گوش شیطان کر انگار که بالاخره مرزبانان ایرانی آزاد شده اند.4 سرباز شریف وطن و پیکر مقدس پنجمین آنها به زودی به وطن برمی گردند.

اینکه در ماجرای اسارت آنها و طولانی شدن این اسارت چه کسانی مقصرند،اینکه نهاد های مسئول چه کردند،اینکه افکار عمومی در این موضوع چگونه شکل گرفت و اینکه  رسانه های ما در این مسئله چه عملکردی داشتند،حتما باید در فرصت مناسب و به طور دقیق بررسی شود.
اما الان مسئله مهم استقبال از آنهاست.در میان همه مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی و پیامک هایی که مردم درباره این موضوع فرستادند،شوخی قابل تاملی هم بود:« وقتی آزاد بشن،براشون اضافه خدمت می زنن» !
مثل بیشتر موارد مشابه،در این شوخی هم نکته ظریفی هست؛چگونه از این 4 مرزبان استقبال کنیم؟

آیا حجم فشار هایی که خانواده این عزیزان در مدت اسارت آنها تحمل کرده اند قابل محاسبه است؟ آیا می توانیم حال خانواده مرزبانی که قرار است پیکر فرزندشان را تحویل بگیرند درک کنیم؟
واقعیت این است که آنها الان فرزند همه ملت ایران هستند و همه مردمی که در این مدت دل نگران شان بوده اند در کنار خانواده آنها منتظر بازگشت شان هستند.آیا برای چنین رویداد مهمی برنامه ریزی کرده ایم ؟
در آخرین مورد مشابه ، سال 1377 وقتی دو آزاده سرافراز ایرانی بعد از سال ها به وطن برگشتند،- جز برنامه های کلیشه ای صدا و سیما - ما تقریبا هیچ کاری نکردیم. از خلبان سرافراز لشکری که 10 سال بعدش هم به شهادت رسید در یک مراسم معمولی در نقطه صفر مرزی استقبال شد و دیگر هیچ!
این فرصت را نباید بسوزانیم. برگزاری یک مراسم استقبال با شکوه هم حق خانواده آنها و ملت ایران و هم وظیفه همه ماست.ضمن اینکه یک نمایش بزرگ در استقبال از آنها می تواند پاسخ محکمی از سویی ایران به تروریست ها تلقی شود.
افکار عمومی آمادگی مشارکت کامل در این جشن را دارد،اگر آنهایی که باید کاری بکنند خواب شان نبرد.این روزهای 4 مرزبان آزاد شده برای مردم ایران حتما از فوتبالیست هایی که برای شان در ورزشگاه آزدی جشن گرفتیم دوست داشتنی تر هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 168
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    برای 4 مرزبان آزاد شده اضافه خدمت نزید لطفا !
    • علیرضا A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      عزیزان من ،ضمن ابراز خوشحالی فراوان بابت آزادی سربازانمان به نظر میرسه در یک سیستم درست که البته ما فاقد اون هستیم سربازها و مافوقشون رو محاکمه میکنند و در صورت قصور (که احتمالا قصور هم کرده اند) مجازات میکنند. هر کسی وظیفه ای داره . چرا یه جوری جو میدید که انگار این سربازها از جنگ برگشته اند و یا فتح الفتوح کرده اند. عزیزان من این سربازها بدون کوچکترین مقاومتی !!!! اسیر شدند. همین و بس. لطفا اونها رو که البته عزیزان ما هستند با اسرای جنگ مقایسه نکنید. امان از جو زدگی !!!!!
    • فرهاد US ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      لزوم آزادی و حفظ جان اونها یک مسئله ست و عدم انجام درست وظیفه و مسئولیتی که عهده گرفتن مسئله دیگه. لطفا اینها رو قاطی نکنید. انشالا بزودی آزاد میشن ولی مورد دوم و جریمه عدم انجام وظیفه مرزبانی (خوابیدن بجای مرزبانی بدون حتی یک نگهبانی و ایجاد کلی هزینه برای کشور!) رو بگذارید بعهده مقررات داخلی سازمانی که در اون خدمت میکردن. سربازی اسما اجباری ست ولی اگر نری فقط نمیتونی پاسپورت بگیری. کسی نمیاد در خونه مردم رو بزرور بفرسته سربازی. اگر کسی با میل خودش دفترچه رو ارسال میکنه باید مسئولیت هاش رو هم بپذیره. کار نظامی و خصوصا مرزبانی این درخواستهای بچگانه بر نمیداره!
    • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      به نظر من باید در یک دادگاه نظامی به اشد مجازات محکوم بشوند. اینجا ایرانه دیگه
    • یاسر A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      آقا فرهاد در اینکه باید وظیفشون رو درست انجام میدادند و الانم باید تنبیه بشن درست میفرمائید ولی از کجا میگی اگه سربازی نری فقط پاسپورت نمیگیری؟ کار، بیمه، و بسیاری دیگه از حقوق شهروندی و ... (حالا اینکه با سربازی رفتن گیر میاد یا نه رو کاری ندارم) و کلا ادامه زندگی منوط به سربازی رفتنه کی گفته مجبور نیستی نفرست دفترچه رو؟! مجبوریم مجبور میفهمی؟؟!!
    • بی نام EU ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      اضافه خدمت بزنن؟؟؟ اینا باید معاف بشن.
    • علی A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      خوابباز بودن نه سر باز،چه عزیزایی که برای این آب و خاک دوزار به صدام و ارتش تا دندان مسلحش باج ندادن، یا شهید شدن،یا مفقود،ویا جانباز،،،حالا برای این ترسوها میخوان فرش قرمز بندازن،بیدار هم نمیشیم از این کامنتهای احساسی.
    • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      44 65
      ضمن ابراز خوشحالی و امیدواری به آزادی ایشان؛ به نظرم با توجه به هزینه های عمومی روانی و اجتماعی و ... که ایشان برای مملکت و ملت داشتند و با توجه به نحوه دستگیری آنها بهتر است محاکمه شوند.
    • محمد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      محاکمه نظامی به علت قصور در مرزبانی و خوابیدن سر پست
    • پویا IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      آقا شما اصلا در جایگاهی نیستی که یه عده سرباز مظلومو بی کسو محاکمه کنید. من خودم مرزبان بودم تا خالا تو زندگیتون 45 روز سیب زمینی پخته خوردید؟ حالا انتظار دارید شما کنار بخاری بشینید یه عده بدبخت بیچاره بی پارتی برن واستون مرز نگهدارن؟ با ماهی 30-40 تومن حقوق که الان خرج بلیط اتوبوس رفت و برگشت به خونشونم نمیشه. با صب تا شب تحقیر توسط یه عده کادری بیسواد که سربازو به چشم نوکر خونه باباشون فرض میکنن. شما و امثال شما که خواستار محاکمه این مظلومان هستید یک روز طعم تلخ سربازی واقعی رو نچشید. سربازی دیگه وظیفه همه مردم نیس شده رنج و عذاب و عقب ماندگی برای بچه های بی پارتی مردم و مایه پیشرفت یه عده بی لیاقت که بالاخره یه جوری از زیرش در میرن. فقط میخوام بگم سربازان مظلومم خوش اومدید به خونه
    • mehdi RO ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      112 8
      اقای محترم. شما جو گیری فکر میکنی مسئولیت مرزبانی یک کشور رو باید انداخت گردن 5 تا سرباز اونم تو یه پاسگاه مرزی با یه امکانات زپرتی. شما از بس خوردی و خوابیدی پر مدعا شدی برادر. کسانی باید مجازات بشن که واسه پاسداری از مرزای مملکت در مقابل بیگانه ها 5 تا نیرو بدون امکانات میزارن ...
    • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      بگیرید اعدامشون کنید
    • حمیدرضا A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      40 4
      آقای علیرضا و آقای فرهاد و همه کسایی که میگین باید مجازات بشن : تو همه جای دنیا کسایی از مرزهای یک کشور محافظت میکنن که جزو آموزش دیده ترین افراد نظامی یک کشورن ...چون قراره از مهمترین نقاط مرزی یک کشور محافظت کنن. جایی که اگه قرار باشه اقدام تروریستی ای قرار بگیره حتماااا از اونجاست اما اینجا ایرانه . ایرانه که برای محافظت از همچین جای مهمی سرباز صفر میفرستن اونجا ... ایرانه که تو یه نقطه به این مهمی سربازایی رو میزارن که فقط دوماه آموزشی رفتن . همونطور که همه جای دنیا سر چهارراه های شلوغ شهر مهندسان ترافیک میزارن تا از ترافیک جلوگیری بشه و تو ایران سرباز صفر میزارن و یه دسته جریمه هم میدن دستش ، تو مهمترین نقطه کشور هم یه سرباط صفر میزارن و یه تفنگ میدن دستش .
    • هی A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      17 22
      والا بی عرضه گی کردن ... مرزبان باشی اونم نقطه ی صفر مرزی اونم کجا سیستان و بلوچستان بعد بیای توی چادر با زیر شلواری پفیلا بخوری؟!!! به ولله که لفظ جلالست من تا امروز که فیلم و نحوه ی اسیر شدنشونو دیدم دلم بحالشون میسوخت ولی الان نه ... د اخه از 5تاشون یکیشون عقلش نرسیده لااقل نگهبانی ساده بده؟؟؟ بخدا هر ادم عاقلی باشه حتی شده از ترس جون خودش که یوقت ناغافل نریزن سرش نگهبانی میده ... اینا پیش خودشون گفتن حالا کی حال داره اینهمه را بیاد تا اینجا بذار یکم چرت بزنیم!!! فیلمشونو نگاه کنین تو اون برهوت حتی یکیشون صدای پاشونو نشنیده تا حداقل یه تقلایی بکنه قبل اسیر شدن ... فیلم که صدا نداشت ولی لابد دهن به دهن داشتن اواز میخوندن دیگه ...حالا کلاهتونو قاضی کنین وجدانا ببینین باید تشویق بشن؟
    • شهریار A1 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      32 7
      هیس ، میخواین اعدام بشن؟ بهتر نیست؟ شما که یه لحظه هم جای اونا نبودی اجازه نداری کسی رو محاکمه کنی! شهیدای ما هم شاید بعضیاشون تو جنگ بخاطر غفلت خودشون یا فرماندشون کشته شدن! اما ببینم جراتش رو داری حتی کلمه ای در موردشون بزبون بیاری!
    • بی نام A1 ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      20 4
      دوستانی که میخوان این سربازها تنبیه یا جریمه بشند، احتمالاً خودشون بدون پارتی نبودن مثل این بندگان خدا و شاید اگه رفتن سریازی، هر شب احتمالاً پیش مامانشون اینا میخوابیدند. برادر من، اگه یه بی پارتی رو میفرستید سر مرزی که میدونید احتمال شبیخون بهش زیاده، باید پیشرفته ترین امکانات نظامی و مراقبتی رو بهش بدی، بعد هم توقع مراقبت داشته باشی. وگرنه با تئوری شماها، الان همه اونها سر مرز کشته شده بودن و آب هم از آب تکون نمیخورد، حضرات نفس گرم. خوب شد اختیار با شما نبود و گر نه خیلی پیشترها جنازه همشون رو تحویل گرفته بودیم.
    • بی نام A1 ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      18 4
      دوستانی که میگن این بنده خداها خواب بودن و حقشون هست: یکی اینکه در صحت فیلم تردید هست و دوم اینکه بنا به روایت دوستانی که در نیروی انتظامی و در سیستان به خدمت سربازی رفته اند، عنوان میشود که سربازهای نیروی انتظامی هیچ امکاناتی ندارند و توان مقابله با اشرار را هم ندارند و در اصل اگر بیدار هم باشند جز تسلیم شدن نمیتوانند کاری انجام دهند اما نیروی سپاه اونجا خیلی وضعش متفاوت هست و برعکس اشرار از سپاه می ترسند چون امکانات و توان بالایی داره. بنابراین مشکل ماست که از اول هم باید از سپاه میخواستیم اون قسمت مرزبانی بده. والا تجهیز مرزها مهم تر از بقیه شهرها است
    • رهگذر A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      2 3
      عزیزان چرا به خودتون اجازه می دید در مورد هر چیزی که اصلا در مورد اون اطلاعات کافی ندارید نظر بدید . حب وبغض های من وشما که نباید قانون رو تحت الشعاع خودش قرار بده . خواهش می کنم بیایید تصمیم بگیریم در سال جدید هر کسی در هر شغلی هست ، هر چند به نظر بی ارزش برسه ، وظیفمون رو درست انجام بدیم.
    • محمد محمد A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      2 1
      تقصیر این عزیزان نیست ، عاقبت سربازی غیر حرفه ای بیش از این نمیتونه باشه ، کسی که میبینم 2 سال از عمرش الکی بدون هیچ فایده ای سپری میشه بدون هیچ انگجیزه ای نسبت به مسئولیت خودش میگذرونه
    • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      2 0
      علیرضا حرف درستی زده... پس از یک استقبال گرم و پرشکوه باید مسببین و مقصرین این اتفاق مجازات بشوند. البته که مثل هر موضوعی در ایران فقط پایین ترین قشر مجازات خواهند شد و امیدی به اجرای عدالت نیست. در این میانه غیر از این سربازان که درمنطقه خطرناکی همه باهم در خواب بودند فرماندهانی که خود در خانه و یا اتاق های مجهز پادگان در حال استراحتند و سربازان صفر بدون آموزش و بدون حقوق مکفی را بر سر نگهبانی از مرز (آنهم مرز چه کشورهای خطرناک و گرسنه ای) می گمارند باید به اشد مجازات برسند.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      3 0
      مرزبانی باید به نظامیان حرفه ای سپرده شود که هر ماه حقوق های چند میلیونی میگیرند و روزگار را فقط با انجام مراسم صبحگاه و رژه سر میکنند!نه به سربازان وظیفه بیچاره!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      0 1
      به نظر من باید بزنند تا برای بقیه درس بشه هم اهمال کاری نکنند تا خودشون تو دردسر نیافتن
    • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      2 7
      کـــــــــــــامـــــــــلا مــــــخــــــــــالـــــفـــــــــــم!! یه سوال: اگه بی ملاحظگی شما شخصی باعث واردآمدن لطمه بزرگ به شما یا به آبروی خانواده شما بشود، صرف متنبه شدن شخص خاطی، کافیست؟ آیا نبایست محاکمه و مورد سوال قرارگیرد؟ بنظر شما آیا کوتاهی و سهل انگاری این عزیزان که موجب واردآمدن صدمات فراوان به آبرو و اعتبار کشور و نظام و همه سربازان جان برکف و غیور و همیشه بیدار نیروهای مسلح گردیده ، بازخواست دارد یا پاداش؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      0 1
      مزبانی که بخوابه مثل راننده اتوبوسیه که خوابیده منتها با این تفاوت که 70 میلیون سوار اتوبوس هستند مرزبانی که کار بچه گـــــــــــــــــــــانه نیستش که عزیز من شما اینجوری احساساتی میشید این تفکرات شما برای مجلس عروسی خوبه نه برای کارهای نظامی اگه قرار باشه که اینجوی رفتار کنن موقع جنگ هم همه ول میکنن میرن و فرمانده هم میگه گناه داشتن تیر میرخورد بهشون دردشون میگرفت گفتن برید خونه تون فیلم نگاه کنید حالا بر میگردن یه کم که جنگ کمتر شد برمیگردن میجنگن و... نظامی گری و پادگان خونه خاله نیـــــــــــــــــــــــــــــــــست اگه اینو فهمیدین کخ بعید میدونم درک کنید بعد متوحجه میشید که چرا مقررات نظامی سخته و باید اجرا بشه
    • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      0 0
      داداش منم یه مرزبانه ، حالا اگ ب هر دلیلی اشتباهی کردن به اندازه کافی سختی کشیدن ، همه سرباز های مرزبان هم نمیخوان که اضافه خدمت بخورن ...
    • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      3 0
      خدمت دوست گرامی فرهاد! سربازی اسما اجباریه؟ اگه کارت پایان خدمت نداشته باشی کار دولتی یا وابسته به ارگان های دولتی نداری، سند بنام نمیتونی بزنی، در اکثر موارد ازدواج هم نمیتونی بکنی، تحت هیچ شرایطی از کشور نمیتونی خارج شی، بعد از یکسال فراغت تحصیل نمیتونی کنکور بدی، در مقطع پایین تر نمیتونی تحصیل کنی، مجوز خرید اسلحه شکاری نمیتونی بگیری و ... پس مجبوریم بریم خدمت، حالا تو دوران آموزشی چقدر آموزش میبینی؟ دوره ضد تروریست میبینی؟ اصلا راضی به انجام خدمت در مرز هستی؟ از این ها بگذریم، امنیت ناحیه در چه حد بوده، آیا افراد و سلاح کافی برای ایجاد امنیت داشتیم؟ دلیل اسیر شدنشون خودشون بودن یا ضعف مدیریت؟ یا نبود امکانات؟ ضمنا شما از کجا فهمیدید خواب بودن؟ اونجا بودید؟
    • saeb US ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      3 0
      آقا علیرضا شما خدمت سربازی رفتید انشالله؟سپاه سر کوچه حساب نیست
  • فاطمه A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    متنتون لایک داره.
  • ali A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    14 4
    khoda ro shokr ke azad shodan amma nahveye dastghirishun juri bud ke gerefte budan khabide budan un ha ham pasdare khubi az marzha nabudan amma mokafate khabidaneshun ro dadan dighe ezafe khedmat lazem nist -khoda hameye sarbazamun ro hefz kone.
  • محمد A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    می فرستن شون عجب شیر ....حالا ببین !
    • بهداد A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      حاجی داداشم افسر پادگان عجب شیر هستش. بفرستین بیان اینجا هواشونو داریم!! قدمشون سر چشم. مردم عجب شیر قدرشناس هستن
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    بنظرم اینها ارزش کشته شدن رو نداشتن و جیش الظم هم فهمیده بود این بی خاصیت ها که عرضه نگهبانی ندارند خونشون مفت بود ریخته می شد آبروی ایران رو هم بردند
    • رضا AU ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      تو اخه مثلا ادمي بي....
    • بی نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      55 2
      با چند ماه آموزش مختصر انتظار داشتی گانگستر تحویل بدن؟!!!
    • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      26 1
      اگه برادر خودت هم جزو اونا بود ، باز هم همين طور مي گفتي ...
    • بی نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      11 0
      خدای من مردم ایران چرا اینجوری شدن ارزوی مرگ حتی برای سربازای خودمون میکنی ایران داره به کجا میره:((((((
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    خدا این گروه رو لعنت کنه ان شاالله سرنوشت عبدالمالک ریگی البته امیدوارم بدتر از اون نصیب این گروه و اعضاش بشه...
  • محمد رضا بهرامی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    25 6
    خبر انلاین تو رو قران پی اینو بگیر راست و حسینی بنویس بدونیم چه خبره ، اینا بیانیه اخرشون تکذیب کردن همه خبرها رو راجع به تحویل دادن میگن قراره آزاد کنیم ولی زمان و مکانش هنوز مشخص نسیت
  • بی نام US ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    چـرا همـه تو فـکـر استقبـال از او 4 سرباز و خانواده اش هستن؟! پس جمشیـد دانایی فر چی؟؟؟؟ پس فرزنــد بی نامــش چی؟؟؟؟؟؟ اونم میره تو قطعه شهدا........ تاوان غفلت مسئولان رو اون و بچه اش و خانواده اش دادن
    • بهداد A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      والله اینجا ایرانه. فردا همین شماها به خانواده ش فحش میدین و میگین: چرا باید مثلا خانواده ش معافیت سربازی بگیرن (مثل فحشهایی که به سایر خانواده شهدا میدین)
    • بی نام US ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      5 3
      شاید زنده باشه.
  • بی نام US ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    62 7
    مسئولینی که خواب تشریف داشتید تا گرگ ها بهمون حمله کردن، بعد از استـقبال از این 4 سرباز حفاظت بی عیب و نقص از مزرها و امنیت بقـیـه مـرزبان ها و سربازها هم فراموش نشه !، مجازات مقام هایی بلندپایه ای که پشت میز نشستن و کیف می کنن و مسئولیتشون رو درست ندادن تا غرور ملی ما خدشه دار شه فراموش نشه
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    155 1
    برای فرزند و همسر شهید دانایی فر چه تدبیری بیاندیشیم؟ آن هم در روزگار کنونی که گذران معیشت سخت است چه برسد با غم تنهایی و بی همسری و بی پدری
  • saeed IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    تو فیلم نشون میداد همه خوابیده بودن.چرا؟این چجور مرزیانیه؟
    • abed A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      94 11
      ﻣﻘﺼﺮ ﺍﻭﻧﻪ ﻛﻪ ﻧﻘﻂﻪ ﺻﻔﺮ ﻣﺮﺯﻯ ﺭﻭ با ﻳﻪ ﺧﻴﻤﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﻛﺮﺩﻩ ﻧﻪ ﺍﻳﻦ ﺑﺪﺑﺨﺘﺎ ﻛﻪ ﺳﺮﺑﺎﺯﻱ ﺑﻴﺶ نيستن
    • حقیقت گو IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      72 4
      انصافا اونهایی که فقط آموزشی سربازی هم رفته اند می دونن که اولا: نباید توی خط الراس چادر زد ثانیا: همیشه یک نفر باید با وضعیت کاملا آماده نگهبانی بده. همه ی اینها درست ولی فکر کنم توی این مدت به اندازه ی کافی این بندگان خدا زجرکش شده اند و یک مجازات سنگین برای اونها انصافا عادلانه نیست. در حد 300 تا بشین پاشو یا 100 تا کلاغ پر بسه!! گناه دارن!!!
    • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      13 3
      آقا سعید حفاظت از یه منطقه مرزی با وضعیت سیستان و بلوچستان کار سربازای زبده و آموزش دیده ست نه چندتا جوون بی تجربه سرباز وظیفه ... اصلا این سیستم خدمت وظیفه عمومی یه سیستم منسوخ و کم بازده ست نیروهای نظامی باید به سمت حرفه ای شدن پیش برن... پس لطفا انقدر به این چندتا جوون بی چاره خرده نگیرید
    • حبیب IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      23 3
      دوستان من خودم تو مرزهای شمال خدمت کردم پاسگاه مرزی به شکل یک قلعه بود با دوتا برجک بلند که یک در اهنی بزرگ داشت که شبها میبستیم همراه با اسلحه سبک و تیربار و نارنجک انداز یعنی اگر خدای نکرده قرار بود بهمون حمله بشه میتونستیم درمقابل نفر وادوات سبک کاملا مقاومت کنیم مگه اینکه تانک بهمون حمله میکردتازه پاسگاه ما استاندارد نبود استانداردش که نزدیک ما بود رو یه تپه بود ودورش سیمخاردارو میدان مین هم داشت من فیلم این بیچاره هارو دیدم 5تا سربازو گذاشتن تو یه چادر که چی؟ هیچکس تو این مملکت نگفت اونیکه 5 تا سربازرو تونقطه مرزی پرخطر گذاشته تو چادر باید محاکمه بشه اونه که به مردم این مملکت که جووناشونو دستش سپردن خیانت کرده اخه تو چادرکناردره چطورمیخوای مقاومت کنی؟ با چی؟برای چی اصلا ؟برای کی
    • بی نام US ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      11 3
      اگر بیدار بودن کشته می شدن اخوی.
  • علی IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    لطفا به آن طرف قضیه هم نگاه کنید :۵ سربازی که با بی مسئولیتی خودشان به سادگی به چنگ تروریستها افتادن و آبروی نیرو های نظامی کشورو بردن و کلی هم هزینه برای حکومت ایجاد کردن و باعث شدن زبون تروریستها هم کلی دراز بشه
    • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      به نظرت سران و نیروهای آموزش دیده ارتش و نیروانتظامی که بابت این شغلشون دارن حقوق میگیرن از دولت باید عقب واستن و چند تا بچه که نه آموزش درست و حسابی دیدن و نه توجیح هستن باید برن در خط مقدم برابر اشرار بجنگن ؟ اونم در حلی که بیچاره ها اومدن سربازی نه جنگ ؟ شما خودت یا بچه ات رو حاضری بفرستی اونجا خدمت ؟ البته شما قطعا از دوستان معاف شده ای یا امریه. مرزبانی وظیفه اصلی نیروانتظامی و ارتش هست.اینو بدون دوست عزیز
    • منصور A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      66 4
      حالا دوست عزیز میخوای چکار کنی؟اگه اون چهار نفر هم از بین میبردن خیالت راحت میشد؟خودت اگه لبه مرز بودی ایا همه جیش العدل را میکشتی؟بابا یه خدارو شکر بگو که ازاد شدن انقدر به 4 تا سرباز صفر گیر نده
  • علی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    64 55
    لطفا به آن طرف قضیه هم نگاه کنید :۵ سربازی که با بی مسئولیتی خودشان به سادگی به چنگ تروریستها افتادن و آبرو مرزبانای کشورو بردن و کلی هزینه برای کشور ایجاد کردن و باعث شدن زبون این تروریستها کلی دراز بشه
  • سام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    کارت پایان‌خدمت بهشون بدین برن دنبال زندگیشون. من نمی‌دونم کی تو این کشور سربازی و ارتش حرفه‌ای ایجاد می شه تا اینهمه عمر جوانها و سرمایه‌های کشور هدر نره؟
  • فرزند ایران IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    50 28
    به نظر بنده باید برای این عزیزان کارت پایان خدمت صادر بشه و دوباره برای ادامه خدمت وظیفه، احضار نشوند. سرافراز باد ایران
  • بی نام A1 ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    آقای به ظاهر نویسنده، شما اول فیلم دستگیری این بی عرضه ها رو که به جای نگهبانی با زیرشلواری توی چادر لم داده بودن و حتی یک نفرشون بیرون چادر نبود تا نگهبانی بده رو ببین بعد بیا از این اراجیف صد من یه غاز بنویس. اینها باید دادگاه نظامی بشن بخاطر بی مسئولیتی شون.
    • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      33 4
      عزیز فیلم الکی هست و بعدا پر شده. هم تو خود فیلم معلومه که اونا دارن فیلم بازی می کنن هم اینکه ساعت 12 شب گرفتنشون نه تو روز روشن.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    37 1
    فقط اینا نیستن اونجا همیشه شاهد از دست دادن تعدادی از جوانان این مملکت در نبردی برای هیچ (منظورم اون گروههای تندورئه) هستیم! بهتره برای تموم شدن این مسائل در منطقه چاره اندیشی بشه
  • حامد A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    17 1
    حالا مگه تایید شده که این چهار نفر آزاد شدن!؟
  • آقای روح.. رجایی از شما بعیده! IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    58 54
    استقبال کدومه عزیز من! 5 تا سرباز که سر پست خابیدن و گروگان گرفته شدن قهرمان نیستن اگه خدای نکرده این سهل انگاری باعث میشد یه انبار مهمات به دست این تروریستها می افتاد بازم میرفتی استقبالشون؟
  • مهران خواجوی فر A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    25 2
    در اینکه مرزبانان در انجام وظیفه کوتاهی کردند شکی نیست اما در منطقه ای با حساسیت های خاص خود و وضعیت جغرافیائی ، الزام تجهیز مرزبانان واداره مرزبانی به ابزار های مدرن وآموزش پرسنل ، به مقابله با این مسائل کمک خواهد کرد
  • بی سواد A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    50 6
    آیا خستگی و خواب و جوانی فقط برای نور چشمی های تهرانی که تا لنگ ظهر میخوابن و صبحانه شونو ساعت دو بعد از ظهر تو رختخواب میخورن و پول تو جیبی از پاپا میگیرن رواست؟!!5 تا بچه بودن...فرمانده جنگ که نبودن، خیانت جنگی که نکردن-اونم نو اون ناحیه مرزی- کمی فقط کمی انصاف داشته باشیم. سپردن مرز به این عزیزان جرم در حق اونها، خانوادشون و ملت بود که اینهمه استرس کشیدیم. بنی آدم اعصای یک پیکرند....
    • بی نام KW ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      25 1
      کاملا موافقم باید روراست بود در حق این عزیزان با همه کاستیهاشون ظلم شده مواظب سربازای دیگه باشید مرز به این حساسی باید مجهزتر از این حرفها باشه
  • بی نام US ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    34 15
    بازم دم علمای اهل سنت گرم که پا درمیانی کردند تا ازادشون کنند
  • ji kashani IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    22 1
    با سلام و عرض تبريك به خاطر آزادى سربازان عزيز چند نكته قابل تامل هستش١:چرا اين دوستان مرزبان اينقدر امكانات ضعيفى دارند يك چادر كوچك براى ٥نفر مرزبان ٢:اصول نظامى از جمله نگهبانى و كشيك هم معنى نداشته و قصور ديده شده٣:جمشيد دانايى فرد به عنوان ارشد اين مرزبانها هم در ظاهر به شهادت رسيده كه طبق روال تمام اين قصورها به گردن اين مرحوم انداخته ميشه اگر هم زنده باشه به سرنوشت شهرام اميرى دچار ميشه٤:مردم متوجه شدند كه چطور اين همه قاچاق چه كالا چه مواد مخدر به راحتى انجام ميگردد مسولين هوشيار باشيد با اين وضع مرزبانى و اين امكانات مملكت به خطر ميوفته
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    20 0
    این اخبار چون رسانه ای شده شاید کمی در جزاشون تحفیف بدهند ولی واقعیت این هست در موراد مشابه که رسانه ای نشدن زندان در انتظار متخلفین نظامی خواهد بود . اشکال از ماهیت نیرو های نظامی نیست ، اشکال کار اینجاست عده ای که به روال نظامی بی اهمیت بوده اند به انجا اعزام شده اند . به تظر بنده با حرفه ای شدن نیرو های نظامی و بالاتر رفتن کیفیت تجیهزات این مشکلات حل خواهد شد. در سربازی اجباری فقط سرمایه های کشور اتلاف می شود
  • احمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    11 14
    ازاد شدنشان مایه خوشحالی و افتخاره اما قصور و سهل انگاری و احساس مسئولیت نکردن در وظیفه محوله نه تنها مایه سر زنش این سر بازان هست بلکه اگر هر کدام از ما نسبت به مسئولیتی که بر عهده می گیریم و نسبت به آن احساس مسئولیت و وجدان کاری نداشته باشیم باید بدانیم سر نوشتمان از این سربازان بهتر نخواهد شد به امید اینکه همه ما در مقابل مسئولیت مان وجدان کاری داشته باشیم تا الگوی برای سر بازانمان باشیم
  • فرشید IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    31 5
    به امید روزی که خدمت اجباری از روی دوش جوانان ایران برداشته شود.
  • بی نام US ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    13 5
    خاصیت ایرانی بودن بعضی از افراد که این پایین نظر دادن داره مشخص میشه که دارن طلب کار میشن
  • حسن IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    9 39
    تنبیه بایدبشوندسربازی که خونه خاله نیست مگرماسربازنبودیم مثل شیرپست دادیم کسی جرات نداشت به مانزدیک بشه چه برسه که مارواسیرکنه
    • حسین A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      6 0
      شما اگه راست بگی حتماً در یک ساختمان اداری ستادی وسط شهر مثل شیر پست می دادی ;کسانی هم که جرات نزدیک شدن نداشتن ارباب رجوع (مردم عادی گرفتار ) بودند.امثال شما هیچ درکی از نقطه صفر مرزی (بیابون برهوت) که گاهی تا چند روز جیره آب خوردن هم نمیرسه ندارید.
  • مهدی IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    9 34
    پس نه بهشون جایزه بدیم .در حساسترین نقطه مرزی با بیژامه و یکیشون راحت تر .در حالی که خواب بودند گرفتار شدند ...باید جوابگو باشن .در منطقه مرزبانان ایران به ذکاوت و دلیری شناخته میشن بعد اینا خواب بودند .از نظر امنیتی میدونید چه ضربه ای خوردیم ؟؟؟میدونید برای ازادیشون چه هزینه ای انجام شد ؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    34 2
    باید کسانی رو محاکمه کرد که این سربازها رو خارج ازپاسگاه بدون یک نفر مسئول کادر و رسمی تو یک چادر ول کرده اند!
  • یحیی GB ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    43 2
    یعنی چی که یه عده میگن اینا باید مجازات بشن ؟!!! به فرضم که قصور کرده باشن، آخه کجای دنیا آدمی که تو دوره سربازیه و فقط دو ماه آموزش دیده رو میفرستن برای دفاع از مرز ؟!!!! کجای دنیا دفاع از مرز وظیفه ی 5 تا سربازه که نه اموزش دیدن و نه جز کلاشنیکف چیز دیگه ای دارن ؟! اینا رفتن سربازی، نرفتن بجنگن که، آخه بی انصافا یه لحظه فکر کنین خودتون رفتین سربازی بعد بهتون بگن باید برین نقطه صفر مرزی با اشرار مبارزه کنین !
  • محمد از اصفهان A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    24 4
    من اصلا متوجه حرف دوستان نمیشم که میگند باید این عزیزان را محکوم کرد هر انسانی اگر یکمی تفکر داشته باشه متوجه میشه هر که را بهر کاری ساختن احمقانه است که تمام جوونای این مملکت را بفرستیم سربازی ، 2 سال از عمرشون را به فنا بدیم،بعد انتظار داشته باشیم با یه دوره کوتاه با گروه های تروریستی بجنگند یا کشته بشند یا بکشند( تازه اونم بدون توجه به توانایی ان ها ) متاسفانه بیشتر ما ایرانی ها وقتی که کاری دیگه به ما ضرر نمیزنه به ان بدون توجه ایم( منظور من اینه که وقتی یک نفر سربازیش تموم میشه ، میشه حامی سربازی چون همه باید مثل او سختی بکشند تا عدالت در ذهن او رعایت شود ) البته در بیشتر موارد این موضوع صادق و سدی در برابر پیشرفت کردن و همبستگی بین مردم شده است خلاصه :سربازی اجباری باید حذف گردد
  • بی نام US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    8 25
    اضافه خدمت كه سهل است . سالها بايد جواب پس بدهند و هزاران بار آرزو مي كنند كه اي كاش توسط جيش العدل كشته مي شدند .
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    16 1
    خدارو میلیاردهزارمرتبه شکر گه به آغوش وطن وخانواده هاشون برگشتن من که شب وروزدعا می کردم اللهی شکر
  • بی نام AE ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    10 4
    چرت و پرت گفتي و نوشتي
  • بهروز US ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 50
    اعدام باید بشن تا دیگه سر پست نخوابن اونم تو مرز
    • بی نام GB ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      16 5
      اگه بچه خودتم بود همين نظر رو داشتي؟ چطور ميتوني همچين نظري بدي؟
    • مهدی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      0 0
      افرین باید اعدام بشن واقعا که این چه حرفیه میزنی مرد مومن.بچه خودتم بود به این راحتی میگفتی اعدام باید بشن؟ نه من تو این موندم یه نفر بچه ش قتل میکنه از بند پ استفاده میکنه و ... تا بچه ش رها بشه اونوقت شما به این سادگی میگی اعدام؟
  • بی نام RO ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    10 7
    به نظر من تقصیر خودشون بود که بدون نگهبانی گیر افتادن ولی توی این مدت هم تاوانش رو پس دادن. باید فعلا یک ماهی مرخصی بهشون بدن تا این ماجرا رو فراموش کنن بعد بفرستنشون شهر خودشون خدمت کنن.
  • احسان KW ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    10 7
    اقا علیرضا مطمئن باش هیچکسی اونهارو با اسیران جنگ مقایسه نمیکنه اسیران جنگ قهرمانان ملی ما هستند شما هم بهتره توهم نگیرتد
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    14 23
    نمی دونم تا کی می خوان این سیستم سربازی عهد بوق انگلیس رو ادامه بدن.بابا یه کم به روزش کنید.همه کشورها بیخال سربازی به این شکل شدن الان همه ارتش حرفه ای دارن.
    • بی نام RO ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      19 15
      بعضی کشورها هم دارن به سیستم اجباری روی میارن!
    • بی نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      0 0
      تو ایران سربازی حرفه ای اوایل دهه هفتاد امتحان شد من اون موقع افسر وظیفه بودم نتیجه فاجعه بار بود سرباز حرفه ای یک فرهنگ سازی میخواد که تو نیروهای نظامی ما به این راحتی جا نمیفته
  • بي نام FI ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    32 3
    خيلي جرات داريد خودتون بريد أونجا سرباز باشيد يه لحظه هم نميتونيدميگيد إعدام اگه بچه خودتون بود أين ميگفتيد سنگ دليد
  • بی نام US ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    11 8
    لطفا معافشون کنید
  • افصح NL ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    11 0
    حالا این سرباز ها هیچی ! دست کم باید از اون عزیزی که شهید شده یه استقبال خوب کرد.اصلا شما بگین یه سرباز بد بوده،یه رزمنده بد،اما جونش رو داده....
  • فرزانه IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    13 14
    ضمن تبریک و خرسندی از بازگشت این عزیزان و عرض تسلیت به خانواده آن عزیزی که در اسارت به مقام رفیع شهادت نائل گشت یک درخواست یا پیشنهاد دارم خدمت مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا و آن این است که لطف نموده و به جبران این مدت که هر ساعتش چون سالی بر سر این عزیزان گذشت از باقیمانده خدمت آنان گذشته و به آنان کارت پایان خدمت داده شود تا تلخی هر چند ناچیز از ساعت ها و روزهایی که بر سر آنان گذشت کاسته شود .
  • بی نام NL ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    32 6
    ما ایرانی ها واقعا مردم جو گیری هستیم...تا دیروز امضاء جمع می کردیم و شعار می دادیم....حالا تقاضای اعدام داریم هر کی موافقه لایک کنه این نظر رو ...
  • چه فرقی می کنه ! NL ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    13 0
    دوستان عزیز ! این مطلب رو احتمالا خانواده این سربازان هم می خونن.از اون تعداد کمی از کسانی که مخالف تجلیل از این افراد هستن و نظر های افراطی مانند اعدام آنها را می دهند تقاضا می کنم کمی مراعات بفرمایند
  • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 7
    اقای کوشا اونا مثل شما مملکت را هیچی میدونستند که ولش کرده بودند با لباس زیر سر مرز دراز کشیده بودند فیلم گروگان شدنشون را ببینید بعد اظهار نظر بفرمایید
  • ششش IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    6 13
    والا بی عرضه گی کردن ... مرزبان باشی اونم نقطه ی صفر مرزی اونم کجا سیستان و بلوچستان بعد بیای توی چادر با زیر شلواری پفیلا بخوری؟!!! به ولله که لفظ جلالست من تا امروز که فیلم و نحوه ی اسیر شدنشونو دیدم دلم بحالشون میسوخت ولی الان نه ... د اخه از 5تاشون یکیشون عقلش نرسیده لااقل نگهبانی ساده بده؟؟؟ بخدا هر ادم عاقلی باشه حتی شده از ترس جون خودش که یوقت ناغافل نریزن سرش نگهبانی میده ... اینا پیش خودشون گفتن حالا کی حال داره اینهمه را بیاد تا اینجا بذار یکم چرت بزنیم!!! فیلمشونو نگاه کنین تو اون برهوت حتی یکیشون صدای پاشونو نشنیده تا حداقل یه تقلایی بکنه قبل اسیر شدن ... فیلم که صدا نداشت ولی لابد دهن به دهن داشتن اواز میخوندن دیگه ...حالا کلاهتونو قاضی کنین وجدانا ببینین باید تشویق بشن؟
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    13 0
    اگر همه سربازی خدمت می کردن، همه مرز خدمت می کردن، همه سیستان و بلوچستان خدمت می کردن، قصور خدمتی کاملا پذیرفته بود و مجازات. وقتی تبعیض هست، انگیزه برای نخوابیدن سر پست کم می شود.
  • samidj A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    6 3
    بلاخره درخدمت ممکن این مشکلات پیش بیاد برای همین میگن سرباز به نظر بنده باید بقیه خدمت باقیماندرو انجام بدن ولی در شرایط بهتر ودور از محیط مرزی
  • علي شاكرمي IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    13 0
    سلام خيلي شادم از ازاد شدن انها .اماچه فايدهنبودن دانايفر غم بزرگيست.روحششاد
  • حقی A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    12 3
    کاری ندارم سربازا باید اعدام بشن ؟؟؟؟؟ یا ازشون تجلیل بشه ؟؟؟؟؟ ولی خداییش کامنتهایی که درباره محکوم کردن جیش العدل زدن چرا بایید منفی بخورن . اونوقت اونایی که منفی دادن بی غیرت هستند یا جیش العدلی؟
  • بی نام EU ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    12 2
    یاد خدمت میفتم که یه سربازی در حین انجام وظیفه بر اثر آتش سوزی سر و صورتش سوخت ,بیچاره خرج درمانش که با خودش بود هیچ به ازای هر روز بستری شدن در بیمارستان دو روز غیبت می خورد.
  • محسن RO ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    9 4
    کسانی مزمت این سربازان می کنند خود سر بازی نرفتند که این طور صحبت می کنند و اطلاع ندارند از نبود امکانات فقط بیرن گود می گویند لنگش کن
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 8
    چون سرباز ارتش بودند اینجوری قضاوت میکنید؟؟! تا همین دیروز داشتید برای این سربازها تو اینترنت جان فشانی میکردید که
    • بی نام RO ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      8 1
      نیروی انتظامی
  • حسین تبریز IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    10 2
    بعضی از دوستان عزیز واقعا کم لطفی می کنند هنگامی که این عزیزان اسیر گرفته شدند ما آنجا نبودیم که ببینیم واقعا بی مسئولیتی کردند یا نه اصلا شاید اگه ماهه هم جای آنها در آن لحظه بودیم همان کار رو می کردیم این عزیزان به خاطر حفاظت از وطن اسیر گرفته شده بودند برای شهید عزیزمون از خداوند بزرگ طلب مغرفت وبرای خانوادش صبر میخواهم روحش شاد یادش گرامی
  • منصوره IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    9 1
    اصلا باید بهترین جشن دنیا رو بذاشون گرفتتتتتتتتت خیلی خوشحالمممممممممممممممممممممممم مثل برادر خودمند خدایا شکررررررر همیشه پیگیر خبر ها بودم در موردشون اما جمشید دانایی فرر... کاش این عزیز هم زنده بود کاش فرزندش پدرش رو میدید. خدای چرا ادما انقد بی رحم و کثیف شدند. چرا باید کشته میشدد خدایا به خانوادش صبر بزرگی بده وهمیشه حامی و نگهدارشون باش..
  • سعید IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    26 0
    مقصر اون کسیه که سرباز صفر رو میفرسته لب مرز به جای اینکه نیروهای ورزیده رو بفرسته
  • عمار صادق IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    6 21
    سلام آقا روح الله ؛مشکل اینجاست که شما سربازی نرفتی !!! و گرنه با تماشای فیلم دستگیری مرزبانها متوجه می شدی که اگه خواب برای اونها روش جاری نشده بود و یک نفر با اسلحه که چه عرض کنم ! با چماق بیرون نگهبانی میداد اون تروریست های ترسو جرات نزدیک شدن به اونها را پیدا نمی کردن.در اینکه فرمانده مستقیم مرزبانها مقصره که به اونها سرکشی نکرده شکی نیست و برابر اعلام فرماندهان نیروی انتظامی در مورد نامبرده و سایر مقصرین برابر قانون رفتار شده ،ولی جو نده که مسولین بیدار بشن ،اونا بیدارن و برابر آیین نامه نیروهای مسلح قطعآ مرزبانها رو محاکمه می کنن.واقعآ از استاد دانشگاه و صاحب قلم مطلعی مثل حضرتعالی همچین متنی بعیده .!!!
    • سمانه NL ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      19 2
      حالا تو از کجا می دونی سربازی نرفته ؟
    • بی نام NL ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      20 2
      دوست عزیز ! شما نظر بقیه رو نخوندی ؟ سوال همه اینه چرا باید چند سرباز عادی در مرز نگهبانی بدن؟ به نظرم نباید از آنها استقبال کرد چون حین پست دادن خوابیده اند.باید از آنها استقبال کرد که قلب خانواده شان آرام شود.استقابل از آنها نشان می دهد سراباز ها برای نظام بی اهمیت نیستند.باور کن همه کسانی که می خواهند سربازی بروند از فرددا دست و بال شان می لرزد.باور کن خانواده هایی که فرزندشان باید در مرز نگهبانی بدهد بعد از این آامش نخواهند داشت. این کمترین کاری است که می شود کرد.آنها ممکن است خطا کرده باشند،اما به هر حال یکی شان جان داده و بقیه شان هم جان کنده اند.شاید نویسنده سرابازی نرفته باشد،اما شما هم حتما تا حالا در چنگال جیش العدلی ها اسیر نبوده ای...
    • وثوق IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      7 1
      برابر اعلام فرماندهان نیروی انتظامی در مورد نامبرده و سایر مقصرین برابر قانون رفتار شده ،ولی جو نده که مسولین بیدار بشن ،اونا بیدارن و برابر آیین نامه نیروهای مسلح قطعآ مرزبانها رو محاکمه می کنن!!!!!!!!!!!!! خدا وکیلی شما خودت یکی از همین مسولان نیستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خوب هواشون رو داری ها . ای ول داری !
  • محسن A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    16 4
    مملکت همینه خرحمال وتنبیهش واسه سربازه تشویقش واسه کادره.سه نفری یک تخم مرغ به سربازمیدن توقع دارن ابرقدرت بشن و بجنگن.من خودم سربازم وفوق لیسانس.ای کاش روزی برسه که این خدمت مقدس برداشته بشه.ازماکه گذشت.
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    15 1
    ماکه ازخوندن این نظرات این خواهربرادرا کف کردیم......شگفتا
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    9 5
    شکی نیست که این سربازها قهرمان نیستند و وظیفه شون رو هم درست انجام ندادند و اصولا به اون مناطق سخت رفتند که طول خدمت سربازیشون کمتر بشه و هیچ لزومی هم نداره که مثل قهرمان باهاشون رفتار بشه اما انصاف داشته باش.ا در مملکتی که یه عده با پول سربازی می خرند،یه عده با پارتی بچه هاشون رو معاف می کنند،یه عده امریه می گیرند ،و یه عده هم قبل سربازی بچه شون رو می فرستند خارج که مثلا درس بخونند ،با چه انگیزه ای این بد بخت ها نگهبانی بدند تا هزینه برای مملکت ایجاد نشه.شما یک نماینده مجلس یا وزیر که خودشو خدمتگذار مردم می دونه اسم ببر که بچه ش همچین جاهایی سربازی خدمت کرده باشه
  • بهنام FI ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    8 0
    من در زمان أسارت اين عزيزان خيلي انتقاد كردم الان واقعا خوشحالم . همچنين از صميم قلب از همه مسئولان همه إفرادي كه براي أزادي اين عزيزان زحمت كشيدند صميمانه تشكر ميكنم . دست مريزاد . دست همه شما رو مي بوسم . خدا قوت و دعا گوي همه شما خواهم بود .
  • عسکری IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    3 6
    وای ..چقدر نظر اینجا هست.حال ندارم بخونم.یکی خلاصه همه کامنت ها رو بهم بگه.ممنون
    • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      28 0
      تو رو با این حال خسته ات باید بفرستن سربازی ، حال نداشته باشی پست بدی،چرت بزنی،تروریست ها بیان بگرین ببرنت ...
  • وحید IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    10 3
    و باز مثل همیشه.. تا همین دیروز جملات سوزناک در رسای رشادت این سربازان میگفتند و میخواستند فدای این مرزبانان شوند، حال یکشبه همه میگویند باید مجازات شوند!!! چرا بدون اطلاع قضاوت میکنید؟ از کجا میدانید آن فیلم ساختگی نبوده؟ چرا چنین مردمی هستیم...
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    12 1
    کسانی که دم از خوابیدن سر پست میزنن، آیا تحمل ده روز کمین در چنین مناطق پر خطر رادارند؟ بدون هیچگونه امکانات و فقط به این سربازا غذا میرسانند. آیا شما تحمل چنین شرایطی رادارید
    • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      0 0
      آره آقا ما هم خدمت سربازی کردیم اونم مرزبانی تو مرز خسروی، تو دوسال یه بارم نشد که ده روز کسی بره کمین، نه دیدیم نه شنیدیم همچین چیزی رو، چرا موضوع رو بزرگ میکنی، 5 نفر آدم ، حداقل یه نفر باید نگهبانی میداد. از سهل انگاری خودشون بوده که گیر افتادن، وگرنه تیرباز ژ-3 جلوی در چادر افتاده بود.
  • بینام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    1 0
    باید محاکمه و اعدام گردند
  • حميد محمودي IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    3 1
    بچه ها نبايد دو سال سربازي كنند براي مرز داري هم ادمهاي كار كشته بفرستبد نه جوانان بي تجربه اين دولت اسلامي همه چيز را مجاني ميخواهد تمام كند يك تغيير اساسي در مدت سربازي بدهيد،خدا به خانواده سباز شهيد دانايي صبر بدهد ،روحش شاد،اين ها را هم پايان خدمت بدهيد در اين دو ماه روزي هزار بار مردند و زنده شدند،مچكريم روحاني
  • بابك IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    4 2
    راستي كي به عنوان أقاي گزارشگر معرفي شد
    • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      1 0
      پنجعلی معمولی!
  • عسل A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    5 1
    خدایا مارا از شر انسانها ی خلاص کن. آخه این چه بحثیه که راه انداختین. برین خدارو شکر کنین.
  • نازلی A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    5 0
    باورکن دانایی عزیزتوکه با این عزیزان نیستی مردم خوب ایران توروخانواده ات رادوست دارن وفراموشت نمیکنند.کجابرود انکه منزل ماوایی ندارد
  • محمد رضا IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 1
    هركسي كه ميگه اين سربازا رو بايد مجازات كرد يك هفته بره مرز سيستان و بلوچستان سرباز بشه تا بفهمه سربازي يا خدمت تو اين منطقه چجوريه من و دو تا از پسر عموهام تو مرز زاهدان خدمت كرديم هر وقت كه ميخواستيم بريم گشت فاتحه خودمون رو ميخونديم و ميرفتيم حالا شما يه سرباز رو تو تهران با يه سرباز تو سيستان و بلوچستان مقايسه كنيد بارها پيش ميومد كه چند شبانه روز رو بيدار ميمونديم و گشت ميزديم و از شدت خستگي و خوابالودگي ناي حرف زدن نداشتيم. خدا رو شكر كه آزاد شدن و برميگردن به كشور هيچكدومشون رو نميشناسم ولي وقتي شنيديم آزاد شدن خانوادم خيلي خوشحال شدن و خدا رو شكر كرديم انشا الله كه جمشيد دانايي فر هم زنده باشه و اونم آزاد كنن تا دل ملت ايران بيشتر شاد بشه . انشا الله
  • بی نام A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    7 0
    مشکل این سربازهای بدشانس نیستن مشکل سیستم غلط نظامی ماست که سربازهایی کم تجربه رو میفرستن تو خطرناکترین مناطق وتو هر شهر چندتا پادگان نظامی هست که کوچکترین کاری برای امنیت مردم انجام نمیدن و کاری جز هدر دادن بودجه نظامی بلد نیستن
  • شرلوک هلمز A1 ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    3 3
    بهترین بهانه برای فرافکنی در مورد گران شدن قیمت گاز، برق و اب است و معلوم نیست برای منحرف کردن فکر مردم زمانی که قیمت بنزین را افزایش می دهند از چه ترفندی استفاده میکنند! البته این ادم های احساسی هم زود وارد بازی که انها دوست دارند می شوند و هر وقت می خواهند که مطلبی را بی رنگ و کم اهمیت کنند این نوع جنگ روانی های زشت را راه می اندازند و البته نباید از فرا رسیدن 20 فروردین و شروع ثبت نام برای دریافت یارانه مرحمتی غافل شد که تا ان روز به هر روشی دنبال انحراف فکر مردم ساده و خوش باور هستند و از هر ترفندی حتی این بچه های زهره ترک شده و اسارت کشیده هم نمی گذرند در حالی که این چند روز همچون یک قرن به انها گذاشته و به جای انکه دنبال ارامش روانی برای انها باشند فوری طناب دار و جوخه اعدام اماده کردن
    • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      3 1
      معرفی می کنم: توهم توطئه!
  • m A1 ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    4 0
    من تو کف اون عزیز دل هستم خانم سحر که گفته سربازی آسونه و با موبایل ور رفتن هست حالا اگر شما خوشحال میشید سخت باشه بحث دیگشت و بحث الان برام جالب هست اینه که خوبه همین خبر راجب گروگانگیری سربازان اونم تو بدترین جای خدمتی سر مرز اونم بوسیله بدترین گروهکهای تروریستی جیش العدل هست سوال دارم ازتون مارمولک کنارتون ببینید یا سوسک چطور میشید؟؟!!..
  • نوید IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    5 0
    شرط میبندم این سربازا همینجوری ازاد نشدن.مطمئنم ایران بدون سروصدا تعدادی از زندانیانی رو که جیش العدل خواستار ازادیشون بوده رو ازاد کرده و برای همین هم جیش العدل راضی شده این 4 تا رو پس بده/
  • علی A1 ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    4 3
    اشخاصی که از سربازا انتقاد میکنند اگر هر پنج نفر هم فالانژ تشکیل میدادن به دورخودشون یاز هم نمیشد از خودشان دفاع کنند مگر 14 نفر قبلی که کمین خوردند به شهادت رسیدند از خداشون بود بمیرند ؟ هرچقدر هم که ماهر باشی دشمن یه مرحله از 5سرابز جلوتر بوده خیلی راحت وقتی کمین بخورند هر پنج نفر کشته میشدن ضمنا فیلم هم 100صدرصد جعلیه وقتی کسی میخواهد حتی سنگ به شیشه بزند تو دلش میترسه بعد چطوری یه گروه قبل از کمین زدن ارام ارام فیلم برداری میکنه ضمنا یکم هم منصف باشین
  • جمشیدابوعلی RO ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    4 1
    جدای ازتجلیل واستقبال یاتنبیه بایدمسئولان امردقت کنندکه این سربازان عزیزدرحال حاضرتجربه ای متفاوت کسب کردندونقاط ضعفی هم برای کشورآشکارشد.باموشکافی موضوع پیش آمده ازبروزحوادث مشابه جلوگیری شود.
  • بی نام US ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    5 14
    به نظر من به خاطر قصور در انجام وظیفه به اشد مجازات یعنی اعدام باید محکوم شن.... تا در عین حال، جنبش عدل گوشی دستش بیاد که فکر نکنند بلد نبودیم اعدام کنبم...
  • تیمور IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 0
    چه خبره این همه دعوا ؟ حتی اگر سرباز ها اشتباه کرده باشن،باز به نظرم برگزاری یه مراسم استقبال هم می تونه دل مردم رو آروم و خنک کنه همه یه حال اساسی از جیش العدلی ها و بقیه گروه هایی که برای آینده همچین خواب هایی دیدن بگیره.این خیلی ساده است.....
  • ببر منطقه محروم A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 1
    دلیلی نداره کسی بخاطر اینکه پارتی نداشته و توی یه موقعیت سخت تری به لحاظ کاری افتاده وظیفشو ول کنه دیگه.
  • منصور A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    7 1
    گروهک جِش العدل خواهشا دیگه سرباز اسیر نگیرید. این جماعت ، جماعت بدبختیه دیگه شما به بدبخت تر کردنش اقدام نکنید. سرباز چیه که کله پاچش چی باشه آخه؟ کسی که به زور قانون و عرف میره خدمت سربازی شما به زور اسلحه اسیر میکنید؟ زور در زور واقعا زور نداره بنظرتون؟ اینا رو میکنید گوشت قربانی که امتیاز بگیرید؟ واقعا اینجور امتیاز گرفتن ها مزه داره؟ کشتن و اسارت این بدبخت جماعت واقعا هنره ؟ ... روی دیگه حرفم با همین سربازهاست... شما رو در منطقه ای پست گذاشته بودن که جونتون به هوشیاریتون بستگی داشته. جونتون که چه عرض کنم ، باجی که دولت از مال مردم بخاطر سهل انگاری شما میده هم روش. واقعا کی مقصر بوده؟ اگه هوشیار میجنگیدید و کشته میشدید قهرمان تر نبودید؟ هرچند اسیرهم عزیزماست
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 0
    ما ملتی هستیم که شب میگیم زنده باد صبح میگیم مرده باد، واقعا که
    • نوید IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      0 0
      نه عزیز من.ما از وزارت اطلاعات و سپاه و ارتش و وزارت امور خارجه انتظار داشتیم تمام تلاش خودشون را برای آزادی اونها انجام بدن و الآن هم انتظار داریم با اونها به دلیل به خطر انداختن جان خودشون و بقیه و لطمه زدن به کشور برخورد بشه.اینا چه تناقضی داره؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 1
    دوستان عزیز این سربازان فرزندان این ملت هستند که بایستی از زجری کهئ کشیدند قدردانی کرد معلوم نیست که در لحظاتی که خواب بودند سر پست نگهبانی باشند شاید وقت استراحتشئون بوده . در هر صورت خدا نگهدارشان باد
  • ارش A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 1
    ای ول درود بر نویسنده این مقاله ا قای رجایی
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    اتفاقاشانس جریمه و زندان براشون بالاست
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    3 1
    به قول مهران غفوریان؛می بینم که همه کارشناس نظامی شدند!
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      0 0
      مساله اینه که کارشناس های نظامیمون کارشناس نیستن که ما همچین تاوانی دادیم و آخر از الجیش قهرمان ساختیم! من اگه جای کارشناسان نظامی و اطلاعاتی ها بودم خیلی زودتر از این استعفام رو تقدیم کرده بودم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 2
    2 نفر کادر و 3 نفر سرباز حالا 3 نفر بخوان 24 ساعت رو پست بدن چی میشه هر 8 ساعت یک نفر یعنی 8 ساعت پست و 16 ساعت استراحت اگه یکی بخواد بره مرخصی جایگزین که ندارن 8 ساعت پست 8 ساعت استراحت چقدر سخته
  • ایرانی IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    برای افرادی که دم از محاکمه میزنند متاسفم! تا دیروز برای آزادی این جوانان فریاد میزدید، امروز از محاکمشون حرف میزنید!! متاسفم!! مشکل اینجاست که چرا باید جوانان بی تجربه و کم سن، بدون هیچ انگیزه مالی در بدترین و ناامن ترین نقاط کشور بروند و مرزداری کنند!!؟ آنها بی تقصیرند، مقصر نبود برنامه و سیستم صحیح در پرورش نیروی کارآزمودست
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    4 3
    هم باید بابت اسارتشون آزاده به حساب بیان و هم بخاطر سهل انگاری و خوابیدن سر پست نگهبانی تنبیه بشن .
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    0 0
    خواهشا احساساتی نشوید همین احساسات بازی و عدم رعایت مقررات نظامی و انتظامی ما رو به اینجا رسونده اینها باید طبق مقرات نظامی که در همه کشورهای دنیا وضع شده محاکمه شده و خوب تنبیه شوند.این بی توجهی دوستان باعث کشته شدن یک نفر شده جان خودشون هم در معرض خطظر بوده کشور را هم درگیر کرده اند یعنی چه که اضافه خدمت نزنید؟باید هر چیزی از این به بعد سر جای خودش باشه این دل سوزی های ما معلوم نیست کی میخاد تموم بشه جنگ و نظامی گری شوخی نداره مگه خونه خاله است؟ شما برو فیلم رو ببین اینها انگار رفته بودند سیزده بدر .اخه اینجوری اگه باشه که دیگه باید دوستان اونجا سور و سات و.هم راه بیندازند هر روز لب مرز جشن بگیرند طبق قانون هم باید از مرزها حفاظت بشه و هم با خاطیان برخورد بشه
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 0
    اینکه این دوستان در جای سختی سرباز بوده اند دلیل نمیشود که گناه دارند و...هزاران سرباز در جنگ رفتند و شهید شدند و وظیفه خودشان را هم درست انجام میدادند اگر منطقه بدی بوده و خطرناک چرا اینجوری بیخیال در چادر دراز کشیده اند؟شما برو فیلم رو ببین بعد قضاوت کن سربازی سربازی است وقتی که در جای خطرناکی هستی باید اصول جنگی رو بیشتررعایت کنی این حرفهای شما رو بهش میگن مغالطعه توسل به احساسات یعنی طرف شروع میکنه به مظلوم نمایی و بحث منطقی نمیکنه بحث منطقی این قضیه اینجوریه: چند تا سرباز رفتن لب مرز با بی خیالی و رعایت نکردن اصول جنگی گیر افتادن و این اهمالشون هم باعث شده یک نفر جانش رو از دست بده و کشور هم درگیر بشه این کار جرمه و طبق قانون باید عمل بشه.نظامی گری شوخی نداره شوخی کتی گروگان میشی.
    • نوید IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      1 0
      گل گفتی
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 0
    ایا اینها خلاف مقرراات نظامی عمل کرده اند؟بله ایا اهمال اینها به کشته شدن یک نفر منتهی شده؟بله ایا این دوستان در ان منطقه باید استراحت میفرموند ی؟خیر ایا کشور را درگیر کرده اند؟بله در مورد مشابه کشورهای دیگر چنین سربازانی را تنبیه می کنند؟بله ایا الان این 4 نفر با این رفتار باید بخشوده شوند؟بله چون ما احساساتی هستیم و منطق هم حالیمان نمیشود.در طول تاریخ هم همیشه احساسی تصمیم گرفته ایم.
  • malek A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 4
    اينها تنبيه شدن فقط خدا كنه تكرار نشه ....وشما دوست عزيزي كه ميفرمايين خوابيدن و....بد نيست يك سر بزني به اون منطقه.اونوقت متوجه ميشي كه از جبهه هاي جنگ تحميلي بدتره....
    • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
      1 0
      عزیز من اخه این مغالطات چیه میکنید؟از جبهه بدتره یعنی چی؟ما 200 هزار شهید توی جبهه دادیم 24 ساعته زیر خمپاره بودن اخه این حرفهای احساساتی چیه میزنید .برادر من سربازی سخته شما نگهبانی باید بدی شما باید بیدار بمونی تا ملتت راحت بخوابن نه اینکه بیان خودت رو ور دارن ببرن بعد ملت درگیر ازاد شدن شمایی بشوند که قرار بوده اونجا مواظب ملتت باشی نزنید این حرفهای احساسی رو همین تفکر احساسی ما رو به این روز انداخته عزیز من شما هر کجای دنیا در هر شریطی چه بمباران اتمی چه شیمیایی چه هوای سرد چه گرم و...خلاف کنی تنبیه میشی گاهی دادگاه نظامی تشکیل میدن هومنجا طرفو اعدام می کنن این چیزا شوخی نیست خوابیدن شما به نابودی یک ملت ممکنه منتهی بشه یک نفر کشته شده بس نیست؟عبرتتون نمیشه؟باید جایزه بهشون بدن؟
    • محمدی IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      1 0
      من همه اینجاها و بدتر از اینجاها بودم دوست گرامی ، فقط حرف نمی زنم .
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    6 0
    همین احساسات و عواطف و بی نظم بودن ما است که مدام داره کار دستمون میده اون از احساسات و عواطف فیسبوکی و مسی و... اینم از احساس عواطف در مورد 4 تا ادم خطاکار .عززیز من هر سازمانی مقرراتی داره شما اگر میفرمایید مقررات را بیخیال شوند خب مقررات نگهبانی دادن و سسایر مقررات را هم بی خیال شوند دیگه چه لزومی داره سرباز اذیت بشه همه راحت بگیر بخوابن خب گناه دارن. چرا سرباز باید شب بیدار بمونه خب راحت بخوابه اخه چه کاریه این کار؟ اقا خانم این دوستان مقررات را رعایت نکرده اند فرقی نداره کجا باشی توی پادگان تهران باشی باید چهار چشمی بیدار بمونی نگهبانی بدی توی بلوچستان باشی که دیگه بیشتر باید حواست جمع باشه والله اینجا سرباز بیدار میمونه تا صبح شیفت میده خلاف کنه میفرستنش انفرادی عجیبه بخدا
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    2 0
    به نظر من جایزه بدن بهشون ازشون تقدیر بشه خیلی شجاعت هم بخرج دادن تا فشنگ اخر هم جنگیدن واقعا اجساس غور سراسر وجودمون رو گکرفت بعد از دیدن اون فیلم مبارزه تا پای جان افرین اینهایی که میگن باید تنبثه شوند هم حتما فیلم را ندیده اند این بنده خداها تا اخرین فشنگ درگیر شدن تیر هم بهشون اصابت کرد خلاصه اینها رو خونین و مالین دستگیر کردن مرحبا به این غیرت. چه معنی داره سرباز بره لب مرز بیدار بمونه؟لب مرز جای خوابیدن و لذت بردنه
  • omid A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    4 0
    من از سربازیم اینو یاد گرفتم که ظرفهای کادر رو باید شست (با مدرک لیسانس و درجه ستوان سومی ) و هر وقت هم یه کادر رو دیدم باید بهش احترام بذارم تا مبادا تنبیه بشم.
  • تلنگر A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    5 4
    خدایا من پسری هجده نوزده ساله ام، به صد ها دلیل مجبورم برم خدمت، دفترچمو فرستادم، افتادم نیرو انتظامی، حدود دوماه اول فقط توهین شدم و تو سری خوردم، حالا از حق نگذریم بلدم کلاش رو باز و بست کنم و بیل بزنم و جواب تلفنو سریع بدمو رانندگی هم یاد گرفتم، بعد از اون منو فرستادن جایی که همیشه هوا گرم و خشکه، وسط بیابون با چهار نفر دیگه تویه یک چادر، از شدت گرما و آفتاب تحمل یک لحظشم سخت بود، یک شب چند نفر با اسلحه واقعی ریختن دورو برمون، یک لحظه فکر کردم فیلم جنگی میبینم، مثه قدیما، ولی شوکه بودم، نفهمیدم چی شد، بهرحال چند ماه اسیر بودم، با شرایطی که خودت بهتر میدونی، و الان که قراره آزاد بشم، تعدادی از هموطنام حکم اعداممو دادن، احتمالا بعدش میرم جهنم! لطفا تو جهنم منو از هموطنام جدا کن، شکنجه بسه!
  • رضا IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    1 2
    من خودم سربازی رفتم و سختی هاشم تا حدودی کشیدم ولی معتقدم زمانی که کاری به ادم سپرده می شده باید به نحو احسن انجام بده حتی اگه دوس نداشته باشه - اگر نحوه دستگیری ایشان با زیرشلواری و زیرپوش و به دور از سلاح که توی فضای مجازی منتشر شده راست باشه باید بگم ربطی به سختی مرزبانی نداره و ایشان فقط سهل انگاری کردند و باید محاکمه بشن-ولی واقعیت اینکه این اتقاق خسارت سنگینی به اعتبار ارتش زد-
  • فرهاد RO ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 3
    این بیچاره ها بااین زجری که کشیدن بایدمعاف بشن
  • اشکان A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 3
    دوستان عزیزی که با استعانت از اون فیلم هر حکمی که دلشون خواست از جمله اعدام ! برای این عزیزان صادر کردند وقتی بدونند اون فیلم کامل ساختگیه چه جوابی دارن که بدن؟؟؟ از این همه انگ و برچسب الکی که به سربازای میهنمون زدید توبه کنید لطفا!
    • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
      0 0
      کاملا با نظر شما موافقم نمیدونم ملت ما چرا خودشونو تو جایگاه قضاوت میبینن؟ این کسایی که میگن باید مجازات بشن یا کشته بشن پس اگه اینطوریه چرا اصلا آزادشون کردن میزاشتن شهید بشن که بهتر بود نسبت به اینکه بکشنوشون
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    1 2
    کسانی که میگن قصور کرده اند اگر راست میگن ومردانگی وقیرت دارند خودشون برن و چند شب اونجا باشند ببینند اصلا درآنچنان مکانی خوابشون میبره وازهمه مهمتر راست گفتی واقعا که این فوتبالیستها چه با اعمال ورفتارهای خود وچه با فوتبا بازی کردن آبروی مملکت را برده اند
    • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      1 0
      قیرت نیست مجید جان ، غیرت درسته !
  • بی نام NL ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    3 0
    تصیویر امیر حسین فردی در بک گراند آقای نویسنده رو داشته باشین ...
  • نوید IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    5 0
    من خودم لب مرز خدمت کردم.با این که از آزادیشون خوشحالم اما باید مجازات شن.چون جون خودشون و کشور را به خطر انداختن و باعث این همه مشکل برای مملکت شدن.کسی که میره سربازی به این دلیل میره که میخواد از یه سری امکانات برخوردار بشه.مثل کسی که میره سر کار.پس اگه رفت باید مسئول کارش باشه.خوابیدن سر پست اونم لب مرز خیانت به کشوره
  • یه نفر A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    4 0
    آقایونی که از کار اینها دفاع میکنید و میگید فیلم ساختگیه!!!حتما شما معتقدید که این دوستان با کماندوهای آموزش دیده ارتش آمریکا یا جان رمبو طرف شدند و بعد با کلی مقاومت دستگیر شدند..!!واقعا شرم آوره.دو سه تا افغانی یا پاکستانی بادیه نشین مثل آب خوردن غافلگیرشون کردن.اون دوره چه جوونایی داشتیم که یه تنه میزدن به خط دشمن و شهید میشدن.جوونای شل و ول و آب دوغ خیاری حالا رو نگاه کن میخوان از کشور دفاع کنند؟مضحک نیست؟سه شماره کشور رو به فنا میدن.حالا هم دوستان میگن آخی گناه دارن حیوونکی ها...بهشون مدال بدید که سه سوته همه چیزو به باد دادند...شما برو فیلم سربازای کره جنوبی و کره شمالی رو لب مرز ببین.چجوری از مرز حراست میکنند.بهت زده میشی.فرقشون با ما اینه که اونها مسئولیت سرشون میشه...
  • مصطفی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    3 0
    شنیده ها صرفنظر از فیلم پخش شده در دنیای مجازی حاکی از این است که در حال استراحت و بدون در نظر گرفتن کمترین تامین برای خود، اسیر شده اند اگر اینگونه باشد واقعاً جای تعجب و تاسف است، چرا که اگر رزمندگان دفاع مقدس نیز اینگونه عمل می کردند دشمن بعثی که از غرب وارد کشور شده بود مرزهای شرقی را هم در می نوردید. باز هم تاکید می کنم بدون هرگونه تعصب و احساسات و فقط و فقط در سایه عقل و منطق باید با این موضوع برخورد کرد. شاید بد نباشد که با نیم نگاهی به قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح، قضاوت راجع به عملکرد فرزندان خود را نه بر عهده احساسات بلکه به عهده وجدان آگاه و قانون بگذاریم.
  • بتی A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    0 0
    من یه چیزی رو قبول دارم این که واقعا یه کسی که سرباز می شه چه سرباز مرزبانی چه سرباز نیروی انتظامی چه هرجای دیگه باید کارش رو مثل آدم انجام بده نه اینکه بخوابه این رو هم قبول دارم که خدایی چقدر سرباز توی یه مرزهایی مثل مرز چابهار و جنوب کشته می شوند نه حتی به دلیل حمله همین که از توی قایق می افته و غرق میشه برادر من توی مرز اون ور بوده چه بسیار حرف ادم هایی رو میاره که خیلی راحت به دلیل حمله یا هر چیز دیگه از همین سرباز ها یا مافوق هاشون کشته می شدند و در ضمن حرف کسایی رو هم میاره که با باج گیری از قاچاقچیان سوخت و خرده پاهاشون چه پولی در می اوردند