مهر نوشت:

سفرای جدید قرقیزستان، برونئی و مالزی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم کردند.

راجا نور شیروان زین العابدین، سفیر جدید مالزی در جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بر لزوم ارتقاء مناسبات دو کشور تاکید و خاطر نشان کرد: هر دو کشور بایستی به سمت تعامل و دیالوگ سازنده با یکدیگر حرکت نمایند، به ویژه این‌که ما در منطقه‌ای هستیم که افراطی‌گری در آن در حال گسترش است.

ظریف با اشاره به اینکه متاسفانه افراطی‌گری و تروریسم در منطقه به عنوان فرقه‌گرایی تلقی می‌شود ، تصریح کرد، از نمونه‌های آن بحران در سوریه است که بیش از آنکه فرقه‌گرایی باشد نقش افرینی افراطی‌ها است.

راجا نور شیروان زین العابدین، سفیر جدید مالزی نیز در این دیدار آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری‌ها با کشورمان اعلام کرد.

وی تصویب قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در مورد جهان علیه خشونت و افراطی‌گری براساس سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل را تبریک گفت.

 

دیدار سفرای جدید قرقیزستان و برونئی با وزیر امور خارجه کشورمان

همچنین عثمان علی اف و حاجی ملوک بن حاجی جومات، سفرای جدید قرقیزستان و برونئی در جمهوری اسلامی ایران در دیدارهای جداگانه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان رونوشت استوار نامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدارها بر گسترش مناسبات فیمابین با کشورهای برونئی و قرقیزستان تاکید و بر افزایش سطح همکارها در زمینه های مختلف تاکید کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =