مردم در 2روز اول نمایشگاه چند میلیارد تومان خرید کردند؟

استقبال مردم از نخستین نمایشگاه کتاب در دولت یازدهم در دو روز نخست برگزاری بسیار قابل تامل و چشمگیر بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، گرانی کاغذ و متعاقب آن کتاب از میانه سال 91 باعث شد مردم از «یار مهربان» فاصله بگیرند و به اعتقاد بسیاری هم با این کالای فرهنگی قهر کنند. با این حال نمایشگاه بیست و هفتم کتاب که نخستین نمایشگاه در دولت تدبیر و امید است گویی با وجود گرانی و مشکلات اقتصادی، توانسته اعتماد مردم را بار دیگر جلب و آشتی نسبی میان مردم و کتاب برقرار کرده است.

بر این اساس آمار تراکنش مالی دستگاه‌های کارت‌خوان در دو روز اول نمایشگاه که اصولا هنوز تنور حضور و خرید مردم در نمایشگاه گرم نشده است، رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب با تایید این خبر گفت: سال گذشته 8 هزار و 810 تراکنش و امسال 25 هزار و 912 تراکنش در روز اول داشته‌ایم. همچنین سال گذشته روز دوم نمایشگاه 95 هزار و 689 تراکنش را شاهد بودیم که امسال 125 هزار و 849 تراکنش را شاهدیم و مجموعاً در دو روز اول نمایشگاه، سال گذشته 114 هزار تراکنش و امسال 151 هزار تراکنش را شاهدیم.

به گفته اللهیاری سال گذشته طی دو روز اول نمایشگاه 2 میلیارد و 880 میلیون تومان و امسال حدود 5 میلیارد تومان خرید از طریق تراکنش صورت گرفته است و آمار فروش نقدی نشان می‌دهد رشد 5 برابری را شاهد هستیم.

بیست و هفتمین نمایشگاه یین المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در مصلای تهران میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    56 2
    به قول بچه فامیل دور :چه شده؟ مردم که وضعشون بهتر نشده ,کتاب هم که ارزون تر نشده.پس چه شده؟
  • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    14 29
    ربطش میدید به دولت تدبیر و امید؟ یه علتش افزایش بن دانشجویی بوده از 40 به 60 هزار تومن ضمنا هیچ قهری با کتاب صورت نمیگیره مگه کسی برای نخوندن کتاب بخره
    • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
      15 3
      جسارتاً بن از کجا اختصاص داده میشه
    • علیا A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
      4 1
      افزایش بن از 40 به 60؟ میدونی چند ساله این اتفاق افتاده؟ شایدم تو چند ساله که نمایشگاه نرفتی