جعبه تلویزیون آتشین آمازون Fire TV وارد خانه ها شد

ستاپ باکس همه کاره آمازون موسوم به Amazon Fire TV وارد اتاق نشیمن خانه ها شد.

 

این جعبه جادویی دیجیتال در ابعاد 115 در 115 در 17 میلیمتر بوده و دارای پورت های خروجی متنوع در کنار ریموت کنترل اختصاصی است تا با اتصال تلویزیون شما از طریق اچ دی ام آی و اینترنت، تلویزیون تماشا کنید.

سیستم اندرویدی داخل این جعبه جادویی تعبیه شده، (بنام Fire OS 3.0 که مبتنی بر جلی بین اندروید است) که البته اختصاصی آمازون بوده و از طریق آن کاربران به یک سری از سرویس های تلویزیونی، فیلم ها و سریال ها و سرویس گیم دسترسی پیدا خواهند کرد.

آمازون در بخش تلویزیون سعی نکرده از واژه اپ Apps استفاده کند و در عوض، از واژه سرویس ها استفاده کرده است که لیست آنها را به صورت آیکونیک مشاهده می کنید.

در فروشگاه اپ آمازون در زیر مجموعه Apps for Android شما 777 اپ خواهید دید که شامل گیم ها هم می شود. در حال حاضر تعداد گیم ها 133 گیم است و برخی نام های بزرگ در بخش تلویزیونی شامل نت فلیکس، آمازون ویدئو، وی ووVevo، وی موVemeo، هولو پلاس Hulu Plus،  پلیکس Plex  و frequency را در آنجا می بینید.

مراحل اضافه کردن اپ ها (همان سرویس ها به گفته امازون) به دستگاه پیچیده بوده و آمازون راهنمای خاصی را برایش تعریف کرده است تا بعد از اضافه شدن به دستگاه قابل استفاده شود.

آنچه در فایر تی وی آمازون می بینید قسمت عمده آن را در سرویس موسوم به Amazon Prime video service  قبلا دیده اید و برای استفاده از سرویس ها باید عضو آمازون پرایم شوید.

هنگام جستجو با گفتن نام فیلم به صورت صوتی به ریموت کنترل، (زدن و نگه داشتن دکمه میکروفون در قسمت بالای ریموت)سرچ آغاز شده و بعد از یافتن قیلم مورد نظر نمایش داده می شود.(این قابلیت فعلا روی سرویس ویدئوی آمازون فعال است)

فایر تی وی روی محیط کلود تعریف شده و بنابراین فیلم ها، عکسها و فایلهای ذخیره شده کاربر روی کلود آمازون قابل مشاهده است.(فعلا محدودیت دانلود روی فضای کلود کاربر تعریف نشده است)

در بخش گیم آمازون با قطعه سخت افزاری تحت نام فایر کنترلر که یک کنسول گیم اختصاصی است وارد این عرصه شده است.

وزن جعبه جادویی امازون 281 گرم بوده (با برق روشن می شود) که از طریق اچ دی ام آی به تلویزیون وصل شده و از طریق وایرلس و یا کابل اترنت RJ45 به اینترنت وصل می شود.

جعبه جادویی خروجی صدا داشته و می توانید بلندگوی مناسبی را بدان متصل کنید. پورت یو اس بی نیز در قسمت پشت جعبه جادویی تعبیه شده است. این فایر تی وی پردازنده اسنپ دراگون 8064 یا همان اسنپ دراگون 600 داشته که دو گیگ رم و 8 گیگ حافظه برایش تعریف شده است.

فرمت های ویدئویی را با رزولوشن 720 و 1080 پشتیبانی کرده و شامل  H.263, H.264, MPEG4-SP, VC1  برای ویدئو، AAC, AC-3, E-AC-3, HE-A, PCM, MP3  برای صدا و JPG, PNG  برای عکس است.

قیمت فایر تی وی 99 دلار و قیمت کنسول گیم (این کنسول هنوز رسمی نشده  و باگ دارد) نیز 39 دلار است.

نحوه اتصال به تلویزیون

 

ریموت کنترل دستگاه

 

کنسول گیم دستگاه

 

محتویات دستگاه

منبع: اسلش گی یر

5656 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیاوش A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    130 0
    مرسی از انتشار این خبر ، اما این وسیله به چه درد ایرانی ها میخوره؟! ما نمیتونیم تهیه کنیم و اینجا استفاده کنیم... حتی نمیتونیم آنلاین از سایت آمازون خرید کنیم.
  • فرزاد SE ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    231 7
    چرا مردم ایران نباید امکان استفاده از این تکنولوژی ها رو داشته باشن؟ این همه پول میدیم لپ تاپ، گوشی و تبلت میخریم ولی به خاطر تحریم ها و فیلترینگ کمتر از 20% امکاناتشون واسه ما قابل استفاده هستن، چرا نباید کارت های بانکی بین المللی داشته باشیم که از این بازار های جهانی خرید بکنیم؟ واقعاً چرا؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      81 0
      تنها این مشکلمون نیست! سرعت اینترنتمون بگو که یک فیلم اچ دی 2 ساعته یک شب تا صبح طول میکشه تا دانلود بشه.
    • علي IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      64 1
      جواب سئوال شما را بايد حاكميت بدهد.
    • younes A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      54 1
      حالا ب فرض کارت بین المللی هم داشته باشیم با تراز پایین ریال چ کنیم؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    168 0
    حالا شما اینجا نوشتین و مقاله دادین...ولی تو ایران ممنوع می باشد ...در واقع هر سیستمی که غیر صدا و سیما بتونه برای مردم آزادی بیاره!!!
  • سجاد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    101 0
    ایولا داره.دمشون گرم که انقدر فعالن و ایده های نو ارائه میدن
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    38 0
    این غربی ها همیشه عقب اند عمو ضرغامی خیلی وقت دستگا سه تا باکس رو به خونه ما ایرانی ها اورده
  • م A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    17 0
    خوش به حالشون
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    20 0
    چه ساده و شيك
  • تلوزیون IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    16 0
    ما تو خونمون برق نداریم شما چی میگی س تا باکسم کجا بود
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    12 1
    یه روز خوب میاد......
    • مصطفی EU ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      21 1
      همیشه ما ایرانی ها منتظر یه منجی هستیم که بیاد و همه چی رو درست کنه ولی خودمون هیچ کار نمیکنیم ! مثلا همین حرف شما که "یه روز خوب میاد" در صورتی که باید بگی "یه روز خوب امدنی نیست باید بیاریمش "
  • نیما DE ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    13 1
    فعلا انرژی هسته ای رو بچسبین بجای خرید از آمازون و تکنولوژی روز دنیا و...
  • مجید IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 4
    خواستن توانستن است.
  • دانشجو IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    1 2
    درستش: ست تاپ باکس است. بطور تحت اللفظی یعنی یک دستگاه بیرونی. در واقع امواج را تبدیل به صوت وتصویر می کند با ستاپ اشتباه نگیرید. ستاپ یعنی نصب کردن و در گفتگوی عامیانه انگلیسی ها به پاپوش یا تله هم ستاپ می گویند. از این واژه برای نصب برنامه روی رایانه هم استفاده می شود.