تسنیم نوشت:

سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی این موضوع که ریزگرد‌های حاوی اروانیوم وارد کشور شده است یک شایعه‌ای بیش نیست و اگر کسی ادعایی در این زمینه دارد باید اثبات شود.
موید حسینی صدر، سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی ‌ در خصوص آلودگی هوای کشور و راهکار کاهش این امر، گفت: یکی از جدی‌ترین معضلات شهرهای بزرگ مانند تهران، آلودگی هوا بوده که این موضوع جزء مطالبات مردم مطرح است و برای رفع وحل آن باید اقدامات مهمی صورت گیرد.
او با بیان اینکه مصرف بالای سوخت، مشکلات موتور خودرو و کیفیت سوخت از عوامل موثر و اصلی آلودگی هوا محسوب می‌شود، ادامه داد: متاسفانه در زمینه حمل و نقل عمومی دچار ضعف هستیم که در این زمینه باید اقدامات موثری صورت گیرد.
سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف بسیار سوخت آلودگی به دنبال دارد، گفت: موتورخودروها باید کیفیت بالایی داشته و مبدل روی آن نصب شود؛ متاسفانه بنزین پتروشیمی حجم بالایی از آلودگی را به خود اختصاص می‌دهد و اینکه می‌گویند حذف شده کاملاٌ مشخص نیست که این امر صورت گرفته باشد.
حسینی صدر گفت: بالای 45 میلیون لیتر از پالایشگاه بنزین پتروشیمی تولید می‌شود بنابراین باید به دنبال اصلاح مصرف سوخت و وارد نکردن بنزین پتروشیمی باشیم و دولت این امر را در اولویت خود قرار دهد و به طور جدی برنامه جامع کاهش آلودگی هوا را اجرایی کند.
او گفت: وقتی در خیابان‌ها از سرعت خودرو کاسته شده و در ترافیک می‌ماند، به دلیل افزایش مصرف سوخت، آلودگی بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد بنابراین در اینجا باید بگویم که با کاهش ترافیک شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود درواقع ترافیک باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.
سخنگوی فراکسیون محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص ریزگردهای حاوی اورانیوم، گفت: این موضوع که ریزگرد‌های حاوی اروانیوم وارد کشور شده است شایعه‌ای بیش نیست چرا که این ریزگرد در کشور ما وجود نداشته و اگر کسی ادعایی در این زمینه دارد باید اثبات شود چرا که اورانیوم بسیار سرطان زا و خطرناک است و نمی‌توان به راحتی چنین ادعایی کرد؛ بنابراین باید در خصوص این صحبت ریشه‌یابی دقیق صورت گیرد تا متوجه شویم که منشا این ادعا کجاست.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
    0 0
    متأ سفانه هر وقت مشکلی احساس می شود اولویت اول فقط تهران در نظر گرفته می شود . در صورتی که الان چند سال است که ریزگرده ها در استانهای جنوب بوقوع می افتاد ولی هیچ اقدامی صورت نمیگیرد در صورتی که الودگی تهران ناشی از خود مردم آن منطقه است .