فارس نوشت:

دبیر شورای انضباطی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت آخرین وضعیت آیین‌نامه شورای انضباطی را تشریح کرد و گفت: تخلفات در دانشجویان علوم پزشکی پسر به نسبت جمعیت، بیش از دختران است.
حمید صرامی در مورد ابلاغ آیین‌نامه شورای انضباطی دانشجویان علوم پزشکی، گفت: پیش‌نویس این آیین‌نامه تهیه شده و در دفتر حقوقی وزارت بهداشت، منتظر اصلاح است و پس از تصویب در وزارت بهداشت به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود تا تصویب نهایی شود.
صرامی گفت: در مورد تغییراتی که در بندهای این آیین‌نامه لحاظ شده، تا زمان تصمیم نهایی نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم، اما به طور کلی ساختار این آیین‌نامه که مربوط به 20 سال پیش است، به روز خواهد شد.
دبیر شورای انضباطی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت گفت: بنابراین آیین‌نامه شورای انضباطی دارای ساختاری منظم و حقوقی خواهد شد که موضوعاتی مانند پوشش و حجاب دانشجویان نیز از موارد اخلاقی و بندهای تخصصی آن است.
صرامی گفت: تصویب آیین‌نامه شورای انضباطی از اولویت‌های کاری سال جدید است که امیدواریم به زودی از دفاتر حقوقی وزارت بهداشت خارج شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی برود. اما زمان تصمیم‌گیری آن مشخص نیست.
او در مورد افزایش مصرف دخانیات، مواد مخدر و الکل در میان دانشجویان علوم پزشکی، گفت:‌ تخلفات این‌چنینی وجود دارد اما آماری مبنی بر افزایش آن در دست نیست و چون برخی آمارها محرمانه است، نمی‌توانیم آن را در حوزه انضباطی اعلام کنیم.
صرامی گفت: با این وجود کمتر از یک درصد از دانشجویان علوم پزشکی حکم انضباطی دارند که بیشتر این تخلفات شامل تخلفات آموزشی است.
او با اشاره به اینکه دانشجوی علوم پزشکی ستاره‌دار در مجموعه وزارت بهداشت وجود ندارد، گفت: تخلفات دانشجویان در 4 دسته عمومی، اخلاقی،‌آموزشی و سیاسی بسته‌بندی می‌شود که تخلفات آموزشی سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده‌ است.
صرامی ادامه داد: از یک درصد تخلف انجام شده از سوی دانشجویان علوم پزشکی، 50 درصد آن مربوط به تخلفات آموزشی، حدود 40 درصد مربوط به اخلاقی که شامل پوشش،‌ مصرف دخانیات و غیره، 10درصد مربوط به تخلفات عمومی و یک دهم درصد در حوزه تعارضات دینی و سیاسی است.
صرامی گفت: سیستم الکترونیک را راه‌اندازی کرده‌ایم تا نظارت بر دانشگاه‌ها ساده و دقیق شود، با این وجود برآورد می‌شود که تخلفات در دانشجویان پسر به نسبت جمعیت بیش از دختران باشد و این در حالی است که اکثریت دانشجویان علوم پزشکی دختر هستند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    23 1
    شما به جاي اين كار ها به فكر افزايش كيفيت آموزشي باشيد تا اين كه ببينيد كه كي چه جوري مي پوشه
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    21 2
    همه چيز شده پوشش
  • مهدی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    27 2
    همچین می گه تخلف هر کی ندونه فکر می کنه چی کار کردن...
  • بی نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    24 2
    بابا اگه دست شماها که باشه میگین کلا دانشگا ها تعطیل بشه
  • ندا A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    19 1
    براساس آیین نامه 20 سال پیش دانشجوی امروز رو جریمه میکنند. تازه اینا به پوشش معمولی و عادی اعتراض دارند و بخاطرش دانشجو رو جریمه میکنند. همه هم میدونن خیلی از پرونده های کمیته انظباطی به خاطر هیچ و پوچه.
  • مهشيد A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    26 1
    كاش اتقدركه تو فاز اين چيزا هستيد يه كم هم به وضعيت كيفيت تحصيلى تو دانشگاه ها فكر ميكرديد