ایسنا نوشت:

محسن تنابنده درباره دلیل ادامه‌دار نبودن سریال «پایتخت»، برخورد حرفه‌ای‌اش با کشتی، تکه‌کلام‌های جدید، نقد‌ها و اعتراضات نابه‌جا به سریالش و هر آنچه که مربوط به سریال «پایتخت» طی این سه سال می‌شود، پاسخ داد.

هرکس دیگری هم جای آقای مقدم بود دیگر «پایتخت» نمی‌ساخت

محسن تنابنده، مشاور کارگردان، بازیگر و سرپرست نویسندگان سریال «پایتخت» درخصوص خبر ساخته نشدن «پایتخت‌»های بعدی گفت: طبیعی است که آقای مقدم با این همه فشار بگوید دیگر «پایتخت» نمی‌سازد. هرکس دیگری هم جای آقای مقدم بود که این‌قدر تحت فشار باشد در نهایت حاضر می‌شد دست از هر چیزی بکشد؛ چراکه این کار واقعا خسته‌کننده است البته ناگفته نماند که ما برای ساخت سریال «پایتخت» در سه سری هم، از سوی آقایان ضرغامی- رییس سازمان صدا‌و‌سیما، مهدی فرجی-مدیر شبکه اول و علی دارابی-معاون سیما خیلی حمایت شدیم ولی نمی‌دانم کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد که تلاشی صورت بگیرد و سعی شود خدمتی به فرهنگ آن مملکت‌ انجام بگیرد اما در مقابل عده‌ی معدودی پیدا می‌شوند و ما را مورد هجمه قرار می‌دهند و به ما فشار وارد می‌کنند و در عین حال تهمت‌های عجیب و غریبی هم می‌زنند که این اتفاقات کمی آزاردهنده است.

بیشتر نقدها به «پایتخت» آزاردهنده بود

بازیگر نقش نقی در «پایتخت» در خصوص نقد‌هایی که به سریال‌شان شده است، توضیح داد: گاهی اوقات نقدهایی که به سریال «پایتخت» می‌شود بدون هیچ پژوهش و مدرکی انجام می‌شود. آقای فردوس حاجیان از جمله افرادی هستند که جزء فرهیختگان مازندران هستند و در مورد سریال «پایتخت» نظرات‌شان را در سایتی قرار داده‌اند تا مردم هم بخوانند. لازم است بگویم این که سریال «پایتخت» ضعف‌هایی را به همراه داشته است، کاملا معلوم است چراکه زمانی که به این سرعت کاری ساخته می‌شود، قطعا دچار ضعف‌هایی هم هست اما اگر نقدها درست شکل بگیرد ما هیچ مشکلی نداریم ولی بیش‌تر نقدها آزاردهنده هستند و از حدود خود گذشته‌اند.

تنابنده سپس اظهار کرد: جا دارد بگویم با این نقدهایی که نسبت به سریال «پایتخت» شد ما به یک نیروی بزرگ دولتی نیاز داریم تا به ما کمک کند تا ما را کمی با وضوح بیش‌تری ببینند و به دنبال این بروند که چرا باید یکسری افراد همیشه ما را متهم کنند. چرا زمانی هم که کار خوب می‌سازیم باز هم مورد هجمه قرار می‌گیریم؟ براین اساس من فکر می‌کنم که همیشه یکسری دشمنان واقعی وجود دارند، دشمنانی که دقیقا می‌دانند چه چیزی می‌تواند اساس یک مملکت مثل ایران را تهدید کند. به نظر می‌رسد یکسری از افراد تمام تمرکزشان را روی مذهب و قومیت‌ها گذاشه‌اند و همواره تلاش می‌کنند و به دنبال بهانه‌هایی می‌گردند تا یک مساله را بٌلد کنند و پشت آن بایستند و در نهایت تخریب‌هایی را ایجاد کنند.

بخشی از اعتراضات شبیه هوچی‌گری است تا نقد

او هم‌چنین در ادامه عنوان کرد: من فکر می‌کنم بخشی از این اعتراضات بیش‌تر شبیه به هوچی‌گری است و گرنه سریال «پایتخت» کجایش می‌تواند توهین باشد که برخی‌ها می‌گویند توهین است؟ متاسفانه بسیاری از نقدها نسبت به این کار منصفانه نیست، این در حالی است که وقتی تصمیم گرفته می‌شود در برابر یکسری رسانه‌های ناسالم بایستیم، حاضر می‌شویم هر کاری انجام دهیم ولی به عنوان مثال ما را به وسط میدان می‌فرستند و می‌گویند با همه شبکه‌ها بجنگید و بعد شمشیر فلزی‌مان را برمی‌دارند و به جای آن شمشیر چوبی می‌گذارند! در حالی که دست دشمنان ما اسلحه جنگی پر است؛ هرچند که باز هم ما راضی می‌شویم تا با همین شمشیرهای چوبی‌مان با آن‌ها بجنگیم ولی اتفاق بدتری که می‌افتد این است که یک عده از نیروهای خودی از پشت با چوب ما را می‌زنند، یعنی به غیر این که ما با دشمنان می‌جنگیم اما باید از پشت سرمان هم حواس‌مان باشد که ضربه نخوریم.

تنابنده در عین حال توضیح داد: وقتی این اتفاق می‌افتد ما باید بیش‌تر در بین خودمان دنبال دشمن بگردیم که به نظر من واقعا این اتفاق خطرناک است و با این شرایط عرصه‌ی هنری کشورمان روز به روز تلخ‌تر و تنگ‌تر می‌شود. اگر شما واقعا اصرارتان این است که باید شبکه سالمی داشته باشیم، پس ما هم باید بگوییم که برای این اتفاق نیاز به یک‌سری دستاویزهایی داریم که بتوانیم متن‌ها‌ی‌مان را شیرین‌تر کنیم اما متاسفانه راجع به هیچ شغلی نمی‌شود کار کرد، راجع به هیچ لهجه‌ای نمی‌شود کار کرد، راجع به زنان خیلی نمی‌شود کار کرد، سوال من این است که پس چه کار می‌شود کرد؟

برخی‌ها دیگر پتانسیل دیدن «پایتخت» را ندارند

وی در پاسخ به این که بالاخره احتمال دارد ساخت سریال «پایتخت» ادامه پیدا کند یا خیر؟ پاسخ داد: به نظر من «پایتخت» پتانسیل مانایی دارد ولی دیگران پتانسیل دیدن آن را ندارند و مدام سعی در تخریب این اثر دارند. سوال من این است که مگر «پایتخت» در جهتی ساخته نشده که مردم لذت ببرند، پس چرا مدام سعی شد تا این اثر را بزنند؟

دلم می‌سوزد اما شما چی؟

او سپس خطاب به برخی از منتقدان سریال «پایتخت» اظهار کرد: آقایی که می‌گویی چطور برای یک شهرستان دیگر یک لهجه دیگر نساختید، اگر چنین چیزی تمسخر است و اگر شما آدم دلسوزی هستید پس مسلم است اگر ما راجع به لهجه دیگری هم کار می‌ساختیم باز هم تمسخر بود. به یاد دارم زمانی که «پایتخت 2 » ساخته می‌شد، نماینده شهر بابل آمد و به ما گفت اکثر جوانان ما دیگر در خانه‌های‌شان هم خیلی مازندرانی صحبت نمی‌کنند. استفاده از این لهجه خطرناک است. یا به عنوان مثال به ما گفته شده چرا در "پایتخت 3" گفته‌اید که در شمال برخی‌ها زمین‌های‌شان را می‌فروشند و ماشین شاسی بلند می‌خرند. در این‌جا جواب من این است که به دلیل این که من دلسوزتر از شما هستم. آقای محترمی که این حرف را زده‌اید. در این شکی نیست که بخشی از استان مازندران توریست‌پذیر است ولی دیگر نه این که در دل جنگل. من این‌ها را با چشمانم می‌بینم و با زبانم می‌گویم چراکه دلم می‌سوزد ولی شما معلوم نیست به چه دلیل نمی‌گویی و نماینده مردم هم هستید.

مهران احمدی بازیگر گردن کلفتی است

این بازیگر و نویسنده در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره اضافه شدن شخصیت «اوس موسی» که با بازی هدایت هاشمی همراه بود و هم‌چنین حضور پررنگ مهران احمدی در سری سوم پایتخت توضیح داد: مهران احمدی از نظر من بازیگر گردن‌کلفتی است و پتانسیل بازی در نقش «بهبود» را داشت و جزء خانواده بود. ما حتی دوست داشتیم در «پایتخت 3» هدایت هاشمی هم تا پایان قصه با ما بماند.

تکه‌کلام «فدایی داری» از کجا به «پایتخت» رسید؟

وی هم‌چنین درباره استفاده از تکه کلام «فدایی داری» و سایر تکه‌کلام‌های جدید در سریال «پایتخت» و هم‌چنین تحقیق درباره آن تکه‌کلام‌ها اظهار کرد: در سریال «پایتخت» همیشه تمام تکه کلام‌ها با تحقیق اجرا شده و در این مجموعه قطع به یقین بدانید که هیچ چیزی نبوده که به آن فکر نشده باشد. ما تمام این تکه کلام‌ها را از زبان مازندرانی‌ها شنیده‌ایم و به دلیل این که خودم شخصا دوستان زیادی از خطه‌ی مازندران دارم از آن‌ها استفاده کردیم. به عنوان مثال تکه کلام فدایی داری را از زبان آن‌ها خیلی شنیده‌ام به همین خاطر به این نتیجه رسیدیم که این تکه کلام کاملا مودبانه و جذاب است و به جامعه آسیب نمی‌رساند و اگر هم به عنوان مثال در دهان مردم بچرخد، چیز بدی نیست به همین خاطر است که آن را اجرایی کردیم و به کار بردیم.

اصلا تا به حال کشتی نگرفته بودم

تنابنده سپس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در حوزه کشتی پیش از حضور در سریال «پایتخت» سابقه داشته‌اید؟ خاطر نشان کرد: ورزش‌های دیگری انجام داده بودم ولی تا به حال کشتی نگرفته بودم. جا دارد توضیح بدهم که این امر طبیعی است که اگر نقی همان نقی سری اول و دوم پایتخت بود دیگر بازی کردن نداشت و باید حتما ویژه می‌شد و به عنوان یک بازیگر عرصه جولانگاه جذابی برایش فراهم می‌شد تا بتواند کار کند. من برای نقی «پایتخت 3» 11 کیلو وزن کم کردم چراکه وقتی تماشاگر روی تشک کشتی نقی را می‌بیند واقعا شبیه یک کشتی‌گیر واقعی ببیند ضمن این که خودم شخصا وارد شدن به عرصه‌هایی که چالش‌برانگیز هستند و تا به حال آن‌ها را تجربه نکرده‌ام دوست دارم و برایم جذاب است. هم‌چنین لازم است بگویم برای کشتی در «پایتخت3» کشتی‌گیران حرفه‌یی قهرمان و بزرگان زیادی در اطرافم بودند که توانستم از آن‌ها کمک بگیرم و کاراکترم را خوب بازی کنم و حتی حاضر نشدم یک فریم هم در کشتی‌هایم با بدل به تصویر کشیده شود.

و صحبت پایانی نقی به مسولان عالی‌رتبه رسید

بازیگر نقش نقی در بخش پایانی گفت‌وگویش تاکید کرد: از مسوولان عالی‌رتبه می‌خواهم که به داد ما برسند چراکه اوضاع ما خطرناک است. ما با این اوضاع و شرایط نمی‌توانیم کار کنیم. نباید مدام برویم پشت تریبون و بگوییم جنگ نرم، جنگ فلان. در این‌جا درخواست من این است که ابزارهای ما را نگیرید، دشمنانی که فکر می‌کنید روبه‌روی ما هستند، بخش عظیمی از آن‌ها پشت سر ما قرار دارند که این کار شما مسوولان عالی‌رتبه است که با آن‌ها روبه‌رو شوید. بعضی از آن‌ها دشمنانه برخورد نمی‌کنند و خودشان فکر می‌کنند که کار درستی انجام می‌دهند ولی با نهایت کم سوادی، ضربات بزرگی به ما وارد می‌کنند.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 130
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    33 6
    تنابنده فدایی داری........
    • بی نام EU ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
      0 1
      توی یه خونواده ده تا لهجه وجود داره بنظرتون این نشون دهنده نبوغ کیه؟ بازیگراست؟ کارگردانه؟ نویسینده؟ خود ملت شاهکارن میشین پای این فیلمای بی محتوا؟ کی؟
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    9 85
    بس کن بابا بازیگر نما
    • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      45 4
      یه بازیگرنما دو بار نمیتونه سیمرغ بلورین بهترین بازیگری بگیره...یه بازیگرنما نمیتونه تو نظرسنجی ها ی مختلف اول بشود...یه ذره قبل از اینکه بنویسی و حرف بزنی فکر کن
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    45 9
    دمت گرم آقای نابنده خسته نباشید عرض میکنم به شما و مجموعه عزیزان سریال جای تشکر دارد کدام سریال طنز تاحالا فرهنگ نماز را اشاعه دادند؟ بنظر میرسه این اولین باری است که سریال طنز ساخته بشه واز طرفی آموزه های دینی و فرهنگی را ترویج بکند دمتون گرم دست آقای مقدم هم درد نکند خداقوت عرض میکنم تصور م این است که اگر اقای مقدم آزادی بیشتری داشته باشد حرفهای زیادی برای گفتن دارد واقعیتهای جامعه را گفتن هنر می خواهد گوش به حرفهای منتقمان ندهید که اینها منتقد نیستند بلکه منتقمند آقای تنابنده واقعا گل کشتید نوروز 93مطمئنا پیش خداوند روسفید هستید اخلاص و دلسوزی تان نسبت به قشر محروم جامعه در این مجموعه در حد اعلاست دمتون گرم دمتون گرم نابود باد دشمنان به ظاهر مسلمان
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    53 6
    اینجاست که باید گفت جناب محسن تنابنده عزیز واقعاً فدایی داری! فکور بودن و بلند اندیشیدن را از خلال همین مصاحبه می‌توان دریافت. زنده باد
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    36 7
    فدایی داری محسن تنابنده عزیز
  • رضا A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    21 4
    فدايى داريييييييييى
  • سعید IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    21 5
    فدایی داری .... داداش
  • هموطن IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    22 3
    فدایی داری
  • حمید IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    19 61
    کار بد و بی سر وته ساختی ...بودجه دورریختی تشویق بشی؟
    • مجتبی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      14 7
      نظر شما خیلی به درد نخوره نه پایتخت به این قشنگی که این همه فدایی داره... به قول بابا پنجعلی الکی میگی.
  • علی سلیمان زاده . IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    32 5
    من که از این سریال لذت بردم . اصلا من نه تنها تحقیر فرهنگ قومی ندیدم بلکه دوست داشتم یک فردی چون مردم کشورم در شمال بودم .مردمانی بسیار مهربان و بافرهنگ .
  • بی نام FI ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    59 9
    پیشنهاد من اینه که برای ساخت پایتخت 4 کمپینی راه بیفته تا مخلالفین این برنامه ببینن.
    • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      1 1
      الکی میگی
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    21 4
    فدايى دارى!
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    30 4
    ما که حواتو داریم ، زیاد!!!! به قول خودت فدایی داری!!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    20 4
    فدایی دارییییییییییییی!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    من به عنوان یک مازندرانی عاشق سریال پایتخت م و به شخصه هیچ توهینی رو در این سریال ندیدم..
  • بی نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    20 5
    فدایی داری
  • بنده خدا A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    40 9
    سلام من مازندرانی هستم واز دیدن پایتخت 3 واقعا لذت بردم واقعا خسته نباشید
  • بی نام US ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    37 5
    محسن جان تو شاهگوش ترکوندی دستت درد نکنه نقدای پایتخت رو بیخیال
  • بی نام EU ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    23 4
    بابا فدايي داري.....
  • مرضیه IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    20 4
    آقای تنابنده فدایی داری!
  • بابك A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    20 3
    فدايي داري نقيييييي
  • نیما IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    36 7
    به جناب تنابنده عزیز و آقای مقدم و کلیه دست اندرکاران سریال زیبای پایتخت خسته نباشید می گویم. من به عنوان یک شهروند مازندرانی از دیدن این مجموعه خیلی لذت بردم و یاد گرفتم. امیدوارم ایشان و همکارانشان پس از مدتی کدورتهای پیش آمده را بخشیده و فراموش کنند و بتوانند با تمام وجود با عشقی که به هم میهنانشان دارند باز هم مجموعه های زیباتری را بسازند. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم- موجیم که آسودگی ما عدم ماست
  • س ر م A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    20 3
    محسن تنابنده جون فدايي داري
  • بی نام US ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    10 65
    نقدپذیر باش آقای نقی. نقدها از پلنگ مازندران ببر می سازد. با استقبال از نقدها به کارهای بهتر فکر کن. چرا این قدر دشمن دشمن می کنی؟
  • علیرضا A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    پایتختی ها: فدایی دارین!!!
  • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    28 6
    فدایی داری............!
  • روحی IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    86 8
    فدایی داری نقیییییییییییییییییییییی
  • علیرضا A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    13 64
    دیگه خیلی جو گیر شدی تنابنده، درسته کارتون عامه پسند بود ولی دیگه مطمئنا هر جایی یه سری منتقد پیدا میشن
  • محمد A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    26 5
    محسن فدایی داری!
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    8 11
    همیشه دید آدمهایی که در خارج از مازندران زندگی میکنند نسبت به آنچه که واقعا در داخل این استان میگذره متفاوت است . باید در این استان و در میان مردم محلی چند وقتی زندگی کرد تا مردمانش را شناخت . ضمنا طبیعت سرسبز خدادادی این خطه از ایران هیچ ربطی به شخصیت اکثر ساکنین نداره و مقایسه یا نتیجه گیری شخصیت مردمان مازندران با طبیعت زیبای آن کار غلطیه .
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    24 5
    فدایی داری
  • آرمین 23 A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    74 9
    مسولان صداوسیما از کسی که بره توو دل مردم متنفرند
  • هدی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    130 7
    آقای تنابنده ! مخالفت بی دلیل تو کشور ما به یک ژست روشنفکری تبدیل شده ! شما به دل نگیر
  • مهدي IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    32 6
    اقاي تنابنده عزيز اصلا ناراحت نباشيد ....حسادت برادر من .....حسادت .....همان اتفاقي كه براي سريال يوسف بيامبر هم افتاد ....ما همه مردم ايران به شما سباس ميگوييم .
  • رضا IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    26 5
    نووكرتم نقي جان..فدايي داري...كارتون درسته.خدا قوت
  • مهرداد IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    19 4
    فدايي دارررررررررررررررري...
  • مسلم IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    24 5
    فدایی داری داداش
  • علی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    36 8
    بسیار عالی و زیبا کار کردید و وقتی سریال پایتخت سه پخش شد همه ی شبکه های ماهواره ای کارشان رسما تعطیل شد و قطعا مخاطبی نداشتند.خسته نباشید و دستتان درد نکند. امیدواریم مسئولان متوجه این موضوع باشند.
  • آرمان IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    30 7
    به نظر بنده ای سریال آموزنده بود و توهینی نداشت. لهجه جزیی از زبان است. مردم ایران در تین کشور پهناور با لهجه های مختاف صحبت می کنند چرا ما باید ناراحت شویم به هر حال در فیلم طنز نباید ما از این خرده اشکالات اینقدر برنجیم. پایتخت 4 را هم بسازید آقای مقدم و تنابنده. خسته نباشید.
  • رضا A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    26 5
    فدايى داريييييييييى
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    74 8
    به نظر بنده ای سریال آموزنده بود و توهینی نداشت. لهجه جزیی از زبان است. مردم ایران در تین کشور پهناور با لهجه های مختاف صحبت می کنند چرا ما باید ناراحت شویم به هر حال در فیلم طنز نباید ما از این خرده اشکالات اینقدر برنجیم. پایتخت 4 را هم بسازید آقای مقدم و تنابنده. خسته نباشید.
  • مهدی عباسی A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    30 7
    آقای تنابنده عزیز... شما و دوستان از جمله اقای مقدم با عث شدید مردم بیشتر با فرهنگ مازندرانی آشنا بشوند.متاسفانه افرادی که این سریال را نقد می کنند از خواص هستند نه عوام.شما و تیم تان بهتر می دانید به شما بابت زحمتی که کشیدید خدا قوت می گویم.هرکس در این کشور کارش رو درست انجام بده و همه خواستار اون بشن، عده ای خاص هستند که قصد خراب کردن اون رو دارند... کارت درست بود خیلی ها صداشون در اومد...
  • سمیرا IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    من مازندرانی هستم تمام دوستان و خانواده من عاشق این سریال هستند.بعد مدتها سریالی ساخته شد که واقعیت جامعه و خانواده را نشان داد. اداب رسوم مازندرانی ها رو نشان داد.من اصلا نمی تونم درک کنم چرا بعضی از نماینده های مازندرانی به این سریال اعتراض کردن. مگه حرف زدن با لهجه مازندرانی با زبان محلی خودمون مشکلی داره؟مگه دروغه که مردم به خاطر نبود کارخانه مشکلات مالی بیکاری جوانان مجبورن زمین های اجدادی خودشون بفروشن.به جای اعتراض به وضعیت توریست ها، زمین خوارها، الودگی محیت زیست مازندران و تغییر فرهنگ مردم محلی بپردازن نه برای مطرح شدن سرو صدا ایجاد کنند.
    • مریم A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      سمیرای مازندرانی. اعتراض به لهجه نبود! اعتراض به ساده لوح و احمق نشان دادن مازندرانیها بود. اعتراض به این بود که حتی یک مازندرانی را نرمال نشان نداده بودند. از فروشنده مجسمه گرفته تا دکتر و راننده و.. . تنها آدم عاقل خانواده زن نقی بود که آنهم تهرانی بود!این را بفهم سمیرا فرق است بین صداقت و حماقت.بین ساده دلی و ساده لوحی.در هیچ کجای دنیا فکس فدراسیون را رئیس هیئت کشتی شخصا به خانه کشتی گیر نمی برد. مگر آن اداره کارمند ندارد؟ من خودم مازندرانی هستم و هیچ توهینی در لهجه نمی بینم بلکه توهین را در ساده لوح نشان دادن مازندرانیها می بینم.
    • نکته سنج IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      74 9
      در جواب مریم پس اون نویسنده چی ؟ اون المپیادی چی ؟قهرمانی کشتی ایران لنگ مازندرانی بود چی؟ محیط بان مازندرانی نماد همکارانش شد چی؟شما ها که اعتراض دارید باید خودتونو تغییر بدید
    • محمدجواد IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      60 13
      منم مازندرانی ام. و به این مازندرانی بودنم با تمام وجود افتخار میکنم. این فیلم طنز بود و طبیعتا باید ساختار طنز می داشت. وگرنه همه ی ما میدونیم نسبت به جمیعتمون، مازندرانی ها بهترین رتبه های کنکور رو میارند. بیشترین مدال در المپیک رو مازندرانی ها گرفتن و از اون شاه گرفته تا امروز در جمهوری اسلامی ایران، دو تن از روسای قوه مازندرانی اند.... ما که به خودمون شک نداریم. خوشحالیم که مردم ایران رو 12 روز خندوندیم...
    • محمد A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      5 8
      نمیدونم چرا همه این نظر ها رو به لحجه مازندرانی خوندم؟
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
      19 4
      منم مخاطبم همه اوناس که معتقدن توهین شد. شماها این همه سریال طتز با لهجه تهرانی نیگا کردین. ساختمان پزشکان پاورچین نقطه چین و ..... . پس شماهام به تهرانیا خندیدین اوکی؟ اعتراض یه چیزه غرض ورزی یه چیز دیگه
    • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      11 2
      اگرقراربه اعتراض باشه باید تمام تهرانیها اعتراض کنن چون هرچی دزدو قاتل و ادم خلاف تو فیلماهستش تهرانین
  • بی نام A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    من پایتخت رو دوست داشتم چون از جنس روابط خانوادگی ایرانی بود
    • مهرداد شیرازی IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      22 1
      من ی شیرازیم وسریال رو واقعا دوس داشتم و مردم مازندران رو بیش از پیش هرچه مردم صاف و صادق و بی ریا تر باشن دوست داشتنی ترن و این مجموعه باعث شد ما فرهنگ مازنی هارو بهتر بشناسیم ما به چشم طنز نگاه میکنیم و اینقدر ها هم شعورمون میرسه که خیلی هاش بزرگ نمایی هست برای شاد کردن مردم یادمه سریال های طنز زیادی از یزد و تبریز و اصفهان با بازیگرای استانی نمایش دادن که کسی به اونا اعتراضی نکرد چون جهانی نشده بود و حسادت کسی رو موجب نشد ولی این سریال و مردم عزیز مازندران جهانی شدن به خاطر لهجه قشنگشون و صفای دل بی ریا شون
    • مهر IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      9 1
      ما منتظر چارمی هستیم هیچ جا نمیریم همینجا هستیم
  • بی نام IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    19 5
    درود
  • مسعود ES ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    41 7
    فداايييي دااااررريييييييييي
  • معمار A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    23 5
    جالب بود تنابنده واقعا زحمت کشید ونتیجش هم خوب بود..
  • فاطمه IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    10 5
    مطمئن باشید بیشتر این آقایان مسول یا نمایندگان که سریال را توهین آمیز می دانند اصلا سریال را ندیده اند. مثل بعضی از حضرات که ندیده و نخوانده درباره بعضی از مساایل سیاسی و حتا مدهبی حکم صادر می کنند.پای صحبت بسیاری از این نمایندگان و مدیران که بنشینید مدعی اند که آنقدر در خدمت مردم شبانه روز مشغول خدمات رسانی هستند که فرصت سرخاراندن و خوابیدن ندارند چه رسد به فیلم دیدن بعد پای اظهار و نظر که می رسد خودشان را یک پا منتقد فرهنگی,فیلم، سیاسی مذهبی و ...می دانند. در حالی که آخرین فیلمی که دیده اند احتمالا در دوران مدرسه بوده!اتفاقا سریال پایتخت از نظر بسیاری از شهروندان دیگر استان ها رپرتاز به مازنی ها بود. که صد البته برای ما ما عزیزند.
  • عليرضا ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    25 5
    منم ميام!
  • ماهک IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    آقای تنابنده عزیز معلوم است که عده ای هوچی گری می کنند وقتی به هوچی گران میدان می دهند تا سریالهایی مانند سرزمین کهن به دلایل واهی پخش نشود عده ای از هم خودشان را صاحب حق میبینند برای اعتراض. مگر می شود فیلم ساخت بدون اشاره به شغل، لهجه، موقعیت، شهر، استان و یا تاریخ واقعی یک منطقه؟ همین ادمها سردمدار فرهنگ این کشور شده اند که وضع ما له اینجا رسیده است.
    • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
      6 16
      اگر هوچی گر بودبم که از همان قسمت اول فصل یک پایتخت،نمیگذاشتیم پخش شود.
  • یونس IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    17 33
    درسته که باید ب جنبه های بازیگیریش اضافه میشد ولی نه اینقدر ابکی و از قسمت دهم سری سه تبلیغلت سفارشی هم مثل یارانه ها خیلی تو ذوق بود جناب تنابنده ذلیل سریع ساختنش چی بود ؟ عدم برنامه ریزی ؟ حضور سر لوکیشن های دیگه مثل شاهگوش؟ یا غیر از اینا؟!
  • سیدعلیرضا A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    19 4
    فدایی داری محسن جون
  • فرامرز A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    22 4
    فدایی داری محسن جان
  • بی نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    24 7
    فدایی داری، نقییییی...فدایی داری!
  • آرش A1 ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    25 5
    (فدایی داری ) داش محسن , فداییییییییییییی
  • علي A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    22 5
    تنابنده جان خدايي فدايي داري عاشق پايتختم
  • بی نام A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    20 5
    تنابنده جان فدایی داری داداااش
  • علیرضا GB ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    39 6
    پایتخت عالی بود!!! به امید پایتخت های بعدی. خسته نباشی اقای تنابنده. دست مریضاد که دل مردم رو شاد می کنید. از حرف چند نفر انگشت شمار ناراحت نشید.
  • بی نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    25 6
    تنابنده ... دوست داریم یک کلام .
  • بی نام A1 ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    42 24
    جذابییت و قشنگیه پایتخت 2 رو نداشت اما بازم از شبکه های دیگه بهتر بود
  • مرتضی A1 ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    47 6
    ولی جدا از شوخی آقای تنابنده، واقعا از ته دل میگم : "فدایی داری داداش"
  • بی نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    25 7
    فدایی داری
  • فرشاد IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    25 4
    فدااااااااایی داری.
  • بی نام IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    20 7
    بابا برو جایی که قدر تورا بدانند واقعا هوچی گیری است
  • سعید IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    19 6
    فدایی داری داداش.واقعا" دوست داریم آقای تنابنده
  • سینا ادیب IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    36 8
    جناب تنابنده کارتان خیلی خیلی درست و بی نقص است اونائی که بی حساب انتقاد می کنند چشم دیدن موفقیت چشمگیر مجموعه پایتخت رو ندارند. به قول بابا پنجعلی الکی میگن
  • بی نام A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    19 5
    فدایی داری!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    47 9
    سريال پايتخت تنها سريال ديدني تلويزيون بود. دست مريزاد.
  • سعید.م A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    91 7
    من که مصاحبه رو هم حتی با لهجه ی نقی خوندم...
  • سعدى A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    21 4
    آقامحسن فدائى دارى
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    42 6
    واسه پاراگراف آخرت فدايي داري ي ي ي ي ي ي ي ي ي ي.........
  • مهرداد A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    24 4
    فدایی داری.دست تک تکتون درد نکنه.بسیار سریال عالی وموفقی بود.
  • محمد IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    18 5
    فدايي داري
  • بی نام A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    16 5
    فدایی داری حاج محسن
  • محمودرضا IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    60 9
    صحبتهای ایشان، متین و منطقی بود.
  • بی نام IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    121 7
    آقا شما نقد ها رو نخون. بیا پایین صفحه و نظرات مردم رو نگاه کنین!
    • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      79 6
      دمت گرم خیلی خوب گفتی
  • کامران IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    18 5
    «فدایی داری»داداش تنابنده
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    18 5
    فدایی داری!
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    27 7
    فدایی داری نقی معمولی-
  • مازنی20 A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    41 8
    خیلی از مازنی های دیگر هم حمایت کردند اگر خاطرنشان میکردید بهتر بود
  • سوادکوهی IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    23 12
    هنرمند گرامی می دانیم زحمت کشیدید و نیازمند خسته نباشید هستید.ولی به خاطر بیاورید مردمانی هجو شدند و ظرفیت داشتند و حرفی نزدندبه ویژه جوانان. آن ها که راضی اند بیشتر مردمانی هستند که به پندار و گفتار و کردار مردم دیگر خندیده اند. معترضان آن هایی هستند که احساس هجو شدن دارند. یکی دو تا هم نیستند که عامل دشمن باشند. از روحانی عالی مقام و نماینده مجلس و نویسنده و... تا افراد معمولی! در میان معترضان وجود دارد. انتظار این است که شما دست کم به اندازه سوژه تان ظرفیت داشته باشید. ضمنا کارگردان با تعریف های فراوان از نقش شما در این سریال، زیرکانه خودشان را کنار کشیده و همه بار مسئولیت را محترمانه به شما ارجاع داده است.
  • شهروز A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    57 12
    من واقعا تعجب میکنم از کسانی که میگویند استفاده از لهجه ی مازندرانی توهین به آنهاست. در این صورت در تمام سریالهایی که با لهجه ی تهرانی ساخته شده به تهرانیها و کرجیها و ... توهین شده است!
    • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      22 10
      من پایتخت رودوست دارم ولی توی لهجه ها اغراق شده واشکالی هم نداره
  • نسیم A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    از آقای تنابنده و مقدم درخواست دارم که از این نقدها دلخور نشوند و بدانند که اگر ایران 70 میلیون جمعیت دارد لااقل 69 میلیون نفر از آنها با تمام وجود سریال پایتخت را دوست دارند و بی صبرانه منتظر سری چهارم آن هستند.
    • شیوا تهرانی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
      16 5
      من هم موافقم وامید وارم اعتراض کنندگان مازندرانی بیشتر به نکات مثبت توجه کنند وبیشتر در مورد اعتزاضشان فکر کنند
  • ناصربخت A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    61 9
    آقای تنابنده ی عزیز، شما چیکار دارین به چند نفر آدمی که فقط با ایراد گرفتن از دیگران سعی میکنن خوشون رو بزرگ کنن؟ شما به خیل طرفداراتون نگاه کنین، برای اونا فیلم بسازین. حالا این وسط چند نفر هم از روی حسادت و غرض ورزی اومدن و ایراد گرفتن. اینکه مهم نیست.
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    18 3
    فداییییییییی دارییییییی
  • علي IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    21 3
    عالي
  • مهدی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    18 4
    فدایییی داری داداش!!!!!!
  • p US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    29 6
    به نظر من پایتخت 3 از پایتخت 1 و 2 هم قشنگتر بود. اتفاقا اون چیزی که سریال رو شیرینتر کرده بود لهجه مازنی بود. من خودم اهل تبریز هستم. به شخصه میگم نمیدونستم این لهجه اینقدر قشنگه. اون بعضیها هم که اعتراض کرده اند اگه میتونند یکی بهتر از این رو بسازند.
  • شهروند A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    13 3
    با سلام وتشکر از زحمات کلیه عزیزانی که این مجموعه خوب وسالم را با همین امکانات کم ساختند می خواستم بهشون بگم متاسفانه خیلی از انتقادات وخرده گیری ها ناشی از تعریف غلطی است که از رقابت تو ذهن بعضی از افراد ایجاد شده یعنی بعضی افراد هستند که به جای اینکه برای جلو افتادن از رقیب به تلاش وکوشش خود بیافزایند سعی می کنند به هر شکل شده رقیب را خراب کنند و او را ازمیدان بدر کنند.لذا بعنوان یک ایرانی که در این ممللکت زندگی می کنه بهتون اطمینان می دم مردم ومسئولین قدر زکماتتون رو می دونن وتشکر می کنند.
  • شمال IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    20 4
    بعد مدتها یه فیلم درس و حسابی دیدیم و کلی خندیدیم ب خصوص قسمت اول .اتفاقا خوشحالم از ساخت این فیلم تو استانم.دستتون درد نکنه عالی بود
  • آمینه IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    31 2
    آیا اذیت کردن آقا نقی کار خوبی است؟؟؟؟؟خیر کار خوبی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علي IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    13 4
    آقاي تنابنده خسته نباشيد ، ما يك فاميل ٧٥ نفره مازني هستيم ، كل فاميل من تمام عيد با عشق منتظر شروع سريال شما بودن و لذت بردن ، عزيز من به اين حرفا توجه نكن با قدرت به كارت ادامه بده ، سربازتيم
  • کیانوش IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    9 2
    فدایییییییییییییییی داری
  • kambiz A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    12 5
    اقای تنابنده و سیروس مقدم عزیز خیلی جالبه اوس موسی با لهجه مشهدی صحبت میکرد ولی هیچکس بخصوص مردم مشهد این کارو نه توهین دونستن نه اعتراض کردن.به نظر من این به ظرفیت مردمان هر منطقه برمیگرده. من خدم مشهدی هستم و میگم سربازتم
  • زاهد .دیواندره A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    12 3
    من به همه عوامل ودست اندرکاران مجموعه پایتخت 3 دست مریزاد میگم خدا قوت فوقالعاده جذاب ودیدنی بود.دراین مجموعه فارغ از آداب ورسوم وفرهنگ مازنی خلاقیت ونوآوری دیده میشد که این سریال را از سایر سریالها متمایز ساخته بود ودریک کلام میتوان گفت دراینسریال روشنگری بود نه توهین.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    13 4
    آقا .حساس نشو حساس نشو....فدایی داری.........آخ آخ آخ.......
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    14 4
    عالی بود محسن تنابنده خدا حفظش کنه
  • مریم A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    8 3
    اقای تنابنده عزیز با عرض خسته نباشید خدمت شما نویسنده و بازیگر موفق باید عرض کنم که هیچ وقت به قطاری که ایستاده سنگ نمیزنن همیشه به قطاری که در حال حرکته سنگ میزنن پس بدونین شما در کارتون موفق شدین که براتون سنگ اندازی میکنن. به قوله خودتون فدایی داری
  • بي نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    7 3
    فدايي داريييييييييييييييييييييييييييييييييييييي
  • ساناز IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    7 3
    به نظر من همه مجموعه های پایتخت بی نظیر هستند.فدایی داری.....
  • یازان IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    6 2
    سلام خدمت عوامل سریال پایتخت به همه ی شما عزیزان خسته نباشید عرض می کنم واقعا آقای تنابنده در امسال خوش درخشیدند وسریال بی نقصی را ساختند من به شخصه خیلی راضی هستم
  • فاطمه IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    7 1
    سسسسسسسلام خدمت عوامل سریال پایتخت آقای تنابنده بهتون تبریک می گم که اول شدین امیدوارم درامتحان های زندگی اول که نه ممتاز شوید البته آقای مهران فر هم خوب درخشیدند به هرحال برای هردو عزیز آرزوی موفقیت می کنم
  • عرفان IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    10 2
    سریال عالی بود خواهش می کنم پایتخت ۴ را هم بسازید عادت کردیم ایام نوروز پایتخت ببینیم
  • مازندرانی A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    4 2
    آقای تنابنده دست و پنجتون درد نکنه. اونی که میره جلو استانداری اگه ازش سوال کنه به همه چیز فرهنگش ایراد میگیره تازه به دوران رسیده ها از واقعیت فرار میکنن. ما هرساله همایش دارین در وزارت کشور خیلی فرهنگ خودمونو قبول داریم و اونجا به نمایش می ذاریم. هرچیزی که به طنز گرفته بشه را این ادما میگن مسخره کردن ما از دید طنز نگاش می کنیم. خیلی عالی بود بازم منتظریم. موسیقی اصیل مازندرانی که پخش می کردین خیلی زیبا بود.
  • زهره IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    5 2
    طلا واسه پایتختههههههه...تو مشتشههههههه...آقای مقدم ساخت پایتخت و ادامه بدین.ما حمایت میکنیم.باور کنین در طول سال ما فقط همین 13 شب رو واقعا از ته دل میخندیدیم....همیشه پاینده باشین....
  • رضا A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    4 1
    من یه لرستانی هستم و مردم مازندران رو خیلی خیلی دوست دارم و سریال پایتخت فقط در قالب یه طنز بود، چرا خداییش طی این چند سال بعضی ها فقط می خوان نق بزنن یه عید مردم ما با این سریال زندگی کردن خوشحال شدن بعضیا دوست ندارن این خوشحالی رو آخه کجای این سریال توهین بود این آدم ها کینه شخصی شان رو در قالب اینکه به مردم عزیز مازنی توهین شده می خواهن سر دست اندرکاران سریال پایتخت خالی کنن ما همه عاشق مردم مازندران با لهجه زیبایشان هستیم و با این سریال بیشتر دوست داشتنی تر شدن. به تمام گروه سریال پایتخت 3 هم میگیم فدایی داررررررررررین و به این حرف های بی ارزش اهمیت ندن.
  • سجا تهران EU ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    4 2
    پیش این سنگ دلان قدر دل وسنگ یکیست قیل وقال زغن وبانگ شباهنگ یکیست شرمندم آقا محسن من به جای این بی سوادا از شما معذرت میخام
  • مصطفی EU ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 2
    به نظرمن همین که بتوان مردم زیادی را برای حتی چند دقیقه مخاطب تلویزیون نمود کار بزرگی است و خسته نباشید می گویم به عوامل سریال پایتخت خسته نباشید و متشکراز زحمات شما
  • مازنی A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 2
    حتی خود مازندرانی ها هم نباید این حق رو بخودشون بدن از سریالی که بخش دیگری از مردم مازندران فکر میکنن بهشون توهین شده دفاع کنن.
    • حمید A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
      0 5
      آقا حرفت خیلی فاشیستی بود
  • داود افشار A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    3 1
    من کاری به هیچی ندارم ولی واقعا سریال پایتخت رو دوست داشتم فدایی داری محسن تنابنده
  • negin US ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    4 0
    پایتخت ۳ عالییییییییییییی بود من خودم شمالیم من دلم میخواد زودتر سال ۹۴ بیاد پایتخت ۴ رو ببینم اقای تنابنده بازیتون حرف نداره و اینکه اکثر دورو بریامم واقعا این سریال رو دوست داشتن منتقدا هم میخوان شمارو ضعیف کنن ولی بدونین عالی بودین منتظر پایتخت ۴ هستیم
  • سمانه از فريمان IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    3 0
    فدايييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي داري
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
    0 0
    هرچهارمجموعه پایتخت به نوعی جذابیتهای خودشون روداشتن من مازندرانی نیستم وباآداب ورسوم و فرهنگ شمال هم آشنایی زیادی ندارم امامجموعه پایتخت فرهنگ مهمون نوازی وغریب نوازی که توخون اکثرمردم ایران هست روبه خوبی انعکاس داده وجاداره به همه عوامل پایتخت خسته نباشیدگفت من که خیلی این مجموعه رودوست دارم.دم همتون گرم