تسنیم نوشت:

شورای پول و اعتبار ضمن تأیید نرخ‌های جدید سود سپرده‌های بانکی و تاکید بر نظارت بر حسن اجرای آن در بانکها از بانک مرکزی خواست نظارت بر فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری بدون مجوز و انجام اقدامات احتیاطی لازم را در دستور کار قرار دهد.

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری یکهزار و یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای پول و اعتبار طی روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: طی این جلسه، ویرایش جدید دستورالعمل ناظر بر ضمانت نامه بانکی (ریالی) و ظهرنویسی آن مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

از ویژگی‌های این دستورالعمل اختصاص شناسه اختصاصی به هر ضمانت‌نامه و امکان اطلاع آنی از اصیل بودن آن در سامانه نظارت سیستمی می‌باشد که امکان نظارت قانونمند به صدور ضمانت‌نامه‌ها را در بانک‌ها و بانک مرکزی بیش از پیش امکان پذیر می‌نماید.
یکی دیگر از مطالب مطرح شده در جلسه مذکور گزارش تهیه شده توسط بانک مرکزی در خصوص عملکرد ابزار تأمین مالی اوراق مشارکت در بازار پول و راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی بود.

در ادامه، موضوع جلسه برگزار شده با حضور مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری‌ دولتی و غیردولتی در بانک مرکزی به منظور انتظام بخشی به نرخ سود سپرده در شبکه بانکی و تفاهم انجام شده به اطلاع شورای پول و اعتبار رسید. شورای پول و اعتبار ضمن تأیید تفاهم صورت‌گرفته و تاکید بر نظارت بر حسن اجرای آن در بانکها؛ رصد و نظارت بر فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری بدون مجوز و انجام اقدامات احتیاطی لازم از سوی بانک مرکزی را مورد تأکید قرار داد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    5 0
    فاتحه
  • سیاوش IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    4 0
    اول این شورا بیاید در خصوص کاهش ارزش پول ملی توضیخ دهد و بگوید چرا اینقدر پول ملی را بی ارزش کردند؟