فارس نوشت:

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: باید ما خانم‌ها فرهنگ‌سازی صورت دهیم تا در جریان انتخابات بانوان به خودشان رای بدهند.

فائزه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی عصر امروز (سه‌شنبه) در همایش تقدیر از زنان کارگر، اظهار داشت: در مسائل حقوقی بین زن و مرد تبعیض وجود دارد و این تبعیض ناقض توسعه در جامعه است.

وی در مورد روز زنان در مدیریت کلان جامعه گفت: بعد از انقلاب ما بر روی این قضیه یعنی حضور زنان در مدیریت‌ها مانور دادیم به طوری که امروز بیش از ۷۰ درصد از بانوان در دانشگاه‌ها حضور دارند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه امروز بانوان از تجربه و توانایی خوبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد:‌ علی‌رغم تجربه و توانایی بانوان، اما متاسفانه در کشور سقف شیشه‌ای برای آنان در نظر گرفته شده است که این سقف شیشه‌ای مانع پیشرفت خانم‌ می‌شود و همین امر نیز در تضاد با معیار توسعه است.

هاشمی اضافه کرد: خانم‌ها در عرصه اجتماعی حضور دارند و فعال هستند اما آنان را در عرصه مدیریتی حذف می‌کنند؛ خانم‌ها پیاده‌نظام شده‌اند و در همه جا یعنی از جنگ تا انتخابات حضور دارند اما به کارهای مدیریتی که می‌رسند آن‌ها را کنار می‌زنند.

وی با طرح این پرسش که هم اینک چند نفر از بانوان ما رئیس دانشگاه و یا معاون رئیس دانشگاه هستند، گفت: این سقف شیشه‌ای برای بانوان باید برداشته شود.

«روحانی وقتی در انتخابات پیروز شد، ما در خیلی از کارگروه‌ها بودیم، یعنی خودمان را به زور وارد کارگروه‌ها کردیم و این سوی و آن سو برای بانوان لابی انجام دادیم تا آن‌ها را در نظر بگیرند».

هاشمی افزود: خانم‌ها توانمند هستند، اما با این حال نفر دوم و سوم محسوب می‌شوند و آقایان از کارهای آنان بهره می‌گیرند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: انتظار داریم آقای روحانی که دولت خود را دولت تدبیر و امید نامگذاری کرده است توجهی به نقش زنان داشته باشد و ما بانوان نیز باید فرهنگ‌سازی کنیم تا در انتخابات به هم رأ‌ی دهیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    24 13
    سقف شیشه ای اصطلاح جالبی بود
  • بی نام A1 ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    7 10
    برو بابا تو هم با این حرفای فمنیستیت