ترافیک در جاده های گیلان، مازندان،لرستان و فیروزکوه سنگین و نیمه سنگین است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از یکطرفه شدن جاده هراز و چالوس از بعد از ظهر امروز خبر داد.
سرهنگ محمد حسین حمیدی به پایگاه خبری پلیس گفت: در استانهای مازندران (جاده های چالوس - کرج، فیروزکوه و هراز)، اصفهان (جاده های دامنه و گلپایگان )، گلستان (جاده های آزادشهر - شاهرود و توسکستان - شاهرود)، لرستان (جاده الیگودرز)، کردستان (بیجار- دیواندره و بیجار- زنجان)، سمنان ( شهمیرزاد- فولادمحله ) و استان فارس (اکثر جاده ها) شاهد بارش برف هستیم.
وی افزود: استانهای البرز، اصفهان، همدان، تهران،خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان (جاده زاهدان- خاش)، چهار محال و بختیاری( محور های کوهرنگ و فارسان) و گیلان بارش باران گزارش شده است؛ رانندگان هنگام رانندگی در این شرایط جوی، سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: در جاده های هراز( از پارک جنگلی آمل تا تونل شماره 1 )، کرج- چالوس (از مرزن آباد تا پل زنگوله )، فیروزکوه ( از قائم شهر تا شیرگاه) ترافیک سنگین وجود دارد.
به گفته حمیدی، جاده هراز(از تونل شماره 1 تا امام زاده هاشم )، جاده کرج - چالوس( از پل زنگوله تا تونل کندوان) و جاده فیروزکوه (از شیرگاه تا سوادکوه) ترافیک نیمه سنگین است. سایر جاده های مواصلاتی کشور از بار ترافیکی پرحجم و روان برخوردار هستند.
این مقام انتظامی با اشاره به بار ترافیکی سنگین در دو جاده چالوس و هراز گفت: این دو جاده از ساعت 12 امروز ( 14 فروردین ماه) به سمت تهران یکطرفه خواهد شد.
وی تاکید کرد: در بخش‌هایی از جاده‌های استان فارس شاهد مه شدید هستیم.
حمیدی تاکید کرد: جاده های شمشک به دیزین، پونل به خلخال و شهداد به نهبندان همچنان مسدود هستند.
به گفته این مقام انتظامی، جاده پل زال در استان لرستان که به علت ریزش کوه مسدود شده بود، بازگشایی شد.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی متفاوت مقصد و مبدا، مسافران پیش از حرکت با شماره 88255555 در کل کشور تماس گرفته و یا از طریق سایت اینترنتی rahvar120 از وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور مطلع شوند.

ترافیک نیمه سنگین و سنگین در جاده های اصلی گیلان
رئیس پلیس راه گیلان به واحد مرکزی خبر گفت: ترافیک در جاده های اصلی گیلان سنگین و نیمه سنگین است. ترافیک در جاده رشت به قزوین، آستارا به اردبیل، رودسر به رامسر، تالش به آستارا و رشت به لوشان هم اکنون سنگین اما روان است.
سرهنگ مهیار رستگار ترافیک در جاده امام زاده هاشم، رودبار و منجیل را سنگین اعلام کرد و افزود: محدودیت های ترافیکی جاده رشت- قزوین که از ساعت 24 سیزدهم فروردین اجرا شده تا ساعت 24 پانزدهم فروردین ادامه دارد. رفت و آمد همه خودروهای باری سنگین به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی در مدت کنترل ترافیکی ممنوع است.
وی با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده ها به ویژه بارش خفیف برف جاده آستارا به اردبیل که از صبح امروز در استان آغاز شد از رانندگان خواست با رعایت احتیاط و سرعت مطمئنه در جاده حرکت کنند.

ترافیک در مسیر جنوب به شمال جاده های استان لرستان نیمه سنگین است
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی لرستان به ایرنا گفت: با توجه به بارش برف و حجم بالایی تردد خودروها در جاده های ارتباطی استان ترافیک مسیرهای جنوب به شمال نیمه سنگین و تردد با کندی انجام می شود.
ناصر محبی افزود: هم اکنون جاده ملاوی تا پل سفید و مسیر ارتباطی لرستان به استان اصفهان دارای ترافیک نیمه سنگین است.
وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته بارش برف در ازنا و الیگودرز بیش از 20 سانتی متر بوده که با تلاش نیروهای راهداری، جاده های مواصلاتی این مسیر برفروبی و پاکسازی شده است.
وی با اشاره به بارش برف طی 24 ساعت گذشته در بیشتر نقاط استان، اظهار داشت: به رغم بارندگی های شدید، در حال حاضر تمام جاده های استان باز و تردد در آنها جریان دارد.
محبی گفت: همچنین مرکز اطلاعات راههای استان با شماره تلفن 4206321- 0661 بطور شبانه روزی آماده ارایه اطلاعات مربوط وضعیت راه ها به مسافرین و رانندگان خواهد بود.

ترافیک جاده های مازندران سنگین است
رئیس پلیس راه مازندران ترافیک خروجی جاده های ارتباطی استان را سنگین بیان کرد و خواستار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان شد.
سرهنگ جعفر محمدنژاد با اشاره به اینکه تمام خروجی محورهای استان دیروز و امروز سنگین است، به مهر گفت: سطح جاده ها لغزنده و در ارتفاعات ریزش برف مشاهده می شود و در دامنه ها بارندگی است.
وی به محدودیت های ترافیکی و اعمال محدودیتهای ترافیکی اشاره کرد و اظهارداشت: در راستای محدودیت ترافیکی از ساعت 12 امروز تا ساعت 24 امشب حد فاصل بالاتر از آب اسک به سمت رودهن یکطرفه می شود. همچنین در جاده کندوان بالاتر از مرزن آباد از ساعت 3 بعدازظهر تا 3 بامداد یکطرفه است.
سرهنگ محمد نژاد از رانندگان خودرو خواستار رعایت قانون و سرعت مجاز در رانندگی شد.

بارش برف وکندی تردد در جاده فیروزکوه و هراز
بارش برف موجب کندی رفت وآمد خودروها در جاده فیروزکوه و هراز شده است.
فرمانده پلیس راه شرق استان تهران به واحد مرکزی خبر گفت: این بارش ازگردنه گدوگ تا منطقه سربندان بسیار شدید است.
سرهنگ مهران کرانیان از رانندگان خواست تا خودروی خود را به وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز کنند.
علی اکبروطن دوست، مدیر اداره راه و شهرسازی فیروزکوه هم گفت: از ابتدای بارش ماموران راهداری برف روبی و نمک پاشی در گردنه امین آباد ، گدوک و بشم را آغاز کردند.

بارش باران و لغزندگی جاده های استان البرز/ اعمال محدودیتهای ترافیکی در 14 فروردین
جانشین پلیس راه استان البرز با اعلام لغزنده بودن تمامی جاده های استان بر اثر بارش باران، از اعمال محدودیتهای ترافیکی در 14 فروردین ماه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ایرج امامی با اشاره به ریزش نزولات جوی در استان البرز و لغزنده بودن سطح معابر از رانندگانی که قصد تردد در جاده های استان را دارند خواست تا با احتیاط بیشتری اقدام به رانندگی کنند.
وی همچنین از اعمال محدودیتهای ترافیکی در جاده کرج چالوس در 14 فروردین ماه 93 خبر داد و این محدودیتها را به شرح ذیل اعلام کرد:
- تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز پنجشنبه از میدان امیر کبیر در کرج به سمت شمال ممنوع است.
- تردد وسایط نقلیه از ساعت 15 روز جاری الی 3 بامداد فردا 15 فروردین ماه از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
جانشین رئیس پلیس راه استان البرز خاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 ( ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راههای کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز است.

ترافیک روان در جاده های استان مرکزی
علی رغم بارش باران، ترافیک در سطح جاده های استان مرکزی روان و تردد در آنها به آسانی صورت می پذیرد.
سرهنگ مهدی حسنی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی به پایگاه خبری پلیس گفت : با افزایش حجم ترافیک در سطح جاده های کشور، در مسیر های برون شهری استان مرکزی نیز شاهد تردد مسافران نوروزی می باشیم .
وی با اشاره به اینکه هوا در سطح استان مرکزی بارانی است، افزود: تردد در همه جاده ها و گردنه های این استان به آسانی صورت می پذیرد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی به محدودیت های ترافیکی در سطح استان در ایام تعطیلات نوروزی اشاره و تصریح کرد: تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ابتدای تعطیلات نوروزی الی ساعت 12 روز سه شنبه شانزدهم فروردین از ساوه تا سه راهی دخان واقع در انتهای جاده قدیم ساوه - همدان و بالعکس ممنوع است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =