۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۰
تورم شصت درصدی در ونزوئلا

نرخ تورم در ونزوئلا به بیشترین حد طی پانزده سال اخیر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرده که نرخ تورم سالیانه در این کشور در ماه مارس به 59.3  درصد رسیده است. به اعتقاد این نهاد، خشونت های سیاسی در ماه مارس در ونزوئلا که بیش از چهل کشته بر جای گذاشت یکی از عوامل افزایش نرخ تورم بوده است چرا که خشونت های خیابانی بر فعالیت های روزمره اقتصادی تاثیرگذاشته و نظام تجارت و توزیع در ونزوئلا را دچار اخلال کرده است.

نرخ تورم فعلی که نزدیک به چهل درصد است طی پانزده سال اخیر بی سابقه بوده است. همچنین دولت ونزوئلا نیز اعلام کرده که طی روزهای اخیر شانزده نفر به جرم گرانفروشی دستگیر شده اند. ادعا شده که این افراد بهای کالاهای خود را بیش از حد تعیین شده توسط دولت افزایش داده اند. در گزارش اخیر بانک مرکزی ونزوئلا برای دومین ماه متوالی اشاره ای به شاخص کمبود در اقتصاد این کشور نشده است. پیش تر بانک مرکزی ونزوئلا شاخصی را ارایه می داد که در آن میزان کمبود کالاها سنجیده می شد. هرچند که دولت ونزوئلا از عوامل بیرونی به عنوان عامل اصلی افزایش نرخ تورم در این کشور نام می برد اما برخی اعتقاد دارند که سیاست های نادرست اقتصادی دولت این کشور عامل اصلی افزایش تورم در ونزوئلا است. چندی پیش فرید زکریا در یادداشتی با عنوان "چگونه می توان اقتصاد یک کشور را ویران کرد" از مجموعه سیاست های اقتصادی که توسط دولت ونزوئلا به کار گرفته شده به عنوان سیاست هایی ویرانگر برای اقتصاد یاد کرده است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    20 3
    ایران چطور ؟
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 21
    حالا هی بگید تورم تو ایران زیاده
  • علی IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    16 0
    ما هم که بلا به دور اصلا تورم نداریم . مثل اینکه تازگیها مد شده حالا که نمی توانیم مشکلات خود را حل کنیم مشکلات دیگران را بزرگنمایی کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    15 1
    اقای رو حانی از حوادث ونزوءلا درس بگیرید و تورم رو مهار کنید ببینید تورم چه بلایی سر یک کشور می اورد
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    34 3
    عاقبت گشتن با احمدی نژاد همینه دیگه
    • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      6 3
      ونزوئلا تا قبل از چاوز يكي از ثروتمندين كشور هاي آمريكاي جنوبي بود،حتي مردم فقيرش هم سططح زندگي و رفاهشان از الان بهتر بود،ولي چاوز با وعده هاي پوپليستي آمد و همه را بيچاره كرد،ضمن اين كه خودش،افراد خانواده و اطرافيانش حسابي پول هاي ونزوئلا را بالاكشيدند،
    • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      9 2
      اگر جاوز و اطرافيانش دزدي نمي كردند الان وضع ونزوئلا اينگونه نبود
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    17 1
    حکومت نظامی و اقتصاد بسته ونزوئلا که در آن مردم نقش بالا دستی ندارند اقتصاد ونزوئلا را نابود کرده است. سیاست های پوپولیستی و و قبضه شدن اقتصاد در دست نهاد های حکومتی کشور ونزوئلا را که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است را به حال و روز بدی انداخته است. افسوس که افسون قدرت اجازه نمی ده که حاکمان درد مردم رو بفهمند و همچنان بر افکار منجمنند خودشون پا فشاری می کنند. حاکمان ونزوئلا چه در زمان چاوز چه اکنون تنها فرا فکنی و حاشا را خوب انجام می دهند و به جای چاره جویی تقصیر را به گردن خارجی ها می اندازند.