۵ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳

محمدعلی اینانلو

یکشنبه شب ۱۰ فروردین ۹۳، بازیگران و هنرمندان سریال پایتخت بازی هنرمندانه‌ای را در هتک حیثیت نام محیط بان ارائه دادند که حضور مقامات رده بالای سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این بازی هنرمندانه نقش پررنگی داشت. پیام ریاست محترم سازمان خوانده شد و معاون محترم محیط طبیعی سازمان نیز در تمام مدت مراسم بازی هنرمندانه‌ای ارائه داد.

داستان سریال پربیننده پایتخت با آن جا رسید که محیط بان مجروح با هر زحمتی بود خود را به مراسم رونمائی پیراهن تیم ملی فوتبال با نقش یوزپلنگ ایرانی رساند. نطق پرسوز و گدازی ارائه کرد که همه تحت تاثیر قرار گرفتند تا جاییکه مجری برنامه چند بار با دست عرق و اشک محیط بان را پاک کرد.

طبق داستان این سریال محیط بان آدمی است لاف زن که از خودش داستان جعل می‌کند که نجات دهنده پلنگ مازندران لقب گیرد و طی ماجرایی مشکوک تیر می‌خورد آن هم از کجا؟ از پشت و باسن! یعنی که به هر صورت رو به شکارچی خلاف‌کار نبوده و به وسیله «ساچمه» زخمی می‌شود که به درد شکار پرندگان می‌خورد. یعنی که داستان نجات پلنگ می‌تواند از بیخ دروغ باشد و پس از زخمی شدن نیز مدت‌ها دمر می‌خوابد و زنش دائم برایش آب پرتقال می‌گیرد و موقع نشستن نیز روی مبل باد شده نرم می‌نشیند. طبق این داستان محیط بان مربوطه موجودی است بسیار ترسو که حتی از آمپول هم به شدت می‌ترسد. در ضمن از بهره هوشی بالایی هم برخوردار نیست و به راحتی می‌توان به او دروغ گفت و سرش کلاه گذاشت.

واقعا با این اوصاف جواب «آنادُردی» محیط بان گلستان را چه می‌شود داد که تیر از فاصله سه متری مستقیما به سینه‌اش خالی شده و یا «سعیدی» محیط بان شاهرود را و یا محیط بانان دیگر را که کم‌ترین آمپولشان نیش زهرآلود گرزه مار است و یا انتخاب نام «فریبا» برای محیط بان که پس از این در جوامع روستایی چه شوخی‌ها که با محیط بانان خواهد شد. واقعا نمی‌دانم که این انواع و اقسام «دیده‌بانان فیس بوکی» در کجا دیده‌بانی می‌کنند که این چیزها را نمی‌بینند؟ آیا پس از این «فریبا» که ساچمه به لمبرش خورده و از آمپول می‌ترسد، می‌تواند ترس در دل خلافکاران ایجاد کند؟

طبق داستان زمانی که این قهرمان پوشالی به مراسم می‌رسد و فرصت چند دقیقه صحبت پشت میکروفن پیدا می‌کند حرف‌های بی سر و تهی همراه با گریه می‌گوید که بیشتر مسخره کردن نام محیط بان است تا حفظ آبرو. ما در میان محیط بانان، جوانان تحصیلکرده‌ای داریم که می‌توانند ساعت‌ها حرف‌های پخته علمی بزنند و تلفن‌های چند تن از همین محیط بانان باعث نوشتن این مطلب شد.

و اوج داستان زمانی است که اصولا اصل موضوع لوث می‌شود. عده‌ای زحمت کشیده و تا مرحله نقش یوز روی پیراهن تیم ملی پیش رفته‌اند که فرهنگ‌سازی کنند که بگویند یوز ایرانی حیوانی است دشت‌زی که به دلیل برهم خوردن اکوسیستم در حال انقراض است. آنگاه داستان، محیط بانی را از جنگل‌های مازندران به مراسم می‌آورد که از پلنگ دفاع کرده است و رئیس سازمان هم پیام می‌دهد و معاون سازمان هم با حضور در کل مراسم و بازی در فیلم و کف زدن‌های مداوم آن را تایید می‌کند، آیا باید این چنین برداشت کنیم که روسا و معاونین و مشاورین اندرونی پردیسان علاوه بر اینکه فرق میان محیط بان و جنگل‌بان را نمی‌دانند، اصولا فرق میان یوز ایرانی و پلنگ را هم نمی‌دانند؟ فیلم که اینگونه می‌گوید؛ به نظرم باید به قول جوان‌های فیس‌بوکی بی‌خیال محیط زیست و فوتبال بشویم و به جای مارادونا، غضنفر را بگیریم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 228
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    چه حتک حرمتی شد مگر محیط بان استاد دانشگاه است که توقع نقش انچنانی داریم عموما محیط بانان از افراد بومی مناطق با زندگی و گویشهای محلی خودشان هستند هرگز هم دنبال زرق و برق روزگار نیستند این بخش از فیلم برای نمایاندن مظلومیت محیط بانان بود تا هم به زندگی جاری انان رسیدگی شود هم دستگاه قضایی مهربانانه تر با انها بر خورذد کند و حمایت بیشتری نسبت به انها داشته باشد و هم اینکه فوتبالیستها مطمئن باشند یک هفته تمرینات و بازی انها مصادف با یک روز زحمت کاری انها نمیشود
  • ارش IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    اتفاقا حرفایی که زد خیلی به دل مینشست و اینکه یک سریال از محبوبیت خودش استفاده کنه و درد یه قشر زحمت کش رو مطرح میکنه اتفاق بسیار خوبی هستش
  • احمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    من باهات موافق نيستم اقاي اينانلو....
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    متاسفانه با همه خوبی های این سریال در مورد محیط بانان که کمترین اهمیت و توجهی به آنان نمی شود اجحاف شده و در ضمن این موضوع از چشم بینندگان عادی مثل من دور نمانده و همه متوجه این گستاخی شده ایم.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      54 4
      منفی بازی رو بذارید کنار... محیط بانان باید خوشحال باشند ک از زحمات و حقوق کم اونها حرف زده شد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    واقعا برای ملت ایران که این همه منفی نگر شده متأسفم بالاخره گفتن این حرفها که خیلی بهتر از نگفتن هست
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    آقاي اينالو شما كه هميشه تو تلويزيون و رسانه حضور مستمر دارين پس چرااين طوري با انتقاد الكي و زدن سريالي كه مردمو نشونده پاي تلويزيون ميخوايد خودتونو مطرح كنيد
  • سجاد IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    89 9
    واقعا جالب وخنده دار بود
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    با همه ی این اوصاف پایتخت موج خوبی رو برای حفظ این گونه ی با ارزش ایجاد کرده
  • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    مهم خنديدن و دور هم بودن است حالا هرجا پا بدهد، چه در صفحه فيسبوك مسي باشد چه نشستن پاي سريال پايتخت
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      99 14
      مثلا خوبه الان شما رو مسخره بکنیم و دور هم بخندیم ؟ پا میدهد دیگر ! چکار کنیم میخوایم دوره هم بخندیم ! :|
    • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      4 5
      ایشان صحبتشان را با ایهام گفتند
  • بچه مشد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    با اين اوصاف شما درب هرچي سريال طنز رو بايد گل گرفت. نميدونم چرا همه جاي دنيا با روساي جمهورشون هم شوخي ميكنن و آب از آب تكون نميخوره اما ماشالله تو مملكت ما به هيچكس نميشه گفت بالاي چشمت ابروست! مهم پيام سريال بود كه همه گرفتن و سكانسي كه به حق، حقيقت مطلب رو ادا كرد و تاثير گذار بود.
    • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      28 76
      درب نه! در!!!
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      9 62
      شما هم با رئیس جمهور شوخی کن با دکتر و مهندس شوخی کن مگه حتما برای طنز باید کسی مسخره بشه؟!
    • فاميل دور A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      69 3
      كه با اين در اگر در بند در مانند در مانند
    • احمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      3 28
      بچه مشد میدونی چرا ؟ بخاطر اینکه جنبه مردم ما بالا نرفت شوخی خوبه ما مازندرانی ها هم مشکل نداریم اما اول بایست فرهنگ مردم ما بالا بره بفهمن که این طنزه انگار یکی بیاد تو مشد راه بره بگه شمع دزد این جرف شاید بعضی هاتون رو ناراحت نکنه اما با اصل داستان منافات داره
    • جواد A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      23 2
      مشکل ما اینه که یاد گرفتیم از هر سریال و هر نوشته ای نماد انگاری کنیم! مازندرانی ها فکر می کنند در این سریال به اونا توهین میشه در حالی که اصلا منطقی نیست یک خانواده رو نماد همه مازندرانی ها در نظر گرفت چون در هر جامعه ای همه گونه شخصیت پیدا میشه! آقای اینانلو هم همین مشکل رو دارن، اینکه در این سریال یک فرد ساده لوح شغلش محیط بانیه لزوما به این معنی نیست که همه محیط بان ها ساده لوحند!!!
  • علی A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    مزخرفات صدا و سیما تمامی ندارد !!
    • میثم A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      منهای پایتخت 3 نظرت را قبول دارم !
  • روحيه A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    من كاري به حرفهاي شما و محيط زيست و اينكه شما چي در چنته داري و تا حالا چيكار تونستي بكني ندارم كه تخصص و متولي خودش را ميخواهد ، اما به عنوان يك بيننده سريال از آن لذت بردم
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      اولا ماهیت طنز سریال اجازه شلیک گلوله واقعی اونهم به قلب انسان رو نمیده. شما میتونید ایده هاتونو در این مورد با استاد انفجار آقای ده نمکی در میون بذارید. دوما، شخصیت محیط بان سریال انسان کاملا شریفیه که ساده لوح نیست اما بی غل و غشه. نمیدونم چرا شما از این واژه ها در مورد این شخصیت استفاده کردید! چون اتفاقا من دلیل برخورد مردم شریف مازندران با این سریال رو برداشت های سخیف اینجوری از شخصیت های داستان میدونم. سوم اینکه، همیشه قدم اول اطلاع رسانی همگانی شامل تمام اصول حرفه ای نمیشه. این سریال برای آگاه کردن عموم مردم به ارزش این گونه از یوزپلنگ بود که میتونه با قدم های بعدی یعنی گام های تخصصی تر کامل بشه
    • سلیمان IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      104 2
      علی رغم ارادت خاص به جناب اینانلو ولی لطفا ذائقه مردم رو تلخ نکنید . خوبی این سریال این بود که مردم متوجه شدن شغلی هم به نام محیط بانی وجود داره . خوب این که بد نیست . یه مقدار تحمل رو بالا ببریم . اگر بخواهیم همه چیز رو انقدر پلیسی برری کنیم که بهتره کلا تعطیل کنیم بریم پی کارمون .
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    اقا بس كنيد هر كي هر كاري ميكنه ايراد ميكيريد وفقط نكات منفي رو ميبينيد سريال به اين زيبايى
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ و کیسه US ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    الکی میگه
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    اینکه حرف فراموش شدگان رو میزنند میشه هتک حیثیت!
    • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      حرف فراموش شدگان از زبان بهبود؟ با اون شخصیت؟ همینجوریش محیط بان ارج و قرب نداره. با این داستان سرایی ها هم که دیگه هیچی.
    • امیر A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      اگه اینطوری حرف فراموش شدگان را میزند همان بهتر که نزنند. با پخش این مسخره بازی ها چه دردی از محیطبانان دوا میشود. آیا اگر انها مورد تمسخر قرار گیرند آگاهی مردم نسبت به طبیعت و کار سخت آنان و وضعیت بد معیشتی آنها افزایش مییابد؟
  • محسن A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    حساس نشو کلا عادت کردیم غر بزنیم جناب اینانلو سریال طنزه اگه قرار بود یک کار درام بسازند از نظرات شما بهره میگرفتند اتفاقا خیلی هم خوب در قالب طنز پیام رو رسوندند
    • احمد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      وقتی مازندرانی ها رو مسخره میکردند کسی نگفت چرا حالا شوخی با یک محیط بان براتون جز مشکلات روزمره شده متاسفم براتون تمام زندگیتون مشکل داره اما همین قسمت محیط بان به چشمتون خورد پس بایست گفت دم مازندرانی ها گرم که با این هم تمسخر دم نزدند
    • فرناز A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      آقای اینانلو ،مهم رسوندن پیام مظلومیت این قشر عزیز بود ، که خوب از پسش بر اومد!
    • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      اگر غرض گرفتن پیام بود که من گرفتم، حتی جایی که بهبود داشت پشت تریبون صحبت می کرد که تحت تأثیر قرار گرفتم می خواستم گریه کنم. تعجب می کنم از کج سلیقگی بعضی آدم ها... تو یک سریال طنز به این قشنگی پیام داد ...
    • میثم IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      دقیقا فقط غر زدن بلد شدیم...یاد فیلم مرد هزار چهره افتادم که از پزشک و مربی فوتبال و کارمندان اداره ثبت تا برخی از مردم شیراز معترض شدن که به ما توهین شده....شاید باید فیلمی بسازن که بازیگراش نه شغلی داشته باشن نه اسمی و نه از شهر خاصی باشن...البته شاید بیکارای کشور اعتراض کنن اون موقع
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      729 9
      من که وقتی بهبود درباره حقوق محیط بانها و خطرات کاری و علی الخصوص قصاص محیطبان ها صحبت می کرد گریه ام درآمد.
    • میثم بالو A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      533 7
      اینکه تیر به پشت ایشان برخورد کرده اینکه ایشان کمی خالی بند بوده اینکه ایشان شخصیت کم سوادیه کدامیک توهین تلقی میشه؟ سرور ارجمند جناب اینانلو شما ببینید ما واقعا در زمان نطق بهبود قریبا به هیچکدوم از این موارد فکر نکردیم،عکس العمل در یک جمع تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده تقریبا یکسان بود اگر چه بدیهی است که همه سلیقه ها رو نمی توان راضی کرد از شما که سالها میفرمودید مسئولین باید تحمل نقد رو داشته باشند بعید بود چنین واکنش عجولانه وشتابزده ای .این سریال طنز بوده نه توهین به من مازندرانی است و نه توهین به محیط بان یا جنگل بان .من فکر می کنم اگر ویژگیهای شخصیتی بهبودفریبا نمی بود اصلا چه جذابیتی داشت این نقش . حرفای اتوکشیده که بارها زده شده ،اگر در طنز ساختمان پزشکان راجع به روانشناسها صحبت شد یعنی
    • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      احمد آقا شما چرا اینقدر اصرار دارید که این سریال مازندرانیها را مسخره میکند. اکثریت مخاطبین این حس را ندارند. و بیشتر موضوع سریال را دنبال میکنند.
    • یکی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      278 4
      متاسفانه عادت کرده ایم متفاوت باشیم تا جلب توجه کنیم حالا در هر ضمینه ای که شده
    • میثم بالو A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      209 4
      یعنی روانشناسها باهوش نیستن این چه حرفیه آخه، در مورد اسم این دیگه از اون حرفاست بهتاش فریبا باید بره خودکشی کنه دیگه این چه حرفیه ،استاد اینانلو از شما که شخصیت فاضل و دلسوزی هستی انتظار میره خردمندانه تر عمل کنید.متشکرم
    • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      200 0
      از بس حرف جدی زدن نتیجه نداد شاید زبان طنز افاقه کند!
    • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      بابا سرو ته این سریال کجاست؟؟؟؟؟عملا آب بستن به سریال . یه ساعت باید دویدن نقی رو تماشا کنیم که مثلا میخاد بگه خیلی خوشحاله. فقط چنتا سکانس تو کل سریال خنده دار بود. تعصبتون رو کنار بذارین و بگین سریال بدردنخوره.
    • سعید IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      216 7
      این سریال تو هر قسمتش چند پیام جالب داره منتقل می کنه، از این جهت در بین سریال های طنز تلویزیون، نمونه است. اگر مازندرانی نباشی که از لهجه ی سریال احساس توهین کنی، مثل من که خراسانی ام و از لهجه ی مشهدیِ اوس موسی لذتی مضاعف می برم و البته از لهجه ی خانواده ی نقی؛ و اگر از نظر روانشناسی جزو آدم های کمال گرا نباشی که همه چیز رو صفر یا صد می خوان، اون وقت می تونی پای این سریال بشینی و در عین سرگرم شدن و خندیدن، در هر قسمت، چند پیام جالب، متنوع و آموزنده هم بگیری اصلاً جذابیت این خانواده به اینه که خیلی شبیه آدم های معمولی اند، اگه بی عیب بودن، دیگه معمولی نبودند و جذابیتشون کم می شد.
    • بی نام EU ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      پایتخت در قالب طنز کار خوبی کرده و من به مظلومیت این محیط بانها پی بردم اجرشون با خدا. شما هم ایراد بیخود نگیرید سریال میسازیم به مازندرانی توهین شد به بختیاری توهین شد به محیط بان توهین شد به پزشکان توهین شد، کمی جنبه خودمون ببریم بالا بد نیست
    • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      124 3
      یادمه قدیما یه جمله ای بود می گفت به زودی صنف دزدا و قاتلام دیگه به خاطر توهین تو فیلما بهشون میان شکایت می کنن!!! بلاخره تو فیلم طنز هر کسی یه شغلی داره دیگه مگه اینکه همه رو بیکار در نظر بگیریم . خدا کنه صنف بی کارا شاکی نشن فقط :))
    • میم IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      101 5
      تو ایران هر کی میره بالا میخوان بکشنش پایین ما تهرانی ها هم به همه سریال هایی که دزد هاش تهرانی حرف میزنن اعتراض داریم به ما توهین شده خخخخ
    • احمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      فقط یک مازندرانی می تونه عمق فاجعه سریال رو بفهمه بزودی جلوی سریال گرفته میشه حتی ساخت سری های بعدیش
    • رامین TR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      شما یک کم سریالهای طنر خارجی ببینید مثل بیگ بنگ و friends . به اونها میگن طنر نه این سریال که معلوم نیست چی می خواد بگه. اگر شماها حمایت کنید این آقا یال بعد دوباره چندین میلیارد را صرف سریال بی محتوا خواهد کرد
    • امیر IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      57 4
      تو بیگ بنگ و فرندز رو دیدی؟ من بیگ بنگ و فرندز و هاو آی مت و سیمپسونز رو دیدم. این سریال پایتخت رو هم دیدم از همشون هم لذت بردم. اون سریال خارجیه و خیلی خط قرمزا رو نداره. این سریال ایرانیه و با همه خط قرمزها خوب تونسته با خلاقیت و بازی قوی مخاطب خودش رو بخندونه و دنبال خودش بکشونه. البته اگر یک عده که اعتبارشون رو جای دیگه از دست دادن نخوان با زمین زدن این سریال خودشون رو گنده کنن
    • مهران EU ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      37 1
      دوست عزيزي كه گفته سرياب ابكيه و ما تعصبمون رو بذاريم كنار جان تو راه نداره كارگردان پسر عمومه بايد تعصبشو نگه دارم چي ميگي عمو خوبي تو؟
    • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      52 2
      به نظر من از این بهتر نمیشد راجع به محیطبانان در انتظار قصاص حرف زد وافکار عمومی را متوجه مظلومیت انها کرد واقعا دستشون درد نکنه.
    • بی نام EU ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      38 7
      کاش این محیط بان شیرازی حرف میزد کمی لذت میبردیم کسی هم تو استان فارس ناراحت نمیشد که بهمون توهین شده جنبه داریم ما
  • حامد A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    بابا این بنده خدا هاا اینهمه از کار این قشر تعریف کردند و گفتند چه کار پر مشقتی است! شما یه سریال بساز و اینایی که گفتی توش بذار. قرار نیست همه باب میل شما سریال بسازند استاد!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    تو این برهوت فیلم صداسیما ی فیلم ساخته شده که مردم ساعتی بخندن و لذت ببرن!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    واقعا که مردمان بی جنبه ای هستیم و شوخی و خنده با هیچ کس را تحمل نمیکنیم،،وقتی میبینم جاهای دیگه با بزرگانشونم شوخی و مزاح میکنند اما ما ،،،،،،
  • بی نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    141 5
    اولا اینکه این یک فیلمه وهمه می دونند دوما اینکه هر کسیکه اسلحه شکاری داره میدونه وگلوله شکاری که از ساچمه ریز تشکیل شده خیلی راحت میتونه ببر وپلنگ که هیچ خرس و فیل رو هم بکشه با اون قدرتش سوما اگر نشه توی برنامه نوروزی و یک برنامه تلویزیونی هم شوخی کرد پس طنز وشوخی رو کلا باید جمع کرد مردم خودشون میفهمن طنز چیه جدی چیه لطفا بجای مردم تصمیم نگیریم و و دایه مهربونتر از مادر نشیم والسلام.
  • امیر IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    219 5
    این نظر درباره سریال کاملا غیر منصفانه است این خصلت بد و بچگانه که هر سریال طنز رو توهین به قومیت و زبان و صنف میدونین بچگانه است تو این مملکت هر کس طنز کار میکنه باید ادم فضایی بیاره که خدای نکرده به کسی برنخوره اگه وکیل باشه جامعه وکلا میگن صنف ما رو مسخره کردن اگه پزشک باشه پزشکان شکایت میکنن واقعا کجای دنیا اینجوریه شما هنوز فرق طنز و جدی رو نمیدونید همین سکانس به اصطلاح شما هتک حرمت تمام مردم رو تحت تاثیر قرار داد همه به مظلومیت این قشر فداکار حد اقل برای لحظه ای فکر کردن و امروز همه مردم (انچه در بازار و اطراف خود میبینم ) از تحت تاثیر قرار گرفتن صحبت های بهبود حرف میزنند شما به این عزیزان احترام بزار که در 10 دقیقه حرف صد سمینار رو زدند
  • هد هد ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    111 9
    عزيز من اينهايي كه شما گفتي درسته ولي صددرصد كارگردان چنين قصدي نداشته... و فقط قصد شاد كردن دل مردم را دارد...
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      68 3
      ایشان اصلا هم درست نگفته اند . مشکل فقط عدم دعوت از ایشان در این مراسم بوده .
  • masoud A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    بیخیال آقای اینانلو ما عادت داریم همه چیز را به مسخره بگیریم
  • من از شکار بدم میاد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    227 5
    اولا به نظر من مظلومیت این بندگان خدا و این قشر زحمت کش رو خیلی خوب به تصویر کشید. این عزیزان جرات ندارن از تفنگشون استفاده کنن چون براشون حکم قصاص میبرن ... در ثانی هم من و هم خیلیای دیگه فرق محیط بان رو از جنگل بان نمیدونیم(تو یه سریال طنز هم نیازی به این آموزش پیشرفته نیست!) و فرق تفنگ ساچمه زن و فشنگ زن رو هم نمیدونیم
  • بی نام EU ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    توی فیلم نقی به خاطر حسادت بهبود رو متهم به دروغگویی می کنه والا مسئولین محیط زیست که انقدر ساده لوح نیستند که حرف بی اساس رو باور کنن. در مورد ساچمه من اطلاع ندارم بهر حال شما شکارچی هستین جناب اینانلو!
    • مهرداد پیروز A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      75 86
      خدا رحمتت کنه که حرف دلمو زدی! آفرییییییییییییین
  • امیر IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    موندم تومملکت ما وقتی میخواهند فیلم طنز بسازند باید از چه قشر و قومی فیلم بسازند که به کسی برنخوره از این به بعد باید بریم درمورد مردم امریکا فیلم طنز بسازیم
  • حامد IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    من به نوبه خودم هیچگاه با دیدن سریال برداشت بدی از محیط بانان نداشتم و با مشکلاتی که این قشر زحمتکش دارند ، بیشتر آشنا شدم
  • سعید IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    160 8
    دوست عزیز این سریال طنزه نه یه مجموعه مستند! چرا عادتمون شده که همیشه می خوایم با ایراد گرفتن از هر چیزی خودمونو مطرح کنیم؟
  • رامین IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    153 5
    مشکل ما ایرانی ها اینه که انتقادپذیر نیستیم.یه بار فکر کردین چرا هالیوود اینقدر طرفدار داره؟ چون آزادانه میتونن در ارتباط با هر موضوعی فیلم بسازن چه سیاسی چه اجتماعی و... ولی ما هر چی می سازیم میگن توهین شده.شما باید اول معنی فیلم و واقعیت رو بدونین!!!
    • میثم A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      111 2
      واقعا .. فیلم 12 سال بردگی ، موضوع برده داری در امریکا و سیاست های دولت وقت امریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد اما هیچکس از این حرفها نزد و تازه اسکار هم به ان دادند ..یا در زمان جنگ امریکا و عراق فیلم های ضدجنگ و ضد سیاست های بوش ساختند اما اینجا در مورد یک محیط بان هم نمیشه فیلم ساخت !!
  • وحيد A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    73 2
    من موافق نيستم...اين يك سريال جهت سرگرمي..تازه مواردي هم كه گفتين حساسيت بيش از حد شما بود وگرنه فك نميكنم توهيني به كسي شده باشه...و كلا اگر اينطور فك كنيم ديگه بهتره اصن سريال و فيلم نسازيم...
  • کاوه A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    34 3
    آقای اینالوی عزیز از دید بنده، این سریال جنبه شوخی و طنز داره و زیاد نباید جدیش گرفت، هدفش تنها سرگرمی مخاطبه.اگه غیر این باشه چینی ها و کشتی گیرها و راننده های کامیون نیز باید اعتراض کنند.
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    بهتر از این نمی شد این سریال مسخره را رسوا کرد.
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    6 109
    حق با شماست جناب اینانلو...سریال پایتخت در بسیاری از زمینه ها بسیار قوی عمل کرده ولی در این مورد سهل انگاری کرده است و همه ی جوانب رو در نظر نگرفته است . از اونجاییکه این سریال بسیار پرمخاطب است و در رسانه ی ملی پخش می شود و از همه مهم تر طنز است تاثیر زیادی می تواند بر روی مردم داشته باشد . طیفی از مردم نکات مثبت این قدردانی را می بینند و طیفی هم ممکن است به دلیل ساده لوح بودن و سایر ویژگی های موجود در شخصیت بهبود فریبا محیط بانان را به سخره بگیرند که به نظر من در ساخت سریال باید به هر دو طیف توجه می شد ولی در کل این نکته از ارزش سریال که شاد کردن دل مردم است کم نمی کند .
  • حسين A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    77 2
    به نظر منم تشخيص تفاوت پلنگ با يوز ايراني خيلي مهم نيست، سريال هم طنز نوروزيه نه برنامه تخصصي محيط باني. به هر حال واسه لحظاتي احساسات ميليونها بيننده رو درگير حفاظت از محيط زيست كرد كه خيلي اثر بخشتر از مستندهاي تخصصي محيط زيستيه.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    84 2
    انتظار داشتی یه شخصیت کمدی چه سخنرانی بکنه.واقعا شورشو در آوردید.از شما آقای اینانلو باسواد انتظار چنین برداشتی رو نداشتیم.
  • مازندرانی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    از نظر من این سریال سر تا پا توهین به کل مردم مازندران و جنگل بانان عزیزه که معلوم نیست با این همه توهین میخوان به کجا برسند واقعا خندوندن مردم با این همه توهین تحریف و افترا و تحقیر مردم مازندران می ارزه
    • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      76 10
      عزیز برادر مازنی کجای این فیلم توهین بود / شما سریالی که بنای آن طنز و شوخی است رو با یه مجموعه مستند اشتباه گرفتید/ مگه با ترک ها ، عربها، کردها، رشتی ها و . . . شوخی نمی کنند پس هر شوخی می شه توهین / بهتره ظرفیت خودتون رو بالا ببرید /
  • هاشم IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    17 35
    فدااااااایی داااری!
  • میهن پرست IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    45 1
    در کشور ما که متاسفانه محیط زیست و به ویژه حیات وحش جزو اولویتهای دست چندم مردم هم نیست پیوند زدن حفاظت از محیط زیست با طنز کاری هنرمندانه است که در خور تحسین و ستایش فراوان است. با توجه به اینکه مخاطب این گونه سریالها عامه مردم هستند میتواند گامی مهم برای آشنایی توده های مردم با این مسئله مهم ملی باشد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    45 1
    فکر کنم ایشون جوابشون را از نظراتی که درج میشه و مثبت و منفی که به این نظرات داده میشه را بتونن بگیرن! بابا بی خیال بخدا! بنده خدا یه فیلم ساخته که برای من که اصلا با محیط زیست آشنایی نداشتم و اهمیت اون را نمیدونستم واقعا آموزنده بود. اصلا هم به اون چیزهایی که شما گفتید فکر نکردم و هیچ توهینی هم احساس نکردم وقتی می بینم منی که دانشجو ی دکتری علوم سیاسی هستم و این برداشت را نداشتم ، مطمئن هستم که عامه مردم هم این نظر را ندارن بخصوص که نمونه اش خانواده و اطرافیان خودم هستن که می بینم واقعا حس مثبتی نیست به فیلم و نگرش فیلم در ترویج اهمیت محیط زیست پیدا کردن خواهشا چیزی که مردم به فکرش نیستن را به مردم القاء نکنید آقای اینانلو
  • پرهام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    39 1
    لطفا گروهها،متخصصین،احزاب ،کارمندان و اصولا آدمهای با جنبه ایی که میشه باهاشون شوخی کرد اینجا خودشونو معرفی کنن که هر فیلمی که ساخته میشه جسارت به یه عده نباشه!! خوبه حالا ما ایرانیا تو جوک ساختن یکه تازیم و به صغیر و کبیر هم رحم نمی کنیم و اینهمه ناز و ادا هم داریم!!
  • علی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    58 3
    همیشه کار کردن از تحلیل کردن راحت تر است. اگه هر جور دیگه میساختند حرف و حدیث زیاد بود. بجای این حرف ها اگه راست میگید بروید پیگیری کنید حقوق این افراد رو افزایش بدهند نه حقوق مدیران یا اعضای هیئت علمی یا قضات را
  • سيدمرتضي ميرشريفي IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    32 2
    با سلام يكي نيست به اين بنده خدا بگه اينقدر حساس نباش مردم دنبال شادي و نشاط هستند با واقعيت هم كاري ندارند واقعيت رو از خبرها جويا مي شوند شما نگران ان نباش اگر جرات داريد مسابقه پيامكي تلوزيوني برگزار كنيد ان وقت مي بينيد چقدر اين سريال بيننده و طرفدار دارد بهتر است به جاي اين اعتراضهاي كذائي يك كمي در زندگيتان شاد و خندان باشيد غر زدن شما راه به جائي نمي برد و خودتان را خسته مي كنيد مردم ايران باشما همصدا نيستند دوستان مازندراني و محيط باناني هستند كه دوست اينجانبند و بسيار از اين سريال لذت مي برند خدا روزيتان را جاي ديگر حواله دهد. از بازي بسيار خوب بازيگران سريال لذت مي بريم و مشتاقانه پيگير اين سريال هستيم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    درود به شرفت آقای اینانلو که مثل بقیه اهل مصلحت نیستی و نظر خودت , محیط بانها و مردم رو انعکاس میدی. این سریال سراسر توهین به مردم و فرهنگ مازندرانه. همه ی مازنیها معترضند اما حق اعتراض ندارند. چرا با تمسخر قومی اسباب خنده اقوام و بی اصالتان دیگر رو فراهم میکنید. این فرهنگ مازندران نیست. مازنیها و آنهایی که با این مردم زندگی کردند متوجه حرفم میشن. توهین به مازندران را متوقف کنید.
  • سعید IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    38 1
    دیگه بی انصافی نکنین! انصافا این سریال کاملا پیام رو رسوند! این که حق و حقوق محیط بانان رعایت نمیشه هیچ و بلکه بابت محافظت از محیط زیست قصاص هم میشن! هیچ برنامه ای تو تلویزیون نمیتونست اینجوری توجه ها رو جلب کنه. دقیقا یه سیلی تو گوش مسئولین بود تا قوانین و شرایط رو واقعا اصلاح کنن و ژست محیط زیست دوستی نگیرن! نظام اسلامی در براب محیط زیست مسئوله و بسیار در این زمینه سهل انگاری شده.
  • امیر IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    37 3
    من فکر میکنم این آقای فریبا با همین سادگی و زبان طنز مشکلات محیط بانان را خیلی موثر تر از بعضی ها به 70 میلیون ایرانی منتقل کرد . بقیه اش رو هم سخت نگیر آقای اینانلو ... بابا ما دوست داریم
  • هادی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    58 5
    درسته که این سریال هزاران عیب دارد ولی یه حسن خیلی مهم داره که بهترین سریال نوروزی کل صدا و سیماست الآن.
  • رضا A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    37 2
    اینقدر نمیخواد منفی فکر کنید ... سریال طنزه... از دید همه بعد اون نطق بهبود ، حیثیت محیط بان ها افزایش یافت ، فقط از دید منفی شما نبوده ک خبرسازشم کردید...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    با شما موافقم آقای اینانلو،سپاس از حسن دقت شما،به امید روزی که تحقیر و تمسخر هموطن ما باعث خنده و شادی ما نشود...
  • ..... A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    81 1
    منفی بازی رو بذارید کنار... محیط بانان باید خوشحال باشند ک از زحمات و حقوق کم اونها حرف زده شد
  • حمید IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    28 1
    شما بهتره دیدتون به این سریالو عوض کنید و متوجه منظورش باشید ! نه اینکه به همه چیز گیر بدید ، سازندگان سریال قصد داشتن به زبان طنز این موضوع رو به گوش مسئولین برسونن . پیش نهاد میکنم معنی طنز رو برید و بخونید ک طنز چیه و فقط قصدش خندوندن الکی و بیهوده نیست .
  • ماهان US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    79 1
    اتفاقا این سریال دید مردم رو نسبت به محیط بان تغییر داد و این قشر زحمت کش رو بیشتر معرفی کرد
  • حسن A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    39 2
    من هم با نظر آقای اینانلو مخالفم این یک سریال طنز است که یه بخشی از آن به محیط زیست بر می گردد یعنی فردا اتحادیه کامیوندارا هم باید اعتراض کنند که ارسطو تو این سریال یه راننده لوده و عاشق پیشه است یا کشتی گیرا به نقش نقی میتونن از این سریال هزار ایراد فنی و موضوعی بگیرن تو رو خدا ول کن این حرفارو بزار مردم لذت ببرن از دیدن این سریال و تعطیلاتش تو هم اگه خیلی دلت برا یوزپلنگ ایرانی می سوره پول بزار یه فیلم خیلی جدی بساز ما هم پول می دبم میام سینما می بینمش
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    50 1
    همین که حرف اعدام محیط بانان و اینا رو گفت خیلی خوب بود، سریالی به این پر بینندگی خیلی خوب بود که از یوزایرانی هم صحبت کرد. یکم منصفانه نقد کنیم و کمتر ایراد الکی بگیریم.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    57 2
    نه تنها توهين نبود كه خيليم تاثير گذار بود
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    51 2
    اصلا قبول ندارم حرفتونو استاد
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    47 1
    به نظرم سریال فوق العاده بود مخصوصا در ارتباط با محیط زیست و بیان مشکلات محیط بانان
  • محمدرضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    33 1
    احترام زیادی برای شما قائلم ولی باور کنید لازم نیست آدم از همه چیز ایراد بگیره.
  • محمود RO ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    92 2
    استاد از نظر شما شاید هتک حیثیت شده ولی به نظر من بیننده ، در قالب طنز پیام رو به خوبی رسوندن. همه که مثل شما ریزبینانه به مسئله نگاه نمیکنند
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    36 1
    آقای اینانلو این طنزه حرفا شو باید تو غالب طنز بگه حالا درسته اشکالاتی هم داشته اما انصافا یه جاش گفت که تو زندان منتظر حکم هستن راست گفته من اهل شیرازم تو کوه بمو دو تا از محیط بانها که مورد حمله شکارجی ها قرار گرفته بودن به رگبار بسته شده بودن با تفنگ ها شون مجبوری برای حفظ جان تیر اندازی کرده بودن که دو شکارچی را کشته بودن حالا چند سال تو زندان منتظر حکم اعدام هستن.
  • آلاینده هوای پاک IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    40 1
    جناب آقای اینانلو دلسوز محیط زیست! 1- فقدان بستر فرهنگ سازی همواره یکی از عوامل وجود ناملایمت ها و قانون شکنی های مختلف از جمله آسیب رساندن به محیط زیست و بویژه حیات وحش بوده است. حال که فرصتی کوتاه برای استفاده از یک رسانه انحصاری و پرمخاطب برای شناساندن ارزش های فراموش شده قشری مظلوم و زحمتکش در جامعه بدست آمده است جنابعالی عمق عمل را رها کرده و سطح آن را نقد می کنید؟یعنی فقط طنز و تیر خوردن باسن محیطبان توجه شما را جلب کرد؟ 2- همه متخصصان محیط زیست دیدند که در برخی قسمت های این برنامه موضوع پلنگ و یوزپلنگ به اشتباه تداخل پیدا کرد اما با توجه به ارزش کار و نوع مخاطب سریال از پرداختن به این موضوع و نقد آن پرهیز کردند امانمی دانم چرا جنابعالی نیز که متخصص! هستید نقد را رها نمی کنید
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    196 6
    جناب اينانلو ، باور بفرماييد سريال پايتخت توى همين قسمتى كه شما به اون إيراد گرفتيد ، انچنان در معرفى و اهميت اين گونه جانورى موفق عمل كرد كه شما و همكارانتون طى سالها اجلاس و سمينار و ... نتونستيد! لطفا يك كم به ذائقه مردم احترام بگذاريد
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      97 7
      کاملا باهات موافقم
    • بی نام NO ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      4 13
      منظورتون دقیقا کدوم گونه جانوری است؟ پلنگ مازندران یا یوز دشت های سمنان و خراسان؟ به قول آقای اینانلو اینا فرق این دو جانور رو نمی دونن.
  • حسن A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    من دوقسمت شو نگاه کردم حالم بهم خورد با مزخرفگویی و پشت هم اندازی میخان الکی مردمو بخندونن حیف از اون پولی که تو جیب صدا وسیماست
  • مسعود KR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    30 3
    آقای اینانلو انتقاداتی که مطرح کردین خیلی هاش وارده، اما این هم در نظر داشته باشین درصد بسیاری از بینندگان این سریال طنز، به این که محیط بان و جنگل بان فرق دارند و یا اینکه توی جنگلهای مازندران پلنگ داریم نه یوز دقت نمی کنند. بلکه با تمام این ضعفهایی که شما برشمردین این سریال فرصتی رو پدید آورد که عامه مردم، از زبان بهبود، درددل نیروهای حافظ محیط زیست رو بشنوند. و بفهمند خیلی از اونها در این راه جانشون و یا اعضای بدنشون رو از دست میدهند و یا حتی به زندان می افتند.
  • راد IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    78 2
    از آقای اینانلو بعید بود سریالی که بنای آن طنز و شوخی است را اینقدر جدی بگیرد - بهتر نیست توقعی که دارید را در مستندات و فیلم های خود به نمایش در بیاورید تا مردم هم با زحمات این قشر آشنا شوند . . .
  • بی نام FI ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    58 2
    من نميدونم چرا اينقدر زود جوگير ميشن اين مردم. يعني يه محيط بان نميتونه آدم ساده و بي شيله پيله ايي مثل بهبود فريبا باشه؟ اگه اينجور باشه بايد براي هر نقش يه ادم فوق العاده باهوش و كار بلد بذارن تا خداى نكرده به كسي برنخوره!!! شايد بعتر بود از خود شما استفاده ميكردن جناب اينانلو، بجاي نقي از حميد سوريان و بجاي ارسط شوماخر، اصلا چرا فيلم بسازن؟ چه معنى داره؟ فيلم به چه درد ميخوره!!! جناب اينانلو الان شما ميخواستيد بگيد شما بزرگ محيط زيست ايران و همه كاره اش هستيد؟ خبر انلاين وجدانن تاييد كن
  • مهدی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    87 2
    چند نکته ۱، سریال مخاطبین را بخوبی جذب کرده. ۲، گویش شیرین مازندرانی حس خوبی به فیلم داده ۳، فیلم واقعیتهای روز جامعه را به خوبی بتصویر کشیده ۴، بازیگران آن بخوبی اجرای نقش میکنند. اما منتقدان نیز باید به مخاطبین این فیلم احترام بگذارند و فیلم را بیجهت نکوبند . آقای اینانلو نیز به مسائل مستند سازی خود بپردازند.
  • soly IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    پایتتخت دیگه تموم شده. من که حالم از دیدنش به هم میخوره از بس تبلیغ داره. شده مثل پیراهن استقلال فقط مونده وی پی ان تبلیغ کنند.
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    22 2
    چی شده!!!
  • سيف الله يزداني A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    60 2
    جناب اينانلوي بزرگوار، با سلام و تبريک سال نو؛ سالهاست با لحن گرم و تلاش قابل تقديرتان از طريق صدا و سيما برنامه هاي متعددي را در مورد محيط زيست مي شنويم و مي بينم و لذت مي بريم... يعني که هم بر امور زيست محيطي مسلطيد و هم هنر و اطلاع رساني و تبليغات را بخوبي تجربه کرده ايد... چگونه است که نيم ساعت طنز مي تواند صد ها ساعت و ده ها سال زحمات شما را در مورد محيط زيست و محيط بان بر باد دهد؟ فکر مي کردم بهبود فريبا با شخصيتي که دارد، با سخناني سخيف زمينه وهن به محيط بانان را فراهم سازد، اما بايد به آقاي تنابنده و کارکزدان سريال دست مريزاد گفت ، که با حفظ زمينه طنز با جمع آوري بزرگان هنر و ورزش و با طرح مشکلات اصلي محيط بانان نه تنها توهيني نديديم ، بلکه احساس احترام هم کرديم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    67 2
    دورهمی آقای اینانلو یک چیزی گفته که یعنی ما خیلی نگران محیط زیستیم. شماها به دل نگیرید. والا من هم این سکانس را بسیار هنرمندانه و تاثیرگذار دیدم. اگر می خواست جدی بگه که میشد کار آقای اینانلو که با این همه سال اجرا و کار محیط زیستی و البته شکار!! نتیجه و توجه زیادی را جلب نکرده!! انقراض تقریبا کامل بسیاری از گونه های جانوری در سالهای اخیر خیلی توجه می خواد و هرکسی در توان خود حتی با اسم فریبا و یا تیر خوردن با ساچمه!!
  • عارف A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    آقای ایرانلو عزیز توی این سریال طی 3 سال اخیر ما مارزندرانی ها رو با خاک یکسان کردند ما هم بخاطر اینکه مردم شاد شن هیچی نمگیم حالا شما که به چند تا دیالوگ که به نظر من میخواستن ازتون دفاع کنن اعتراض میکنی پس ما چی بگیم؟!
    • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      16 6
      بعید می دونم اصلا مازنی باشی
  • رسول A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    45 2
    اقای اینانلو شخصی که چند وقت پیش توله خرسها رو شکمشونو پاره کرد الان با اسلحه جنگی دستگیر شده حالا بگو پایتخت هتکه حیثیته یا کار اون جنایتکار هتک قانون که قبل از اتمام مجازات دست به این کار زده در کل حسساس نشو
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    10 71
    چند مدت دیگه مردم فقط شکلک های مسخره و لهجه ی من درآوردی شخصیت ها یادشان می ماند نه کاری به محیط بانان دارند و نه فرهنگ غنی مازندران.
  • سین شین A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    98 3
    دیشب که سریال را می دیدم بارها و بارها به سیروس مقدم احسنت گفتم که در یک برنامه پربیننده اینطور توانست محیط زیست در آستانه مرگ ایران را به همه نشان داد. به مردم نشان داد که اگر خودمان نخواهیم و تلاش نکنیم هیچ کاری از دست کسی بر نمی آید. درود بر سیروس مقدم و تیمش.
  • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    8 130
    متاسفانه در سریال پایتخت مردم ایران رو دارن مردم عصبی نشون میدن که به وضوح میتوان در قسمت های مختلف سریال مشاهده کرد.
    • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      49 7
      مگه مردم عصبی نیستن؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    14 73
    خبو آنلاین خدا ازتون نگذره که نظر همه رو تایید نمیکنید و حامی این سریال هستید بر خلاف رسالتتون. خدا ازتون نگذره.
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    24 1
    بابا انقدر گیر نده. خب مردم خندیدن اتفاقا چیزایی که گفت هم من قبلا نشنیده بودم خیلی خوب بود که حداقل تو یه برنامه طنز شنیدم. کلا خبر آنلاین دوست داره خیلی زود قضاوت کنه :دی
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    74 2
    برای احترام قائل شدن به محیط بانی همینکه شکار نکنیم کافی ! آقای اینانلو!
  • Migren ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    26 4
    خبر انلاين داري پياز داغشو ديگه زياد ميكني
  • محمّد IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    36 1
    من که لذت بردم، باید سعی کنیم ظرفیت‌مون رو بالا ببریم. کم‌تر کسی برداشتی شبیه به برداشتِ شما رو داره.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    30 1
    چه طرز تفکرایی پیدا میشها.
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    51 1
    نام فریبا چهبدی داره بهتره یادتون بیاد یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال هم همین نام بود و خیلی از هم میهنانمان هم همین نام خانوادگی را دارند در ضمن چه اهمیتی داره که از کجا تیر خورده ....شما حساس نشو.......
  • محسن EU ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    39 1
    حرفات رو قبول ندارم
  • پریا A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    26 1
    اینکه تو یه سریال بسیار پر بیننده از این حیوان حمایت میشه و درباره محیط زیست و حیوانات و محیط بانان اطلاع رسانی شده بسیار هم قابل تقدیره آقای اینانلو . در ضمن بالاترین هتک حرمت یک محیط بان شکار هست ! که اگر در جریان باشید به حمدالله تا 5سال هم ممنوع شده و قانونی و غیر قانونی و مجاز و غیر مجاز هم نداریم...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    6 30
    مطلب درستی بود.
  • زهرا A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    23 1
    تفاقا بعد از مدتها یه سریال طنز خوب و با اخلاق ساخته شده که پیامهای خوبی چه برای مردم و چه مسءولین داره .مخصوصا قسمت سخنرانی بهبود اشک منو درآورد هیچ جای این سریال توهین به مازندارانی های عزیز نیست فقط عده ای آدم شریف و بی غل و غش هستند با لهجه مازنی توهین که نیست هیچی تعریف از اخلاق و منششون هم هست
  • د. ح A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    38 0
    ما به همراه مهمونامون گریه کردیم. بس که دلمون برای محیط بانها سوخت.
    • بی نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      12 0
      بخدا منم گریه ام گرفت .میدونید چند میلیون ادم فهمیدن یه محیط بان برای به خطر انداختن جونش برای حفظ محیط زیست و حیوانات فقط و فقط 600تومن میگیره ؟ همین ارزش نداره؟
  • علیرضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    20 0
    اول اینکه واقعا صحنه تاثیر گزاری بود و به واقع از مظلومیت این قشر گفت.
  • الیاس IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    25 1
    اتفاقا این برنامه باعث شد همه ی مردم به عنوان یک شغل مهم به محیط بانی نگاه کنند و نه تنها آبرویی از آنها صلب نشد بلکه برعکس به آبروی آنها افزوده شد
  • وحید A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    14 1
    متاسفانه ما با یک موج نگرش منفی مواجه شدیم و این باعث میشه که همه خود را خوب بدانند ای کاش همه می دانستند که نشان دادن یک فضای مستند و واقعی باعث بهبود وضع فرهنگی جامعه خواهد شذ درود بر آقای سیروس مقدم و سریال پایتخت که این فضای طنز و مستند رو به وجود آوردند
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    24 0
    بابا ولمون کن. اینجوری فکر کنی از این به بعد فقط باید درباره ویروسها و باکتریها سریال بسازن که یه وقت به کسی بر نخوره.
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    19 7
    امان از این آدمای روشنفکر!!!
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    18 0
    اگر طنز حرف جدی بزنه چه اشکالی نداره؟ یه مقدار جنبه داشته باشین درباره هر کسی یا هر موضوعی طنز میسازند یکی ااعتراض میکنه، این روش تا کی میخواد ادامه پیدا کنه!!!!!!؟؟ واقعا متاسفم
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    23 0
    من گریه کردم تا به حال هیچ کدام از سریال ها را دنبال نکردم بجز کلاه قرمزی وپایتخت وگریه کردم واز خدا خواستم تمام محیط بانان خوشحال باشند .این تکه ی سریال خوب بود .
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    45 2
    عباس معصوميه؟؟؟!!!!
  • بی نام US ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    9 2
    ما به «نمایش» دادن اعتقاد داریم و میخواهیم با نمایش دادن ثابت کنیم که یک چیز در واقع چگونه است و فکر میکنیم چیزها در واقع همانی هستند که نمایش داده میشوند
  • حميدرضا RO ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    22 0
    تو هر سريال طنز با يه قشري شوخي ميشه، يروز با دكترها يروز با معلم ها يروز با هنرمندان و يكروز هم با محيط بانان . مشكل از كم ظرفيتيه ما ايرانياست ، در كشور هاي اروپايي و امريكا ، با رييس جمهور بدترين شوخي ها ميشه ، هيچ مشكلي هم بوجود نمياد...
  • کلاریکلاری A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    21 1
    حساس نشو حساس نشو خیلی هم عالی بود حرف دل محیط بانان بود خدا قوت بده به همه مردمان زحمت کش ایران زمینچه هنرمند ورزشکار محیط بان...
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    21 0
    از جناب اینانلو بعید بود چنین نظری!بنده خدا برو خدارو شکر کن یه عده پیدا شدن در قالب اثر پرمخالطب شون گریزی هم به محیط زیست و محیط بانان و مشکلاتشون بزنن.وگرنه شما که بقول خودت 30 ساله داری برنامه میسازی و حرف میزنی نتیجه اش چی شده؟؟؟ غیر اینه که بقول خودت هر سال اوضاع بدتر شده؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    6 36
    غیر از صحنه احساسی آقای فریبا، کامنت های و نظرات دوستان نشان می دهد مردم ما خیلی احساسی هستند
    • کاتیوشا A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      19 6
      شوما بی احساس باش
  • سعید IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    24 0
    اقای اینانلو تو این فیلم به محیط بانان زحمت کش هیچ توهینی نشده بلکه ارزش کار و سختی این کار رو نشون میده.به همه عوامل فیلم خسته نباشید میگم
  • رضا US ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    23 0
    نمی دونم چرا بعضی کارشناسان احساس میکنن برخلاف رودخونه شنا کردن یعنی آدم سرشناس و پخته ای و پرتری بودن! برادر من بعد عمری یه سریال مردم دارن ازش لذت میبرن..
  • سوقندی، A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    23 0
    آقا فیلم خیلی هم خوب ساخته شده خودتون جرات دارین یه شب برین تو بیابون بخوابین آفرین به غیرت محیط بانان ایرانی
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    19 2
    من نمیدونم چرا نقش هر چی دزد و خلاف کاره به بچه های تهران میدن و به هیچ کس بر نمی خوره ، اما تا به یه لهجه و شغل کمی شوخی میکنن داد همه در میاد، خداوکیلی یه کم جنبمونو ببریم بالا، در ضمن این بهترین شکلی بود که میشد چیم مظلومیت محیط بانای عزیز رو رسوند
  • ايمان A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    14 2
    به نظر من سريال خوب و جالبيست و در عين طناز به يكباره با جريحه دار كردن احساس بيننده،او را به ياد كار طاقت فرسا و سخت شكاربانان و دستمزد كم و عدم حمايت كافى از اين قشر عزيزان ازسوى قوه قانون كذار و اجرايي را به بيننده ياد اورى كرد و از مظلوميت اين عزيزان جانباز،شهيد يا در بند در مواجه با شكارجيان متخلف وحشى برايمان كفت كه هدف أصلى اين عزيزان فقط و فقط حفاظت از ميراث براى نسلهاى اينده است براى همه اين مردان بزرك از خداوند درخواست بهروزى و سلامت مى كنم.
  • مهدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    37 0
    یکی نیست به این آقای اینانلو بگوید نه که شما دهها برنامه در مورد محیط بانان ساخته اید !!!!!!! حالا این موارد را گذشت کنید.
  • مازنی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    23 0
    خیلی هم خوب بود . اولین باری بود که در مورد محیط بانان زحمت کش صحبتی شد .
  • محمّد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    15 7
    تبلیغاتِ وحشت‌ناکی دارند!
  • رضا A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    8 58
    از اونجاییکه این همه مازنی ها مورد تمسخر قرار گرفتند متاسفم وقتی یک دقیقه از سریال سرزمین کهن به قوم بزرگ بختیاری توهین شد تمام نمایندگان استانهای بختیاری همه رو به سلابه کشیدند حتی ضرغامی در رسانه ها عذر خواهی کرد وپخش سریال متوقف شد اما یکی نیست بگهه اقایان دست اندرکار سریال برای خنداندن مردم از خودتون مایه بذارید چرا ما مازنیها باید دلقک خاص و عام بشیم
    • ارش US ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      36 3
      دوست عزیز من بعنوان یک غیر مازندرانی دارم میگم:تصویری که این سریال از مازندرانی ها تو ذهن من ایجاد کرده بسیار مثبت و دلنشینه.واقعا ذهنیت زیبیای از مردم مازندران برای من درست کرده این سریال بخدا
  • 555 IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    42 1
    آقا طنزه..... خانم طنزه... برادرم طنزه ... خواهرم طنزه.... پدر م طنزه.... پسرم طنزه .... مادرم طنزه.... دخترم طنزه....طنز یعنی چه؟؟؟؟؟ یعنی همین .....
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    24 1
    اينايى كه ميگن تمسخر ،كدوم تمسخر لهجه مازندرانى داشتن مسخره كردنه؟ اينجورى انگار خودتون دارين ميگين لهجه ما مسخرست! بابا دست بردارين ظرفيتو يه خورده ببرين بالا بد نيست ، والا بهتر كه همون خاله نگار و پنگول رو ببينين
  • احمد A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    7 25
    بیایید با هم بخندیم نه اینکه بهم بخندیم. ا
  • عبدی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    8 33
    بنظر میرسد "لودگی"با طنز متفاوت است! درست است درد جامعه را میخواهد بگوید؛قبول ولی نه با "لودگی"
    • امین IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      20 5
      شما چند سکانس از این سریال رو مثال بزن که توش لودگی بوده.
  • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    23 0
    تا دیروز هم سازمان صداوسیما هم سازمان حفاظت از محیط زیست برای آقای اینانلو خوب بود حالا یدفه بد شده!!!!
  • امیر علی EU ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    54 0
    آیا ایراد گرفتن به اون پیام زیبایی که سریال پایتخت برای این قشر زحمتکش بیان گرد کار صحیحی است؟؟؟
  • حامد A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    19 1
    بابا خودتون دارید میگید فیلم طنز ! نمیگوییم فیلم مستند و یا برگرفته از واقعیت! می گوییم طنززززززززز ! باید جنبه داشته باشیم! ملت چقدر نازک نارنجی شده . شانس اوردیم زمانی که مهران مدیری همه رو تو طنزهاش مسخره میکرد اینا خودشون رو نکشتن :|
  • امینی A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    22 1
    ننمیدونم چرا جاهای مهم تر، شخصیت هایی مثل آقای اینانلو که بالاخره تا حدی معروف تر هستند، واکنش نشون نمیدن؟!!! دیگه اعتراض به سریال طنز، اپیدمی شده والا! اونوقت تو حرکت های مدنی... ای بابا ول کنین این اعتراض به سریال ها رو. واقعیات جامعه رو بچسبین
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    7 27
    من نمی دونم حالا چرا به طرفدارای این سریال برمیخوره تا یکی میاد انتقاد می کنه !!! بابا یارو کارشناسه مثلا ...مطالعه داره و دقیق به قضیه نگاه میکنه و خیلی قشنگ و منطقی نظرشو داده ... خب چه اشکال داره ؟؟ بحث عمومی یه طرف و بحثای کارشناسی طرف دیگه قضیه به حساب میاد و نباید مسائل رو قاطی کرد و صرفا چون طرفدار سریالیم پس هر کی یه خورده منتقد شد بهش اعتراض کنیم ...من خودم به طور کلی از سریال خوشم امده ولی ممکنه به سکانس هایی از سریال هم انتقاد داشته باشم !!!
  • بی نام US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    24 0
    به نظر من حرف های بهبود فریبا درد محیط بانان چون حقوق و مزایای کم، خطرات بالقوه، عدم وجود امکانات کافی و مهم تر از همه حکم غیرمنصفانه اعدام برای محیط بانی که برای نجات جان خویش و حفاظت از محیط زیست یک شکارچی غیرقانونی را از پای درآورده است به بهترین وجه بیان نمود
  • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    7 42
    من نمی دونم حالا چرا به طرفدارای این سریال برمیخوره تا یکی میاد انتقاد می کنه !!! بابا یارو کارشناسه مثلا ...مطالعه داره و دقیق به قضیه نگاه میکنه و خیلی قشنگ و منطقی نظرشو داده ... خب چه اشکال داره ؟؟ بحث عمومی یه طرف و بحثای کارشناسی طرف دیگه قضیه به حساب میاد و نباید مسائل رو قاطی کرد و صرفا چون طرفدار سریالیم پس هر کی یه خورده منتقد شد بهش اعتراض کنیم ...من خودم به طور کلی از سریال خوشم امده ولی ممکنه به سکانس هایی از سریال هم انتقاد داشته باشم !!!
    • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      4 13
      مشکل ما اینه که با تمسخر دیگران لذت میبریم. مهران مدیری هم طنز میسازه اما هیچوقت به هیچ کس اهانت نکرده . آقای اینانلو هم بیکار نبوده وقت بذاره فکرش رو مشغول این قضیه کنه محیط بانا بهشون زنگ زدن .البته اگه من بودم اینکارو نمیکردم و به محیط بانا میگفتم بسه دیگه شما همونایی هستین که شکار برادر منو کردین تو بوق و کرنا من ازتون حمایت نمیکنم خودتون برین ببین کجا رو میگیرین.. اما اینکارو نکرد و به قیمت شنیدن این اراجیف بچه گانه حرف دل کساییکه بهش رو آورده بودن رو با قلم شیواش زد.. ما بهمون بر میخوره چون روزی صدتا جوک ترکی رشتی و لری میگیم و هر هر میخندیم اما عرضا نداریم بدون مسخره کردن و کوچیک کردن دیگران خوش باشیم .
  • آرمین A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    8 10
    با اینکه قسمت تجلیل از بهبود فریبا در پایتخت 3 خیلی مسخره و بهتر بگم افتضاح بود(من طرفدار سریال پایتختم و از قسمتهای دیگش لذت فراوان بردم) ولی مثله اینکه آقای اینانلو نمیدون این سریال طنزه و در طنز همه چیز می تونه تخیلی باشه.اگه قرار بود یه محیط بان با ضریب هوشی بالا و با جسارت که خوب سخنرانی میکنه تو این سریال بازی می کرد دیگه طنزه ماجرا کجا بود؟(این حرف دلیل بر نداشتن ضعف فیلمنامه خصوصا در این قسمت سریال نیست) نتیجه گیری اخلاقی: اول باید انتقاد کردن را یاد گرفت بعد انتقاد کرد.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    16 0
    چشمها را بايد شست جور ديگر بايد ديد
  • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    7 73
    مازندرانی های عزیز ساده و خوش باور نباشید. من مازندرانی نیستم و همه قسمت های این سریال را هم می بینم با اینکه از تلویزیون متنفرم. ولی در همان حال که می خندم دلم برای سوژه شدن این مردم هم می سوزد. بعضی شوخی ها خیلی ناجوره. از جوک های قومیتی هزاربار بدتره.
    • سایه IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      37 4
      1- شما که اهل اونجا نیستید چرا جو میدید؟ 2- آیا شما جز اون دسته آدمها هستید که تا به حال حتی یک لطیفه قومیتی نگفته اید؟ (اگر بله احسنت به شما)
    • معین A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      43 3
      به نظر من بهتر از این نمیشد تبلیغ فرهنگ و منش مازندرانی رو کرد. من که خیلی از لهجه و فرهنگ مازندرانی خوشم اومد با این سریال ، خیلی هم دلم واسه محیط زیست کشورم سوخت و خیلی خیلی هم تحت تاثیر قرار گرفتم، باید بیشتر به فکر این قشر زحمت کش باشیم.
  • بی نام FI ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    24 1
    کلاً تو فیلمای ایرانی کاراکتر ها باید یه مشت بیکار بی قوم بی همه چیز باشن تا مبادا به قشر و قومی بر نخوره! :|
  • مهدیش IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    6 44
    باید گفت که هر جا پای پول وسط میاد همه چیز به گند کشیده میشه. این سریال طی دو سال پیش یکی از بهترین سریالهای تلویزیون بود ولی امسال سر تا تهش شده تبلیغ و تبلیغ و تبلیغ ، و از این تبلیغات سریالی !! توقع بیشتر از این نمیشه داشت.
  • هر کی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    6 42
    داشتم نظرها رو میخوندم دلم برا مازنی ها سوخت نمیدونم که چرا؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    8 53
    به غیر از اسم فریبا که هیچ ایرادی نداره با بقیه حرفهای اقای اینانلو موافقم.وقتی پلنگ و یوزپلنگ ایرانی رو به نابودیه باید یه آدم دربو داغون خالی بند ترسو که داشته فرار میکرده یه تیر خورده به لمبرش بیاد بشه نماد محیط بان ایرانی و ملت هرهر بخندن؟؟ما چرا همیشه دوست داریم همدیگه رو مسخره کنیم؟؟ توجه کنید به جوکای لری و ترکی و... . تا حالا فکر کردین چرا هیچ وقت فیلمها و سریالهای طنز ایرانی تو دنیا مطرح نمیشن؟؟ زیاد فکر نکنید بهتون میگم چون چیزی نیستن جز متلک گویی چاله میدونی و شوخیهای رکیک کلامی و تبلیغ شدید دروغگویی و کلاه برداری. نمونه بارز مستر بین هستش که در اکثر فیلماش صحبت نمیکنه و موفقه. بابا دست از بازی و دست انداختن هم بردارین ختی در مورد طنز هم میشه کارهای بهتری ساخت که بین المللی بشه
    • بی نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      24 5
      جوک، با این فیلم فرق می کنه!. اتفاقا این سکانس اصلا خنده دار نبود. تاثیر گذار بود. بعضی مواقع ما از فیلم و داستان و فیلمنامه نویسی چیزی سر در نمیاریم، میاییم دو کلمه صحبت می کنیم ولی چون سر در نمیاریم روی هوا صحبت می کنیم!. در کل هر کاری هم موافق داره هم مخالف، که کاملا طبیعی هست و اگر همه موافق باشند، باید در درستی مطلب شک کرد!.
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    17 0
    به نظر من خیلی خوب و مثبت بود.نه اینکه بهتر نمی شد.اما تا همین مقدار هم بسیار جای سپاس از تهیه کنندگان پایتخت داریم.
  • میثم A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    19 5
    این همه سریال و فیلم ساخته شد که تهرانیا توش دزد و قاچاقچی و غیره بودن عیب نداشت اما به خاطر اوای باران و ... یه جماعت شریف بهشون بر می خوره و راهپیمایی راه میندازن کل ایران به غیر از تهرانیا پسر پیغمبرن ما خبر نداریم ؟؟!! بس کنید دیگه یه کم فرهنگ فیلم و سریال دیدن داشته باشید
  • بی نام US ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    19 0
    من فقط فهمیدم که ای.ل محیط بانای فداکار کشورم. حالا شما در پس پرده مطالب ناخوشایند و خیر حرفه ای رو دیدی دیگه به کار ما عوام نمیاد استاد.
  • رضا RO ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    33 2
    من مازندرانی ام. ولی اصلا با دیدن این سریال احساس نمیکنم که به ما توهینی شده. اتفاقا همه دورو اگرافیانم خیلی هم از دیدن این سریال لذت میبرن. برامون جالبه که بالاخره تلویزیون یه سریال ساخت که مربوط به مازندرانه و موسیقی اصیل مازنی توش پخش میشه. واقعا سیروس مقدم کارش بیسته.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
      20 1
      واقعا دوست داشتنی هستند
  • مهناز A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    30 0
    آخه چه توهینی؟من وقعا دیشب تحت تاثیر قرار گرفتم.بهتر از این نمی شد مشکلات محیط بانان زحمت کش رو اونم تو یک سریال با موقعیت طنز بیان کرد...
  • امیر A1 ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    18 0
    استاد!، این سریال، طنزه... تو این قسمت هم، سریال با ظاهر طنز ولی در پشت پرده، درام، حرف هایی رو درباره محیط بانایی زد که متاسفانه فراموش شدن... و ازشون حمایت کرد... ----------------------- شما خیلی سخت نگیر
  • اندیشه IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    16 0
    همینه که نه سریال هامون و نه فیلمهای سینماییمون اونجور که باید رشد نمیکنن دیگه ،عادت کردیم فقط بیخودی ایراد میگیریم ، به نظر من با اینکه ساده بود اما خیلی هم اثر گذار بود
  • علیزاده مطلق IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    7 39
    طنزی که باتمسخر قومیت ها ولهجه های مختلف بنا شده باشد بهتر از این نمیشه بهتره پخشش متوقف بشه
    • داداش بهبود A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
      0 0
      من نمیدونم چرا مازندرانیها انقدر اصرار دارن بگن که این سریال لهجه شون رو مسخره کرده بابا خب واقعا همینجوری و با همین لهجه صحبت میکنید. وَلااه. من که میگم خیلی شیرینه لهجتون حالا اگه خودتون خوشتون نمیاد باید بگم باور کنید که دقیقا همینجور صحبت میکنید. من که با ده تا مازندارنی زندگی کردم میگم دقیقا همینجوره لهجتون.
  • علی A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    15 4
    من نه تنها مازندرانی هستم بلکه این سریال در شهرستان من ساخته شده یعنی سوادکوه هیچ هم احساس ناراحتی از این سریال ندارم و به آن افتخار میکنم جایگاه سریال پایتخت برای من مثل جایگاه سریال چارلی چاپلین هست که در عین طنز دردهای جامعه را بیان میکند طنز طنز است و جدی جدی و از یک شخصیت طنز نباید انتظار خشونت داشت
  • میثم شمال A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    11 3
    اقای ایلانلو اگه خیلی راست میگی چرا به هر عرب که به عنوان توریست میان ایران جواز شکار و اسلحه و مهمات میدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دست مسعولین سریال درد نکنه حقیقت را بان کردند
    • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      2 2
      سما فعلا برو نوشتن یاد بگیر دوتا غلط داری
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    9 1
    نمیدونم این چه داستانیه هر کاری که انجام میشه به یه قشر یا گروهی بر می خوره!
  • س IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    9 2
    یه بار نشد یک سریالی ساخته بشه و کسی اعتراض نکنه!!!
  • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    7 4
    با این حساب نباید کلا فیلم و سریال ساخت!چون هرکسی یه نقص هایی داره و اون نقص متوجه اون قشر و اون صنف میشه و این یه توهینه!
  • علی معصومی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    13 2
    الکی میگه
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    7 2
    اصلا" به نظرم یک کلام از بحثهای خودت نه ارتباطی با محیط زیست دارد و نه بار فنی و علمی دارد.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    6 3
    برای امور محیطبانی نه استانداردی هست و نه بازخواستی. اگر جمعیت حیات وحش کم شد مطرح خواهد شد شکار غیر مجاز و اسلحه غیر مجاز و تعداد کم محیطبان نسبت به استاندارد جهانی. در عین حال 70 درصد عامل اصلی در انقراض حیات وحش تخریب زیستگاه شامل تصرفات اراضی و تغییر کاربری ها و عدم کنترل پروانه چرا و برداشت بیش از ظرفیت مراتع است که علی رغم رویت موارد هیچ پرونده رسمی در این خصوص توسط محیط زیست تشکیل و پیگیری نمیشود. در کل شغل و حرفه بیخودی هست و باید منحل شود.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    9 4
    فرهنگ غنی این افراد را خیلی خوب نشان داده و در کل نحوه صحبت شیرینی دارند و کلی شنونده میخندد.
  • کارشناس محیط زیست IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    12 0
    آقای اینانلو این که یک نفر به هر زحمتی خود را به محلی عمومی برساند که در دل یک جامعه یعنی جامعه محیط زیستی را بگوید نه تنها عیبی ندارد بلکه یک هنر است...در هر جامعه مدنی رساندن سخن آسیب دیده به کسانی که به هیچ عنوان کلام تو را نمی شنوند یک هنر است....این هنر را قدر شناسیم و ایراد بیهوده نگیریم....من به بهبود فریبا افتخار می کنم چون نشان داد در رسیدن به هدف بیماری و هر مشکلی جلوی یک محیط بان را نمی گیرد
  • بی نام MY ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    11 2
    من از شما يك سوالي دارم، آيا مسخره كردن و توهين كردن به يكديگر كار درستي است يا كار درستي نيست؟ بله كار درستي نيست آي اخ اخ اخ
  • بی نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
    9 1
    سلام اصلا بيايد سري 4 ش رو از معلما بسازيد واي خداي من چقدر كيف داره خخخخخ بابا خوش باشيد بخنديد چقدر نق نقو شديم ما ها
  • میثم قدبیگ لو A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    9 2
    محیط بان عزیز خسته نباشید باور کنید قبل از دیدن این سریال نمی دانستم که شما چقدر زحمت کش و در خطر هستید این سریال همراه با طنز بود و قصد بی حرمتی به شما نداشت
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    9 5
    هتکی در کار نبود. نحوه زبان و لهجه گویشی این فرد به نحوی بود که تصور میکردی توهین است. در واقع زبان شیرین و خنده داری داشت و کلی لذت از صحبتش بردم.
  • اشکوری A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    7 1
    خدا رو شکر عاشقان و فعالان محیط زیست و طبیعت هر روز در حال افزایش است.من به سهم خودم از مجموعه محیطزیست و صدا و سیما تشکر میکنم .و عزیزانی مثل آقای اینانلو که دلسوز طبیعتند نباید نظرات خاص ارایه نمایند
  • محمدرضا A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    12 2
    سلام بالاخره اقای اینانلو شکارچی هستند یا محیط بان؟
  • عباس IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    19 1
    سریال فقط "پایتخت" . به امید دیدن پایتخت سری 100 .
  • یک محیط بان EU ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    9 0
    البته نظرات آقای اینانلو وبرخی همکاران بنده محترم است.ولی تعداد اندکی از محیط بانان مخصوصا در شمال کشور رفتاری شبیه به بهبود فریبا رو دارند و این تیزبینی عوامل مجموعه رو میرسونه.نمیخوام به مازندرانی ها توهین کنم ولی برخی رفتارها مثل خودنمائی،حسادت،مقام پرستی و شهرت خواهی از اخلاق رذیله برخی از مردم ماست.امیدوارم کمی به خود بیائیم و تحمیل شنیدن حرف راست رو داشته باشیم.
  • حمید A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    9 1
    بابا این سریال طنزه.اول برید یه کم در مورد طنز تحقیق کنید بعد ...
  • مهدی EU ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    7 2
    من نمیدونم چرا شماها به فیلم آنقدر حساس هستیدکه یک کنفرانس در یک سایت آن هم به خاطر (به قول خودتون یک طنز)جمع شده اید و ایرادگیری می کنید.زشته دیگه تمومش کنید.
  • مازندرانی اصیل A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    6 39
    خبر آنلاین جان مادرت چاپ کن،بابا این سریال توهین به فرهنگ ۳۰۰۰ساله ی مازندرانه،چرا باید تهرانی ها برای ما سریال بسازند؟چرا هیچ وقت از لهجه ی تهرانی استفاده نمیشود؟چرا با وجود پایتخت طبیعت و ورزش ایران مازندران،ثروت و توجه در تهران متمرکز شده؟مگر تهران تاریخ دارد؟چرا نباید پایتخت از تهران خارج شود و به مهد تمدن ایران مازندران بیاید؟چرا در تمام سریال ها لهجه ها مورد تمسخر واقه میشوند؟
    • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
      10 22
      مازندرانی اصیل انقدر نسبت به تهران عقده داری خب بفروش بیا اینجا عزیز جان.چرا انقدر جوش میزنی؟!!پایتخت مازندرانم بشه تو یکی بچه تهرون نمیشی خیالت تخت..خخخخخخ
  • علی اکبر A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    12 2
    من و خیلی ها تا حالا در مورد شغل محیط بانی فکر نکرده بودیم با تماشای این سریال توانستم تا حدودی وظایف این شغل آشنا بشیم و این شغل سخت رو تا حدودی درک کنم
  • امیر IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    12 0
    آقای اینانلو با تمام احترامی که برات قائلم اما با نظرت مخالفم
  • نی نی گولو IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    9 2
    بابا سریال طنز مجید جان طنز حسودی نکنید منکه تنها سریالی که میبینمش واقعا قشنگه
  • ابوالفضل IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    9 1
    آقای اینانلو . با نظر شما موافق نیستم. مردم به صورت دقیق تفاوت محیط بان و جنگل بان رو می دونند ولی سبک سریال طنزه آقا و به نظرم باظرافت بسیار بالایی حرفش رو گفت . کاملا ً زیرپوستی .
  • ابی A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    7 1
    عزیزان تمام مشکلات ما شده این سریال.دیگه هیچ مشکلی نداریم! همه با هم تلاش کنیم این یکی هم درست میشه..
  • مهدی A1 ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    12 1
    آقای اینانلو. لطفا به تعداد مثبت ها و منفی ها تو کامنت ها دقت کنید. امیدوارم به مردم سالاری اعتقاد داشته باشید و شما پیام رو بگیرید.
    • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      1 9
      به خطای جمعی اعتقادی داری؟ تعداد مثبت های مردم به یک شخص که ۹ سال پیش مملکت رو به قهقرا برد رو هم یادت هست؟ آقای اینانلو نظرشون کاملا درست بود. آقای سیروس مقدم میتونستند مطلب رو عین طنز بودنش طوری درست کنند که شان محیط بان هم حفظ بشه. سوای این، یعنی چی که اصلا نقی رو قهرمان جهان کردند و کل سریال شد مسابقات کشتی؟!!!! آقای سیروس مقدم : قافیه به تنگ اومد و شاعر به جفنگ آمد
  • مرتضي NL ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    8 0
    اين سريال عين واقعيت رو گفت عين عين عين واقعيت و شرايط بد و دردناك محيط بانان :) كلاهتون رو قاضي كنيد كلاه وجدانتون را !
  • غزاله IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    9 0
    پایتختی ها "خدا قوت" خیلی عالی بود .
  • بی نشان A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    10 5
    والا من سریالی به این محتوا تا حالا از صدا و سیما ندیده بودم در مورد مازندران هم والا اینجور که اینا مازندرانی های بی صفا و ...رو این قدر با صفا نشون دادن من تعجب میکنم از مردم مازندران فکر کنم خود مردم مازندرانم فکر نمی کردن اینجوری باشن.
  • اسفند IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    10 1
    چشمهای بهبود لوچ بود. صورتش تیره بود بعضی وقتا بو می داد. لج می کرد. نقی حسود بود. افسردگی داشت. ارسطو بلوف بود. پنجعلی آلزایمر داشت و ... با همه اینها مردم این خانواده رودوست دارند. چون واقعی هستند. لطف کلیت رو در نظر بگیرید نه این جزئیات رو
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    14 0
    شايد اگه شهاب حسيني يا بهرام رادان اين نقش رو ايفا ميكردن ارزش محيط بان حفظ ميشد.!!!!!!اقاجان ارزش سريال پايتخت به واقعي بودن شخصيتهاش هست
  • من یک محیطبان هستم IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    3 16
    دارای تحصیلات دانشگاهی ...همه گونه های جانوری را خوب میشناسم و رفتار و عادات آنها را بارها دیده ام ...فرق پلنگ و یوز پلنگ را خوب میدانم و میتوانستم در جلسه رونمایی لوگوی پیراهن تیم ملی از ارزش یوز ایرانی سخنرانی کنم و با پلنگ اشتباه نگیرم . آقای سیروس الوند کارگردان محترم ای کاش با محیط بانان قبل از ساختن این سریال مشورت میکردید . آقای اینانلو از حمایت شما بی نهایت سپاسگزارم
    • بی نام JP ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      12 2
      استاد شما هوش سرشاری دارید. واقعا خیلی سخته آدم فرق پلنگ و یوز رو تشخیص بده. تحصیلات دانشگاهی خیلی کمه برای این توانایی. شما یه نابغه اید. تبریک میگم.
  • ارسطو US ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    10 1
    آقا، آقا، آقای اینانلو. نگو، نگو آقا. من خودم پایه 1 دارم. خودم توی جاده تنکابن بودم و دیدم که همون پلنگ مازندران رو که اسمش رو البرز گذاشتن، با تفنگ ساچمه زنی سوراخ سوراخ کرده بودن. بله آقا با اون تفنگا که با یه شلیک 500 تا ساچمه پخش میکنه میشه پلنگ زد. آخ آخ آخ آخ فقط پلنگو زجرکش میکنه مثل همون البرز. آخ آخ آخ آخ البرز البرز چه پلنگ زیبایی بود. درضمن اینکه شما به اسم فریبا گیر دادی نشونه دیدگاه منفی شما به خانمهاست. آیا بی ارزش نشون دادن نام خانمها کار خوبی است؟ همین خانمها در سالهای گذشته بیشتر از آقایون برای محیط زیست و گونه های درحال انقراض فرهنگسازی و تلاش کردن. آقای اینانلو شما از ورزشکارا هم درس بگیر و در اوج قهرمانی خداحافظی کن. اینجوری بهتره. دوره شما دیگه تموم شده. فنیتو.
    • پریسا A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      5 2
      واااااااااااااای مردم از خنده! خیلی خیلی باحال بودددددددددددد!دمت گرم! منم موافقم باهات....
  • تبسم IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    8 0
    اولا وقتی پای سریال طنز میشینیم باید درک اینو داشته باشیم ممنون از دست اندرکاران پایتخت 3 دست مریزاد مردم اینقدر غم و ناراحتی و مشکلات دارن و شما باعث شدید دور هم جمع بشن و اوقات خوب یداشته باشن کمی روشنفکری هم بد نیست
  • محيط زيستي A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    7 0
    پس چرا اين همه تعلل همون غضنفر و بگير بي خيال محيط زيست شو ميشه؟؟؟؟؟؟؟