وزارت بازرگانی برای مدیریت بازار برنج از اقدامات ستادی استفاده می کند.

در جلسه وزیر بازرگانی و معاونان وی با استانداران استان‌های گیلان و مازندران مقرر شد که ستاد مدیریت بازار برنج تشکیل شود.

به گزارش "خبرآنلاین"،این ستاد مسوولیت مراحل مختلف تنظیم بازار شامل برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های تامین (تولید و واردات)، توزیع، صادرات و کنترل نرخ انواع برنج در بازار را به عهده خواهد داشت.

بر اساس اعلام وزارت بازرگانی،وزارتخانه های بازرگانی،جهاد کشاورزی،همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران،نیروی انتظامی‌،استانداری‌ها و غیره مکلف به همکاری با ستاد برنج و اجرای مصوبات آن هستند.همچنین تعرفه های واردات برنج با پیشنهاد این ستاد و تصویب کمیسیون ماده یک تعیین خواهد شد.

ستاد مدیریت بازار برنج برنامه تولید، توزیع، واردات و قیمت انواع برنج در کل کشور برای دو ماهه پایان سال جاری و سال 89 را تا پایان دی ماه جاری تهیه و برای تصویب به کارگروه کنترل بازار ارسال خواهد کرد.

همچنین قرار شد نماینده ستاد برنج با حق رای به عنوان عضو اصلی ستاد کنترل بازار وزارت بازرگانی در جلسه های هفتگی شرکت کند.

بر این اساس مقرر شد تا آغاز فعالیت رسمی سازمان چای‌، مدیریت بازار چای نیز در یک ستاد تعریف شود.

به توافق رسیدن با وزارت دفاع و پاسخگویی زود هنگام و سریع مبنی بر پیشنهاد خرید 80 هزار تنی برنج و ارائه راهکار برای فروش 150 هزار تن برنج موجود در انبارهای کشور ا‌ز دیگر مصوبات این جلسه محسوب می شود.

کد خبر 34773

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین