واحدمرکزی خبر نوشت:

شبکه العربیه گزارش داد: مارتین اندیک فرستاده ویژه آمریکا به منطقه پس از شکست تلاش هایش برای نجات مذاکرات صلح بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل به کشورش بازگشت. 

صالح القاضی گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه، درباره تلاش های بی نتیجه برای نجات مذاکرات صلح خاورمیانه گفت: فلسطینی ها، اسرائیلی ها و میانجی آمریکایی سخنان متناقضی درباره نتیجه نشست ها می گویند و شاهد موضع گیری های تندتری هستیم. آمریکاییها دستیابی به توافق را تکذیب کردند، اما کاهش شکاف بین دو طرف سخن گفتند. صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان هر نوع پیشرفتی در نشست سه جانبه اخیر را تکذیب و تاکید کرد موضع دو طرف همچنان با یکدیگر فاصله دارد و شکاف بین دو طرف عمیق است. بگفته فلسطینی ها نشست سه جانبه پرتنش بود و اسرائیل بار دیگر تلاش کرد از طرف فلسطینی باج گیری کند و آزادی چهارمین گروه از اسیران فلسطینی را به تمدید مذاکرات مرتبط کند.
در ادامه این گزارش آمده است: اسرائیل هم از توقیف سهم مالیات تشکیلات خودگردان خبر داد که ماهانه به هشتاد میلیون دلار می رسد. تشکیلات خودگردان این اقدام را راهزنی اسرائیل و سرقت دارایی های ملت فلسطین دانست. در این شرایط، وزیر اقتصاد اسرائیل تهدید کرد حزب راستگرای افراطی او در صورت موافقت دولت با آزادی اسیران فلسطینی از ائتلاف حاکم خارج خواهد شد. گفته می شد تشکیلات خوگردان با آزادی اسیران فلسطینی به جز مروان البرغوثی موافقت کرده است.
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: فلسطینی ها تاکید دارند که حاضر به مذاکرات بر سر آزادی چهارمین گروه از اسیران نیستند و اسرائیل در چارچوب تعهدات قبلی خود باید این کار را انجام دهد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در دیدار با کاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد مهمترین مانع در مسیر مذاکرات شهرک سازی اسرائیل است. اسرائیل مشارکت تشکیلات خودگردان در اکتشاف نفت در سواحل نوار غزه را هم به حال تعلیق درآورده است. مارتین اندیک فرستاده ویژه آمریکا هفته آینده بار دیگر برای پیگیری تلاش ها به منطقه باز خواهد گشت.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =