خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تشریح راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی، گفت: ثبات در بازار ارز و وجود مشوق هایی مانند تضمین سرمایه، راهکار افزایش سرمایه گذاری خارجی است.
جعفر قادری درباره شرایط افزایش سرمایه گذاری خارجی گفت: یکی از اولویت ها مهم برای افزایش سرمایه گذاری خارجی این است که موانع این کار رفع شود بطور مثال نوسانات شدید نرخ ارز یکی از چالش ها بزرگ در رشد سرمایه گذاری خارجی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر موضوع ثبات در بازار ارز، موضوع تعاملات سیاسی نیز تاثیر مهمی در رشد سرمایه گذاری خارجی دارد.

این نماینده مردم در مجس نهم گفت: در حال حاضر بخش های معدن، نفت و گاز ، گردشگری، کشاورزی، پتروشیمی، بهداشت و درمان، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوِژی کشور دارای ظرفیت مطلوبی برای سرمایه گذاری خارجی است.

او در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه به چه نحوی می توان سرمایه گذاران خارجی را جذب کرد، گفت: تامین امنیت سرمایه گذاران خارجی مسئله مهمی برای رشد سرمایه گذاری است این در حالی است که طرح های تشویقی مانند تضمین بیمه ای سرمایه ها می تواند این مهم را ممکن کند.

قادری ادامه داد: نکته مهم دیگر برای تشویق سرمایه گذاران خارجی جلوگیری از تضعیف پول ملی است به دلیل اینکه سرمایه گذار خارجی در بخش های اقتصادی که احتمال کاهش ارزش سرمایه است، اقدام به سرمایه گذاری نمی کند.

او ادامه داد: رفع محدودیت قوانینی مانند قانون کار در مناطق آزاد تجاری زمینه ساز رشد سرمایه گذاری خارجی است البته باید پذیرفت تامین امنیت اقتصادی یکی ازراهکارهای مهم افزایش سرمایه گذاری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در هرصورت باید در سرمایه گذاری خارجی تمامی ابعاد اقتصادی را باهم لحاظ کرد.

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =