مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در گفت و گو با سالنمانه اعتماد گفت: « هنوز هم در گیر مشکلات دولت قبل هستم. »

مهدی کرباسیان که روزگاری قائم مقام وزارت اقتصاد و ریاست گمرک را بر عهده داشته در دولت یازدهم با حکمی از سوی محمدرضا نعمت زاده به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو مشغول به کار شد. او اعتقاد دارد که با وجود گذشتن حدود 6 ماه از فعالیت خود در ایمیدرو بیشترین زمانش صرف مشکلات گذشته می شود.

بخش هایی از این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

*صادقانه بگویم هنوز هم بیشترین زمان من صرف رفع و رجوع مشکلات باقی مانده از دولت قبل می شود.

*چند هفته پیش فردی ایمیلی را در خصوص قرارداری فی مابین ایمیدرو و یک شرکت هندی مطرح کرد و پیگیری های زیادی هم در خصوص محتوای ایمیلی خود می کرد تا جایی که این پیگیری ها منتج به انجام جلسه یی با سفیر هند در ایران و بنده شد. طی این مذاکرات متوجه شدیم که مدیریت قبلی ایمیدرو با یک شرکت تولید کننده اکترودگرافیکی قراردادی را منعقد کرده اند که طی آن متعهد شده اند شرکت هندی تا پایان سال 2012، 5 هزار تن الکترود گرافیکی به ایمیدرو تحویل بدهد. این امر اصلا هیچ اشکالی ندارد ولی برای کدام طرح ها؟ ظاهرا این قرارداد برای تامین الکترود گرافیکی هفت طرح فولادی انجام شده است. حال سوال اینجاست کدام هفت طرح فولادی؟همان هفت طرحی که هنوز نه آب دارد نه گاز و تا حالا هیچ کدام از آنها به صورت صد در صدی هم انجام نشده که به تولید فولاد برسد.

*بنده مشکل مدیریتی را مهم ترین مشکل ایمیدرو در سال های گذشته می دانم. وقتی شما ظرف سه سال شش مدیرعامل برای این سازمان منصوب می کنید به طور کامل ثبات در آن سازمان از بین می رود.

*برنامه راهبردی ایمیدرو در سال 93 با اولویت بهره مندی بیشتر از بخش خصوصی بازنگری می شود. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =