ظریف: ما ملت دلاوریم، دلواپس نیستیم/مواضع من عین مواضع رهبری است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که امروز دوستان اسلام و انقلاب و ایران در همه جا خوشحالند که عرصه بر بدخواهان مردم و نظام تنگ شده است.

به گزارش ایسنا محمد جواد ظریف که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود، اظهار کرد: سوال و نظارت ، حق و وظیفه‌ی نمایندگان است پاسخگویی در چارچوب مصالح و منافع ملی وظیفه‌ی من و همکارانم در هیات دولت است.

وی افزود: حساسیت نمایندگان به وزارت خارجه نشان دهنده‌ی اهمیتی است که به سیاست خارجی و امنیت ملی داده می‌شود ومن به نوبه‌ی خود خوشحالم که در طول 8 ماه گذشته بیش از هر وزیر خارجه دیگری درتاریخ انقلاب در مجلس و کمیسیون امنیت ملی حضور یافته‌ام.

وزیر خارجه ادامه داد: خدا را سپاسگزارم که به برکت هوشمندی و پایمردی مردم دلاور ایران و در سایه‌ی هدایت و حمایت مستمر مقام معظم رهبری وتدبیر و درایت ریاست جمهوری امروز سیاست خارجی ایران با ارائه منطقی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که همان گفتمان امام (ره) و رهبری ، گفتمان صلح طلبی همراه با تسلیم ناپذیری، گفتمان تعامل سازنده همراه با عزت، گفتمان گفت و گو همراه با هویت مداری، گفتمان حکمت همراه با عدالت و گفتمان مصلحت جهان و ابنای بشریت است، با موفقیت مسیر پیشرفت ، روشنگری و شکستن موانع را دنبال می‌کند.

ظریف با تاکید بر این که مواضع ما عین مواضع امام(ره) و رهبری است، خاطر نشان کرد: دوستان انقلاب و اسلام و ایران در همه جا خوشحالند و به خاطر جمهوری اسلامی سربلند هستند اما عرصه بر بدخواهان مردم دلاور و انقلاب اسلامی ایران تنگ شده و سرمایه‌گذاری‌های کلان و رویاهای خطرناکشان نقش برآب شده است.

وی همچنین گفت: در این مسیر پرفراز ونشیب بیش از هر چیز به لطف الهی همدلی و همبستگی مردم و همراهی و راهنمایی نمایندگان مردم دل بسته‌ایم و من در مجلس حاضر شده‌ام تا به سوالاتی که در کمیسیون امنیت پاسخ دادم ، پاسخ دهم.

محمد جواد ظریف همچنین پس از طرح سوالات کریمی قدوسی از وی در مورد موضع ظریف درباره‌ی هولوکاست و گفت‌وگوی او با رسانه‌های خارجی در این باره اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و مقتدر و با ثبات است اما فعالیت‌های گسترده‌ی تبلیغاتی و سیاسی انجام می‌شود تا القاء شود که ایران خطری برای صلح و امنیت و منطقه و جهان است. بدخواهان مردم ایران نیز با صرف هزینه‌های زیاد تلاش کرده‌اند تا ایران را به خطری جهانی تبدیل کنند و از این طریق به اهداف شوم خود علیه کشور و مردم ایران و انقلابیون دست یابند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه و تهدید‌های مستکبرانه در سایه‌ی فضاسازی تبلیغاتی علیه ایران وضع شده، خاطر نشان کرد: این مسائل مهمترین عامل اقتدار ملی ما را هدف قرار گرفته و تلاش دارد استقامت مردم را بشکند اما با حضور حماسی مردم در انتخابات این تلاش‌ها به شکست انجامید. دولت تدبیر و امید هم امروز تلاش دارد طرح و برنامه‌ی دشمنان را به شکست بکشاند.

وزیر خارجه خاطر نشان کرد: وزارت خارجه در این شرایط خطیر وظیفه‌ی رصد حوادث و تشریح راهبرد مقابله با تهدیدات را به عهده دارد. تلاش این خدمتگزار کوچک که چند صباحی مسئولیت وزارت خارجه بر شانه‌هایش گذاشته شده نیز این بوده که با فضاسازی‌های بین‌المللی ، قاطعانه مقابله کند و اجازه ندهد تبلیغات مسموم صهیونیستی ایران را مخل امنیت جهانی یا تهدید منطقه‌ای معرفی کند.

ظریف ادامه داد: از روز پذیرش مسئولیت در مسیر پاسداری از امنیت ملی و تقویت و تحکیم اقتدار ملی ، ازهیچ کوششی فروگذار نکرده‌ایم تا هیچ کشوری در طمع خام نیفتد. اگر ما از اقتدار ملی سخن می‌گوییم نظرمان به همه‌ی ظرفیت‌های کشور است و مهمترین رکن آن گفتمان اصیل انقلاب و ماندگارترین یادگار امام راحل است که همان اتکا به خدا و کوچک شمردن قدرتها است. ما معتقدیم استقامت مردم بر اساس خود باوری، نگاه به درون و اتکا به عنصر بنیادی و محور انسجام ملی و توان بی‌نظیر مردم دلاور ، اقتصاد پویا و متکی به کارآفرینی شأن و اقتدار کشور را می‌سازد که در سایه‌ی رهبری‌های رهبر معظم انقلاب تحقق می‌یابد.

ظریف با بیان این که اطمینان دارد مسئولیت وی در وزارت خارجه دیر یا زود به پایان می‌رسد، تصریح کرد: از سالهای طولانی مسئولیت برای سایرین هم جز لحظاتی در خاطره بشری چیزی باقی نمی‌ماند اما آنچه برای امثال من باقی خواهد ماند انجام وظیفه و خدمت ناچیزی برای مردم است.

تا وزیر امور خارجه هستم اجازه نمی‌دهم پروژه صهیونیستی امنیتی‌سازی ایران تحقق یابد

وی تاکید کرد: تا وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژه ی صهیونیستی امنیتی سازی ایران تحت بهانه واهی انکار هولوکاست تحقق یابد. ما حتما با قدرت و صلابت انقلاب که از امام(ره) آموخته‌ایم و تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی و تاریخ مردم دلاور ایران، که با نژاد پرستی و نسل کشی آلوده نشده به مبارزه با شبهه افکنی صهیونیست‌ها می‌پردازیم. چرا که ماشین تبلیغاتی صهیونیست‌ها با تحریف و دروغ از یک سو در پی مظلوم نمایی و از سوی دیگر در پی هراس‌افکنی علیه ایران است.

وزیر امور خارجه گفت: نتانیاهو با بی‌شرمی معرکه می‌گیرد که ایران هولوکاست را انکار می‌کند و می‌خواهد هولوکاست دیگری بسازد. من و همکارانم به عنوان نمایندگان مردم اعلام کرده‌ایم که ایران و ایرانی همواره مأمن و ملجأ اقلیت‌ها بوده و به همه‌ی ادیان الهی و پیروانشان احترام می‌گذارد و با یهودی‌ستیزی و نسل کشی بیگانه است.

ظریف ادامه داد: رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از جنایاتی که دیگران مرتکب شده‌اند و فلسطینی ‌ها نقشی در آن نداشته‌اند، 60 سال است حقوق آنها را پایمال می‌کند و کشتار و آتش افروزی خود را پشت آن پنهان می‌کند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنانش که از تریبون مجلس توسط نماینده سوال‌کننده پخش شد، گفت: ای کاش تمام مصاحبه‌ی من را پخش می‌کردند تا عین این جملات را می‌شنیدید و نمی‌دانم چرا با خلاصه کردن تنها قسمتهایی از مصاحبه را آنهم به طور ناقص پخش کردند.

وی افزود: مردم ایران به فرهنگ غنی زاییده از اسلام ناب مجهز هستند و از نظر مردم ایران، کشتار انسان‌های بیگناه همه جا به هر شکل و در هر مقیاسی محکوم است.

وزیر امورخارجه‌ی کشورمان در ادامه اظهارات خود در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس گفت: رژیم صهیونیستی تلاش دارد بر جنایات خود علیه فلسطین سرپوش بگذارد و از سویی زرادخانه هسته‌ی خود را پیشرفته می‌کند و از سوی دیگر علیه ایران هراس افکنی می‌کند. ما همه‌ی تلاشمان را به کار می‌بنیدیم و همه فشارهای داخلی و خارجی را به جان می‌خریم تا پروژه‌ی صهیونیستی امنیتی‌سازی القای خطر و تهدید ایران را نقش بر آب کنیم.

وی ادامه داد: من در همه ی مصاحبه‌ها و اظهاراتم به ویژه با رسانه های خارجی تمام توان خود را به کار بستم که در مقابل سوالات جهت‌دار بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی- که افتخار می‌کنم مواضعم همان مواضع امام(ره) و رهبری است - تصریح کنم. سردمداران رژیم جنایتکار صهیونیستی می‌خواهند جمهوری اسلامی را عامل تداوم بحران در منطقه معرفی کنند و از عواقب اعمال خود فرار کنند. لذا ما نباید بگذاریم رژیمی که بزرگترین ناقض مقررات عدم اشاعه است با سوء استفاده تبلیغاتی از ایران خطرسازی کند.

سیاست خارجی دولت تدبیر و امید آسایش و راحتی را از نتانیاهو گرفته

ظریف همچنین تصریح کرد: سیاست خارجی دولت تدبیر و امید آسایش و راحتی را از نتانیاهو گرفته و او را به انفعال کشانده است. این توفیق بزرگی است که تمام نیروهای انقلابی منطقه از مقاومت، حزب‌الله و حماس شخصا برای آن از من تشکر کردند. این حرکت نیروهای انقلابی منطقه را به وجد آورده و بدخواهان ایران را دچار سردرگمی کرده است.

وزیر امور خارجه‌ی کشورمان یاد آور شد: من این توفیق را وام‌دار خودباوری ناشی از حمایت مردم دلاور و تاکید بر گفتمان اصیل و راستین انقلاب می‌دانم که باید همان گونه که در منطقه و جهان تحسین جهانیان را برانگیخته در داخل هم منعکس شود نه برای مقاصد سیاسی واژگون جلوه داده شود.

ظریف درباره‌ی پرسش نمایندگان درخصوص مواضع خود در مورد امکانات نظامی و دفاعی ایران نیز تاکید کرد: نکته‌ی مهم جلب توجه به منبع اصلی و واقعی اقتدار کشور است که ریشه در فرهنگ ایثار و شهادت دارد. بزرگترین توان دفاعی ما استقامت مردم است همان گونه که امام(ره) فرموده‌اند وزارت خارجه نیز وظیفه‌ی ذاتی خود را کمک به پیشرفت و ارتقاء توان دفاعی کشور می‌داند و برای رفع تهدید و ایجاد فرصت در این زمینه همواره تلاش دارد.

وی اظهارکرد: به گواهی مسئولین مربوطه که اعضای کمیسیون امنیت ملی با آنها صحبت کردند وزارت خارجه هیچ گاه مانع حضور هیات‌ها جهت مذاکره در مورد امور دفاعی کشور نشده است.

ظریف خاطر نشان کرد: همه‌ی ما اقتدار ملی را ناشی از همه امکانات و ظرفیتها‌ می‌دانیم و در برابر تلاش‌ها و رشادت‌های بزرگان عرصه‌ی جهاد و شهادت از ارتش وسپاه و بسیج ، مردم دلاور در صحنه و خانواده‌های معظم شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم و همزمان و همراه با همین دلاوران با کمال افتخار وسربلندی به عنوان فرزند کوچک امام(ره) و رهبری مهمترین توان دفاعی کشور را استقامت مردم در مشارکت بی‌دریغ از میهن اسلامی می‌دانم.

اقتدار و مشروعیت دولت ایران از رهبری است و نه از وابستگی خارجی

ظریف همچنین گفت: ایران کشوری متکی به مردم دلاور خود است و دولت ایران تنها دولت در این منطقه است که اقتدار و مشروعیتش از رهبری است و نه از پیمان نظامی و وابستگی خارجی.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی دارای بزرگترین توان ملی است، گفت: ما به حفظ و تقویت هرچه بیشتر توان ملی باور داریم. ملت ایران صبورانه و با توکل به حضرت حق، دست به زانوی خود انقلاب عظیم ایران را به پیروزی رساند و در مقابل تجاوز خارجی بدون حمایت خارجی و تنها با تکیه بر ایمان و فرهنگ شهادت، ‌مقاومت و بسیج همگانی کشور را ساخت این همان چیزی است که هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند ریشه آن را بخشکاند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بنده بر این موضوع باور دارم که براساس این نگاه ایمانی می‌توان درک کرد که چرا نفوذ و توان تاثیرگذاری ایران با تاکید بر فرهنگ انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبری است. توانی که از بسیاری از کشورهای دارای تجهیزات مرگبار نظامی و حتی سلاح اتمی بالاتر است. ما نفوذمان از همه این کشورها بیشتر است چون قدرت و نفوذمان در استقامت و ایمان مردم نفهته است.

سیاست خارجی عرصه وحدت ملی است، نه دعوای سیاسی و جناحی

ظریف خاطر نشان کرد: بر همین اساس معتقدم به میزانی که انسجام، همدلی و همبستگی ملی و روحیه مقاومت و خودباوری مردم تقویت شود، توان دفاعی افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی، سیاست خارجی عرصه وحدت ملی و نه دعوای سیاسی و جناحی است.

وزیر امور خارجه خطاب به نمایندگان گفت: ما دست نیاز به سوی همه نمایندگان بزرک ملت دراز می‌کنیم. ما به کمک، راهنمایی، همدلی و همراهی شما نیازمندیم.

ظریف افزود: وقتی کشور با چالش بزرگ با قدرت‌های جهانی درگیر است ضروری است که به این باور برسیم که تنها راه اقتدار و بالندگی کشور همکاری و همراهی همگانی در جهت تقویت مبانی استوار انسجام ملی و فرهنگی و ایمانی است.

وی تاکید کرد: آنها‌یی‌ که از ایران خطری جهانی می‌سازند و قصد تحریم و تهدید کشور را دارند، می‌خواهند ایران را برهم زننده ثبات و مخالف صلح معرفی کنند.

با توکل بر قدرت خدا و صلابت و منطق و بدون دلواپسی با جهان تعامل می‌کنیم

ظریف افزود: در این شرایط ما می‌خواهیم به دنیا اعلام کنیم که ما ملت و دولتی صلح‌جو و خواهان صلح با جهان هستیم اما مطیع و مرعوب نیستیم و برای حراست از اصول و مبانی با توکل بر قدرت خدا و صلابت و منطق و بدون دلواپسی با جهان تعامل می‌کنیم.

وی در پایان گفت که ما ملت دلاوریم نه دلواپس.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 166
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    89 5
    درود بر ظریف و شرم وننگ به بدخواهان و افراطیون نظام
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    90 5
    درود بر ابر مرد دیپلماسی ایران زمین
  • سجاد A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    84 4
    درود بر شما جناب آقای دکتر ظریف . تا زمانی که برای مردم و به نفع مردم تلاش میکنید مثل کوه پشت شما می ایستیم به کوری چشم تمام افراطیون و بدخواهان .
  • شایان IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    97 5
    فدایی داری به مولاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • بی نام FI ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    93 3
    درود بر تو ظریف با کنایه های زیبایت:طول 8 ماه گذشته بیش از هر وزیر خارجه دیگری درتاریخ انقلاب در مجلس و کمیسیون امنیت ملی حضور یافته‌ام
    • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      7 2
      ای جان, منطق بر افراطی گری پیروز است...
  • نرگس A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    69 2
    واقعا چه کسانی هستند انان که برای ایران عزیز عزلت و تحریم و دوری از مراودات جهانی را می طلبند؟؟؟که مخالفت با جناب دکتر ظریف پیامدی جز این ندارد
  • خلیج فارس A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    برادر من از شما خواسته ان که تشریف بیارین و توضیح دهید ،نه اینکه شما خودتون افتخار میدین و میایین گزارش میدین به هر حال ایدوارم اینچنین باشد که شا میفرمایین
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    83 5
    خیلی ها حسرت اینو میخورن که چرا مثل اقای ظریف نتونستن جو سنگین علیه کشورمان رو خنثی و موضوع هسته ای رو به شکلی مسالمت آمیز حل کنن و امروزه روز دارن از اقای ظریف از روی ... انتقاد میکنن ظریف جان دعای یه مملکت بدرقه ی راهته
  • محمد IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    78 5
    اگر شما نمایندگان، مجلس واقعا نماینده مردم هستید؛ دست از سر دکتر ظریف بردارید
  • بی نام IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    78 3
    درود بر محمدجواد ظریف.
  • حسیم IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    78 4
    مرسی مرد...........
  • منصور A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    78 5
    برو جلو دلاور که از آسمان مژده نصرت است
  • سید عباس A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    78 4
    ما دلاوریم نه دلواپس ...
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    جناب دكتر ظريف. من در خصوص توافقنامه ژنو ابهام دارم.لطفا شفاف سازي كنيد.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      37 5
      شما؟ احیانا کاسب تحریم که نیستید؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      37 5
      ما هم در مورد میلیاردها تومان پول به غارت رفته این مملکت ابهام داریم اونوقت امثال کریمی قدوسی و شخص شما کجا بودیدید و چرا ادعای شفاف سازی نکردید؟؟؟خدا از هر کس که مغرضانه حرف میزنه و منافع ملت و نادیده گرفته نگذره
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    65 5
    زنده باد
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    92 5
    آقای ظریف، همواره از سخنان و گفتگوهای شما لذت برده ام. شما مایه افتخار ایران هستید. درود بر شما
  • بی نام US ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    77 4
    آقای ظریف پیروز باشی و موفق. جواب خوبی به بدخواهان و حسودان دادی
  • ایرانی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    71 3
    احسنت
  • علی IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    81 2
    " سرمایه‌گذاری‌های کلان و رویاهای خطرناکشان نقش برآب شده است" آفرین ظریف، با اوضاع داغون بورس و سرمایه گذاری های کلان اینا در بورس و شرکت خلیج فارس رویاهای اینا بر باد رفته. هر چقدر بورس افت کنه و حباب سرمایه گذاری این جور آدما بشکنه اینا "دلواپس" تر میشن
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    88 7
    صل علی محمد بوی مصدق آمد
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    94 6
    درود به ظریف. یه ملت حداکثری پشتت اند عزیز
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      9 40
      0.7 درصد را میگی ؟
    • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      26 7
      نه 51 درصد را میگه به اضافه ی اونهایی که رای ندادند و اونهایی که به 5 نفر دیگه رای دادند که دلواپس زندگی مردم بودن نه هسته .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    77 4
    درود بر ظریف عزیز
  • مهدي IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    77 4
    ما هم بدون دلواپسي از شما حمايت مي كنيم زنده باد ظريف
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    49 3
    عکس از این قشنگتر پیدا نکردید؟
  • m A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    ما ملت دلاوریم نه دلواپس...عالی بود جواب دندان شکن یعنی این
    • سودا EU ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      راستي نگفت چرا امريكا سفير اين اقايان دلاور را راه نمدهيد؟
    • امید A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      آره اینم تقصیر ظریفه راستی همش تقصیر خاتمیه یادم نبود این شعار قدیمیمون بود
    • کاکتوس IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      ملت دلاور هست و دلواپسیش هم از سر دلاوری و غیریتشه مثل والدین که همواره دلواپس فرزندانشون هستند چون با غیرتند . کسی که دل واپس نباشه بی خیاله, پس جناب ظریف ما در عین دلاوری , دلواپسیم دلواپس تکرار معاهده سعد اباد , دلواپس پایمال شدن خون شهدا ی هسته ای و .........
    • mehdi A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      با سلام دوره خاتمي محور شرارات ان هم خاتمي كه وزيرش جناب مهاجراني الان در راديو سيا مشاور ميدهد و دلاورانه وطن فروشي ميكند نه دلواپسانه كه من ايراني و مسلمانم نبايد اينجا باشم دوره سازندگي حكم جلب ريس جمهور وقت را دادند و سفرا اروپايي با كرامات از ايران رفتند كرامات گونه نه دلواپسان دوره احمدي نژاد سه قطعنامه تحريم دادند و با غروانه ان ورقه ها را پاره كرد غروانه نه دلواپسانه دوره راستگويان راستگو نماينده ديپلماسي جناب ظريف را راه ندادند كدا خدا ي كه دم او را ديدند ولي اين كدخدا نامرد بود و پاسپورت ايراني كه هيچ پاسپورت سياسي مامور جناب ظريف دلاوران نه دلواپسان را بي اعتبار كردند حال بقولی فصه انها رو به پايان است دلواپسانه
    • ت ح GB ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      پاسخ به سودا چون این آقا جزو گروگان گیرها بوده ........
    • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      چون سفير اين آقا يه زماني افكار خطرناكي مثل شما داشت دوست عزيز
    • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      آمريكا منتظره تا نماينده آقايون دلواپس رو بپذيره تا منافع ملي به ثمن بخس بر باد بره
    • سمانه IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      آقایان افراطی من به ذره ای از اعتقاد و آرمان و مرام شما اعتقاد ندارم و بیزارم دروووووود بر ظریف خدا قوت
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      79 6
      وقتی به دولت اعتماد داشته باشی هضم برخی مسائل اجتناب ناپذیر که خلاف میل ماست راحت تر میشه. مثل بالا رفتن دلار یا تنش های جزئی در روابط بین الملل یا.... بی شک بعد از این مرحله به یک آرامش حتمی می رسه که کاملا قابل کنترل خواهد بود و باعث رونق کسب و کار و زندگی میشه.
    • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      121 9
      درود بر ظزیف
    • همایون A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      سودا جان، چه ربطی داره ؟؟ آمریکا دشمن ماست، که هست و شکی درش نیست اما ما میخوایم با دشمنانمون هم تعاملل داشته باشیم چون همه نظر از ما قوی ترن علم، اقتصاد، فرهنگ، کهکشان ها، این ور آب و اونور آب، صنایع، معادن، پتروشیمی، صنعت خودرو، .... بفهم، خدایی بفهم اینا رو
    • کمیل IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      102 5
      هر چند این مذاکرات بی نقد نیست،اما از متانت و درایت و راست گفتاری این مو سفید کرده سیاست،به سهم خودم، ممنونم،بخصوص از جواب حرمت نگهدارنده شما بزرگوار به منتقدین:ما دلاوریم نه دلواپس.
    • از ملت IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      116 5
      از جناب آقای دکتر روحانیرئیس جمهور خوبمان بخاطر دقت و حسن انتخاب جناب آقای دکتر ظریف بعنوان وزیر فهیم و کارکشته امور خارجه نهایت سپاس را داریم. جناب آقای دکتر ظریف موفق باشید. ملت فهیم ایران شما و زحمات شما را می فهمند و قدر می شناسند .
    • سیاوش A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      54 15
      ملت دبلواپس شماهاست که نرید بیشتر اوضاع را خراب کنید
    • علی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      49 4
      آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند گر تو نمی‌پسندی تغییر کن قضا را آن تلخ وش که صوفی ام الخبائثش خواند اشهی لنا و احلی من قبله العذارا هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را سرکش مشو که چون شمع از غیرتت بسوزد دلبر که در کف او موم است سنگ خارا آیینه سکندر جام می است بنگر تا بر تو عرضه دارد احوال ملک دارا خوبان پارسی گو بخشندگان عمرند ساقی بده بشارت رندان پارسا را حافظ به خود نپوشید این خرقه می آلود ای شیخ پاکدامن معذور دار ما را حافظ
    • جواب به آقای سودا RO ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      82 7
      بخاطر گروگان گیری امریکا 30 سال با ما قطع رابطه کرده بعدش ما بریم یکی رو معرفی کنیم که با جریان گروگان گیری ارتباط داشته معلومه که نمیذارن.
    • علی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      67 6
      سودا جان... بابا ما فرای که تازه ایران دوست بود... عمرشو وقف شناسندن ایران به دنیا کرد و هیچ کاری بر علیه ایران نکرد رو راه ندادیم و به وصیتش عمل نکردیم... حالا آمریکا با اون ابهتی که از خود ساخته بیاد به کسی که به سفارتش حمله کرده مصونیت قضایی بده به راحتی...
    • نسیم IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      60 8
      ظریف افزود: در این شرایط ما می‌خواهیم به دنیا اعلام کنیم که ما ملت و دولتی صلح‌جو و خواهان صلح با جهان هستیم اما مطیع و مرعوب نیستیم و برای حراست از اصول و مبانی با توکل بر قدرت خدا و صلابت و منطق و بدون دلواپسی با جهان تعامل می‌کنیم. وی در پایان گفت که ما ملت دلاوریم نه دلواپس. مررررررررررررررسی دکتر ظریف.ممنونیم. حرف ملت فهیم ایران را عنوان فرمودید نه تعدادی منفعت طلب
    • علي IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      دلاور پس چرا جرئت نمي كني متن توافقنامه ژنو رو منتشر كني؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      67 6
      "محمد جواد ظریف همچنین پس از طرح سوالات کریمی قدوسی از وی در مورد موضع ظریف درباره‌ی هولوکاست و گفت‌وگوی او با رسانه‌های خارجی" هولوکاست یک زمانی بوده یا نبوده.من به بود و نبودش کار ندارم اما خدایی هولوکاست اگه باشه یا نباشه چه تاثیری به وضعیت مملکت ما داره ؟ چه تاثیری به مردم فقیر و درمونده داره ؟ مثلا اسرائیل بیاد بگه 300 سال پیش در جنگ ایران و عثمانی مقصر کی بوده ؟ به چه درد اونا میخوره ؟ چرا ما از این موارد درس نمیگیریم.ما باید حتی از دشمنمون هم یاد بگیریم چطوری رفتار کنیم. آقایان نماینده مجلس شماها نرفتین مجلس با رای مردم که بفهمید هولوکاست بود یا نبود.شما رفتید حق مردم رو بگیرید و حامی اونا باشید.
    • بی نام SE ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      53 7
      سودا جان تازه اگر هم می گفت چه فایده داشت؟ شما و آقایون دلواپس و گروههای خودجوش که گوش شنوا ندارین... شما بهر صورت ساز ناهنجار خودتون رو میزنین
    • فاطمه سادات A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      51 7
      سودا جون چون ایشون در تسخیر سفارت مملکتشون نقش داشتن و خاک سفارت خاک یک کشور محسوب میشه .البته اگر ذره ای با قوانین بین الملل اشنایی داشته باشید احیانا
    • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      54 6
      آقای ظریف مردم ایران امید به شما بستن و خواسته مردم را فراموش نکن
    • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      40 6
      سودا این یک بیت رو اگه میتونی بفهمی ، بفهم خیلی خوبه. : آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروت با دشمنان مدارا. اگه اندکی هوش داشته باشی اینو میفهمی
    • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      3 1
      کاکتوس جان .من به عنوان یک کسی که دلال تحریم هستم از صلح و آرامش دلواپسم
    • بی نام RU ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      41 10
      خاتمی را به نمایشگاه کتاب راه ندادند دلواپسیم
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      1 0
      کاربر سودا . چون انقلابی راستینن . نه نقاب انقلابی
    • ali IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      1 2
      ظریف ظریف ظریف دوست داریم
    • دوست IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      23 1
      ما ملت 8 سال گذشته که آقایون با آرامش و بدون هیچگونه دلواپسی بدنبال منافع خودشان و سوء استفاده از تحریم ها بودند نگران و دلواپس بودیم. حال منتظریم. منتظر آنچه که شایسته کشور عزیزمان ایران و ملت دلاور و غیرتمند ایرانی است.
  • امیر A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    درود بر جواد ظریف
    • با نام RO ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      دیپلماسی خنده محکوم بر شکسته خبر آنلاین از پریروز 10 تا کامنت گذاشتم حتی یکیشو چاپ نکردی میدونم که به خاطر آزادی بیان نیست بلکه انگار خیلی سرتون شلوغه یکم سستی میکنید و وقت گذاشتن نظرات زیاد رو ندارید به هر حال تشکر میکنم ازتون به خاطر اجری که خدا میده بهتون یکم تلاشتون رو بیشتر از این کنید
    • دلاور A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      سلام ما به ظریف...به دیپلمات شریف پاینده باشی پهاوون
    • مصطفی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      63 6
      اقای با نام میشه بفرمایید دیپلماسی دادو بیداد الکی که 8 سال مملکت رو به این روز انداخت چی ؟ اون محکوم به پیروزیه ... برا خودتون اسم انتخاب کردین دیپلماسی لبخند توقع دارین اقای ظریف اخم کنند؟؟؟؟؟ اون وقت میشه دیپلماسی اخم :
    • نوید IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      49 8
      با نام خبر آنلاین میدونست کامنتتات انقدر منفی میگیره مراعات حالت رو کرد........
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      33 6
      با نام 90 درصد نظرات من هم در الف منتشر نمیشه. طبیعی هست
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    83 5
    درود بردولت تدبیر وامید و درود بر ظریف
  • سعید EU ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    78 4
    زنده باد به خدا......................................
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    79 4
    درود بر دکتر ظریف تا آخر پشت سر شما هستیم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    84 4
    ما گلهای خندانیم, فرزندان ایرانیم. ما سرزمین خود را, مانند جان می دانیم
    • احمدی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      15 3
      آخه اینم منفی داره؟
  • احمد/اصفهان A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    97 3
    کسی که خدا را دارد،بجز غم مردم دلواپسی ندارد. درود بر ظریف ملت ایران
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    ما هم دلاوریم هم دلواپس
  • محمد ایمانی فر A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    108 3
    ظریف دوست داااااااااااااااااااااااااااااااااااااااریم
  • اهوازی IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    99 3
    نمی دانم چرا بعضی ها دوست دارند از پیروزی شکست بسازند آقایان این تیم سیاسی ما است در حال حاضر باید از آن حمایت کرد که می خواهد ثابت کند ایران دنبال سلاح هسته ای نیست و آن را حرام می داند و نگرانی کشورهای دیگر به تاثیر از تبلیغات اسرائیلی ها است و می بایست آن را هم خنثی کند پس دست در دست دهیم به مهر تا ایران این یگانه کشور با مدیریت دینی اسلامی را سرافراز و آباد کنیم
  • jalal A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    104 2
    مخالفان امروز همون سودجویانی هستن که با برداشته شدن تحریمها منافعشون در خطر می افته و دلواپس اختلاسها و رانتها و فرصت طلبیهاشون هستن. دنیا و ظریف...
  • amir IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    113 3
    مردی،مرد. تفکرات و بیانت فوق العاده است.‌سیاست ا خوب میشناسی دکتر وما مردم هم به تو اعتماد داریم دکتر عزیز،تو قلب همه ایرانی ها و ایرانی دوست ها جا داری
  • علی A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    لازم نبود بگی.از عملتون مواضعتون مشخصه
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      72 19
      ای ول
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    256 6
    ما ملت دلاوریم نه دلواپس را خیلی خوب و بجا گفتین
  • حمید رضا IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    دلواپسان ، کاسبان تحریمند.
  • بانوی ایرانی... IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    193 6
    ما به صداقت شما ایمان داریم آقای ظریف.این "دلواپس"ان رو به حال زار خودشون بذارید...
  • محسن ص IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    340 9
    در انتخابات بعدی مجلس باید این افراد بی بصیرت را حذف کنیم.
    • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      7 47
      مگه شما به اینا رای دادی که میخوای حذفشون کنی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    96 4
    ما هم از حضور شما و دولت تدبیر و امید خوشحالیم و به شما که مایه عزت و سربلندی ملتید افتخار میکنیم.
  • م.ف A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    216 6
    پشتتیم مثل کوه و در دهان یاوه گویان غارتگر این سرزمین خواهیم زد.
    • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      11 49
      خالی نبندید انصراف از یارانه اینو نشون داد
    • م.ف A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      6 1
      انصراف ندادن ما از یارانه بعلت کثافتی بود که در 8 سال گذشته دوستان شما به کشور زدند و وضع اقتصادی ما را به این روز انداختند. انصراف ندادن ما از یارانه بعلت بهره بردن از میراث گرانی و فقر و بی کاری بود که از دولت خدمتگزار برایمان بجا ماند.
  • محمد A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    اگر شما طرف رهبری و انقلاب هستید نمی رفتید تأسیسات هسته ای و همه آنچه در کشور برای آنها خون ها ریخته شده و شهید داده شده، دو دستی تقدیم دشمنان غربی آمریکا و انگلیس بکنی تا همه رو بیاند درب اونها رو گل بگیرند و پلمپ کنند و بگند دیگه هسته ای بی هسته ای. اونوقت شما فقط از مذاکرات صلح آمیز حرف بزنید. واقعاً جواب این شهیدان را حداقل چه می خواهید بدهید.
    • امید A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      23 1
      عزیزم شما مگه جون نیستی یا نداری مگه تا گی باید با تحریم خودساخته و ظالمانه غرب دین و ایمون ونسلمون رو فدای تفکرات کاریکاتوری کنیم عزیزم اسلام مثل صورت انسان چشم داره دماغ داره دهان داره خوب چشم که سلطان بدنه از دماغ کوچکتره اگه به اهمیت به بزرگی بود خدا اینطوری این چشم مهم رو هم اندازه لب و دهان بزرگ می ساخت عزیزم ان فی ذالک لایات لقوم یتفکرون .لفوم یعقلون .بیا فکر کن تعقل کن نرو هی دنبال دلواپسان و کلاسایی که ارکان خاص هی مرتب دو مساجد و تو مانورا می ذاره
    • رضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      22 4
      با این اوصافی که شما داری میگی اگر وضع تحریما بدتر بشه شهیدان جواب خانواده ای که نان برای خوردن نداره رو چی میده ؟؟؟ شهیدان شهید شدن تا نسل آینده در رفاه باشه نه توی فلاکت با روند قبلی مملکت رشد فلاکتش خیلی زیاد بودااااااا
    • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      18 16
      هر شهیدی که رفت برای آزادی و سرفرازی این مردم رفت. شما اگه شهیدان واقعی رو بشناسید می دونید که هیچ شهیدی راضی به حقارت مردمش نبوده. مردمی که اولیه ترین حقوق خودشون رو گدایی کنند و با فقر و بدبختی دست و پنجه نرم کنند و اسمش رو بگذارند عزت و سربلندی. هرچیزی راهی داره
    • ياشار IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      23 2
      واقعا جواب اين همه ملت ضرر كرده از تحريمهاي بيخودي را چه كسي خواهد داد. چه كسي جواب اينهمه بيمار با داروهاي ناياب و گران، اينهمه بيكار را خواهد داد. ماجراجوييهاي دولت قبلي به اندازه كافي دردسر براي ملت و منافع براي دلواپسان داشته است. بدون تحليل هزينه منفعت اينهمه كشور را وارد ماجراجويي و خسران كردند
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      23 3
      بچه ها بهش منفی ندین این بنده خدا دلواپس ،دعا کنید حالش خوب شه
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      27 2
      چرا شما خودتون را وکیل همه می دونید تو چیکاره شهیدایی؟
    • صابر EU ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      29 2
      یه جای خوب برای اون پیشرفت هسته ای که مورد نظر شماست سراغ دارم. کره شمالی ، بلیط بگیرم براتون
    • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      1 6
      اشتباهی دادم :
  • بی نام SE ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    381 8
    انها كه دلواپسند ، دلواپس موقعيت بر باد رفته ي خود هستند ... ٨ سال همه جوره سقوط اخلاقي ، اجتماعي ، اقتصادي داشتيم ولي حضرات دلواپس نبودند
  • با نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    من به خودم افتخار میکنم که چنین فردی وزیر کشورم هست. کسی که مایه غرور کشور در عرصه بین المللی هست و نه انزوا و تمسخر
    • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      7 45
      وزیرامورخارجه مجیدجان اون که تومیگی رحمانی فضلیه . دوستان درموقع مثبت ومنفی دادن توجه کنن
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    102 4
    متاسفانه ازنظر بعضيها هميشه بايد بشكلهاي مختلف براي خودمان دشمن بتراشيم اما اگر كسي بيايد وبخواهد ازاين دشمن تراشيها كم كند متهم به سازشكار ميشود.
  • mohammad IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    92 5
    با توکل بر قدرت خدا و صلابت و منطق و بدون دلواپسی با جهان تعامل می‌کنیم
  • شاهین A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    134 4
    کار سختی داری دکتر، خدا پشت و پناهت باشه. اندکی صبر/ سحر نزدیک است ...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    89 4
    ما ملت دلاوریم نه دلواپس ، واقعا" با حرفها و صحبتهای دکتر ظریف ، احساس غرور می کنم و نکته دیگر اینکه هر انسان فهیم و صادقی بر تلاشها و رفتار شما طی این مدت به نیکی یاد می کند .
  • امین A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    ظریف عزیز دلواپس ها رو جدی نگیر. کل جبهه پایداری ها در سراسر کشور سرجمع هزار نفر هم نیستن فقط چون تو راس قدرتن و رسانه ها رو دارن سر و صداشون زیاد به نظر میاد. مردم با شمان. مردم از جنگ و شعار و دشمنی خسته شدن. مردم صلح و دوستی میخوان. مردم آرامش میخوان. شما به پشتوانه این مردم برای این مردم کار کنین و کاری به این تعداد انگشت شمار جنگ طلب نداشته باشید
    • کاکتوس IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      6 72
      اقا امین یکم استیل خودتو حفظ کن همین الان جناب ظریف گفت ما همه دلاوریم , اونوقت مردم نمیگند شما با این همه دلاوری چطور از پس هزار نفر بر نمیاید
    • بی نام EU ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      58 4
      دوست عزیز دلت خوشه ها ........همون هزار نفر دارن برای 70 میلیون تصمیم می گیرن و همون اقلیت هزار تایی 8 سال ما رو به خاک نشوندن پس باید جدیشون گرفت
  • جبرییل IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    126 5
    خسته نباشید جناب اقای ظریف که با هوشمندی و تجربه بالا و روحیه خستگی ناپذیر جلو متحجرین و تندروان داخل و خارج کشور از منافع ملی دفاع میکنید
  • رضا تقوی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    191 8
    خداوند پشت و پناه این انسان های شریف و هوشمند باشد که تدبیر را به تصمیم افزودند.....چیزی که مدتها بود کمتر در رفتار سیاستمداران می دیدیم........با وجود این افراد به آینده سرزمینمان امیدواریم.....اگر دلواپسان کمی انصاف بدهند و کمتر جامعه را دچار اضطراب نمایند.....البته با این کارشان خود و ماهیت شان را آشکار می کنند.......آقای ظریف شما را در تمام دعاهایم می یابم و می گویم خسته نباشی دلاور......در پناه حق باشی و از گزند حاسدان و مغرضان در امان.......انشاالله
  • احسان A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    67 2
    درودبر تو ای دلاور اگاه از فضاسازی تندروها وکاسبان تحریم غم به دل راه مده ودر مسیرت استوار باش با توکل برخدا موجب موفقیت و شادی ملت میشوی
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    164 6
    دلاوریم نه دلواپس
  • صادق JP ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    کریمی قدوسی رو من نمیدونم کدوم ملت بش رای دادن اون از سوادش این هم از حرف های بی خودش
    • محسن IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      237 6
      ام پی تی
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    153 6
    ومن به این تدبیرافتخار میکنم ودر مقابل مدبر سرتعظیم فرود می آورم.
  • mehdi A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    180 5
    خدا پشت و پناهت سربازوطن سردار دیپلماتیک دوست دارم
  • بی نام TH ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    210 6
    آفرین بر سخنان بسیار سنجیده ظریف در خصوص نگاه اسلام و محکومیت و انزجار از نسل کشی انسانها صرفنظر از دین و آئینشان. امیدوارم مدعیان درس بگیرند
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    145 5
    خدا بخواد بعد از حل مسالۀ هسته ای باید ظریف را حمایت کرد تا انشاا... اولین دبیرکل ایرانی سازمان ملل بشه
  • مهدی A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    ظریف دلاور، ما هرگز دلواپس نیستیم
    • مهیار IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      50 6
      اتفاقا ما خیلی هم دلواپسیم دلواپس کریم قدوسی و زاکانی ورسایی و... هستیم که نکنه ظریف عزیزمون رو ناراحت کنند
  • سيد IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    زنده باشي دلاور ريش پروفسوري بيشتر بهد ميومد
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    147 5
    سلام ودرود بر دکتر ظریف
  • مهدی EU ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    زنده باد سیاست مدار واقعی، دکتر متخصص و با سواااااد
  • بی نام SE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    با توجه به این جملات حالا دیگه آقایون دلواپس بساطشون رو جمع کنن
    • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      56 3
      مطمئن باش اینا حالا حالاها از رو نمیرن. من فقط موندم دو سال پیش که مملکت تو تورم و معضلات شدید متفاوت داشت دست و پا میزد چرا اینا صداشون در نمی اومد و دلواپس نمیشدن و نبودن تازه به این فکر افتادن؟؟ خدایا تو دانی ....
  • بابک IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    128 6
    ظریف دوست داریم
  • رضا IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    108 4
    اصلا این دلواپسان ، عددی نیستند . اینقدر با اینها اهمیت ندهید ، کار خودتان را انجام دهید. اینها تاجران تحریمند.
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    6 61
    من دلاورم، در عين حال دلواپس توافقنامه اي كه حقوق ملت را ناديده گرفته است.
    • بی نام A1 ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
      1 2
      تو فکر می کنی دلاوری .
  • بی نام US ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    8 73
    چرا عقب نشستید آقای ظریف؟درود بر جلیلی که ذره ای از حقوق امت عقب نشینی نکرد.
    • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      1 0
      شما که از آمریکا نظر دادی از حقوق امت حرف نزن بعدش نتیجه عملکرد جلیلی چی بود ؟
    • وحید A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      1 0
      بی نام جان اگه سیاست اینه که شما میگه منم جای اقای جلیلی میفرستادن واسه گفتگو اندکی از حقوق امت عقب نشینی نمیکردم... برادر من هر چیزی راهی داره اندکی صبر خیلی خوبه به خدا 8 سال تحمل کردید حالا 4 سال هم اینجا ایشالله که همه چی خوب میشه اگر هم نشد ما چیزی از دست ندادیم چون مهم علم و دانش این صنعت که تو مشت جوووونای دانشمند ماست زنده باد ایران....
  • کاظم A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    26 2
    ما به روحانی رای دادیم که چنین دولت قوی باسوادشجاع و باتقوا مثل ظریف عزیز داشته باشیم
  • ارش IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    7 40
    حق دارن دلواپس باشند گرونی بنزین رو ببینین
  • محمد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    79 5
    به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که فردی مثل دکتر ظریف سکان دستگاه سیاسی کشور را به عهده دارد
  • بابک IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    28 3
    مجلس آینده جای نخبگان خواهد بود، نه دلواپسان.
  • طاها IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    33 3
    آفرین بر دکتر روحانی که دکتر ظریف رو از کوچه پس کوچه های وزارت خارجه خوب شناخت و بیرونش کشید.
  • تاجيك IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    52 3
    دكتر از تو به ما اشاره از ما به سر دويدن
  • محمد A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    49 4
    ممنونیم ار دلاوریهاتون......نه بخاطر خودتون فقط بخاطر اینکه از دلواپسها متنفریم.....
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    26 2
    امسال ظریف واقعا حیلی کم هستن....یه کلمه از حرفهایی که زد پس نگرفت....وزیر به این میگن....بخدا خیلی دوست داریمممممممممممممممممممممممممممممممممممم
  • آرمین A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    26 2
    تنها مسئولی که ازش خوشم میاد و قبولش دارم ظریفه. دانشگاه های آمریکا خیلی کارشون درسته که چنین فارغ التحصیلانی تربیت کردن.
  • بت چين EU ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    7 55
    با كلمات علمبه و سلمبه نميشه از سر مسائل مهم گذشت. اونايي كه موافق هستند رو به مناظره فرا مي خونم. كسي پيدا ميشه بسم الله؟ چرا متن مذاكرات رو براي همين نمايندگاني كه انتظار كمك خواهي از شون دارن منتشر نميكنن؟ چرا اقايون در برابر حركت تحقير كننده راه ندادن سفير ايران ،كاملا سكوت كردن؟اما كوچكترين نقدي در ايران رو بي پاسخ نميذارن؟ تابعد
  • تقوی A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    26 1
    به نظر من نمایندگان مجلس احساسیند اما اقای دکتر ظریف کاملا منطقی دارند برخورد میکنند.این یک ویزگی نخبه هست که هر انسانی نداره
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    10 49
    قرار ما 22بهمن
  • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    22 3
    من دلواپس داخلیا هستم بیشتر
  • سعید AE ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    26 2
    سلام دوستان من خارج از کشور زندگی میکنم تو این مدت واقعا خیلی وضع ما بهتر شده کلن نوع برخورد نسبت به ما ایرانیها.....زنده باد ظریف
  • رضا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    27 2
    دلواپسا نگران و دلواپس آینده و دوره بعدی مجلس هستن
  • سعید IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    25 2
    ظریف جان تو محبوب ترین ایرانی زنده ای
    • بی نام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      3 0
      اححسنت, منم همینطور فکر میکنم
  • نگار IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    24 2
    مرسی ، امیدوارم بزارن بمونی
  • مهرداد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    23 2
    درود بر شرفت ای بزرگ مرد عرصه سیاست که نادانی ، غرض ورزی و جهالت مخالفانت هر روز بر کرامت و وشجاعتت برای پایداری از حقوق حقه 95 درصد مردم هوادار شما می افزاید . لعن و نفرین خدا بر جاهلان افراطی و بی مغز باد .
  • مازی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    22 2
    افرین به تو مرد با معرفت افرین افرین
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    25 2
    جناب اقاي دكتر ظريف خدا نگهدارت باشه اميد ما جوانان شما روشنفكران جامعه هستيد كه بدون حب و بغض كار ميكنيد تا همواره ايران و نام ايراني زنده بماند.اين اقاي كريمي قدوسي ابروي ما مشهديها رو برده با اينطور صحبت كردنشفكر نميكنم نمايندگي در شان ايشان باشه با اين كاراش در دل مردم مشهد هيچ جايي نخواهد داشت.اينها فقط چوب لاي چرخ ميزارن.
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    7 60
    محتوای کامنت هایی که تو این سایت مثبت و منفی زیادی میگیرن دقیقاً برعکسش توی سایت مشرق و رجا نیوز و ... اتفاق میافته . ارتش سایبری خبر آنلاین یه سری هم به اون سایت ها بزنه بد نیست
    • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      21 6
      این‌جا مثل متن جامعه است دوست محترم.
    • بی نام US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      4 1
      كاملاً طبيعيه چون بسياري از ما حاضر نيستيم چنين سايت‌هايي را باز كنيم و اراجيفشان را بخوانيم و اعصاب و روانمان را خرد كنيم ترجيح مي‌دهيم سايتي را برگزينيم كه با نگاه منصفانه تر به رويدادها مي نگرد اين جانب برخي از كاركنان آن سايت ها را مي‌شناسم در پروپاگاند كردن و درشت نمايي و سياه نمايي و احياناً دروغ گويي به منظور دفع افسد به فاسد توجيه يكي از آن عزيزان بود استاد فن هستند و بلد هستند آمارهاي دلخواه خود را بالا ببرند
  • بی نام A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    14 3
    قرارمادوم خرداد
  • ححح IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    15 3
    به این میگن وزیر ...... بعد 8 سال آدم یه وزیر درست و حسابی میبینه
  • جهانم آرزوست A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    19 2
    فقط ظریف .دلواپسی ما فقط کوته اندیشان رسوب گرفته هستند که اونم باکی نیست مثل یک جعبه سیب میمونه.بلاخره همه جا پیدا میشه
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    4 0
    وزیر گرامی فرمایشات شما کاملأ متین اما شما فکر میکنید که این آقایون به ظاهر دلواپس با این حرفها قانع میشوند؟؟؟این گروه از هر فرصتی برای ضربه زدن به دولت وسرخورده کردن مردم استفاده میکنند چون قدرت درک وتحلیل سخنان منطقی شمارا ندارند
  • بی نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    4 0
    دلاوریم نه دلواپس ..........
  • ارش IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    5 0
    خدایش اینها نماینده اند که ما داریم آقای قدوسی مثلا سیاست مداره نمی دونه خبر نگارا چرا این سئوال را پرسیدند وهدفشون چیه ؟؟؟؟ اما به راستی آقای قدوسی هدف شما چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دوستی یا دشمن ؟؟ حلوکاست به ما چه چرا همیشه وزیر خارجه ما باید در مورد اسرائیل توضیح بده ؟؟ سوال در مورد روابت بانکی تجاری وهزاران موردی که به امنیت و زندگی شروندی مردم کشورمان مربوط میشه نمی پرسید ؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    5 0
    همیشه این سرود رو میخوندیم : ما ملت دلاور جنگیم تا رهایی ترسی به دل نداریم ... البته الان دیگه وقت جنگ نیست
  • مصطفی IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    3 0
    پاسخ به علی در مورد عدم پخش توافق نامه اخه این ادمای تند رووخود خواه که حالیشون نیست اگه پخش بشه همه چیز رو خراب میکنندو........
  • علی A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    7 3
    درود بر جواد ظریف .ننگ بر شعار دهندگان و جنگ طلبان بی مورد .ننگ بر سودجویان تحریم
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    4 6
    اون موقع كه قرارداد تركمنچاي هم امضا شد مي گفتند ما دلاوريم نه دلواپس.
  • حمید IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    5 2
    جواد جون .....فدایی داری.
  • ارش A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 1
    مرسی جواد جان ممنون دلاور روحانی مچکریم . دولت فقط دولت تدبیر و امید . زنده باد مرد دیپلمات