ادامه بارشهای بهاری در 9استان/بار ترافیکی پرحجم و روان در اکثر ورودی و خروجی کلانشهرها

جاده های شمشک- دیزین، شهداد- نهبندان، پونل-خلخال، جاده اصلی قم - گرمسار و بالعکس مسدود است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور، برابر آخرین اخبار دریافتی در استانهای اردبیل (گرمی- بیله سوار)، خراسان رضوی (مشهد- قوچان و قوچان - درگز)، خراسان شمالی ( گرمی - بیله سوار) بارش برف و در استانهای خراسان رضوی، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، مازندران و هرمزگان بارش باران اعلام شده است.
همچنین در استانهای قزوین (جاده های رشت - قزوین و قزوین - کرج ) گیلان ( جاده سنگر تا منجیل) و مازندران (جاده  آمل - نارنجستان ) ترافیک سنگین و در استانهای البرز ( باند جنوبی آزادراه کرج - قزوین از آبیک تا پل فردیس) و (باند جنوبی آزاد راه تهران کرج از پل فردیس تا بهنوش) و مازندران (جاده چالوس- کرج) و قزوین (جاده رشت به قزوین و قزوین به کرج) و استان قم (آزادراه قم به تهران) ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. سایر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار است.

اطلاعیه مرکزمدیریت راههای کشور در 15 فروردین 93
بر اساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثناء جاده های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکرشده،‌ مابقی جاده های  کشور باز و تردد در آنها به‌روال عادی در جریان است.
طی24ساعت گذشته، کل تردد ثبت‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 956 ترددشمار در جاده های برون‌شهری، نسبت به روز قبل از آن 6/9 درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین 11 درصد، اوج تردد بین ساعات 17 الی 18 و کمترین تردد بین ساعات 6 الی7صبح صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب نمایند.

جاده های دارای بیشترین تردد طی 24 ساعت گذشته:
1- آزادراه کرج - تهران با 110401 تردد
2- آزادراه قزوین - کرج با 89259 تردد
3- آزادراه تهران-کرج با 65521 تردد
4- آزادراه قم - تهران با 65469 تردد
5- رودبار-منجیل با 52328 تردد
6- لاهیجان - آستانه با 49234 تردد
7- آزادراه ساوه-تهران با 48678 تردد
8- آزادراه زنجان-قزوین با 46009 تردد
9- آزادراه زنجان-تاکستان با 44257 تردد
10- آزادراه پردیس-تهران با 41369 تردد

جاده های مسدود تا اطلاع ثانوی، بدلیل رویدادهای غیرمترقبه:
1- جاده شمشک - دیزین(جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استان البرز، به‌دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است. البته همه روزه‏ امکان تردد از تهران به جاده شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت 7 لغایت 17، همینطور از کرج به جاده دیزین تا پارکینگ پایین، به‌طور 24ساعته، میسر است.
2- جاده شهداد- نهبندان،مقطع واقع در استان کرمان، به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 ،تا اطلاع ثانوی مسدود است.
3- جاده پونل -خلخال،(از سه‌راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استان گیلان،بدلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است.

ممنوعیت تردد بدلیل عملیات کارگاه جاده‌ای:
1- جاده اصلی قم - گرمسار و بالعکس، واقع در استانهای تهران‏، سمنان وقم، بدلیل تمدیدعملیات راهسازی، تا مورخ31/3/93، مسدود و مسیرجایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسایل نقلیه سنگین جاده قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای کلیه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

ممنوعیت تردد به‌تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه:
1- در جاده کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به‌دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی،تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین جاده ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت، معرفی می‌شود. تردد وسایل نقلیه سواری در جاده فوق بلامانع است.

ترافیک نیمه سنگین در هشت جاده پر تردد کشور
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از ترافیک نیمه سنگین در هشت جاده  کشور خبر داد و به پایگاه خبری پلیس گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در استانهای اردبیل ( گرمی- بیله سوار)، خراسان رضوی ( مشهد- قوچان و قوچان - درگز)، خراسان شمالی ( گرمی - بیله سوار) بارش برف و در استانهای خراسان رضوی، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، مازندران و هرمزگان بارش باران اعلام شده است.
سرهنگ حمیدی افزود: جاده های رشت - قزوین و قزوین - کرج در استان قزوین، جاده سنگر تا منجیل در استان گیلان، جاده  کرج- چالوس و آمل - نارنجستان در استان مازندران، باند جنوبی آزادراه کرج - قزوین از آبیک تا پل فردیس و باند جنوبی آزاد راه تهران کرج از پل فردیس تا بهنوش در استان البرز و آزادراه قم به تهران در استان قم از ترافیک نیمه سنگین برخوردار است.
حمیدی ادامه داد: بار ترافیکی در اکثر ورودی و خروجی کلانشهرها، پرحجم و روان است. سایر جاده های  کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار می باشند.
وی افزود: تردد انواع وسیله نقلیه در جاده کرج -چالوس از ساعت 12 امروز تا ساعت 3 بامداد فردا بعد از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت 15 تا 3 بامداد فردا بعد از مرزن آباد به سمت کرج یکطرفه می شود.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور خاطرنشان کرد: تردد انواع وسیله نقلیه در جاده هراز از ساعت 13 امروز تا 1 بامداد فردا بعد از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت 15 تا 1 بامداد فردا بعد از آبسک تا رودهن یکطرفه می شود.
حمیدی با اشاره به پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران از سفر، تاکید کرد: واژگونی خودروها در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد که علت آن رانندگی در مسافت های طولانی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان است لذا به آنها توصیه می شود هنگام بازگشت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند تا به سلامت به مقصد برسند.
وی از رانندگان خواست در مسافت های طولانی، هر دو ساعت یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه استراحت کرده و در محدوده شهرها، به مسیر ها توجه بیشتری داشته باشند.
به گفته حمیدی، عدم توجه به جلو، بیشترین علل تصادفات در حوزه درون و برون شهری محسوب می شود.
این مقام انتظامی، انحراف به چپ و تخطئی از سرعت مطمئنه را از دیگر عوامل در تصادفات جاده ای عنوان کرد و افزود: در این تصادفات، موضوع عجله و شتاب رانندگان به علت بی حوصلگی آنها حین رانندگی بسیار برجسته است؛ عجله و شتاب راننده که با سرعت و سبقت غیرمجاز همراه می باشد به انحراف چپ خودرو منجر می شود.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور خاطرنشان کرد: مسافران پیش از حرکت با شماره 88255555 در کل کشور تماس گرفته و یا از طریق سایت اینترنتی rahvar120 از وضعیت جوی و ترافیکی جاده های کشور مطلع شوند.

برف و باران در جاده های خراسان رضوی
در روز پانزدهم فروردین ماه، جاده های خراسان رضوی برفی و بارانی است.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده پلیس راه خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: هم اکنون در جاده های فریمان به تربت جام، سبزوار به نیشابور و حوزه امام تقی (باغچه و رباط سفید) شاهد ریزش باران هستیم و جاده های قوچان به چناران و گردنه تیوان درگز برفی اعلام شده است، اما ترافیک روان است و تیم های گشت و کنترل پلیس راه خراسان رضوی در کنار دیگر نیروهای امدادی مشغول انجام وظیفه هستند.
سرهنگ صفایی به رانندگان هشدار داد: با توجه به وضعیت آب و هوایی و ریزش تزولات آسمانی، با سرعت مطمئنه و احتیاط بیشتری حرکت کنند.

جاده های مازندران با ترافیک سنگین روبرو است
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران به ایرنا گفت: با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران به موطن خود هم اکنون ترافیک در جاده های استان نظیر کندوان (کرج و چالوس)، هراز، فیروزکوه و کیاسر به سمت ساری سنگین است.
سرهنگ جعفر محمدنژاد با اشاره به اینکه هم اکنون تمام جاده های حوزه استحفاظی پلیس راه مازندران باز و تردد در حال انجام است، افزود: تعدد انواع وسایط نقلیه در جاده ها منجر به ترافیک سنگین شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ترافیک جاده های کندوان (کرج و چالوس)، هراز، فیروزکوه و کیاسر به سمت ساری سنگین است، اظهارداشت: رانندگان وسایط نقلیه ضمن رعایت راهنمایی و رانندگی از شتاب زدگی و عجله پرهیز کنند.
وی در باره طرح محدودیت ترافیکی گفت: تردد انواع وسیله نقلیه در جاده کرج - چالوس از محدوده مرزن آباد به سمت کرج از ساعت 15 عصر امروز تا ساعت سه بامداد روز شنبه و جاده هراز از محدوده آب اسک به سمت رودهن از ساعت 15 عصر امروز تا ساعت یک بامداد روز شنبه یکطرفه می شود.
وی همچنین از رانندگان وسایط نقلیه خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از شتابزدگی در رانندگی و سبقت های غیر مجاز به طور جد خودداری و به فرمان ماموران پلیس راه و راهداران راه و شهرسازی مازندران احترام بگذارند.
وی در باره شرایط جوی جاده های کوهستانی گفت: هم اینک ارتفاعات جاده های کوهستانی کندوان (کرج - چالوس)، هراز و فیروزکوه بارش خفیف برف را شاهدیم به دلیل بارش باران در جاده ها و کاهش دما، جاده های کوهستانی استان لغزنده و برخی مناطق کوهستانی شرایط جوی نیمه ابری و مه آلود است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: تلفن مرکز کنترل راه های مازندران با شماره 2182934 - 0151 آماده پاسخگویی به هموطنان در مورد آخرین وضعیت راه های استان به طور شبانه روزی است.

ترافیک راه های ارتباطی قزوین سنگین است
کارشناس تصادفات پلیس راه استان قزوین به ایرنا گفت: همزمان با بازگشت مسافران نوروزی، وضعیت ترافیکی همه راههای ارتباطی این استان سنگین گزارش می شود.
سرهنگ بهرام زینلی افزود: جاده های رشت - قزوین، زنجان - قزوین و قزوین - کرج ترافیک سنگینی دارند.

ترافیک نیمه سنگین در خروجی جاده های شیراز
فرمانده پلیس راه شمال استان فارس با اشاره به پایان تعطیلات نوروز و بازگشت مسافران به شهرهای خود به تسنیم گفت: در خروجی جاده های شیراز ترافیک نیمه سنگین است.
سرهنگ کسری سیروسی با اشاره به پایان تعطیلات نوروز و بازگشت مسافران به شهرهای خود، اظهار کرد: در همه خروجی‌های جاده های شیراز ترافیک نیمه سنگین وجود دارد.
وی افزود: در جاده های ورودی استان‌های جنوبی به فارس مثل جاده بندرعباس به لار، بندرعباس به داراب، بوشهر به کازرون و نورآباد به یاسوج ترافیک نیمه سنگین وجود دارد.

ترافیک سنگین در جاده های آمل - گزنگ
فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به روان بودن تردد در اکثر جاده های استان به تسنیم گفت: هم اکنون تردد در جاده آمل - گزنک جاده هراز سنگین گزارش شده است.
سرهنگ جعفر محمدنژاد افزود: اوج ترافیک نوروزی در عصر دیروز و شب گذشته در جاده های استان بوده است.
وی افزود: هم اکنون تردد در جاده های کندوان و هراز تا امشب از مازندران به سمت تهران یکطرفه است.
فرمانده پلس راه مازندران، وضعیت تردد در جاده  چالوس - کرج را روان اعلام کرد و گفت: تردد در جاده های قائم شهر - ساری و بالعکس نیز روان گزارش شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون تردد در جاده بابل - آمل و قائم شهر - سوادکوه روان است و تردد در آن جریان دارد.

سیلاب راه های روستایی بخش ساردوئیه جیرفت را بست
بخشدار ساردوئیه به ایرنا گفت: به علت بارش باران و جاری شدن سیلاب، راه های روستایی دهستان دلفارد از توابع بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت مسدود شده است.
شهاب شهابی افزود: بر اثر جاری شدن سیلاب پنج راه عمده دهستان دلفارد شامل کرا، ماغ بالا و پایین، باغ میر و رزشیرین که مسیر تردد تعداد زیادی از روستاییان این دهستان می باشد، مسدود شده است. تلاش برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده ادامه دارد، اما تداوم بارش باران و مه شدید روند بازگشایی را کند کرده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =