وزیر بهداشت در خاش: استان های مرزی معبر بیماری های واگیر هستند

وزیر بهداشت، در جمع مردم خاش گفت: یکی از مشکلات بخصوص در نقاط مرزی کشور این است که تصور می کنیم تمام امور باید به دست دولت انجام شود در حالیکه حتی در سطح استان سیستان و بلوچستان استعدادهای زیادی برای حرکت رو به جلو وجود دارد و نباید تعبیر محروم بودن را در حوزه بهداشت و درمان به کار بریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت بهداشت؛ سیدحسن هاشمی که یکی از همراهان دولت در سفر به استان سیستان و بلوچستان است،‌ گفت: دولت یازدهم درست در شرایطی شروع به کار کرد که مشکلات زیادی در کشور وجود داشت؛ از طرفی با تهدیدات خارجی و نیز کمبود دارو و کمبود بودجه دولت بخصوص در بخش بهداشت و درمان روبرو بودیم به طوری که چیزی حدود 8 هزار و 500 میلیارد بدهی بود، دولت را با گرفتاری های زیادی رو به رو کرده بود.

وزیر بهداشت گفت: ولی با شروع کار دولت هم مقام معظم رهبری و هم روسای مجلس و دولت همگان را دعوت به آرامش کردند به طوری که در نیمه دوم سال 92 تا حدی این آرامش برقرار شد. و امیدواریم این روند رو به آرامش در سال 93 نیز ادامه پیدا کند.

او گفت: امروز با تعامل با برخی از کشورها از جمله روسیه، چین و هند در زمینه های مختلف در کنار فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور، بخشی از مشکلات از سر راه برداشته شده است. در بعد بین المللی دولت به دنبال آرامش و رفع تنش است البته با حفظ اقتدار و عزت.

هاشمی گفت: یکی از مشکلات بخصوص در نقاط مرزی کشور این است که تصور می کنیم تمام امور باید به دست دولت انجام شود در حالیکه حتی در سطح استان سیستان و بلوچستان استعدادهای زیادی برای حرکت رو به جلو وجود دارد. البته دولت باید زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز را فراهم کند ولی این که فکر کنیم آینده در گرو استخدام در یک مرکز دولتی است، شاید درست نباشد.

او گفت: دولت در خدمت مردم است و ما نه تنها در هیچ زمینه ای محروم نیستیم بلکه خیلی هم توانمندیم. استان سیستان و بلوچستان دارای منابع زیادی است و به راحتی می تواند از این منابع بهره برداری کند. به شرطی که زیرساخت ها از سوی دولت و همت از سوی مردم وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت گفت: استان های مرزی بخصوص استان سیستان و بلوچستان از نظر بهداشتی نیاز به توجه ویژه ای دارند چون معبر بیماری های واگیر هستند و سرمایه گذاری در این حوزه را برای پیشگیری از این بیماری ها می طلبند.

به گفته او در سال 93 خدمت رسانی در حوزه سلامت بسیار متفاوت خواهد بود: رییس جمهور نیز در پیام نوروزی خود قول قدمهای موثر در حوزه بهداشت و درمان را داده اند، قول می دهم وضعیت حوزه بهداشت، درمان و آموزش متفاوت از امروز باشد و صبر و بردباری در این زمینه بسیار کارساز است.

وزیر بهداشت با بیان این که کار کردن در حوزه بهداشت و درمان راحت نیست، یادآور شد: شاید ساده ترین کار در این زمینه ساختن یک بیمارستان باشد ولی مجهز کردن آن و تجمیع کادر تخصصی که ماندگار باشد، کار تخصصی است و روند آن باید اصلاح شود. امیدواریم کمبودها برطرف شود، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عزم ملی و مدیریت جهادی تصریخ کرد: همه مردم، اقشار و صنوف و مذاهب باید همت کنند تا ایران را بیش از گذشته بسازیم.

به گفته هاشمی همه مسئولان حوزه سلامت به این نکته اذعان دارند که گذشته بهداشت و درمان ایران را با چند سال قبل نمی توان مقایسه کرد: در سالی که سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری شده است، باید تلاش کنیم در سطح استان سیستان و بلوچستان و با مدیریت جهادی عقب ماندگی ها در حوزه سلامت را جبران کنیم. در واقع در سال 93 سیمای خدمت رسانی در حوزه سلامت باید متفاوت شود. خوشبختانه مشکلات بهداشتی و درمانی در حاشیه شهرها در حال کاهش است و سعی در کاهش معضلات مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت داریم. میزان پرداخت ها را قرار است اصلاح کنیم و امسال خانه های بهداشت تکمیل می شوند و برای ماندگاری پزشکان نیز بودجه ای تعیین شده است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: چیزی حدود 6800 میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص پیدا کرده و در حوزه دارو، کمک به بیماران صعب العلاج، بیمارانی که پول کمترین خدمت درمانی را ندارند و در حوزه زایمان طبیعی و دیگر زمینه ها قدم های موثری برداشته خواهد شد. البته نباید بیش از حد توانمان توقع ایجاد کنیم. ولی مردم باید صبور باشند تا قدم به قدم پیش برویم.

گفتنی است؛ بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره)، خانه داوطلب سلامت و مرکز بهداشت خاش از جمله دیگر برنامه های وزیر بهداشت در شهرستان خاش است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =