ایرنا نوشت:

همزمان با ایجاد تنش‌های جدید در اوکراین، بهای نفت خام در بازارهای نیویورک و لندن، روز سه شنبه به ترتیب، به بیش از ۱۰۱ دلار و ۱۰۶ دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بهای هربشکه نفت برای تحویل در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) امروز در بازار نیویورک ۹۰ سنت افزایش یافت و به ۱۰۱ دلار و ۳۴ سنت رسید.

نفت برنت نیز روز سه شنبه دربازار لندن با ۶۱ سنت افزایش قیمت، به بهای هربشکه ۱۰۶ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.

این افزایش در حالی رخ داده است که روز دوشنبه و همزمان با اعلام خبر بازگشایی پایانه نفتی لیبی که به دست شبه نظامیان افتاده بود، قیمت نفت ۷۰ سنت کاهش یافت.

روز سه‌شنبه با حمله نیروهای پلیس اوکراین به طرفداران روسیه که یک ساختمان دولتی در اوکراین را اشغال کرده بودند، تنش‌ها دوباره در این کشور شرق اروپا بالا گرفت. هواداران روسیه در ˈدونتسکˈ خواستار برگزاری همه پرسی برای جدایی از اوکراین هستند.

چند روز پیش نیز همزمان با اعلام آمار ماهانه اشتغال در آمریکا، بهای نفت اندکی افزایش یافته بود. اضافه شدن اشتغال در کشورهای صنعتی به معنای افزایش تولید است و افزایش تولید نیز باعث بیشتر شدن نیاز به خرید نفت می‌شود.

بدین ترتیب، روز سه شنبه هر گالن (۳.۷۸ لیتر) بنزین در بازار نیویورک با ۱.۶ سنت افزایش، به بهای دو دلار و ۹۴ سنت معامله شد و بهای هر گالن نفت سفید برای گرمایش نیز با ۱.۶۷ سنت افزایش، به دو دلار و ۹۰ سنت رسید.

گاز طبیعی هم با اندکی کاهش قیمت، به بهای چهار دلار و ۴۷ سنت برای هر یکهزار فوت مکعب فروخته شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =