یک متخصص تغذیه گفت: تغذیه نامناسب باعث تغییر در خلق و خوی افراد می‌شود و آن‌ها را افسرده می‌کنند.

خبرگزاری فارس نوشت:

ضیاء الدین مظهری اظهار داشت: مردم ایران همه نوع مواد غذایی می‌خورند به غیر از موادی که بدن آنها به آن احتیاج دارد. تناسب، تنوع و تعادل در تغذیه را رعایت نمی‌کنند و به همین دلیل بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، چاقی‌های مزمن و بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از مصرف مواد پر کالری و فاقد مواد مغذی روز به روز در میان مردم گسترش پیدا می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: بسیاری از مردم به جای استفاده از پروتئین‌ها، املاح و 50 ریز مغذی که بدن به آن‌ها احتیاج دارد، غذاهای مانند فست فود‌ها، شیرینی‌‌ها و غذاهای چرب که چربی خون را افزایش داده و بیماری‌های قلبی عروقی را شیوع می‌دهد و فاقد مواد مغذی هستند، مصرف می‌کنند.

این متخصص تغذیه گفت: امروز به جای استفاده از آب‌های گوارا و حیات بخش از نوشابه‌های گازدار استفاده می‌شود که از طریق آن انرژی زیادی به بدن می‌رسد و افراد به دلیل وجود مواد فسفریک در نوشابه در معرض خطر عدم جذب کلسیم قرار می‌گیرند. این مواد محیط دهان را اسیدی کرده و مینای دندان را نیز از بین می‌برند.

او اضافه کرد: هرم سلامت غذایی مردم از حد خارج شده افراد بیشتر به گرسنگی ظاهریشان نسبت گرسنگی سلولی خود پاسخ می‌دهند. تغذیه نامناسب باعث تغییر در خلق و خوی افراد می‌شود و آن‌ها را افسرده می‌کنند.

 مظهری افزود: غذای مصرفی باید سالم، متعادل و متنوع باشد. مردم باید از پرخوری‌ پرهیز کرده و با عجله غذا نخوردند با آرامش غذا را بجوند و اگر به حفظ سلامت خودشان علاقه‌مند هستند از پرخوری‌ و خوردن تنقلات خودداری کنند. بهتر است عادات غذایی بد تغییر یابد و به جای خوردن مواد غذایی با کالری بالا و فاقد مواد مغذی از سبزی‌ها، میوه‌ها و ‌حبوبات بیشتر مصرف شود تا هزینه درمان بیماری‌های ناشی از پرخوری مانند انواع سرطان‌ها و افسردگی‌ها در کشور کم شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 34632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =