حدادی می گوید پرتاب هایش در دوحه جدی تر از پرتاب هایش در تهران خواهد بود.

مهری رنجبر:احسان حدادی بامداد امروز به دوحه رفت.نائب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن، فصل مسابقه اش را در تهران  استارت زد،هرچند رکوردش چنگی به دلش نزد. او اما جمعه در مرحله اول دایموند لیگ  پرتابهایش جدی تر می شود.آن هم با حضور رقبای جهانی. حدادی که قهرمانی گوانگ ژو را یدک می کشد اما برای بازیهای آسیایی اینچه اون سودای پرتابهای بلندتری دارد.او در مسابقه اغاز فصل  پرتابی بهتر از 61 متر و 68 سانتیمتر نداشت ؛راضی نیست:« مسابقه بد نبود،خوب هم نبود. رکوردم خوب نبود.با اینکه تمرینات استقامتی ام کم شده بود اما حال نداشتم. خسته بودم از اردوی طولانی کیش.فکر می کنم یک ماه دیگر خوب می شوم.»

مرد شماره یک پرتاب دیسک آسیا با اینکه معتقد بود حداقل باید 62 متر پرتاب می کرده اما می گوید:«من کمی ضعیف شده ام.شاید به خاطر همین پرتابم خوب نشد. باید 62-3 متر می انداختم اما دیسک وقتی نخواهد نمی رود. نمی شود زورش کرد. به وقتش می رود.»اما رفتار دوستانه اش در مسابقه با رقبای همیشگی بیشتر از رکورد او به چشم آمد.

تشویق های او وقتی که محمود صمیمی می خواست برای آخرین بار پرتاب کند:«مسابقه است دیگر. یک روز یکی می بازد و یکی می برد.فرقی ندارد. همیشه که نمی شود در اوج باشی.حتی هارتینگ که در 44 مسابقه نباخته بود،پارسال باخت. قرار نیست همیشه یک نفر خوب باشد. یک وقت برنده همیشگی سرما می خورد،مصدوم می شود و... روزهای خوب و بد برای همه هست.»او تشویق محمود صمیمی را هم وظیفه اش می داند:«من وظیفه ام را انجام دادم.دوست داشتم بهتر از این پرتاب می کردیم. هم من ،هم محمد و محمود.باید همه باهم رکورد خیلی خوب ثبت می کردیم. رکوردها که بالا باشد  مسابقه خیلی بهتر و جذاب تر می شود هم برای خودمان و هم تماشاگران.»او چند روز است که تمریناتش را سبک کرده:«تمریناتم سبک شده .بیشتر نرم نرم تمرین می کنم ببینم چطور می شود.»

رکورددار پرتاب دیسک آسیا بعداز دو روز تمرین ،جمعه برای رقابت با هشت پرتابگردیگر به فنس پرتاب می رود. ارین کاد هلندی،کانزاس اسپانیایی،کاکودا هندی،ویکتور هوگو افریقای جنوبی،گرد کانتر،مالاخوفسکی،مورس بد موربت انگلیسی و روبرت اوربانوک لهستانی در مرحله اول دایموند لیگ رقبای او هستند.بین انها اما هارتینگ قهرمان المپیک لندن غایب است. حدادی البته غیبت او را طبیعی می داند:«هارتینگ معمولا به دوحه نمی آید. از طرفی امسال  سال استراحت است. چرا که مسابقه مهمی نیست.نه جهانی هست و نه انتخابی المپیک.بنابراین پرتابگران بنام ترجیح می دهند مسابقه ندهند. اما سال آینده به خاطر مسابقه های جهانی و انتخابی المپیک بهتر می شود.»

او در نبود هارتینگ هم دایموند لیگ قطر را بد نمی داند:«مسابقه بدی نیست.رقبایم هم خوب هستند. اما فکر می کنم من با مالا خوفسکی . کانتر بیشتر رقابت کنم. البته بقیه هم پرتابگران خوبی هستند.به نظرم در دوحه  پرتابهایم جدی تر از آغاز فصل تهران است.»حدادی از حالا به پرتاب بالای 63 متر فکر می کند:« با اینکه در  تمریناتم زیاد فشار نمی آورم و بیشتر تمرین تکنیکی انجام می دهم ،فکر می کنم اگر 64 متر بیندازم خوب باشد.»نائب قهرمان پرتاب دیسک المپیک بعداز قطر برای تمرین زیر نظر مربی پیرش راهی روسیه می شود:«من بعداز قطر به تهران می آیم و چند بعد روسیه می روم تا 15-20 روزی زیر نظر بوخنسوف تمرین کنم.خودش گفت بیا اینجا دو هفته تمرین کن. بعد می خواهد برای جراحی  20 روزی به امریکا برود. منم بعداز تمرین پیش او ،می روم چند مسابقه بدهم.» 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    3 0
    حدادی عشقه ♥