یادداشت‌های گم‌شده «اسدالله علم» از امریکا تا تهران

جلد هفتم و آخرین جلد از یادداشت‌های اسدالله علم، وزیر درباره محمدرضا شاه پهلوی، منتشر شده و در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین و آنطور که ناشر کتاب اعلام کرده است: «20 سال بعد از آن که انتشار یادداشت‌های روزانه اسدالله علم وزیر دربار شاهنشاهی و محرم‌ اسرار آخرین پادشاه ایران، خوانندگان را به بسیاری از اسرار پشت پرده گفت‌وگوهای سیاسی یک دوران مهم برد، بخش گم‌شده این یادداشت‌ها نیز پیدا شد و به عنوان آخرین جلد از یادداشت‌های علم همچون جلدهای پیشین توسط انتشارات ایبکس در مریلند آمریکا و به ویراستاری علینقی عالیخانی منتشر شد.»

این یادداشت‌ها که مربوط به سال‌های 1346 و 1347 و قبل از آن تاریخی است که در شش جلد قبلی یادداشت‌های علم آمده بود، در حقیقت باید جلد اول می‌بود، اما اینک با عنوان جلد هفتم منتشر شده که به نظر می‌رسد آخرین بخش از یادداشت‌های کسی باشد که حوادث روزانه 10 سال وزارت دربار خود را نوشت و در صندوق امن بانک در سوییس گذاشت.

با چاپ مجلدهای پیشین این خاطرات، بسیاری از هواداران پادشاه پیشین نارضایتی خود را از انتشار و برملا شدن اسرار خصوصی پادشاه و وزیر دربارش ابراز کردند و حتی نسبت به اصالت یادداشت‌ها تردید روا داشتند، عده‌ای نیز ویراستار را متهم کردند که در بخش‌هایی با حذف و گزینش خلاف امانتداری عمل کرده است. با گذشت ایام عملا آشکار شد آقای عالیخانی جز حذف نام برخی از افراد زنده که منصف به صفت‌هایی شده و یا اسراری از آن‌ها فاش شده، ویرایشی در کار نیاورده است.

علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند جلد هفتم یادداشت‌های اسدالله علم را با قیمت 15هزار تومان در غرفه انتشارات کتاب‌سرا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب (10 تا 20 اردیبهشت در مصلا) در سالن 4، راهرو 24، غرفه 24 خریداری کنند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =