فارس نوشت:

معاون هماهنگ کننده نداجا گفت: رای منفی ایران برای حذف ایالات متحده به عنوان ناظر و پافشاری ما علیرغم فشارهای موجود منجر به حذف ایالات متحده شد تا نتوانند در نشست آتی همایش اقیانوس هند شرکت داشته باشند.
به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، چهارمین اجلاس امنیت دریایی منطقه اقیانوس هند(IONS) با حضور دریادار جعفری طهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در کشور استرالیا برگزار شد.

این اجلاس نیمه اول فروردین با حضور هیات های شرکت کننده بیش از 30 کشور عضو و ناظر آغاز به کار کرد.

دریادار پیمان جعفری طهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به عنوان نماینده نداجا در همایش فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند در اجلاس IONS در کشور استرالیا شرکت کرده بود در سخنانی به اهداف و دستاوردهای ایران در این همایش پرداخت.

او گفت: در حاشیه اقیانوس هند کشورها و ناوگانهای فرامنطقه ای وجود دارند که در حال فعالیت هستند اما جمهوری اسلامی ایران این مسئله را قبول ندارد و نظرمان این است که اگر قرار است امنیت در این منطقه تامین گردد باید با مشورت کشورهای حاشیه اقیانوس هند انجام شود، نه اینکه کشوری به واسطه توانمندی تسلیحاتی و فنی از هر نقطه ای از دنیا بیاید و مدعی باشد که برای تامین امنیت به این منطقه آمده است.

او گفت: برخی از شرکت کنندگان در همایش از واژهای جعلی به جای خلیج فارس استفاده کردند که مورد اعتراض شدید کتبی و شفاهی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، نتیجه اعتراضات به استفاده از نام جعلی به جای خلیج فارس منجر به این شد که در دو سخنرانی توسط فرمانده نیروی دریایی و وزیر دفاع استرالیا دو بار نام خلیج فارس اعلام گردید که تثبیت شد نام خلیج فارس نام دیرینه ای است و مورد قبول همه کشورهای حاشیه اقیانوس هند است.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش موضوع چهارم جلسه کشورهای حاشیه اقیانوس هند را حذف ایالات متحده توسط کشورمان از ناظرین فرامنطقه‌ای عنوان کرد و گفت: طی یک جلسه رای گیری برای مشخص شدن تعدادی از کشورهای فرامنطقه ای به عنوان ناظر در جلسات بعدی همایش اقیانوس هند کشورهای ژاپن، امریکا و چین متقاضی شدند که رای منفی جمهوری اسلامی ایران برای حذف ایالات متحده به عنوان ناظر و پافشاری ما علیرغم فشارهای موجود منجر به حذف ایالات متحده شد تا نتوانند در نشست آتی شرکت داشته باشند.

او گفت: پس از این رای گیری مصوب شد تنها کشورهای ژاپن و چین به کشورهای ناظر الحاق پیدا کنند تا بتوانند در نشست بعدی حضور به عمل آورند. دستاورد بعدی به دست آوردن میزبانی این همایش برای جمهوری اسلامی ایران در سال 2018 بود که می تواند فضای بسیار خوبی برای کشورمان محیا کند تا آن چه را که مدنظرمان است در راستای سیاست گذاری برا تامین این منطقه بسیار حساس را با برنامه ریزی درست در زمان میزبانی با تمرکز به آن برسیم.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =