ایسنا نوشت:

رییس انجمن داروسازان تهران با تاکید بر لزوم ارایه دارو با قیمت واقعی به منظور ادامه حیات صنایع دارویی، گفت: قیمت داروها باید با پوشش بیمه‌ای حمایت شود تا مردم افزایش قیمت را احساس نکنند.

دکتر جلیل سعیدلو ضمن تاکید بر آن که به دنبال اقدامات انجام شده، اکنون بازار دارویی کشور از بحران خارج شده و در شرایط استیبل قرار دارد، در عین حال از وزارت بهداشت و نهادهای دولتی خواست تا تدابیری بیاندیشند که در تامین و عرضه دارو نوسانی وجود نداشته باشد.

او در این باره گفت: دارو و جامعه داروسازی پیشانی درمان کشور محسوب می‌شود. بنابراین وقتی در هر زمینه‌ای از داروها با کمبودی روبرو شویم، خدمات ارایه شده از نظر مردم زیر سوال می‌رود.

سعیدلو گفت: بنابراین لازم است دارو با ضوابطی صحیح و در عین حال با سهولت در دسترس مردم قرار داشته باشد.

او در عین حال گفت: البته داروها باید با قیمت واقعی خود عرضه شوند تا صنایع بتوانند ادامه حیات دهند. این قیمت‌ها نیز باید با پوشش بیمه‌ای جبران شود چرا که مانند هر کالای دیگری، یک سری متغیرهای اقتصادی بر روی قیمت تمام شده دارو تاثیرگذار است اینکه به صورت دستوری و اجباری قیمت‌ها پایین نگه داشته شود به صنعت لطمه می‌زند.

سعیدلو در این باره گفت: قیمت داروها باید با پوشش بیمه‌ای حمایت شود تا مردم افزایش قیمت را احساس نکنند.
او همچنین به مباحث مالیاتی مجموعه دارویی کشور اشاره کرد و گفت: از آنجا که کار مجموعه دارویی کشور به ویژه داروخانه‌ها از نظر گردش مالی بسیار شفاف و روشن است، لازم است سازمان امور مالیاتی همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد و فشار کمتری بر داروخانه‌ها وارد کند. این درحالیست که طی دو - سه سال اخیر فشار مضاعف و سخت‌گیری بیش از حدی از سوی سازمان امور مالیاتی بر داروخانه‌ها وارد می‌شود که علت آن هم مشخص نیست.

سعیدلو عمده دغدغه داروخانه‌ها و داروسازان را به مسایل مالیاتی و بیمه‌ای مربوط دانست و گفت: امیدواریم مقررات و دستورالعمل‌هایی جهت رفع این دغدغه‌ها تدوین شود تا همکاران بتوانند با فراغ بال بیشتری به ارایه خدمت بپردازند.

او ضمن درخواست از بانک‌ها جهت تسهیل در تامین اعتبارات ریالی و ارزی کارخانه‌های دارویی و همچنین لزوم تسهیل هرچه بیشتر در امور مربوط به ترخیص مواد اولیه و داروها از گمرک، ادامه داد: امیدواریم سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات سیستم دارویی کشور را به موقع پرداخت کنند؛ چرا که این امر در گردش اقتصادی داروخانه‌ها و همچنین تامین دارو و مواد اولیه از سوی شرکت‌های دارویی نقش بسزایی دارد.

سعیدلو در عین حال به تحول ایجاد شده در چگونگی پرداخت مطالبات سیستم دارویی از سوی بیمه‌ها به ویژه سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روند پرداخت‌ها از سوی بیمه‌ها در شرایط مطلوبی است که البته لازم است این روند ادامه یابد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    2 2
    من شايدكمترين هزينه دارويى مىدم ماهى سيصدهزارتومان پول دارومىدم ولى توروخدافكرمردم باشيدواقعاهزينه داروبالاست