سیروس مقدم از «پایتخت 3» می‌گوید /  تنابنده مغز متفکر این سریال است / «پایتخت» حسن نیتش را نشان داده

سیروس مقدم می گوید سریال«پایتخت»اگر به سراغ قومیت خاصی رفته است هدفش احیا و بازسازی فرهنگ آن منطقه بوده است.

بهناز شیربانی:چند سالی است که سیروس مقدم آنتن نوروزی سیما را در اختیار دارد و توانسته است با سه‌گانه «پایتخت» تماشاگران نوروزی سیما را سرگرم کند. حالا خانواده نقی معمولی برای همه مخاطبان تلویزیون نام‌ها و چهره‌های آشنایی هستند و بسیاری این روزها با حوادث و اتفاقات «پایتخت» همراه می‌شوند. سریال «پایتخت» روزهای پایانی تصویربرداریش را در تعطیلات نوروز ادامه می‌دهد و همزمان هم در حال پخش است.مقدم این روزها سرگرم به سرانجام رساندن«پایتخت3»است اما امیدوار است که دو سریالی را که سالها در فکر ساختشان هست را بزودی مقابل دوربین ببرد،صحبت های سیروس مقدم را درباره چگونگی ساخت«پایتخت3»می خوانید:

امسال هم سریال «پایتخت» در شتاب زمانی به آنتن نوروزی تلویزیون رسید، اما به نظر می رسد در همین مدت کوتاه از پخشش ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرده است. از نظر شما دلیل موفقیت این سریال در سه فصل چیست؟

اگراین موفقیت که شما به آن اشاره کردید صحت داشته باشد، در وهله اول بابت همکاری تیم خوب این سریال است، در این گروه تفکیک وظایف به این معنی که هر کسی فقط باید کار خودش را انجام بدهد نیست، همه چیز بر حسب هم اندیشی و هم فکری گروه پیش می‌رود، به‌‌ همان اندازه که من درباره بازیگری، تصویربرداری، طراحی صحنه و... نظر می‌دهم، تک تک اعضای این گروه هم می‌توانند نظراتشان را بگویند. به نظر من تا زمانی که این سنت در گروه ما پا برجا است، مطمئن باشد فصل‌های دیگر «پایتخت» هم اگر ساخته شود باهمین کیفیت خواهد بود. ولی اگراین همفکری، مشورت و با انگیزه بودن آدم‌ها سست شود و بین ادم‌ها فاصله بیفتد رجعت به گذشته خواهیم داشت و درجا می‌زنیم.

ظاهرا امسال برای دور هم جمع کردن گروه خصوصا محسن تنابنده و احمد مهرانفر پروسه تولید کمی طولانی شد؟

واقعیت این است که محسن تنابنده بنیان گذار و مغزمتفکر «پایتخت» است. علتش هم این است که نطفه اولیه «پایتخت» برگرفته از ذهن آقای تنابنده وبراساس طرحی از تورج اصلانی بود. محسن تنابنده این شخصیت‌ها راخلق کرده و پرورانده است و با کمک سایر دوستان شخصیت‌های «پایتخت» به جایی رسیده است که الان می‌بینید. بنابر این سهم محسن تنابنده در شکل گیری «پایتخت» بسیار زیاد است به همین میزان آقایان احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، مهران احمدی، خانم‌ها ریما رامین فر، نصرتی و همه به همین میزان کمک کرده‌اند «پایتخت» شکل بگیرد. حتما در جریان هستیدکه ما برای پیوستن احمد مهرانفر به گروه زمانی را صبر کردیم . با سریال «شاهگوش» رای زنی و هماهنگی کردیم تا بتواند در این فصل از «پایتخت» هم حضور داشته باشد. دو قلوهای ما از سوئد برای این سریال به ایران آمدند. این نشان می‌دهد این تیم کنار هم موفق است وسرنوشت خوبی در انتظارش است. ما کار را دیر شروع نکردیم، طرح این فصل از سریال از سال گذشته اغاز شد، منتها ما نیاز به یک جرقه و ایده داشتیم که بر اساس آن درام «پایتخت ۳» را شکل بدهیم. سفرهای زیادی کردیم و روی سوژه‌های زیادی متمرکز شدیم تا رسیدیم به این چیزی که الان می‌بینید ولی بعد از اینکه سوژه پیدا شد، سریال روال عادی خودش را شروع کرد.

دلیل منتفی شدن لوکیشن‌های خارج از ایران «پایتخت» چه بود؟

دلیلش این بود که ساخت «پایتخت» با این کیفیت و امکاناتی که ما در داخل کشورمان داریم،در کشورهای دیگر برای ما تقریبا نشدنی بود. مثلا هماهنگ کردن یک سالن کشتی وهنرور که یکی از ویژگی‌های «پایتخت۳» محسوب می‌شود قطعا در خارج از ایران وجود ندارد. از طرف دیگرقصه «پایتخت» به شدت وابسته به رویداد‌ها و اتفاقات روز جامعه است. شاید به این دلیل است که از طرف مردم پذیرفته می‌شود و با ان‌ها ارتباط برقرار می‌کند. مثلا اگر درباره مذاکرات ژنوحاشیه‌هایی اتفاق می‌افتد آن را در «پایتخت۳» می‌بینیم و یا اگر مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی است، گوشه‌ای از آن در سریال نمود پیدا می‌کند. اگر یکسال پیش فیلمنامه «پایتخت۳» را می‌بستیم، قطعا کهنه می‌شد و مسائل روز جامعه را از دست می‌دادیم. از طرف دیگرهزینه‌های سر سام آورکار کردن در خارج از ایران بود که با توجه به مسائل صدا و سیما و در واقع هرینه سنگینی که فیلمبرداری در خارج از کشور داشت، دست به دست هم داد که تمام لوکیشن‌های سریال در ایران باشد.

به هزینه‌های سریال اشاره کردید، استفاده از اسپانسر در سریال هم راهکار شما برای به سرانجام رساندن سریال «پایتخت۳» در شرایط بحرانی تلویزیون بود؟

ما این شانس را داشتیم که در لحظات آخر کلید خوردن سریال، شرکت«اطلس مال» با مدیریت روش بین و روشنفکری که داشت و علاقه‌ای که به «پایتخت ۱ و۲» داشتند از همکاری با پروژه استقبال کردند و اگر حمایت‌های آن‌ها و شبکه نبود «پایتخت» با این کیفیت ساخته نمی‌شد. این سریال پروژه به شدت سنگینی است و برای ساخته شدن آن ورود و حضور اسپانسر قوی نیاز بودو «طلس مال» پیشقدم شد و به بهترین شکل از این سریال حمایت کرد.

حضور اسپانسر‌ها در تلویزیون به نظر من اشکالی ندارد، مشکل از جایی شروع می‌شود که بخش اسپانسر در اکثر سریال‌های ما یک چیز نچسب ار آب درمیاید، اما در سریال «پایتخت» حضور اسپانسر در قصه تنیده شده و آزار دهنده نیست و به زور کالایی را تبلیغ نمی‌کنیم.

  سرانجام ساخت سریال «صدام» به کجا رسید؟

چند پروژه است که امیدوارم قبل از اینکه عمرم تمام شود و تا وقتی سرپا هستم بتوانم آن‌ها را بسازم. به دو موضوع احساس دین می‌کنم یکی از ان‌ها پروژه «صدام» است که علیرضا نادری آن را نوشته است و متن نیاز به بازنویسی دارد و در واقع باید شرایط تولیدش فراهم شود. پروژه عظیم و بین المللی است و نمی‌توان به همین سادگی برای ساختش بیگدار به آب زد و پروژه دیگر ساخت سریالی بر اساس خاطرات سید ناصر جسین پور به نام «پایی که جایی ماند» است. دوست دارم کاری برای جنگ و آزاده‌ها انجام بدهم. بار‌ها اعلام کردم من دوست دارم این کار را بسازم و در این مدت دوستان دیگری هم ظاهرا برای ساخت این سریال اعلام آمادگی کردند و من به نفع دوستان کنار کشیدم اما در این مدت دیدم که هیچکس کاری نکرد اما من دوست دارم این سریال را بر حسب علاقه‌ای که به این معقوله دارم بسازم.

ظاهرا از رفتن به سینما هم که فعلا خبری نیست؟

هنوز به فیلمنامه‌ای نرسیدیم که بگویم یک سر و گردن از فیلمنامه‌هایی که در تلویزیون کار کردم بالا‌تر است، به مراتب فیلمنامه‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شود شریف‌تر است.

این اواخر بار دیگر شاهد اعتراضات قومی به سریال «سرزمین کهن» بودیم و این نگرانی برای بسیاری از کارگردانهایی که سریال‌هایی با محوریت روایت قصه‌ای در یک خطه خاص یا استفاده از گویشی خاص در سریال‌هایشان وجود دارد هست که شاید در حین پخش با اعتراض مواجه شود، این نگرانی برای شما هم وجود دارد؟

واقیعت این است که تیم پایتخت طی دو سری قبل حسن نیتش را در عمل نشان داده است و اثبات کرده اگر سراغ قومیت خاصی رفته است، هدفش احیا و بازسازی و زنده کردن ان فرهنگ بوده. شخصیت‌های «پایتخت» بسیارمحبوب هستند و وقتی چنین اتفاقی برای شخصیت‌های یک سریال رخ می‌دهد نشان می‌دهد که سریال توانسته است ویژگی های مثبت یک قوم را نشان دهد.در «پایتخت» ضمن حفظ حترام به لهجه، گویش و قومیت قصد داشتیم تا برخی از سنت‌های فراموش شده این قوم را احیا کنیم. چیزهایی که شاید در این مدت کمی مهجور بوده است. مثلا در «پایتخت ۲» هنر و صنعت گنبد و گلدسته سازی را نشان دادیم که خاص مازندان است اما کسی از آن یاد نمی‌کند. یا «پایتخت ۳» بحث کشتی پهلوانی و لوطی‌گری و اینکه یک کشتی گیر با یک شکست نباید دنیا برایش به آخر برسد و با تلاش می‌تواند به قهرمانی برسد را بازگو کردیم. خوشبختانه در این سه فصل بیشترین بازخورد مثبت مربوط به هموطنان مازندرانی ما بوده است ومشتاقانه سریال را پیگیری می‌کنند.

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 345913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    شعار کلیشه ای ! هدف بازسازی و احیا فرهنگ بوده!!!ا یا جذب مخاطب ؟!
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    پایتخت خوبه ولی در پایتخت سه کمی شعار داده شده. مثلا درباره محیط زیست.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    آقای مقدم دوست داشتنی؛دست شما را می بوسم ولی قبول کنید سناریو پایتخت3مناسب نیست.نقی معمولی اگر میخواست افسرده شود،باید در فصل اول هم افسرده میشد.یعنی شرایط نقی در این سه فصل پایتخت،یکسان بوده است و فشار مدیران شبکه و تلویزیون باعث شده چون فضای نوروز امسال باید شاد نباشد،نقی را افسرده کنند.
    • رضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      این یه توهم محضه.اگر مدیران تلوزیون همیچین چیزی می خواستن اصلا این سریال رو نمی ساختن.یا حداقل توی قسمت اولش صحنه رقص و پایکوبی نمی گذاشتن
    • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      توهمات بعضی ها از بابا پنجعلی هم بیشتر است!!!!! چرا غیر منطقی قضاوت میکنید؟!
    • farhad IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      قبول ندارم...شرایط نقی عوض شده...نقی تو پایتخت 1 گچ کار بود..کارشو داشت ...تو پایتخت 2 تو گنبد و گلدسته سازی کار میکرد ...کارشو داشت....اما تو پایتخت 3 چند ماهه که کارنداره...بیکاره..دیگه به عنوان گچ کار هم بهش کار نمیدن...نون خور خانومش شده....خونه ای که 1 سال و اندی منتظر پایان ساختش بود خراب شد....بلوتوثی ازش بیرون اومد که زندگیشو تحت تاثیر قرار داد...بعد از باخت تو کشتی بهش تهمت تبانی زدن...آیا شرایط نقی نسبت به سری های دیگه ی پایتخت تغییر نکرده؟....یه ریزه دلتو صاف کن برادر یا خواهر من ....شما از کجا میدونی که نقی تا آخر کار همینجوری افسرده میمونه که به عوامل این سریال زیرپوستی تهمت میزنی که آره دارن سفارشی کار میکنند...
    • بی نام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      79 7
      دوستان،مردم برای دیدن افسردگی نقی عاشق پایتخت نشدند،چیزی که مخاطب را جذب کرد پویایی و سرزندگی خانواده نقی معمولی بود.حتی یکسال فاصله بین فصل اول ودوم پایتخت هم نتونست جدایی بندازد بین مخاطب و پایتخت.
    • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      4 2
      اقا رضا،تلویزیون،پایتخت را طنز ایده آل توصیف کرد چطور حالا بیایند خلافش را عمل کنند و جلوی ساختش را بگیرد!؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    تا اینجاش که پایتخت 3 چرت و پرت محض بوده
    • یک کرمانشاهی A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      با سلام به همه هم وطنان مازندرانی خودم تبریک میگم بنظرم جا داره اونا بخاطر بزرگ منشی و سعه صدرشون به خودشون ببالند اگر این سریال بسیار عالی با لهجه هر قومیت دیگری ساخته می شد مردم قشقرق به پا می کردن بازم درود بر همه مازنی ها
    • بی نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      آقای تنابنده به قول خودت "فدایی داری".ترکوندی
    • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      کرمانشاهی عزیز! سریال طنزه! مگه تو این سریال توهینی به مازندرانی های عزیز شده یا بد تصویر شدن یا چهره شون تخریب شده که کسی ناراحت بشه؟ اتفاقا شخصیت های مازندرانی همه خیلی دوست داشتنی و باحال و باصفا هستن. من که خوشم میاد و خیلی بیشتر از دریا و جنگل در مورد مازندارن و آداب و فرهنگ و هنرش یاد گرفتم.
    • بچه مازندران(باباپنجعلی) A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      خداییش ما تومازندران با اشتیاق این سریال رو دنبال میکنیم برایی ما خیلی جالبه که استادخمسه وسایربازیگران اصلی این سریال با اینکه مازنی نیستندولی خیلی دقیق حالت مازنی هارودربیارن که این گویای توانایی بالای اونهاست بخصوص استادخمسه که آذری هستنداحسنت استاد همیشه سلامت باشی ان شالله درضمن نقی دیگه برای ما موجودیت پیدا کرده وخداروشکرکه یک سریال کمدی با موضوعیت ما ولهجه مازنی باعث شادی وخنده مردم ایران شده البته مازندرانی لهجه نیست یکی از زبانهای بومی فلات ایرانه برای خودش گرامرولغات خاص داره ولی چون این سریال سراسری پخش میشه روی لهجه کارشده که طبیعیه بهرحال مردم ایران ازهرطایفه وقوم قبیله ودین ومذهبی که هستید عیدتون مبارک همیشه شادشادشادباشید
    • فرهاد IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      51 12
      بینام سوم، کرمانشاهی که چیز بدی نگفته. اتفاقا به نظر من درست میگه. اون یکی سریال هم همچین چیز بدی نگفته بود، ولی انقدر بزرگش کردن که کار به توقفش کشید.
    • از خوزستان IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      37 8
      برای قضاوت هنوز زوده. اما این سریال منو که عاشق مازندرانی ها کرده. چقدر دوست داشتنی اند.
    • saman A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      48 8
      عباس معصومیه ؟
  • hamed A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    من تو را بمیرم....خوب
    • mohammad A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      53 6
      این تیکه کلام مال گیلانی هاست. ما مازندرانیا از این لفظ استفاده نمیکنیم. ما میگیم من ته سه بمیرم.
    • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      1 6
      آقا محمد این تیکه کلام آقای مهرانفر که تو این سریال نقش ارسطو رو بازی میکنه تو سریال شاهگوشه....
  • محمد A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    85 12
    به نظرم ما باید ظرفیت های خودمون رو بالا ببریم،من به شخصه به عنوان یه مازندرانی از این فیلم بسیار راضی هستم،شاید در بعضی از قسمت های فیلم زیاده روی شده باشه ولی نقطه های مثبت فیلم بسیار بیشتر از نقاط منفی هست
  • الهام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    تا این جای سریال که من اصلا خوشم نیومد . مثلا این بحث کشتی خیلی بی ربطه !!! نه به عروسی ارسطو که نه سر نداشت نه ته داشت نه به این قضیه ی مسخره ی مسابقات کشتی که حالا کش دار هم شده.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    من قسمتای 1 2 شو ندیدم. این قسمت سومش تا اینجا که فوق العاده بود خداییش.
  • محمد IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    تا الان عالي بوده . متاسفانه ما دوست داريم وقتي فصل هاي بيشتري از يه سريال مياد بگيم كه نسبت به قبلي ضعيف بوده . سناريو عالي بود . همه چي منطقيه . شروع فصل سوم هم طوفاني و عالي بوده . بر عكس شروع فصل دوم . شروع فصل دوم هم خوب بود اما شروع فصل سه خيلي خنده دار تر از فصل دوم بود . در مجموع كاملا راضيم و از نظرم هيچ افتي نسبت به دو فصل قبل نداره و موقعيت هاي ناب و جديدتر و سوژه هاي بهتري داره . خوشحالم كه سراغ محيط زيست هم رفتيد . در اين اوضاع اسف بار كه يه عده بزرگترين و بهترين پلنگ جهان رو در حاليكه چلاق هست با سنگ ميزنن و يكي از سه گوزن ايراني باقي مونده رو با تير ميزنن ، بهترين سوژه همين محيط زيست بود تا حداقل از طريق اين سريال كمي بهش توجه بشه . موسيقي هم كه محشره . كلا عالي . موفق باشيد
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    24 84
    این بنده خدا که نقش ارسطو رو بازی می کنه پرتش کردند یه گوشه نقشش رو خیلی کم رنگ کردند کلا هم سریال هیچ معنا و مفهومی نداره
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    من خودم مازندرانی نیستم ولی مردم مازندران جنبه شون خیلی بیشتر از این حرفاست.
    • میثم A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      46 5
      من قیافه اون محیط بانه که تیرخورده را می بینم فقط می خندم .. حرف که میزنه می ترکم از خنده :) واقعا بازیش حرف نداره ... :))
  • مسلم A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    بی موضوع تر از فیلم پایتخت 3 ، فیلمی نیست
    • نقی A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      70 14
      عزیزم این سریاله نه فیلم .
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    پایتخت 3 تا الان که خوب نبوده امیدوارم به مرور زمان بهتر بشه
  • حامد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    به نظر من پایتخت 3 کلا" شعاری و تبلیغی شده من خودم از طرفدارای این مجموعه هستم ولی سری سوم تا اینجا ریزش مخاطب داشته
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    32 94
    پایتخت سه از داستان قشنگی بر خوردار نیست بیشتر رو لهجه کار شده تا خود داستان اگر داستان ندارید فیلم نسازید اگر چه مناطق زیبایی فیلم گرفته شده ولی متوسط فیلم در امده
  • farhad IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    87 12
    تنابنده نویسنده ایه که آن رسانه و مخاطب و میشناسه..مسائلی که داریم تو این سریال میبینیم واقعیت های جامعه است...بلوتوثی که فرهنگش هنوز برامون جا نیافتاده ..بیکاری که برای خیلی از ماها معضلی شده و...اگه سناریو این سریال تحت فشار مدیران برای این ایام طراحی شده ....لازم نبود نقی بیکار باشه تا افسرده بشه چون این اصلا به نفع مدیران نیست ...به نفع دولت است که همه چی و گل و بلبل نشون بده به همه ...بگه مشکلی به نام بیکاری اصلا وجود نداره فقط کافی بود نقی یکی از اعضای خانواده شو از دست بده تا افسرده بشه پس نقی به طور هدفدار فعلا افسرده شده....یا همین بهبود که محیط بانه و تیر خورده ...خداوکیلی تو سالی که گذشت چندبار شنیدید که محیط بانی برای حفاظت از یه حیوونی تیرخورده یا زخمی شده...
  • محمر IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    به نظر من اگه این فیلم تنها رسالتش محیط زیست و احترام به محیط بانان باشه باز هم دین خود را ادا کرده.باید این شعارها باب شود.
  • حسین EU ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    مرد هزار چهره و دو هزار چهره بهترین سریال های بوده اند. بایتخت3 جذاب نمیشه.
    • سارا EU ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      13 8
      اشتباهاتی مثبت دادم
  • بی نام A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    سریال بسیار پر محتوا و پرمعنا که جامعه ی ایران را به خوبی به تصویر می کشد
  • شقايق IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    65 28
    چرا نقش ارسطو انقدر كمه؟ من فقط به عشق ارسطو اين سريالو مي بينم به نظر من به جاي نقي بايد بيشتر روي شخصيت ارسطو زوم بشه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    من تعجب می کنم چرا ما باید سریالهایی را ببینیم که جز استرس، ناراحتی و افسردگی چیزی به ارمغان نمیاره. من زیاد سریالهای ایشون را نمیبینم ولی یکی دوبار که دیدم همش چک و سند و زندان و نیروی انتظامی و .... که بعد از یک روز کاری سخت و اعصاب خورد کن خداییش خوب کاتالیزوری برای سکته کردنه!!!!!
    • محمدی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      85 18
      خب تو مشکل داری که استرس میگیری والا ما که میبینیم از اول تا آخرش میخندیم
  • یاس IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    سری سوم بهتر بود ساخته نشه.
  • حسین A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    27 90
    به نظر من تا اینجا جالب نبوده مخصوصا که تبلیغات در متن فیلم زیاد شده از نوشته روی تریلی ارسطو تا آپ کردن و بعضی سوژه ها هم سرقتی از فیسبوک است مثل کلیپس سر هما
    • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      20 2
      سرقت! از فیسبوک! حتما کپی رایت هم رعایت نکرده! بابا اون "برداشت" از جامعه هست
  • دانشجو A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    98 13
    قسمت اولش خیلی باحال بود! ورود گوساله به خونه ایده بسیار خنده داری بود، کلی خندیدیدم.
  • بی نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    هر کی ناراحته نگاه نکنه
    • رضا A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
      والله
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    67 11
    پایتخت یه سریال طنزه با فضای فانتزی و مفرح و بینندگانش هم عاشق شحصیت های مازندرانی داستان هستن. سریال شوخی میکنه ولی در مجموع فرهنگ و مردم مازندران رو مثبت و خیلی دوست داشتنی تصویر میکنه. در سرزمین کهن از لهجه خاصی استفاده نشده بود اصلا. سرزمین کهن یه سریال تاریخی-سیاسی بود.
  • سهراب A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    من هلاکه اوس موسی ام !! خیلی باحاله..... خسته نباشی !! :))))))
    • امیر A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      3 1
      الان؟ واقعاً؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    45 28
    به عنوان یک نویسنده میگم که دیالوگ های پایتخت 3 یک کلاس آموزشی برای همه کساییه که پول میگیرن دیالوگ بنویسن اما چیزی که می نویسن اسمش دیالوگ نیست
  • دانیال IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    93 24
    سریال پایتخت 3 برخلاف انتظار من که فکر می کردم لوس بشه خیلی خوب دراومده که این مسئله به خاطر استفاده از گروهی حرفه ای است.
  • منتقد بیطرف IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    29 52
    تبدیل "تلویزیون به اصطلاح ملی" (که تنها در کشور ما بخش خصوصی در این حوزه فعال نیست) به تابلوی تبلیغاتی (که معلوم نیست شرکت اطلس برای کیست و به زودی احتمال دارد به جرگه کلاه برداران بپیوندد) و تغییر دیالوگها برای تبلیغ(اعلام شماره پرداخت قبوض یکی از بانکها! توسط تنابنده) از عجایب امسال است!!! دیگه به سریال های محبوب هم رحمی نمیکنند.صدا و سیمای میلی به قهقرا میرود...
  • سید مهدی A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    26 56
    بالاخره سخته یه سریال رو بار سوم با نگه داشتن شخصیتهای اولیه بسازیم ولی به نظرم پایتخت 2 یه چیز دیگه بود فضای پایتخت 3 خیلی غمگینه واصلا شاد نیست
  • احسان A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    66 10
    ابتدا درود بر مردم نازنین مازندران ثانیا این سریال دقیقا اتفاقات به روز جامعه رو تا به الان بیان کرده وبه نظر من بعد از این هم دنبال خواهد کرد و به نوعی ارزش این سریال به مراتب بیشتر از سریالهای خارجی یا برخی از فیلمهای سینمایی بی محتوا در داخل و خارج از کشور هست در اخرتشکر میکنم از همه عوامل سریال پایتخت3
  • سپیده.ر IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    53 12
    عالی این پایتخت... تا اینجاش خوب بوده. من مش دارم میخندم :)
  • بی نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    21 19
    با توجه به سه قسمت اول از این عزیزان بیشتر انتظار میرفت که به میرسد که بیشتر وقت خود را مصروف چگونگی طرح تبلیغات اسپانسر های خود کرده اند تا...
  • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    72 3
    حداقل از اون سریال های شبکه های 2 و 3 که خیلی خیلی سرتره.
  • ناشناس A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    افتضاح مزخرف
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    56 15
    بسيار بسيار بسيار بسيار بسيار بسيار عااااااااااالي
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    47 21
    همه الان کارشناس نویسندگی و فیلمسازی شدن ... طوری نظر می دن انگار تابهحال سریال طنز خوب دیدن ... بنظرم این سریال از تموم سریالای طنز در این 35 سال یه سرو گردن بالاتره ... خسته نباشین اقای مقدم
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      28 61
      از پاورچین و شب‌های برره و مرد هزار چهره بالاتر نداریم. جو ندید لطفاً
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
      5 3
      شما خودت رو چه حسابی داری نظر میدی گرامی؟!!!!!
  • * A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    39 15
    تمام فیلمبرداری سریال در قائمشهر و شیرگاه است... اسم علی آباد کتول پشت هم تکرار میشه... داستان در مورد مازندرانه که پشت هم از هیئت کشتی مازندران نام برده میشه... بالاخره متوجه نشدیم علی آباد کتول تو مازندرانه یا گلستان؟؟؟ ولی باز دم مازندرانی ها گرم با جنبه بالایی که دارن... خدا همشون و حفظ کنه... تنها استان با جنبه ایران...
    • بی نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      19 4
      کسی نگفت علی آباد کتول ...گفتن علی آباد
    • بی نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
      16 3
      علي آبادروستايي است بين قائمشهروبابل با علي آباد كتول اشتباه نگيريد ...در ضمن این ها اهل علی آباد هستند ...تو علی آباد که زندگی نمیکنند...
  • بی نام RO ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    41 8
    هندلینگهههه؟
  • تایگر A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    43 5
    اگه نقش ارسطو بیشتر باشه سریال جذابتره نمونش قسمت چهارم! ولی در مجموع فوق العادست.
  • بی نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    12 34
    قسمت دوم بسیار جذاب‌تر بود و البته منطقی‌تر. نقش ارسطو که تقریباً صفر شده و به جز 2-3 دیالوگ در هر قسمت چیزی نداره. نقش نقی بسیار خودپسندانه است. از قضا این جناب نقی هم همه جا «آبی» می‌پوشد ;)
  • جواد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    22 6
    حیف که فقط یه کامیون بنز نارنجی کم داره
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    22 68
    خیلی بد خیلی بد خیلی بد
  • علی EU ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    6 18
    چرا دو سریال با موضوعات متفاوت رو با هم مقایسه می کنید؟ سرزمین کهن سریالی سیاسی-تاریخی بود که در اون به یک شخصیت تاریخی و هویت یک قوم توهین شده بود در حالی که پایتخت سریالی طنزه که باید بر اساس تعریف طنز باید ناهنجاری ها رو در قالب شوخی به تصویر بکشه و نقد کنه حالا این وسط از لهجه یک استان هم استفاده شده این کجاش جنبه بالا و سعه صدر می خواد.قبلا هم در سریال ها از لهجه اصفهانی ،مشهدی، شیرازی و غیره استفاده شده پس لطفا همه چیز رو با هم قاطی نکنید. اما باید بگم که پایتخت 3 شروع خوبی داشت ولی در دو قسمت بعد به شدت افت کرد و داستان ریتم خاصی نداره.
  • شیرازی A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    16 4
    مازنی های عزیز فدای دارید به خدا.کلا سنت وفرهنگ نابی دارن
  • علی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    27 5
    به نظر من, نقی ترکونده, به خدا آقای تنابنده,معرکست عاشقشم, عالی تر از این نمیشه. آقای تنابنده, فدایی دار ترکوندی خداییش.
  • احمد طالبی DE ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
    11 20
    پایتخت 3 همش شده تبلیغات شرکت اطلس و 733 و ماست و پنیر تبلیغات زیاد کیفیت فیلم رو آورده پایبن
  • نازنين IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    11 19
    خيلي فيلم پايتخت سرد شده . فقط قسمت اول باحال بود و مابقي خيلي خيلي بي معني . حيف بازيگرا كه دارن وقتشون رو تلف ميكنن .
  • کاظم نوری IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    15 7
    l من همیشه این سریال را دنبال میکنم و خیلی راضیم و از تمامی عوامل این سریال تشکر فراوان را دارم مخصوصا از موسیقی مازندرانی به جا وشایسته اواسط فیلم که با صدای دلنشین و زیبای خواننده محبوب استاد ااسحاقی که ما رو شاد میکنه ممنونم
  • مهدی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    5 11
    آیا پایتخت 3 نمادی از مذاکرات بین ایران و 1+5 است؟
  • ایرانی فرهنگ دوست IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    20 40
    این سریال بطور کامل ضد فرهنگی و اهانت آمیز است نوسینده و کارگردان آن بسیار ناشنا با فرهنگ ملت متمدن و با اصالت و دارای غنای فرهنگ ناب ایرانی یعنی مازندرانی ها بوده اند. ضمن آنکه از ساختار اداری کشور هم هیچ گونه اطلاعی ندارند. مسئولین صدا و سیما و دست اندکاران سریال! آنچه در این سریال اتفاق افتاد اوج تهاجم فرهنگی است با چنین ساخته هایی دیگر برای تضعیف فرهنگ غنی و با اصالت ملت بزرگ و متمدن ایران نیاز به تهاجم فرهنگی بیگانگان نیست، برای تضعیف و نابودی فرهنگ، آثار شما کافی است. آقای ضرغامی دستور بفرمایید پخش این سریال متوقف گردد.
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      22 6
      بعضیا فکر میکنن همینجوری الکی با دلیل های غیرمنطقی با یه چیزی مخالفت کنن با فرهنگ ترن ....شما تو یه خط اصلا فرهنگ و تعریف کن بعد بیا اظهار نظر کن...
    • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      8 10
      ببخشید مثبت اشتباهی زدم. با تهرانی‌ها شوخی کنند و هر چی شخصیت منفی بدون لهجه باشد، هیچ ایرادی ندارد به عقیده‌ی شما؟
  • شومالی IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    7 14
    خنداندن مردم بسیار با ارزش و نوعی هنر است.در هر فیلمی دو نوع شخصیت داریم مثبت و منفی.در این سریال نقی،بابا پنجعلی و ارسطو ظاهرا شخصیت های مثبت فیلم هستند.اشکال در این است که شخصیت های مثبت سریال ویژگی های منفی از خود بروز می دهند. مثل پرخاشگری بیش از حد،چاخان،بی احترامی به مهمان،ساده لوحی،ازدواج بی برنامه و غیره.درست است که بعضی از شمالی ها این ویژگی ها را مثل تمام اقوام و ملتها دارا هستند ولی این ویژگی ها عمومیت ندارد ولی در این سریال طوری نشان داده شده است که همه شمالی ها دارای این ویژگی ها هستند.این باعث می گردد که نگرش مردم نسبت به شمالی تغییر کرده و همه شمالی ها را دارای چنین ویژگی هایی بدانند و این برای نابودی یک فرهنگ کافی است.این سریال به این شکل ساخته نمی شد بهتر بود.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      15 9
      دوست شومالی من ! در واقع این یکی از مزیت های این فیلم هست که شخصیت های مثبت داستان ، به قول شما کاملا مثبت نیستند،، چون که انسان ها در واقع این چنیننند، نه کاملا مثبت ونه کاملا منفی
  • سعيد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    33 8
    سريال پايتخت منو متحير كرده و تقريبا هر قسمت از خنده قالب تهي ميكنم . من خودم اهل شيرگاه هستم و از نزديك شاهد زحمت كشيدن عوامل سريال بودم . تقريبا همه ي مردم مازندران اين سريالو دوست دارن و مشتاقانه اونو دنبال ميكنن .استفاده از لهجه و فرهنگ مازندران براي ما باعث افتخاره . زنده باشيد پايتختيها دوستتون داريم.
  • آیدین A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    28 4
    یه نفر گفت پایتخت ریزش تماشا گر داشته حالا من کار ندارم ولی خودش-و+نظرشو ونظرات دیگرو مقایسه کنه به اشتلاه بودن نظرش پی میبره اتفاقا داستان واقعی تر شده
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      2 20
      آیدین جان،مستند که نمیخوان بسازند! ضعف سری3پایتخت,همین گیر دادن به وقایع کشور بوده.مانند شکار و کشتی و...
  • رحمان رحمت رحیم A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    19 4
    شومالی عزیز با با این سریال طنزه .پس باید مشهدی ها هم ناراحت بشن چون یعنی همه مثل اوس موسی ساده ان و یا همه تهرانی ها مثل خانواده پدر زن ارسطو دغل و حقه باز هستن و دختر مطلقه بچه دار خودشونو مجرد غالب میکنن! یا تو پایتخت دو اون پسر جنوبیه که کارای خنددار میکرد همه جنوبیها پس مضحکن !!!!!!!!!!!!!!
  • پنجعلی A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    6 11
    سیروس مقدم الکی میگه
  • همشهری A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    17 10
    کی مازندرونی ها رو ناراحت کرده؟؟؟ بخوابونم دهنش
  • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    8 27
    کاش نمیساختنش تا لذت پایتخت 1 موندنی میشد.............
    • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      23 10
      آقا آقــا آقــــــا
  • بی نام A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    14 16
    مزخرفه محضه به هر حال هر قومی که برای ایران افتخار بیشتری داشت در طول تاریخ مورد تهاجم زیادتری قرار گرفت
  • مازندرونی مقیم تهرون IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    14 2
    جنجالی که پایتخت یک به پا کرد وسوسه شدم تا پایتخت دو و سه را ببینم.واقعا سرگرم کننده و خنده دار است و هر شب پایتخت سه را می بینم و کلی می خندم هر چند در بعضی قسمتهای فیلم به عنوان یک شمالی باعث دلخوری ام می گردد.یک ایراد بزرگی وجود دارد که باعث دلخوری بعضی از مردمان شمالی شده است که من به عنوان یک شمالی این دلخوری و اعتراض را درست می دانم.برای مثال برجسته کردن بیش از حد جنبه های منفی شخصیت های فیلم شمالی ها نسبت به غیر شمالی ها که علت اصلی مخالفت با این سریال خنده دار شده است که با تدبیر می شد در پایتخت سه این ایراد را برطرف یا کم رنگتر کرد که هر چند کمی بهتر شده است ولی نه در حد لازم.برای خندادن لزومی ندارد ساده لوحی،ندیدبدیدی،شکموبودن،فقر را اینقدر برجسته کرد.منتظر پایتخت4 هستیم.
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      7 2
      نقی و خانواده اش درسته مازندرانی هستند اما به هر حال هر شخصی یه اخلاقی داره هر خانواده ای یه موقعیتی داره ...همه ی مازندرانی ها که عین هم نیستن ...شما این برداشت و کردید....
  • مرجان A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 16
    مقدم آب بست به سریال رفت. اینو بفهم
  • احمدی A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 6
    چرا هر قسمت ناتمام رها میشه و قسمت بعدی موضوع جدیدی که ربطی به قسمت قبل نداره. مثلا بهم خوردن عروسی ارسطو چطور بود ؟کی با چپینی عقد کرد؟عکس العمل تقی نسبت به کار خواهرش و هما که برای تقدیر نقی رو انداخته بودن و پایان هر قسمت موضوع بلا تکلیفه
    • سلام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      2 0
      شما توجه درست نکردی یا قسمت دوم رو ندیدی. سقف فرو ریخت، عروسی به هم خورد --- دو ماه بعد --- ارسطو با یک تریلی بار به خارج می برد و ظاهرا در ترکیه با اون خانم آشنا می شود.
  • بی نام یا نامدار فرقی نمیکند A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    13 3
    پایتخت طنز شیرینی در بطنش دارد که مشکلات و کاستیها و دردها را در زبانی نرم به تصویر میکشد.نوع طنز و دیالوگهای پایتخن طنز سخیف و هتاکانه نیست ادب در آن رعایت میشود و روابط عالی انسانی در عین سادگی بین شخصیتهای قصه دیده میشود مثل رابطه هما و نقی یا هما و باباپنجعلی یا هما و فهیمه یا.. سبک نگارش دیالوگها بسیار قوی است تا جایی که آدم حس میکند تک تک صحنه ها را نویسنده با پوست و گوشت و استخوان درک و زندگی کرده است.پردازش طنز در صحنه ها خلاقانه و زیباست مثلا آنجا که اوس موسی گوشی موبایلش از دستش می افتد و او به حالت خوابیده بقیه مکالمه اش را با خانمش ادامه میدهد یا آنجا که نقی و ارسطو و اوس موسی درباره اینکه چگونه نام ارسطو ارسطو شده باهم بحث میکنند
    • علی A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
      4 0
      کاملا موافقم دوست گرامی .چقدر خوب توضیح دادین.
  • سپیده-ک IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    13 3
    آقای تنابنده واقعا فوق العاده اید.تیم امسال هم عالیییییییییه. هر شب منتظریم تا ساعت 10:15 شه.خسته نباشید. من مازندرانی هستم(چالوس). همه تو مازندران هم دارن لذت می برند. شاید بعضی ها میگن به مازندرانی ها توهین شده، اما به نظر من توجه به محیط بان ها، اینکه مازندرانی ها بعد کشتی دغدغه دارند،اینکه خانواده دوست،انسان و مهربون هستن، همه تو این سریال نشون داده میشه. همه میدونیم که طنزه و هدف توهین به مازندرانی ها نبوده.
  • یزدان قاسمی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    16 6
    فدایی داری پایتخت
  • علی رحیمی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    7 4
    سلام وخدا قوت میگم به همه عزیزانی که زحمت کشیدن واین سریال بسیار زیبا رو بازی کردن این سریال خیلی نکات آموزنده داره که بعضیا قادر نیستن ببینن شعرسعدی علیه الرحمه که بنی آدم اعضای یک دیگرند در این سریال بچشم میخورد یکدلی،صفا،صمیمیت،تلاش برای اینکه به قله های پیروزی دست پیدا کنند وازهمه مهمتر اینکه بی کینه هستنددلخوری ازهم ندارندوخیلی صفات خوب که این فیلم میرساندمن خودم ترک هستم ولی سعی میکنم بعضی رفتار این عزیزان را یاد بگیرم وبه دوستانم سفارش میکنم که بی آنکه قضاوت بدی داشته باشند باین فیلم نگاه کنند بااین فیلم طنز چقدرشادی به خانواده ها میاد که همه اینها ثواب واجر معنوی دارد روابط بین نقی وهما ،بهبود وزنش برای ما باید الگو باشد امیدوارم همیشه در زندگی موفق ودر کارشان پیروز باشند
  • مریم A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    8 19
    پایتخت از یه سریال طنز تبدیل به یه سریال معمولی شده!تعجب میکنم عده ای میگن ما میخندیم !!!!!!!! امسال اصلا این سریال خنده دار نیست
  • شراره A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    6 15
    اصلا موضوع نداره فقط لودگی شده
  • احمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    3 10
    فقط قسمت اول قشنگ بود مادر من این سریال را به خاطر قسمت عروسی و عروس خوشگلی که انتخاب شده بود نگاه کرد اما در قسمت دوم که که عروسی ناتمام موند دیگه نه خودش نگاه می کنه نه میذاره ما نگاه کنیم میگه فقط قسمت اول خوب بود و عروسی که در سریال بازی می کرد دیگه بقیه قسمتاش حرافیه آقابی تنابنده چرا فیلم نامتون اینقدر ضعیفه همه میشینند پای تلویزیون بخندند خوشحال بشند نه حرافی گوش کنند
  • زیبا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    7 0
    در قسمت اول خیلی حال کردیم اون روز ما کلی مهمون داشتیم خیلی قشنگ بود بازیگر نقش عروس کی بودچرا عروسی ناتموم موند
  • مجید IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    13 1
    آیا بعد از انقلاب هیچ سریالی به پای روزی روزگاری رسیده است؟ خیر فقط و فقط سریال پایتخت 123 تونسته اینجور مخاطب عام پیدا کنه بزرگترین کار سریال پایتخت احترام به پدر و مادر های ناتوان هست خدا رو صد هزار مرتبه پدر و مادر روی پای خودشون هستن و نیازی به کمک من ندارن و ایشالا هم که در آینده نداشته باشن و همینطور همه مردم ولی ببینید نقی چه رفتاری با پدر خودش داره اگر کسی پدر ناتوان خودش رو خونه سالمندان گذاشته باشه یا اکرامش نکنه بعد از دیدن این سریال به طور قطع دو دستی میزنه تو سر خودش به مجموعه پایتخت نباید گفت خسته نباشید بلکه باید گفت خدا خیرتون بده
  • نگار IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    13 3
    فیلم خوبیه ولی تبلیغات اطلس مال تو ذوق میزنه
  • ناشناس A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    5 4
    فقط قسمت اول باحال بود
  • یلدا A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    4 1
    بازیگر چینی وارد ایران شد
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    12 0
    سریال قشنگیه ولی کاش بازیگر چینی نمی آوردند چون اصلا چینیه خوب بازی نمی کنه این سریال نشون میده که شمالیها چقدر به افراد سالمند احترام میذارند نقی دوستتت داریم
  • ناشناس A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
    9 1
    برید بقیه سریالهای شبکه 2345 نگاه کنید باوجود بازیگرهای خوبی مثل امین حیایی بهاره رهنما سریالهاشون بدرد نمی خوره آبروی هرچی بازیگر سرشناس بود با اون فیلم نامشون بردند پایتخت از همشون بهتره با تمام ضعف هایی که داره ولی از بقییه بهتره فقط تنها ایرادش اینه که کاش تمام قسمتاش مثل قسمت اول شادبود
  • اوس موسی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    4 1
    نقی جان خسته نباشی.
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    5 1
    آقا مقدم خوبی سلامتی ؟ رو به رشدی؟ فدایی داری.
  • ناشناس A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    داداش من در قسمت اول گفت یه راننده تریلی هم شانسش بیشتر
  • ریحانه A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    7 1
    خداییش سریال قشنگیه قسمت اول فوق العاده بود
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    3 1
    آخ آخ آخ سریال خوبیه فقط تنها ایرادش زیادی اطلس مال تبلیغ شده
  • بیتا A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    6 1
    سریال قشنگیه من از اول دیدم خیلی طبیعی وخوب بازی می کنند آدم فکر نمی کنه فیلمه اینقدر قشنگ بازی می کنند که با واقعیت فاصله ای نداره از همشون ممنونم قسمت اولش شادبود خیلی خندیدیم
  • مهدی GB ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    5 1
    من خودم مازندرانیم در این سریال هیچ توهینی به مازندرانیها نشده بلکه اتفاقا برعکس مازندرانیهارا زیادی خوب جلوه دادند من از اول سریالو دیدم خیلی خوشم اومد با اینکه پایتخت 1و2 ندیده بودم طرفدار پایتخت شدم امیدوارم 4 هم بسازند
  • محمد صالح توکلی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    2 2
    باسلام. بسیار بسیار قشنگ بود فقط سوالی پیش آمد. آیا چوچانگ واقعا بیرون از فیلم چینی بود. ایراد فیلمتان این بود که: 1- اطلس مال بسیار تبلیغ شده بود. 2-لهجه ی ارسطو تغییر کرده بود. 3-فیلم عروسی ارسطو در گوشی ها هم صحنه آهسته بود. باتشکر از شما و همکارانتان عرضم تمام
  • هموطن IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    4 1
    سلام. قسمتهای اول بد نبود. اما بعدش هر چی به طرف آخر پیش رفت دیگه چیزی جز تبلیغ اطلس مال + کشتی! ازش باقی نموند. ما اگه دلمون میخواست کشتی ببینیم میزدیم کانال سه کشتی واقعی میدیدیم. خیلی مسخره اش رو درآورده بودند دیگه. تقی شد قهرمان جهان!!!!! ارسطو تریلی ۱۸ چرخ و گواهینامه بینول و انگلیسی حرف زدن و همسر چینی و.... و بهبود هم که دیگه قهرمان محیط بانی. اینجوری پیش بره احتمالا در پایتخت ۴، تقی میشینه جای آقای روحانی، ارسطو هم میره هواپیمایی قشم رو از بابک زنجانی میخره، بهبود هم خانومش ۸ قلو میزاد خودش هم میشه رییس سازمان محیط زیست. دقت کردین در پایتخت یک نقی چقدر منطقی تر و موجه تر بود؟ هر چی شماره پایتخت میره بالاتر نقی هم عقده ای تر و یک دنده تر میشه. کسی رو هم بجر خودش قبول نداره.
  • امیر A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    5 0
    سریال پایتخت قشنگ بود قسمت اول از تمام قسمتهاش بهتر بود عروسی که در قسمت اول کنار ارسطو بازی می کرد کدام بازیگر بود چرا در فیلم عروسی صحنه آهسته بود
  • احسان A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    6 3
    فقط قسمت اولش قشنگ بود
  • یلدا GB ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    3 12
    بازیگره چینیه افغانی بود چرا آقای مقدم افغانیها راجای چینیها جا می زنه
  • ماکان IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    4 0
    سلاممن یه مازنی هستم.عالی بود حرف نداشت.همه خوب بودن.خاهشا ادامه بدبن تا پایتخت ده حتی بالاتر.فدایی داری پایتخت 3
  • ندا A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    4 0
    عالی بود عالی. از محسن تنابنده و سیروس مقدم نهایت تشکر رو داریم. امیدواریم پایتخت 4 رو هم بسازین. اصلا هم به کسی توهین و از این حرف ها در این فیلم نیست. یه دنیا ممنون.
  • طبرستانی A1 ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    2 4
    دیگه صدا وسیما شورشو درآورده اگه مازندرانی ها یک سال المپیک را تحریم کنند و ایران بدون مدال بمونه اونوقت میفهمند مازندران یعنی چه
  • چکاوک A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    4 0
    یلدا جون چوچانگ افغانی نیست واقعا چینیه اگر به تیتراژ سریال دقت میکردی اسمشو نوشتن منگ هان ژانگ به نظر تو این اسم شبیه اسم افغانی هاست یه کم فکر کن به نتیجه میرسی.در ضمن هیچ کس حق نداره درباره پایتخت بدی بگه چون این سریال بهترینه.فدایییی داری نقی.من سرررررررربازتم ارسطو.