یک مسئول امنیتی افغان گفت، گروه طالبان افغانستان که دو خبرنگار فرانسوی را در اسارت دارد، شرط آزادی این دو خبرنگار را آزادی یکی از فرماندهان خود که در دست نظامیان امریکایی اسیر است به اضافه دریافت باج، ذکر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از کابل، عبدالحمید حکیمی رئیس مرکز امنیتی در استان کاپیسا روز چهارشنبه گفت گروه طالبان با تماس گرفتن با این مرکز، خواسته های خود را بیان کرد.

دو خبرنگار ربوده شده، برای شبکه سوم تلویزیون فرانسه کار می کردند. این دو نفر به همراه مترجم و راننده افغان خود هفته گذشته در کاپیسا دستگیر شدند. رسانه ها اعلام کردند راننده این خبرنگاران ازاد شده است.

شبکه تلویزیونی خصوصی "ایی آی ان ای" افغانستان در گزارشی اعلام کرد رهبر طالبان در منطقه کاپیسا مدعی شده است این دو خبرنگار را به اسارت گرفته است.

نظامیان فرانسوی به عنوان بخشی از نیروهای ناتو در افغانستان، در استان کاپیسا مستقر هستند. نیروهای طالبان و طرفداران گلبدین حکمتیار از فرماندهان شورشیان افغان در این منطقه فعالیت می کنند.

ربودن خارجیان به منظور دریافت باج، به امری رایج در افغانستان تبدیل شده است. ماه گذشته یک خبرنگار عراقی با گذرنامه انگلیسی بعد از مدت کوتاهی اسارت، ازاد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =