۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۵

بعد از بازنشستگی شاتل‌ها فضایی، هواپیمایی که برای جابجایی شاتل روی زمین استفاده می‏‌شد نیز به تاریخ پیوست، اما بازکردن قطعات و منتقل کردن بدنه به موزه بی‎دردسر نبود.

ناسا به دو فروند هواپیمای تغییریافته بوئینگ 747 برای جابجا کردن شاتل‌ها بین مرکز فضایی کندی و دیگر پایگاه‌ها مجهز بود؛ اما بعد از بازنشسته شدن شاتل‏‎های فضایی دیگر نیازی به این هواپیماهای غول‎پیکر نبود. به همین دلیل، کارشناسان ناسا ابزارهای کلیدی این هواپیما را از آن جدا کرده و بدنه را برای انتقال به مرکز فضایی هوستون در تگزاس آماده کردند. 

انتقال بدنه از طریق بزرگراه انجام شد، اما در مراحل آخر این جابجایی، در خروجی بزرگراه به پارکینگ ناسا عملیات به مشکل برخورد. ارتفاع هواپیما از خطوط انتقال برق بیشتر بود و به همین دلیل، مهندسان برق با احتیاط کامل کابل‏‎های برق را بالا بردند.

برای مهندسان ناسا که روزگاری نه چندان دور پیچیده‏‌ترین فضاپیمای رفته و برگشت را به فضا پرتاب می‌کردند، چنین مشکلاتی البته بیشتر به شوخی شباهت دارد!

برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    14 1
    ما کجاییم در این بحر تفعل تو کجا ..............
  • امین IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    22 0
    واقعا احسنت به خود باوریشون و واقعا افسوس به خود باوری مسئولینمون
  • میرمحـــــــــمدی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    17 0
    دردسر این که دردسر نیست اگر این جابجایی ساده برای ناسا دردسره پس سفر به ماه چی میتونه باشه؟
  • سیاوش ب A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    6 0
    اینها تکنولوژی های 40 سال پیش ناسا هستن و خوب جاشون توی موزه . بعضی از تکنولوژی های امروزی حتی برای ما قابل درک هم نیستن . من از خبر آنلاین خواهش دارم بخش علی رو فعال تر کونه ما سایت قوی علمی به زبان فارسی خیلی کم داریم .
    • دوستدار علم A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      3 0
      سلام خبر آنلاین جانمن هم کاملا با سیاوش موافقم با اینکه سایت شما و چند سایت دیگر به صورت اجمالی به خبرهای علمی هم می پردازینکه الحق جای تشکر هم داره ولی واقعا در ایران کمبود سایت با موضوعات غنی و به روز علمی احساس میشه.