نسیم نوشت:

وزیر کار در مراسم روز جهانی کارگر: اجتماع چند هزار نفری سربازان تولید برای محقق ساختن اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری است/ کارگران می‌خواهند هم چرخ کارخانه‌ها و هم سانتریفیوژها با هم بچرخند/ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای پوشش بیمه سلامت درخواست دادند.

مهمترین محورهای سخنان علی ربیعی، وزیر کار در مراسم روز بزرگداشت روز جهانی کارگر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، بدین شرح است:

- دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روز جهانی کارگر من به نمایندگی از جامعه کارگران سخنرانی کردم و اکنون مفتخرم که در این دولت به عنوان وزیر به نمایندگی از همه کارگران جامعه ایران خدمت می‌کنم.

- اجتماع چند هزار نفری سربازان تولید برای محقق ساختن اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری و اجرایی شدن سیاست‌های رئیس‌جمهور

است که می‌خواهند هم چرخ کارخانه‌ها و هم سانتریفیوژها با هم بچرخند و ما برای این هدف تلاش می‌کنیم.

- این کارگران نماینده میلیون‌ها کارگر کشور هستند که به تدبیر و حمایت رئیس جمهور دلبسته‌اند. این‌ها ورود کالاهای خارجی را چون خاری در چشم تحمل کردند و اکنون به پشتوانه حمایت آقای رئیس‌جمهور امیدوارم ساخت ایران اعتباری دوباره بگیرد و شما و قدرتتان امید دارند که تحریم‌ها رفع شود و سهم تولید سرمایه‌گذاری بار دیگر به ایران بازگردد.

- امروز بیش از زمان دیگری به حمایت رئیس جمهور، چرخیدن چرخ‌ها، امنیت شغلی و امنیت اقتصادی نیاز داریم.

- ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت بود اما حاصل آن رشد منفی بود.

- اخلاق و فرهنگ و کار در سال‌های گذشته قربانی شد و اکنون ما خواستار بازگشت احترام به کارگران هستیم.

- از ابتدای وزرات خود و پیوند عمیق جامعه کارگری با شما تلاش کردم مجری سیاست‌های شما باشم. بیشترین رای شما از میان محرومان جامعه بوده است و با حمیت‌های شما کارگران ما آماده پذیرش کار بیشتر هستند.

- در گذشته شاهد این بودیم که کارگران ۵ ماه از دریافت حقوق خود محروم بودند اما با تدبیر آقای رئیس جمهور مشکل آن‌ها حل شد.

- ما می‌خواهیم نظارت را بر وزارت کار با حضور کارگران بیشتر کنیم. بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای پوشش بیمه سلامت درخواست دادند و تدبیر آقای رئیس جمهور جامعه کارگری در روزهایی نه چندان دور و در آینده‌ای نزدیک نیازمند یک جهش خواهد بود و از همین رو همه کارگران تصور می‌کنند که روحانی هستند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =