۰ نفر
۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۶
مارک دو پلو از راه رسید

دومین جلد از یادداشت‌ها و گزارش‌های منصور ضابطیان از سفرهای خارج کشورش راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «مارک دو پلو» حاوی گزارش سفر به کشورهایی چون کنیا، یونان، بلژیک، هلند، آلمان، عراق، برزیل و...است که طی سه سال گذشته انجام گرفته و انتشارات مثلث، ناشر کتاب نخست این مجری و نویسنده آن را روانه بازار کتاب کرده است. ناشر البته این روزها با همکاری پیشخوان کتاب، این کتاب را با امضای ضابطیان در اختیار مخاطبان و علاقمندانش قرار می‌دهد.

 

ضابطیان خود درباره این کتاب گفته است: «مطالب این کتاب نسبت به جلد اول جذاب‌تر است زیرا سفرهایم ماجراجویانه‌تر شده و اغلب شامل کشورهایی می‌شود که برای مردم ناشناخته‌ترند. در این اثر نیز مانند جلد یک، تجربه‌های شخصی‌ام را به همراه نگاه و ماجراهایی که در جریان سفر پیش آمده به صورت مصور کنار هم قرار داده‌ام تا خوانندگان بتوانند تصویر روشنی از موضوع به دست بیاورند. در هر جایی به تناسب موضوع یا حادثه پیش آمده به آداب و رسوم و فرهنگ آن کشور نیز اشاره کردم و کوشیدم تا نکات جذاب آن را به مخاطبان معرفی کنم.این مطالب فقط مشاهدات و تجربیات من در طول این سفرها را دربرمی‌گیرد.

در شرح این کتاب از سوی ناشر آمده است: «با فرض اینکه هرسال بتوانید یک سفر خارج از کشور بروید، چند سال طول می‌کشد تا هم به‌ دیدن عروس خاورمیانه بروید، طعم پاستا و قهوه ایتالیا و برزیل را بچشید. فوتبال نابِ دنیا و تحول هیجان‌انگیز کشورهایی مانند عراق را از نزدیک لمس کنید و ببینید. زمان زیادی می‌برد، نه؟ وسوسه‌های بصری و شنیداری بسیاری در اطراف‌مان وجود دارد که جیب‌مان باید برایش پر باشد. ازطرفی حیف است که این دیدنی‌ها را از دست بدهیم. افسرده شدید؟ فایده ندارد. عوضِ این دگرگونی حال، پیشنهاد می‌شود دست‌تان را در دست منصور ضابطیان بگذارید و حدود 15 کشور را طی دو جلد کتاب سیر کنید.
این روزنامه‌نگار باسابقه با تیزبینی خاص خودش خواننده را به‌ کوچه پس‌کوچه‌های کشورهای مختلف می‌برد. او با قلمی روان و لحنی صمیمی هرآنچه که دیده و شنیده است را با شما به‌اشتراک می‌گذارد. تهیه‌کننده برنامه رادیو 7، گزارش‌های شخصی‌اش را از سفر به هلند، آلمان، آمریکا، بلژیک، پرتغال و چند کشور دیگر را در دو کتاب «مارک و پلو» و «مارک دو پلو» به رشته‌ تحریر درآورده است.»

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =