کارتخوان‌های نمایشگاه کتاب تهران، تا پایان روز سوم مبلغ 93 میلیارد و 123 میلیون و 624 هزار و 878 ریال را از سوی مردم ثبت کردند.

به گزارش خبرآنلاین، معاون فرهنگی و اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعداد و مبلغ تراکش‌های موفق خرید کتاب تا روز سوم این نمایشگاه را اعلام کرد. محمد الهیاری با اعلام این خبر افزود: 151 هزار و 761 تراکنش موفق بانکی تا روز سوم برگزاری این نمایشگاه صورت گرفت.

وی گفت: تعداد تراکنش‌های موفق بانکی برای خرید کتاب در نمایشگاه کتاب تا روز سوم، 151 هزار و 761 است که این آمار جدا از خرید نقدی بازدیدکنندگان است.

همچنین مبلغ این تعداد تراکنش معادل 93 میلیارد و 123 میلیون و 624 هزار و 878 ریال است.

اللهیاری پیش از این اعلام کرده بود که سال گذشته طی دو روز اول نمایشگاه 2 میلیارد و 880 میلیون تومان و امسال حدود 5 میلیارد تومان خرید از طریق تراکنش صورت گرفته است که رشد 100 درصدی را نشان می​دهد.

خبر دیگر از نمایشگاه کتاب اینکه عصر امروز 14اردیبهشت ماه مراسمی در پشت بام شبستان (خیابان هنر) با حضور شخصیتهای زنده برنامه چهره های غریب در نمایشگاه کتاب برگزار می شود. در این بخش تصاویری از 52 مؤلف کتاب‏های درسی و بزرگان ادب پارسی از سوی بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‏المللی کتاب تهران به نمایش گذاشته شده است. این تصاویر به صورت 32 استند ایستاده طراحی شده‏​اند که در آنها مؤلفان کتاب‎های درسی مقاطع مختلف آموزش به همراه کتاب خود دیده می‌شوند.

به گفته مدیر کمیته فعالیتهای جنبی، چهره های غریب نامهای آشنای به معرفی نویسندگان ، مولفان و پزوهشگران می پردازد.

جهت اجرای این برنامه بزرگان شناسایی و بیوگرافى ایشان تنظیم و گردآوری شده و طراحی عکس ایشان بر روی ماکت صورت گرفته است، در کتابی که در دست این شخصیت‏هاست، زندگینامه آنها با دستخط خود این شخصیت‏ها برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مؤلفان کتاب‏های درسی وجود دارد. از میان این مؤلفان، می‌توان به «الهه علوی» مؤلف کتاب «زیست و آزمایشگاه 2»، «غلامعلی محمودزاده» نویسنده کتاب فیزیک، «سیاوش شایان» مؤلف کتاب جغرافی دوم متوسطه، «فریدون اکبری» نویسنده کتاب فارسی ششم دبستان و «محمود امانی طهرانی» مؤلف کتاب علوم تجربی اول دبستان اشاره کرد.

در کنار تصاویر مؤلفان کتاب‎های درسی، 20 استند از تصویر شخصیت‎های شناخته‌شده و بزرگان ادب فارسی مانند شهید باهنر، غلامعلی حداد عادل، شهریار، نیما، دهخدا، جبار باغچه‌بان، ملک‎الشعرای بهار و منوچهر آتشی دیده می‌شود که آثار آنان در کتاب‎های درسی وجود دارد.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشید IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    70 26
    ساده لوحا فک میکنن کتاب خریدن اوج روشنفکریه… ولی مرحله ی بالاتری هم هست که کتاب نمیخری تا به قطع درختان کمک نکرده باشی.
    • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      2 2
      عجب اونا ساده لوح ولی خودت چی؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      1 3
      شما احتمالا مرتاض هستید
    • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      1 3
      تو خوبی
    • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      8 3
      شما خوبی؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      4 0
      بهتره انتشاراتی ها از کاغذ درجه 2 که از آخالتفاله نیشکر تهیه میشه استفاده کنند
    • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      1 2
      متاسفم واست
    • بی نام US ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
      1 2
      عجب استدلالی پس در کشورهای پیشرفته که مردم روزانه اینقدر کتاب با کاغذ کاهی و ارزان و سبک و بعضا بازیافتی می خوانند کسی اصلا به فکر قطع درختان نیست و همه دارند ادای روشنفکری در می آورند.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    5 1
    خیلیا رو میشناسم که کتابایی که پارسال خریدنو هنوز بازشم نکردن؛ یکیش خود من
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
      3 2
      عزيزم اين مشكل خودته مشكل ملتي نيست كه به عشق خوندن كتاب ميخرن شما چقدر تنگ نظر شديد كه فكر ميكنيد خريد كتاب هم از روي چشم و هم چشمي و نميدونم بخاطر كلاس گزاشتن و اين چيزاست واقعا اينجا كشور جهان سومه واقعا ...
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    1 0
    به نظر من قیمت کتاب افزایش دو برابری داشته چرا که من یک بسته آموزشی از غرفه کانون پرورش فکری خریدم که سال گذشته قیمت آن تقریباً نصف قیمت امسال بود ودر ضمن مالیات هم به فاکتور اضافه شده بود . نکته دوم اینکه امسال در قسمت ارزی کارت تخفیف همانند سال گذشته وجود نداشت و می بایست منابع لاتین را به قیمت دلار آزاد خرید. شاید اگر تراکنش ها به تفکیک سالن ریالی و سالن ارزی باشد و مبالغی که در سالن ارزی هزینه شده به دلار تقسیم شود گردش مالی مشخص تر می شود.