گفت: در سال آینده با سونامی بی‌سابقه‌ای مواجه خواهیم شد. متاسفانه مردم ما نیز به جای اینکه قبل از افزایش قیمت خرید کنند، در زمان سونامی هجوم می‏ آورند که خود عاملی است برای بیشتر شدن قیمت‏ ها و مثل بنزینی می‏ ماند که روی آتش ریخته شده باشد.

بیگدلی افرود: من به عنوان کارشناس مسکن که 20 سال در این بازار بوده ‏ام و 50 سال نیز بازار را مطالعه کرده ‏ام، پیش ‏بینی می‏ کنم همانطور که رکودی که در آن قرار داریم بی‏ سابقه‏ بوده، سونامی که در کشور اتفاق خواهد افتاد، بی ‏سابقه‏ ترین سونامی در طول تاریخ 50 ساله اخیر کشور خواهد بود که به تمام ارکان اقتصاد سرایت خواهد کرد.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور به راهکارهایی برای جلوگیری از این سونامی اشاره و اظهار کرد: دولت باید ساخت را رونق بخشیده و مشوقی برای کارآفرینان باشد و عوارض را کم کند و تخفیفات ویژه‏ای در اختیار کارآفرینان مسکن قرار دهد تا از این رکود هرچه سریعتر خارج شویم.

وی در ادامه افزود: اما متاسفانه نه تنها چنین اقداماتی صورت نمی‏ گیرد بلکه با بالاترین مالیات بر تولید و ساخت مسکن مواجه می‏ شویم. مالیات در زمان رکود یعنی دفن کردن سرمایه‏ هایی که می ‏تواند از سونامی قیمت مسکن جلوگیری کند.

بیگدلی در انتقاد به بساز و بفروش خطاب کردن کارآفرینان مسکن گفت: هربار مدام بیان می‏ شود این بساز و فروش‏ ها! ما بساز و بفروش نداریم که این‏گونه مجلس به کارافرینان مسکن توهین می ‏کند! این واژه در شان یک کارآفرین نیست. این افراد برای 1200 بنگاه‏ اقتصادی کارآفرینی می‏ کنند و نیاز کشور را مرتفع می ‏کنند. این‏ها انبوه‏ سازان کوچکی هستند که بزرگترین رکورد در کشور را در مسکن مهر رقم زدند.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید کرج A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    148 9
    قیمت الان هم گرونه مردم نمی خرند باز بره بالا برای خیلی ها فرق نمی کنه فقط مستاجر جماعت بیچاره تر میشه
  • باقری A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    اقای محترم جمعیت این چهارتا کشور که گفتید روی هم به 5 میلیون هم نمی رسه وافعا شما کارشناس هستید که این حرف را زدید اول تحقیق کنید بعد این حرف رابزنید لطفا نظرم راسانسور نکنید و ثبت کنید.باقری از زرین دشت
    • محمدی A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
      16 3
      واقعا حق با شماست آقای باقری کارشناسیتون از صدتا از این کارشناسها می ارزد
  • علی US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    مردم دیگه پول خرجی روزانه شان را بیشتر ندارن،از کجا بیارن سودهای کلان به جیب کار آفرینی کوچک بریزند؟؟!! خاطرجمع باشین،سونامي در سال 93 هم خبرش نیست!
  • نیا A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    خوب این دلیل قیاس نمیشه مثلا ما هر سال به اندازه 2 برابر جمعیت بحرین به جمعیتمان افزوده میشه . مهم اینه که کیفیت خانه هایی که میسازید مثل مال اونهاست؟
  • علی A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    متاسفانه ایشون خوب بلد نیستند وضعیت بازار رو بسنجند .. مردم توان خرید ندارد... قیمت ها کاذب بالاست .. ببینید چقدر مستاجر نشین داریم ...
    • داود A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
      19 32
      اتفاقا نظر ایشون به واقعیت خیلی نزدیکه. ملاک افزایش یا کاهش قیمتها به قدرت خرید مردم چندان بستگی نداره. دقیقا زمانی که مردم با اوج مشکلات اقتصادی مواجه بودند به یکباره اون جهش وحشتناک اتفاق افتاد. حالا خودتون اضافه کنید فاز دوم هدفمندی و افزایش قیمت بنزین و آب و برق و..... مگه پارسال کسی تصور میکرد آپارتمان به این شکل سرسام آور رشد قیمت داشته باشه؟ اما در کمال ناباوری آپارتمان منطقه خودمون توی تهرانپارس از متری 1700 به حدود 5 تومن رسید.....
    • هادی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
      39 10
      این جماعت دلال فقط به نفع خودشان حرف میزنند و کاری هم به توان خرید و اجاره ندارند
  • بی نام RO ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    سونامی مسکن کجا بود. قیمت ها بشه متری 100 میلیون تومن. وقتی حقوق کارگر زیر 700 تومنه از کجا بیاره بخره؟
  • جنوب A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    123 8
    کو کیفیت ساختمان ها ؟ 50 درصد اونا هم ایمن سازی نداریم قیمت ها رو که دیگه نگو و نپرس ... قیاس بچه گانه ای بود
  • ابراهيم A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    هر موقع ميگن گرون ميشه بدونيد ارزون ميشه چون ميخواند مردم را با اين حرفها به سمت خريد بکشونن تا بازارشون از رکود در بياد اينم من با تجربه 30ساله ام تو بازار ميگم
  • ali A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    3 21
    من با نظر اين آقا موافقم.پارسال شب عيد قيمت ها از اينم بالاتر بود. مردم هم ازترس اين كه بالاتر بره هجوم آورده بودن براي خريد.الان هم خيلي ها به اميدپايين تر اومدن بيشتر قيمت هانشستند كه البته پايين تر نمياد.مطمئنا يه سونامي قيمت تو راهه
  • بی نام FI ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    17 0
    آره معلومه خیلی با سوادی!!!؟؟؟ واقعا در سال 5.1 میلیون ازدواج رخ میده باسواد!!!!!
  • حامد A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    14 0
    اولا که این چند کشوری که نام برده شده به اندازه ی استان سمنان وسعت و به اندازه ی خراسان رضوی جمعیت ندارند. دوما یک کارگر در این کشورها پس از چند سال میتواند صاحب خانه شود و در ایران پس از چند سال کار دوشیفته میتواند پول رهن یک حانه را پس انداز کند؟؟؟ این آقا به درآمد خودش نه با درآمد یک کارگر یا یک کارمند متوسط محاسبه کند امیدوارم که خبرانلاین این نظرم را منعکس نماید
  • هدي IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    23 0
    اين آقاي بيگد لي ميخاد مردم را دست پاچه كنه جون براي همكاراش دل ميسوزونه پس ازچند سال كه سود هاي كلان كرده اند مدتي است كه از اون چيز ها خبري نيست . جناب آقاي بيگدلي يك كارمند اگه هيجي خرج نكنه 25 سال طول ميكشه كه يك خونه 60 متري در جاي متوسط تهران بتونه بخره (با همين وضع ركود )حال از كجا كسي ميتونه خونه بخره كه سونامي بشه .خواب ديدي خيره. خريداري كجا بود.
  • رحمن A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    2 7
    با روان سازی جمعیت از کلان شهرها به روستاهای خیلی از مشکلات کشور خودبخودی حل خواهد شد. تمام این کشورها روی هم اندازه یک استان ما نیستند.
  • behrad IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    11 0
    این اقا به نظر من باید اول فرق کار افرین رو با بساز بفروش بدونه بعد نظر بده بساز بفروش اسمش از قدیم روشه شما واقعا فکر میکنی این بساز بفروشها از روی دلسوزی کار افرینی میکنن یا به خاطر سود چند برابری ؟بدون اینکه ریالی مالیات از این سود کلان چیزی به دولت برسه به نظر من کلمه بساز بفروش هم برای اینها زیادیه
    • بی نام US ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      14 0
      بقول دوستمون بساز بنداز بهترین کلمه است شایدم "سر هم کن بنداز"
  • امیدرضا A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    9 0
    هر کسی اطلاعات و نظری داره اما بااین شواهد که دوره اوج یا سونامی بازار همین سال گذشته رخ داد و قیمتها افزایش پیدا کرد و ضمننا عرضه و تولید بسیار زیاد مسکن و در عین حال تقاضای کم مردم ، نمی شه سونامی جدیدی رو متصور بود. افزایش قیمت ناشی از هدفمندی ایجاد می شه ولی نمی تونه محرکی برای خرید یا سونامی باشه. وام مسکن هم خیلی سهمی در قدرت خرید یک چندم شده مردم نداره.
  • max A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    10 0
    آدمی که همه جوره سیر باشه و از شکم و جیب مردم خبر نداشته باشه ازین تحلیل های آبکی میکنه...جوونایی که خونه متری 2 میلیونم نمیتونن بخرن متری 200 میلیونم بشه براش فرقی نمیکنه...امسال تورم زیادی داریم و این یعنی اینکه مردم شاهکار کنند شکمشونو سیر کنن و قدرت خرید مردم توی بخش مسکن کمتر و کمتر و رکود در بازار مسکن سنگینترو سنگینتر میشه...
  • حسین A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    4 8
    خیلی ساده است با افزایش هزینه تولید ساختمان که ناشی از افزایش تورم است سازنده هم باید گرانتر بفروشد تا ضرر نکند اگر نخرند دست از تولید میکشد و عرضه کاهش میابد و بالطبع باز قیمت ها بالا میرود . هیچ ربطی به حقوق کارگر هم ندارد مگر متقاضیان مسکن کارگر یا کارمند هستند . بخش زیادی از نقدینگی در بازارهایی مانند بورس ارز و طلا سرمایه گذاری شده اند که هر لحظه ممکن است به بازار مسکن وارد و باعث افزایش قیمت مسکن شوند . تمام نظراتی که داده شده نظراتی احساسی و بدور از واقعیات است . این افراد دوست دارند مسکن گران نشود و نظرات احساسی میدهند ولی متاسقانه این چنین نیست .
  • یاسر دزکی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    13 1
    این ساختمانهای 99 ساله که مثل لانه کلاغ میمانند و همه شون تکمیل نشده خراب میشند منظورتون هست آقای مهندس
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    17 1
    اگه حقوقا ماهی 5 ملیون تومن بود اره سونتمی می اومد ولی با حقوقای 700-800 تومنی نسیم هم نمی یاد
  • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    17 2
    ارزون هم بشه ما پول خریدشو نداریم. اصلا مستاجریه مقاومتی میکنیم نشد کنار خیابون ، پارک و چادر ... دیگه چی بگم حیا هم چیز خوبیه یوسف از شمال
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    12 1
    هر کاریتون کنن بساز بندازید. ارزش افزوده که ندارید یه پولی از یه جایی بهتون رسیده ملک میسازید میگذارید گرون شه بعدش میندازید به من و امثال من آدم ندار.
  • کاوه A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    8 0
    مغرضانه گفته . اولا 2 سال رکود تو بازار مسکن کجا بود نهایتا 8 9 ماه بیشتر نیست که بازار آرامش پیدا کرده. دوما دقیقا یادم هست رکود قبلی تو دهه 80 هم طولانی تر بود هم افت قیمت بیشتر . سوما این آقا برای کنترل قیمت و جلوگیری از سونامی هیچ اشاره به نوعی نظارت یا سیاست گذاری غیر مستقیم بر سازنده ها نکرده فقط گفته عوارض و مالیات از این ها کمتر بگیرید . یعنی عامل قیمت های گتره ای و بی حساب کتاب رو همین عوارض دونسته .
  • بنده خدا IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    10 0
    یعنی عاشق این طرز تفکر و نظرات هستم بازم تمام کاسه کوزه ها سر مردم میشکنه و فرهنگ هم که همیشه نداریم. بابا اون بدبخت بیچاره که میره خونه بخره به امید وام میره و یه خورده پس اندازی که داره مشکل اینجاست که وقتی رکوده وام نمیدن و وقتی هم که وام میدن رکود تموم میشه و چون مردم برا خرید میرن قیمت ها رو فرصت طلبها میبرن بالا چرا دولت قیمت ها رو کنترل نمی کنه؟ چرا از کسی که بیش از یک خونه داره مالیات بر دارایی نمی گیره؟ چرا؟ چرا وقتی مشتری نیست قیمت خونه پایین نمیاد ولی تا دو تا مشتری میاد قیمت ها میره بالا؟ در آخر من سی ساله مجرد با حقوق 700 هزار تومن چطور میتونم خونه بخرم؟ چطور ازدواج کنم؟
  • مهرداد A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    21 1
    یکی از مشکلات اقتصاد ما وجود افرادی به اصطلاح کارشناس است که نظریات خلق الساعه و من دراوردی ابراز میکنند در حالیکه به قول یکی از کاربران با این حرفها هدفشون تشویش اذهان مردم و کشوندن اونها به خرید است. همین افراد به اصطلاح کارافرین با سودهای نامتعارف و عدم پرداخت مالیات به سودهای کلانی رسیده اند. چطور در موقع گرونی به فکر مردم نبودند و نمی گفتند مسکن دچار رکود میشه!!!!!!!!
  • جوان IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    13 3
    من یه جوونم تازه ازدواج کردم هربار خبرای شمارو می خونم افسردگی میگیرم ماشالا روی من و تو و بی بی سی فارسیو سفید کردید باشه سانسور کنید ولی واقعیت اینه
  • احمد A1 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    18 0
    اینها شایعات از خدا بی خبرهایی است که با وام های دولتی ده ها و یا صد ها واحد ساختن و حالا رو دستشون باد کرد. امیدوارم اونقدر ازشون نخرن تا قیمت ها پایین بیاد. امروز قیمت مسکن دقیقا دو برابر قیمت واقعی هست.
  • پارسا IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    12 0
    ایشون توهم زدن یکی نیست به این اقایون متوهم بگه که مردم پوله شکم سیرکردن هم ندارن بازار ملک تا ۳سال اینده در رکود میماند و با کاهش قیمت مواجه خواهد شد این بازار گرمی ها دیگه جواب نمیده چون مردم قدرت خرید ندارن....... خواهش میکنم چاپ شود خبر انلاین عزیز سال۹۳ مبارک سال خوبی داشته باشید
  • بی نام A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    11 1
    قبل از اون موقع که بیست در صد هم قیمت پایین اومد همین ایشون میگفت بشتابید که قیمت ها پایین نمیاد و کف قیمت است۰۰۰۰ فقط دنبال جیب خودشون هستند۰۰۰۰ کار راحت بشین تو مشاور املاک برای مردم تز بده
  • بی نام IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    14 0
    اگر ایشون اجاره نشین بودند اینطور پیش بینی نمیکردند
  • بی نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    18 0
    سونامي؟؟؟؟ خيلي کارشناسي عزيز!!! وقتي کف دست مو نداره تو بگو بکن.....
  • سامان IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    8 0
    منظور ایشون ساخت مسکن به اندازه این چند کشور است یعنی کل کشورشون رو ما در یک سال میسازیم ! اما علت گرانی مسکن 1- گرانی زمین 2- گرانی مصالح 3-گرانی نیروی کار 4-هزینه نظام مهندسی 5-هزینه شهرداری 6-هزینه دارائی 7- حق انشعاب گاز ، برق ، آب 8- عدم دریافت مالیات سنگین از واحدهای مسکونی خالی از سکنه 9- نبود قانون در رابطه با نرخ کرایه مسکن آقایان لطف کنند این چند قلم مشکل را حل کنند مسئله مسکن حل میشه خیلی پیچیده نیست !.. یک سوال بزرگ چطور قیمت مسکن مهر متری 550 الی 600 هزار تومان تمام میشه؟!!
  • سعيد JP ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱
    11 0
    سونامي قيمت مسكن؟!! با كدام پول؟!! با اين حقوقها؟!! مردم با همين قيمت ها هم تواان خريد ندارند نه اينكه رغبت نداشته باشند. همين قيمت ها هم نتيجه احتكار يك تعداد "بساز بفروشي" است كه براي كسب منافع ميلياردي چندين ده هزار واحد را عمدا خالي نگه داشته اند تا قيمت كاذب ايجاد شود. بد نيست قيمت مسكن، سطح درآمد و تسهيلات خر يدمسكن در تهران را با چند كشور اروپايي مقايسه كنيد بعد نظر بدهيد. راجع به جمعيت اون ٥ كشور و مقايسه اون هم به وفور نظر دادند پس من نظر نمي دهم. به نظر شخص من اگر موضوع احتكار مسكن به شدت و قاطعيت بررسي شود شاهد كاهش قيمت مسكن هم خواهيم بود. بحث ثروتهاي هنگفت باد آورده بساز بفروشها هم كه بماند. هر كه برق در خرمن مردم بيند پندارد حال مردم دنيا خوش استرد
  • جعفر A1 ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    26 0
    آخه پولى دست مردم نيست که گرانى بشه
  • امیر IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    7 0
    هر بازاری بر پایه عرضه وتقاضا شکل می گیرد،تولیدوعرضه مسکن کم شده ،اما به علت بالا بودن قیمت ها،عدم تسهیلات مالی مناسب و... تقاضا هم کمتر شده،بهتر هست عدالت توزیعی توسط ثروتمندان و دولت اجرا شود تا همه صاحب یک خانه باشند نه یک نفر صاحب چند خانه.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    18 0
    اين آقا خودش از آن بساز بفروشهاي قهار است نگران مسكن هاي رو دست مانده خودش است
  • بی نام IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    15 0
    واقعا که....فکر کردین با چند تا کلمه و فلسفه بافی می تونید باز هم روی دوش مردم سوار بشید. شما بساز بفروش ها....هی ی ی ی خدا شکرت . نمیشه رفیق . 20 سال دلالی کردی بس ه ....نمی تونید با جو سازی باز هم سود بیشتر بخورید . در ضمن آمار ها نشون میده که در شهری مثل تهران بیشتر از تقاضا پروانه ساختمانی صادر شده . حالا بذارید مالیات بر مسکن تصویب بشه . بعد سونامی رو نشونتون میدم . جون ه جدت حذف نکن
  • کارشناس A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    12 0
    قیمت مسکن افراد متقاضی مسکن و مردم عادی بالا نمی برند بلکه پول های بادآورده باعث افزایش تقاضای کاذب مسکن و قیمت ها میشود مثلا وقتی طرف در بورس در مدت 3 ماه 150% بعضا در بعضی سهام ها سود کرده مقداری از پولش را می اورد و در بازار مسکن برای خودش 2 تا 3 تا خونه میخره .اینجوری میشه که قیمت ها بالا میره وگرنه مردم عادی کی توان خرید مسکن دارند که بخواهند سبب ایجاد افزایش تقاضا در بازار شوند!
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    30 1
    ایشون مثل اینکه خیلی مسکن برای فروش دارن تو دستشون مونده...بابا منصف...وقتی مردم ندارن شکمشون سیر کنند چه جوری بیان خانه بخرند...
  • مهدی IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    16 2
    جمله آخرش خیلی جالبه: "این‏ها انبوه‏ سازان کوچکی هستند که بزرگترین رکورد در کشور را در مسکن مهر رقم زدند. بله بزرگترین رکورد تو کار پر هزینه و بی کیفیت و غیر کارشناسی و ..... !
  • مصطفي A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    12 0
    نفست از جاي گرمي بلند ميشه! كو پول؟ مردم نون ندارن بخورن!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    11 0
    بله نباید گفت این بساز بفروش ها بلکه باید گفت این بساز بندازها! خونه نمی سازند که طویله می سازن که با زلزله 3 ریشتری می ریزه پایین! واژۀ کارآفرین حرمت داره آقای محترم. بساز بندازهایی رو میشناسم که 2 ساله تیلیاردر شدن. شما برو ببین در آمربکا و اروپا تنها شرکتهای بزرگ و معتبر هستند که ساختمان می سازند. اینجاهر کی با ننش قهر میکنه می ره یه طویله می سازه میندازه به یه آدم بدبخت و بعد سر دو سال پولدار میشه!
  • محمد A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    14 0
    اخه هرچقدربالابره وقتی کسی پول خوردوخوراکشو نداره چطوردیگه میتونه خونه بخره حالا میخواد سونامی بشه یانشه خوش بحال دولتمان!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    9 0
    بدون تردید و به یقین ، هدف از بحث فوق ایجاد نگرانی برای بی خانمان هاست تا تشویق بخرید خانه شوند و مسکن از رکود خارج گردد .
  • عادل A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    22 0
    این آقای مثال بارزی از املاکی های کلاهبردار هستن چطور با تحلیل های مزخرفشون میخوان بازار رو دوباره داغ کنن !
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    9 0
    راست میگه سونامی راه افتاده ولی این بار این سونامی بساز بفروش ها ببخشید کارآفرین های خرده پا رو با خودش میبره همون هایی که سود چندصد درصدی میبردن حالا باید پس بدن. مردم دیگه پول یا مفت ندارن برای جاه طلبی شما بدن
  • شهروند طهران IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    16 0
    بنظر می آید کارشناس محترم از جیب مردم خبر ندارنند. آقای کارشناس بنده که 45 سال در منطقه 3 طهران زندگی و بزرگ شده ام و جز طبقه متوسط بالا هستم امروز با وجود داشتن نقدینگی مناسب دیگر قادر به خرید 100 متر آپارتمان در منطقه 3 نیستم / دوستان و آشنایان نزدیک هم که دارای شغل های رده بالای بانکی هستند هم دیگر نمی تواند نه خانه خود را بزرگتر کنند و نه آپارتمان دیگر خریداری کنند. خیلی ساده تعداد کسانی که قادر به خرید هستند انگشت شمار است و با این قیمت های تا 3 سال آینده مسکن در رکود کامل و رو به پایین خواهد بود/ قیمت ها باید 40 تا 50 درصد پایین بیاید تا مسکن رونق پیدا کند.
  • حمید IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    9 14
    امسال مسکن 40%گرون میشه ومردم میخرن خوبم میخرن.تا چیزی گرون نشه مردم نمیخرن
    • ahoora A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      2 5
      کاملا موافقم
  • علیرضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    8 1
    درسال آینده رکودبازارمسکن شدیدترخواهدشد،چرا؟زیرا اولاعوارض گوناگونی که شهرداریها برای مسکن سازان وضع کرده اند،افزایش خواهد داشت.ثانیا:هزینه نیروی انسانی برای ساخت وساز بدلیل بالا رفتن دستمزدها بالا تر خواهدرفت.ثالثا:قیمت برخی مصالح نوین غیرازآهن،سیمان وآجر،افزایش خواهدداشت.....این عوامل سبب بالا رفتن هزینه ساخت شده ودرعوض درآمد مردم یعنی خریداران بهبودچندانی نخواهدداشت.ازطرفی باتوجه به کم آبی درمناطق مختلف کشورتاثیرخشکسالی بررونق مسکن اجتناب ناپذیرمیباشد.وقتی آب نباشدازآبادانی هم خبری نیست.ازطرف دیگر کارگاه های مختلف صنعتی هم که تعریفی ندارند وصنعت ما هم روبه زوال وتعطیلی است.کشاورزی هم همینطور.پس کدام قشرجامعه شاهد بهبود کسب وکار خواهدبود؟هیچکدام.مگرازکشور یاکره دیگری بیایند وخانه بخرند
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    4 4
    مردم ایران اونقده ثروتمند هستن که نگو .همه پولای مردم در بانکها با سود 24درصد خوابیده . در زمان شروع سونامی بورس و بانک وطلا و دلار همش ورشکست میشه . بالاخره طرف که اینا رو میگه یه متخصص است .
  • 22 A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    28 0
    معلومه اپارتمانایی که ساختی بد جوری رو دستت مونذه . بابا جون به جای 300% سود باید با 50% سود کنار بیای .راستی همین قیمت ها از پایتخت های اروپایی هم بالا تره مگه یارو مغر خر خورده بره ته تهران خونه بخره؟
  • موسوی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    12 0
    ایشون درست میگن ولی با کمی تامل در هر کوچه حداقل سه ساختمان 10 واحدی با در حال ساخته یا اماده عرضه به بازاره به نظر من عرضه زیاد است درامد ها کم سرمایه به علت جابجا نشدن ملک ها کم است و افزایش سود بانکها مالیات اجاره و مالیات نوسازی جدید ومالیات بیشتر 2بار معامله کردن ملک و احتمال توافق نهایی با غرب به نظر من تورم هم اگه داشته باشیم بازار بیشتر به کما میرود وحداقل به مانند تورم سال90و91 نخوهد شد.
  • رضا A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    14 0
    و همین است حکایت گران شدن خودرو نخرید مطمعنا" ارزون میشه.............................
  • نادم IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    7 1
    گران شدن هر چیزی مانند سکه مسکن و... را سرمایه های سرگردان که در دست عده ای معدود است رقم می زند . چاره ی کار هم نخریدن است نه اینکه مردم عادی هم هجوم ببرند . نخرند روی دستشان باد می کند وارزانتر هم می فروشند وجای دیگری سرمایه گذاری می کنند مانند سکه هاشون که ارزا ن فروختند و به سوی مسکن آمدند ....
  • بی نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    8 0
    ایشون "رئیس انجمن انبوه سازانه " . طبیعیه بنفع اونا حرف بزنه و بازار رو براشون داغ کنه تا از رکود بیان بیرون. ایشون غصه انبوه ساز بیچاره رو میخوره که بجای سود 300 در صد حالا باید بسود 200 درصد باید قناعت کنند!. ولی اتفاقات اقتصادی سال 91 دیگه تکرار نمیشه . وقتی اقتصاد رو بسلامت میره سروصدای دلالها بالا میره
  • مجيد IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    8 0
    اقاي به ظاهر كارشناس، فراموش نكنيد به عنوان يك مسوول صحبت ميكنيد، نظر شما ذهنيت هاي مختلفي ايجاد ميكنه، اگه به قول شما سونامي نيومد پاسخگو هستيد؟
  • محمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    باسلام، این اقای کارشناس داره درست میگه چرا چون وقتی طی 2 سال گذشته امتیاز اب 6 برابر و برق 5 برابر پروانه ساخت 2 تا 4 برابر ، بها زمین 2 تا 8 برابر اهن 1.5 برابر ، لوله و تجهیزات تاسیساتی مثل کانال کولر لوله پلی اتیلن و پلی پروپیلن و شیرالات 2 تا 3 برابر سیم مسی جهت برق 2 تا 3 برابر دستمزد در برخی موارد 2 برابرو بطور کلی با 1.5 برابر رسیده است و با محاسبه وزنی میزان لازم هر ایتم میتوان دریافت که بها مسکن بطور قطع با 1.5 برابر تا اواسط سال و به 2 تا 3 برابر بها کنونی تا اواسط سال 94 خواهد رسید. باز هم میگویم اینها درصورت کنترل بازار است و نه هجوم خریداران کاذب ، لذا اگه پول ، دلار یا سهام دارید یا می توانیدوام بگیرید مسکن بخرید و اگه مسکن دارید تبدیل به بهترش رو پیشنهاد میدم