۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

شاخص های مهم بازار سهام آسیای شرقی و استرالیا، مثل شاخص های بازارهای غربی رشد مطلوبی در ماه جاری داشتند. در این میان، تنها استثنا از آن شاخص شانگهای شن ژن بود که 1.5 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاخص نیکی 225 در دوم فوریه که بازارهای مالی شروع به کار کردند، 14619 بود. روز بعد هم شاخص افت کرد اما دوباره شاخص افزایش یافت. با این حال، شاخص نیکی تقریبا هر روز افت و خیز خیلی زیادی داشت و نوسانهای آن، بازار را تقریبا از ثبات خارج کرده بود. شاخص در انتهای ماه روی 14841 بسته شد. به این ترتیب شاخص نیکی 225 در پایان ماه حدود 1.5 درصد رشد داشت.

شاخص شانگهای شن ژن یا CSI 300 در ماه گذشته اوضاع خوبی را سپری نکرد؛ این شاخص در حالی که عمده شاخص ها سقوط را تجربه کرده بودند، زیاد آسیب ندید اما در عوض، در ماه جاری ابتدا کمی رشد کرد اما در پایان ، به عددی کمتر از ابتدای ماه رسید.

شاخص بازار سهام هنگ کنگ (هنگ سنگ) در مقایسه با نیکی 225 از افت و خیزهای کمتر برخوردار بود و می­توان گفت که روند ماهانه آن نیز رو به رشد بود. این شاخص فوریه را با 21397 واحد شروع کرد. افت و خیزهای آن حساب شده و دارای روند کلی صعودی بود و در انتهای ماه به 22828 رسید که نشان­دهنده 6.6 درصد رشد بود.

شاخص FTSE سنگاپور رشد مطلوبی را از سر گذراند؛ شاخص در ابتدای این ماه 729.5 بود و با شیبی یکنواخت به 755.8 رسید. در ماه پیش از آن، با همین شیب شاخص کاهش داشت و عملا در پایان ماه به میزانی رسید که در ابتدای دو ماه گذشته داشت.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =