مهر نوشت:

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بودن خاکریز، خرمشهر و مینوشهر را به مناطق جنگی تبدیل کرده و دسترسی مردم به اروندرود قطع شده است.
عبدالله سامری شامگاه پنج شنبه هم‌زمان با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در خرمشهر گفت: مشکلات خرمشهر یکی دو تا نیست و مردم هنوز در شهری زندگی می‌کنند که حالت نظامی خود را حفظ کرده‌است.

او گفت: جنگ سال‌های سال است که تمام شده و خرمشهر متاسفانه به موزه‌ای از جنگ تبدیل شده است. مردم روستا نشین نوار مرزی اجازه سکونت و کشاورزی کردن در مناطق خود را ندارند مناطقی چون نهر عریض، جزیره مینو از این مشکلات رنج می برند.

او گفت: مناطقی در خرمشهر وجود دارند که 10 سال است زیر نظر سازمان منطقه آزاد قرار داشتند ولی دریغ از فعالیت و امکاناتی که این سازمان در اختیار آنها قرار دهد.

سامری گفت: اگر مرز شلمچه برای تردد زوار به صورت انفرادی نا امن است باید برای کاروان هایی که زیر نظر سازمان حج و زیارت فعالیت می‌کنند نیز نا امن باشد. متاسفانه سازمان حج و زیارت، مرز شلمچه را بر روی مردم خرمشهر و آبادان بسته است و آنان را برای دیدن اقوامشان در عراق محروم کرده اند.

سامری گفت: با قرار گرفتن روستاها زیر نظر منطقه آزاد اروند تمامی اعتبارات دولتی بر روی این مناطق روستایی قطع خواهد شد و تنها امید این روستاییان فعالیت اصولی و مناسب سازمان منطقه آزاد اروند است.

او به وضعیت بیکاری در شهر خرمشهر اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در خرمشهر بی شمارند که متاسفانه شرکت هایی در شهر و شهرک صنعتی وجود دارند که اقدام به اخراج این نیروهای متخصص می کنند و از استانهای دیگر شروع به جذب نیرو می کنند که این امر عادلانه و منطقی نیست.


231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    20 2
    تا کی باید از خرمشهر و ابادان خبرهای ناخوشایند بشنویم؟مگر میشود دو شهری که بیشترین ظلم را از سوی دشمن تحمل کردند حالا هم مشکلاتشان پا بر جا باشد مگر این دو شهر چقدر خرج دارند چرا نباید یک عزم ملی برای گلستان سازی خرمشهر و ابادان راه بیفتد مگر نه اینکه لااقل 90%نمایندگان مجلس و 98%ارکان نظام مدعی سوابق رزمندگی دارند اما کمترین توجه ای به این شهرها نمیشود چه سیاستی پشت این بی اعتناییهاست ؟!!!!