اثر جدید اندیشمند و نویسنده مسیحی درباره فریادگر نهضت عاشورا

کتاب "زینب (س)، فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند" نوشته دکتر آنتوان بارا به تازگی توسط آستان مقدس حرم امام حسین(ع) منتشر است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  دکتر آنتوان بارا متفکر و اندیشمند سرشناس مسیحی با حضور در رایزنی فرهنگی ایران در کویت کتاب تازه منتشر شده خود "زینب (س)، فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند" را به رایزن فرهنگی اهدا کرد.

آنتوان بارا درباره کتاب گفت: «این کتاب دستاورد 25 سال بحث و مطالعه پیرامون قیام عالم گیرکربلا و نقش حضرت زینب (س) در جاودانگی نهضت عاشورا است. نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا کمتر از نقش امام حسین (ع) نبود و فریاد رسای این قهرمان و شیرزن صحرای کربلا بود که پیام این نهضت جاودانه را به گوش جهانیان رساند.»

کتاب "زینب (س)، فریادگری است که نهضت عاشورا را به کمال رساند" کهبه تازگی تالیف شده توسط آستان مقدس حرم امام حسین(ع) به چاپ رسیده و در سطح وسیعی از جهان عرب توزیع شده است. در این دیدار مقرر شد که این کتاب با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کویت به زودی توسط سازمان تبلیغات اسلامی کشور به زبان فارسی ترجمه و منتشر شود.

انتوان بارا، متولد سال 1322 در شهر یبرود سوریه و دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات عرب و فرانسه و مدرک دکترا در رشته خلاقیت بشری است. وی در سال 1963 به استخدام وزارت اطلاع رسانى کویت درآمده و سال ها است به عنوان عضو انجمن نویسندگان کویت، سوریه و عضو اتحادیه ادبا و نویسندگان عرب نیز در حال فعالیت است. او از معدود اتباع مسیحی است که توجه ویژه ای به مکتب اهل بیت (ع) دارد و کتاب معروف او تحت عنوان "حسین در اندیشه مسیحیت" تاکنون چندین بار به زبان فارسی ترجمه شده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =