تسنیم نوشت:

نماینده مردم رباط کریم از تکمیل طرح تشکیل "وزارت ازدواج و خانواده" در آینده نزدیک خبر داد.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه طرح تشکیل وزارت ازدواج و خانواده، گفت: در زمان تدوین این طرح به اشکالاتی برخورد کردیم که این اشکالات موجب شد که ما آن را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

او ادامه داد: نظرات کارشناسی و تکمیلی از سوی کارشناسان رسیده که ما در حال جمع‌بندی این نظرات در خصوص طرح تشکیل وزارت ازدواج و خانواده هستیم. البته برای مدتی طرح مذکور به دلیل انعکاس گسترده و مخالفت برخی راکد ماند، اما در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که این طرح به دلیل اینکه طرح عادی نیست باید بررسی زیادی بر آن صورت گیرد و در حال تلاش هستیم که این طرح پخته باشد تا به نیازهای جامعه پاسخ دهد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: مخالفان طرح اعتقاد داشتند که در حوزه جوانان نسبت به بحث تشکیل خانواده، شغل جوانان و جلوگیری از طلاق اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته و اگر کاری صورت گرفته، نتایج قابل قبولی نداشته، چرا که ما افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج و مشکلات جوانان در تأمین مسکن و شغل را شاهد بوده‌ایم و در ادامه زندگی از جوانانی که تازه تشکیل خانواده دادند، حمایت نشده و در نهایت رشد جمعیت کشور به حمایت از قشر جوانان در امر تشکیل خانواده و حمایت‌های پس از آن بستگی دارد.

او گفت: ناکامی وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان برای همه مخالفان طرح تشکیل وزارت ازدواج و خانواده مشهود است، اما ایراداتی که مخالفان طرح گرفته‌اند شامل بحث کوچک‌سازی دولت، بار مالی طرح و مغایرت با قانون‌اساسی است.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: یکی از ایراداتی که ما پذیرفتیم این بود که عنوان طرح ما تشکیل وزارت ازدواج و طلاق بود و این عنوان شائبه‌هایی را ایجاد کرد و فکر کردند که با این عنوان شأن وزارتخانه پایین می‌آید. لذا ما عنوان طرح را وزارت ازدواج و خانواده قرار دادیم. البته کنترل و کاهش نرخ طلاق یکی از مواردی است که در این وزارتخانه کارهای خوبی پیش‌بینی شده است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    57 0
    افتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی .
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    6 0
    مگه قرار نبود دولت کوچیک بشه؟؟؟؟ خوب همه اینا رو تو وزارت جوانان و خانواده و ورزش اینا ختم کنید دیگه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 1
    نمي دونم چرا ما ايراني ها لقمه اينقدر دورسرمون مي چرخونيم، اينه همه ميگن ريشه مشكلات اشتغال و مسكن هستش،اونوقت اينها ميرن وزارتخانه ميزنن؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    8 0
    بنظز شما کسی که تو لیسانس جزء نفرات برتر بوده و هم تو ارشد شاگرد اول و دارای رزومه قوی، الانم که فارغ التحصیل شده و تو 27 سالگی داره خدمت سربازی میکنه اونم 2 سال با حقوق 99 هزار و 600 تومان، کی باید بفکر ازدواج باشه 29 سالگی؟ که اون موقع باید دنبال کار باشه و بعد تازه اگه 30 و 32 ازدواج کنه
  • 555 IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    17 1
    همان طلاق میماند بهتربود....
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    16 0
    شما اگه هنری دارید همه بسیج بشین مملکتو از ورشکستگی اقتصادی نجات بدید وگرنه ساختن وزارتخانه و از پول بیت المال جیب چندتا وزیر و وکیل دیگه رو پر کردن نه کمکی به وضعیت ازدواج میکنه و نه خانواده.
  • بهرام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    1 9
    عالی ست
  • احسان A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 6
    خيلي خوبه کارهاي خوبي داره انجام ميشه
  • ساره IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    احتیاج به وزارت نیست فقط اخلاق