۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افتخار می‌گویم که سازمان تأمین‌اجتماعی امروز به عنوان سازمانی شایسته سالار هر روز عملکرد بهتری نسبت به روز گذشته‌اش دارد و خدمات این سازمان در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر علی ربیعی در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک شبکه اول سیما، با تبریک هفته کارگر افزود: تلاش ما بر این است که ارزش دفترچه‌های بیمه بالاتر برود و ما حتماً در این عرصه موفق می‌شویم و حق نداریم که موفق نشویم و شعار ما تغییر و بهبود است.

ربیعی با یادآوری اینکه به هماهنگی صندوق‌های بیمه‌ای نزدیک می‌شویم، توضیح داد: تلاش می‌کنیم پوشش بیمه بیکاری را گسترش دهیم و بیمه بیکاری صنایعی را که تعطیل شده و یا نیاز به بازسازی دارد، تأمین کنیم. البته قرار است که لایحه این بخش دوباره از سوی دولت بررسی و به مجلس ارائه شود. ضمن آن که با مجلس نیز در این باره جلساتی برگزار کردیم.

وی همچنین گفت: در لایحه مورد نظر مجلس، افراد جویای کار و کارمندان هم در نظر گرفته شده‌اند اما از جایی که این طرح مهم بوده و جزیی از سیاست‌های رفاهی دولت است باید به شکل منطقی مورد ارزیابی قرار گیرد و منابع مورد نظر اجرای آن نیز تأمین شود. به هر حال ما در پی آن هستیم که مشارکت مردمی در جست و جوی اشتغال نیز پایین نیاید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص بخش اعظمی از منابع یارانه به بخش سلامت و بیمه خبر داد و گفت: انتظاری که در بخش هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت به دلیل اهتمام دولت در ایجاد آرامش در جامعه حاصل نشد و دولت در این بخش با شیب ملایمی حرکت کرد.

ربیعی درباره وضعیت بیمه در کشور گفت: وزارتخانه های بهداشت و درمان و تعاون و کار و رفاه اجتماعی گویی در قالب یک دستگاه دراین بخش فعالیت می‌کنند و شورای عالی بیمه نیز در دولت یازدهم، شش بار تشکیل شده و من و وزیر بهداشت با هم افزایی در این بخش با یکدیگر همکاری داریم که این از برکات دولت تدبیر و امید است.

وی اظهار امیدواری کرد: نوع قراردادها، رسیدگی به اسناد و پرداخت ها در همه بیمه ها یکسان شود.

ربیعی با اشاره به لزوم ایجاد امنیت شغلی، روانی و فیزیکی برای کارگران از تلاش برای افزایش استانداردهای ایمنی مشاغل خبر داد و در عین حال تاکید کرد که با مطلوب مورد نظر در این بخش فاصله وجود دارد.

وی درباره بسته شدن راه‌های فساد در بخش‌هایی همچون سازمان تأمین‌اجتماعی و شستا گفت: این بیماری کشورهای در حال گذار است و در همه کشورها این امر به صورت نسبی وجود دارد اما ما می‌توانیم با اصلاح ساختاری و فرهنگ‌سازی این امر را محدود کنیم.

ربیعی گفت : ستاد مبارزه با مفاسد، در سازمان‌ها از سوی دولت احیا شده است. از سویی شفافیت در مناقصات از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

وی یادآور شد: در سازمان تأمین‌اجتماعی کارکنان پاکی درحال فعالیت هستند. ما برای نخستین بار در 30 سال پس از انقلاب، مدیر سازمان تأمین‌اجتماعی را از درون این سازمان انتخاب کردیم و قطعا این سازمان می‌تواند به زودی به عنوان یکی از سازمان های پاک معرفی شود.

وی در ادامه از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن شش میلیون متقاضی خبر داد و گفت: این بیمه فقط مخصوص کارگران نیست بلکه شامل بخشی از هموطنان ما می‌شود که تاکنون بیمه نشده‌اند. از سویی کارگرانی که کارفرمایان تمایلی به بیمه کردن آنان ندارند نیز مشمول این گروه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تا امروز یک میلیون و 600 هزار نفر برای بیمه کردن خود ثبت نام کرده‌اند و ما قصد داریم همه را صاحب دفترچه بیمه کنیم. بیشتر متقاضیان این بیمه حاشیه‌نشینان شهر و روستاییان هستند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    2 0
    جالبه همین امروز چند بار زنگ زدم بیمارستان صدر که مربوط به تامین اجتماعی هستش و خواستم نوبت بگیرم تلفن برمیدارن و قطع میکنن
  • حمید IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    1 0
    آقای وزیر سلام لطفا به این نظام هماهنگ پرداخت ها هم رسیدگی کنید بنده الان با 27 سال کار دارم در یک سازمان یک میلیون وصدهزار تومان میگیرم آیا این فاجعه نیست ؟ آیا این خوب است ؟
  • ناشناس IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    گفته شده فرزند بيشتر متولد كنيد حمايت ميشويد ولي سازمان تنها سه فرزند را بيمه ميكند نه بيشتر
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ر هفته دولت سال ۱۳۸۶كلنگ احداث مركز درماني تامين اجتماعي در رباط كريم بر زمين زده شد؛ اما متاسفانه تاكنون هيچ گونه اقدامي در جهت ساخت آن صورت نگرفته لطفا پیگیری نمایید