۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

ایسنا نوشت:

بنا به گزارش بانک مرکزی از تورم مواد خوراکی در هفته دوم اردیبهشت ماه در پایتخت قیمت ۱۰ گروه کالایی از افزایش برخوردار شده و فقط قیمت حبوبات کاهش یافته است.

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی را در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست غیر پاستوریزه معادل ۰.۸ درصد، ماست پاستوریزه شش درصد و پنیر غیر پاستوریزه ۰.۲ درصد افزایش یافت.
اما بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.
قیمت تخم مرغ نیز معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و شانه‌ای ۶۴۵۰ الی ۹۳۰۰ تومان به فروش رسید.

برنج و حبوبات
در هفته دوم اردیبهشت ماه قیمت برنج داخلی درجه یک و درجه دو به ترتیب ۰.۲ و ۱.۱ درصد افزایش یافت. در گروه حبوبات نیز قیمت لوبیا سفید ۰.۱ درصد کاهش یافت اما بهای سیایر اقلام این گروه از افزایش ۰.۳ تا ۰.۸ درصدی برخوردار شد.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه
در هفته مورد بررسی میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت پرتقال درجه یک و دو به ترتیب معادل ۰.۸ و ۳.۴ درصد افزایش یافت اما بهای سایر اقلام این گروه از کاهش ۰.۹ تا ۹.۹ درصدی برخوردار شد.
در گروه سبزی‌های تازه قیمت سبزی‌های برگی ثابت بود. قیمت بادنجان معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت اما سایر اقلام این گروه از کاهش قیمت ۰.۹ تا ۹.۹ درصد برخوردار شدند.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته دوم اردیبهشت ماه قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و قیمت گوشت مرغ از افزایش نیم درصدی برخوردار شد.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته قیمت قند ۰.۱ درصد، شکر ۰.۴ درصد و چای خارجی نیم درصد افزایش یافت اما قیمت انواع روغن نباتی ثابت بود.

 

براساس این گزارش در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج، میوه‌های تازه و سبزی‌های تازه به ترتیب از افزایش ۲۰.۲، ۹.۵، ۲۳.۱، ۶ و ۲۰.۱ درصدی نسبت به هفته مشابه سال گذشته برخوردار شده است.

براین اساس در هفته دوم اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به هفته مشابه سال گذشته بهای گوشت قرمز، گوشت مرغ، قند، شکر، چای و روغن نباتی به ترتیب ۶.۸، ۳۰.۶، ۲۶.۸ و ۲۹.۸ درصد افزایش یافته است.

بنا به اعلام بانک مرکزی بهای حبوبات دراین مدت از کاهش ۲.۲ درصدی برخوردار شده است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =