۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸
تجمع حمایت از حجاب در مدرسه ایروانی تهران

خبرگزاری حوزه نوشت:

سومین تجمع احیای امر به معروف و نهی از منکر و اعتراض به بد حجابی به همت کارگروه حجاب و عفاف مدرسه علمیه ایروانی چهارشنبه 17 اردیبهشت ساعت 16 در میدان فاطمی تهران برگزار می‌شود.

کارگروه حمایت از حجاب و عفاف مدرسه علمیه ایروانی چند ماهی است به همت اساتید و طلاب تشکیل شده و حجت‌الاسلام محمد گنجی، معاون آموزشی و جانشین پایگاه مقاومت بسیج حوزه علمیه ایروانی، مسئولیت آن را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام گنجی در این باره گفت تا کنون دو تجمع اعتراضی دیگر به نشانه اعتراض به وضعیت فرهنگی کشور خاصه هنجارشکنی های آشکار در زمینه عفاف و حجاب برگزار شده است.

مسئول کارگروه حجاب و عفاف، برگزاری چنین تجمعاتی را احیای فرهنگ حسنه امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: البته مطالبه اصلی ما از مسئولان است؛ چرا که مسئولان خاصه در سه قوه اصلی کشور، کم کاری هایی را مرتکب شده اند که موجب افزایش تأسف انگیز بدحجابی در سطح جامعه شده است.

حجت‌الاسلام محمد گنجی ادامه داد؛ جلسات این کارگروه به طور هفتگی در مدرسه ایروانی واقع در خیابان ولی عصر، تقاطع خیابان مولوی برگزار می‌شود و چند هفته ای است از متدینین خارج از مدرسه نیز عضوگیری کرده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    تا ابد هم از اینگونه تجمعات خودجوش برگزار کنند باز هم نمیتونن که کسی رو مجبور کنن مطابق سلیقه اونها پوشش و لباسش رو انتخاب کنه .پوشش یک امر کاملا شخصیه .اگه کسی دلش خواست میتونه برقع و روبنده داشته باشه و اگه کسی نخواست نمیتونن و نباید به زور روسری و چادر رو بهش اجبار کنن .
    • رها A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      45 33
      ما به عنوان یک مسلمان به حقانیت دین و آموزه هایش به عنوان راه کمال و سعادت باور داریم و مسئله پوشش هم یکی از آن آموزهاست پس قاعدتا باید مبلغ این کمال و سعادت باشیم.
    • بی نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      19 35
      مثل اینکه شما در خواب تشریف دارید. در هر دینی که باشید خدا پوشش را قرار داده و آنهم اختیاری نیست. در عصر قبل از انسان زندگی می کنید که اینقدر بی اطلاع از آفرینش هستید؟؟؟
    • محسن A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      30 36
      آقاي بي نام حجاب سليقه ما نيست سليقه خداست جوري زندگي كن كه تو قيامت حداقل جرات كني نام خودت رو بگي . آقاي بي نام
    • lvdl A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      15 24
      وقتی وارد اجتماع شد امری اجتماعی میشود و باعث به گناه افتادن افراد جامعه میشود این امر خداست و برای همه ادیان است و بنده در برابر دستورات خدای حکیم تواضع باید کند نه اینکه دلایل کوته بینانه خودش را بیاورد
    • سارینا EU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
      10 8
      اتفاقا پوشش و نوع پوشش در اجتماع اصلا یک امر شخصی و خصوصی نیست بلکه یک مسئله اجتماعی و باید بنابه شرع مقدس رعایت حال همه را بکنید بله در منزلتان هرگونه ای خواستید باشید و کسی هم اجازه تجسس ندارهالبته با درنظر گرفتن اینکه خداوند شاهد همه کارهای ماست ولی در اجتماع وقتی کسی با ظاهرش میتونه دلهای مردم , پایه های خانواده ها و معنویات و روح مردم را به لرزه در بیاره دیگه اینجا مسئله شخصی و امر خصوصی نیست من به اختیار حجاب را برگزیدم لطفا سعی کنید برای هرکارتون منطق محکم داشته باشید.
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    79 50
    فايده نداره اجبار در هر كاري فرجامش شكسته
    • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
      21 28
      مثلا اگریک مجرم به اجبارداخل زندان بیاندازند یا یک قاتل را به اجبار پای چوبه دارببرند یااگر بستن کمربندداخل خودرو اجباری باشد یااگر...فرجامش شکسته؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    14 20
    از ابتدای تاریخ تاکنون فرهنگ و عرف هیچ جامعه ای ثابت و بدون تغییر نمانده است. در حقیقت فرهنگ هر جامعه ای وابسته به متغیرهای زیادی مثل سطح تحصیلات و آگاهی و تکنولوژی و ... است . ما نمیتوانیم به اجبار فرهنگ و عرف یک جامعه را ثابت نگه داریم مردم خودشان فرهنگ و عرفی را انتخاب خواهند کرد که منطقی تر و شادتر و بهینه تر است و مقوله فرهنگ و عرف پوشش انسانها نیز از این قائده مستثنی نیست.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    33 23
    ما مردم مسلمان ایران خواهان مبارزه گسترده با بدحجابی و اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب فاطمی در کشور هستیم. ما خواهان اعتلای فرهنگ امر به معروف و حمایت دولت از فرهنگ امر به معروف هستیم . خدا را شکر میکنیم که بدحجابی در مملکت اسلامی ما در اقلیت است و امید است با حمایت دولت از وظیفه شرعی امر به معروف این اقلیت را ارشاد و نهی از منکر کنیم. انشاالله
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    51 11
    پوشش یک امر کاملا شخصیه ولی در محیط خانه نه در خیابان.خیابان یه مکان عمومیه و هر کس نمیتونه هر جور دلش خواست پوشش داشته باشه.البته هیچ کس نمیگه پوشش باید اونطور که من میگم باشه بلکه میگن هنجار شکنی نباید بشه
  • حسن IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    29 12
    اجباری در کار نیست چرا شلوغش می کنید؟
  • وحید A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    26 22
    با سلام پوشش اسلامی در جامعه امری واجب وضروری دین خدا است ای کاش بعضی ها غیرت دینی داشتند
  • بی نشان IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    21 10
    هر کاری که به نوعی با دیگران در ارتباط باشد معلوم است که یک امر اجتماعی است. از این جهت رعایت حجاب در جامعه تماما یک امر اجتماعی است.
  • جعفر زیرابادی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    21 15
    اقا یا خانوم محترم که بی نامی حجاب یک امر الهی است ورعایت ان برهمه ی ماواجب است. که نباید به سادگی از کنار ان گذشت خانوم های محترم خواهر های خوبم حجاب برای شما مانع نیست بلکه یک دژ محکم در برابر نامحرمان وشهوت پرستان است. الگوی شما باید خانوم حضرت فاطمه زهراس باشد نه فرهنگ وافکار غربی هاامریکا وامثال انباشد سوال:ایا حضرت فاطمه زهراس این حجابی که امروز است را می پسندد؟
    • کوروش IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
      0 0
      مطمئنا خودتون امام زاده نیستید و صد در صد اشتباه دارید پس مردم را متهم نکنید و خودتون رو برتر از اونها ندانید.
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    41 27
    سلام زنده باد حجاب
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    24 16
    سلام ایران کشور اسلامی است و مردم باید قوانین اسلامی را رعایت کنند که یکی از قوانین اسلامی حفظ حجاب است در ضمن خیابان محیط عمومی میباشد و مردان و زنان مومن حق دارند در محیط سالم زندگی کنند پوشش شخصی برای مکان شخصی
  • مصطفی مغانلو A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    19 9
    سلام دوستان و عزیزان دقت کنند که بحث حجاب در جامعه فرق میکند با بحث حجاب در خانه جامعه ، شأن عمومی دارد ولی خانه جنبه ی شخصی . هر چند خانه نیز به نحوی محیطی عمومی است برای اهالی خانه . در خانه نیز نمیپذیریم افراد خانواده هر طور که دلشان میخواهد زندگی کنند . البته هر کسی در حیطه ی نظر میتواند آزاد باشد اما در حیطه ی عمل نمیتواند با عملش موجب آزار دیگران شود وباید طبق قانون وضع شده رفتار کند . وعده ی ما روز چهارشنبه 17 اردیبهشت ساعت 16 میدان فاطمی
    • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
      0 0
      لطفا خودتون رو پیغمبر ندانید.شما هم ممکنه اشتباهاتی بسیار زیاد داشته باشید مانند تمسخر دیگران.
  • محیا A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    25 21
    ماخانم های محجبه اگر تو گرمای تابستان حجاب داریم برای امنیت روانی شما مردها هم، هست . کاش می فهمیدید.
    • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      9 5
      برای خودته بیخودی منت نگذار
  • سمیه IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    19 5
    چادر من نه برای نشان دادن فقر در سریال های کشورم است نه لباس متهمان دادگاه و زندان،چادر من تاج بندگی من سند زهرایی بودنم را امضا می کند ،طعنه ها دلسردت نکنند ،بانو با افتخار در کوچه قدم بزن .
    • بی نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
      14 0
      آفرین به خدا آدم از تفکر شما لذت میبره آفرین.
  • حمید A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    10 3
    اجبار در کار نیست . اما حجاب قانون است . دین ندارید قانونمند باشید . عدم پیروی از قوانین بر خلاف اصول اخلاقی جامعه است .
  • مجید A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    2 0
    پوشش یک امر فردی نیست اما... اما راه اصلاحش برگزاری تجمع جلوی فلان نهاد نیست.