ایسنا نوشت:

وزیر کشور تصریح کرد: ارتقای همکاری‌ها با کشورهای همسایه از جمله پاکستان همواره از اولویت‌های سیاست دولت‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی اکه در پاکستان به سر می‌برد، گفت: پاکستان را به دلیل ویژگی‌های مشترک فرهنگی، تاریخی، مذهبی و دینی که با ما دارد، کشور دوست و برادر خود دانسته و نسبت به این کشور حسن همجواری داریم.

وی با تاکید بر گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان به منظور رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در منطقه خاطر نشان کرد: ایران در راستای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه بر همکاری با پاکستان با توجه به مرزهای طولانی دوکشور، تاکید دارد.

رحمانی فضلی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر در بحث توسعه پایدار و همچنین امنیت پایدار استفاده کنیم، این مساله برای همه کشورهای همسایه ما نیز صدق می‌کند؛ بخصوص با کشور پاکستان که یک کشور دوست و برادر ایران است.

وی در ادامه گفت: ما با پاکستان هیچ چالشی در امتداد نوار مرزی مشترک نداشته و همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه‌های مختلف ادامه دارد.

وی در خصوص توافق امنیتی که اخیرا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، تصریح کرد: این مصوبه راهکار مشترکی برای ایران و پاکستان به منظور مقابله با تروریسم، قاچاق انسان، کالا، مواد مخدر و مبارزه با اشرار است که راه را برای رسیدن به هدف دو کشور هموار می‌کند.

رحمانی فضلی با اشاره به این‌که سفر فعلی وی به دعوت همتای پاکستانی‌اش انجام شده است،افزود: در این بازدید ما با طرف پاکستانی در خصوص چگونگی ارتقای همکاری‌های دو جانبه و رسیدن به یک توافق مشترک در بحث قرارداد امنیتی رایزنی کرده و این روند بسوی فعالیت‌های مشترک پیش خواهد رفت.

وزیر کشورمان با اشاره به دخالت عوامل خارجی در مباحث و موضوعات منطقه‌ای و مرزی ایران، تاکید کرد: ما اسناد و مدارکی در دست داریم که عمال وابسته به عناصر فرامنطقه‌ای در زمینه حوادث مرزی و پشتیبانی از اشرار نقش دارند.

وی گفت: این دخالت‌ها گاهی از سوی این عناصر از طریق رسانه‌ها منعکس و یا با اقدامات دیگری نیز مشاهده شده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: کشورهای منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان اگر با یکدیگر فعالیت و همکاری مستمر داشته باشند و اقدامات مشترک را گسترش دهند بدون تردید برنامه‌ریزی عوامل خارجی در منطقه بی نتیجه خواهد ماند.

وی با تاکید بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها و تسلط کامل بر امور مناطق مرزی، افزود: دولت کشورمان برنامه‌های طولانی مدت در جهت توسعه مناطق مرزی داشته و امیداریم با همکاری و هماهنگی دولت‌های پاکستان و افغانستان بتوانیم بصورت سه جانبه این همکاری‌ها را ادامه دهیم.

وزیر کشور روز سه‌شنبه دیدار و گفت‌وگوهایی با محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان، چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان، ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان و سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر در امور امنیت ملی و روابط خارجی خواهد داشت و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف گفت وگو می‌کند.

همچنین در حاشیه ورود وزیر کشورمان به اسلام آباد امتیاز تاجوز معاون وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور دوست و برادر بوده و مسئولان دو طرف از هیچ تلاشی جهت ارتقای روابط و پایداری ثبات و امنیت مشترک دریغ نمی‌کنند.

وزیر کشور را در این سفر دو روزه محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان و دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا، روح الله جمعه‌ای رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور و جمعی از مقامات وزارت امور خارجه کشورمان همراهی می‌کنند.

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =