علی کفاشیان سرانجام پذیرفته وعده بزرگش برای گرفتن میزبانی جام ملتهای آسیا خیلی هم عملی نیست.

سعید اکبری: اگرچه پیشتر می گفت شک نکنید میزبانی جام ملتهای آسیا در دستانش است ، حالا پس از اینکه کار به جاهای باریک رسیده ، به زمانی رسیدیم که موعده بررسی پرونده امکانات تیم ها رسیده است ، گامی به عقب گذاشته. او که می گفت 25 رای را در مشت دارد حالا با تردید سخن می گوید. می ترسد و از این می گوید که اماراتی ها یک قدم پیش افتاده اند. هفته قبل 6 شهر نامزد میزبانی بازی های جام ملتهای آسیا معرفی شده از سوی ایران توسط گروه بازرسان آسیا چک شدند. بازرسی هایی که گزارش شان را قرار است به هیات اجرایی و کمیته تخصصی میزبانی جام ملتهای 2019 تحویل دهند. آنچه در این جلسات گذشته شاید دلیلی باشد برای اینکه کافاشیان بگوید شرایط عوض شده . میزبانی مسابقاتی در این سطح نیاز به جمعی از امکانات دارد . اول اینکه دولت ها پشت فدراسیون های شان باشد ، بحث تجهیزات و امکانات و در نهایت لابی بسیار مهم است. کفاشیان که پیشتر گفته بود تجهیزات لازم را داریم ، اعتقاد داشت لابی های لازم را انجام داده و 25 رای در اختیار دارد حالا طور دیگری سخن می گوید:« راستش الان رقابت بین ما و امارات است. عربستانی ها نمی توانند شرایط میزبانی را فراهم کنند و کنار می کشند. رقیب شرق آسیایی هم خیلی شرایط مهیایی ندارد و میزبانی به غرب آسیا می رسد. البته اماراتی ها از نظر تشکیلاتی و هزینه هایی که می کنند کمی شرایط شان بهتر شده و کار را برای ما سخت کردند.»

او از نیاز عزم دولت برای رسیدن به میزبانی می گوید. از اهمیتی که این میزبانی می تواند در فضای سیاسی ایران داشته باشد:« باید همه بسیج شویم. باید دولت کمک مان کند. دستگاه دیپلماسی ما باید برای رایزنی با اعضای هیات اجرایی کمک مان کند. این میزبانی یک عزم ملی می خواهد. باید کمک هم باشیم باید آقای ظریف و دوستان وزارت امور خارجه هم در کنار مان باشند.»

بی شک کمک دستگاه دیپلماسی برای رسیدن به این موفقیت گامی بلند خواهند بود. اینکه 15 عضو هیات اجرایی که بسیاری از آنها را نمایندگان کشورهای عربی تشکیل می دهند ، در رای شان به امارات فدراسیون فوتبال ایران را بازنده نکند. اینکه کفاشیان از ماه ها قبل می دانست قرار است برای دلجویی شیوخ عربی کنفدراسیون فوتبال آسیا از رئیس فدراسیون امارات یعنی یوسف سرکال میزبانی بازی های جام ملتهای سال 2019 به آنها هدیه شود و این اتفاق درحالی می افتد که خود امارات در هیات اجرایی صاحب رای است اما ایران حتی همان یک رای را هم ندارد!

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    122 3
    یه ایـــــران و یه ظـــریـف و یه دنیــــــــــا
  • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    14 0
    الله وکیلی فکر نکنم تا 20 سال دیگه امکانات فوتبالی ایران به امارات و حتی قطر کوچولو برسه...راستی چرا ما اینطور شدیم؟ من حس میکنم دلواپسم.... شما چی؟ دلواپسید؟
  • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    13 1
    من فکر کنم آقا کفاشیان به این میز چسبیده و هیچ کس نمی تونه جداش بکنن عاشق خندهای قشنگتم
  • بی نام DE ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    7 1
    آخه میزبانیو بگیرین که چی بشه؟؟ خیلی مراسم برگزار کردن بلدین؟ خیلی امکانات داریم؟ خیلی ورزشگاه درست حسابی داریم؟ تازه کلی گیر بازارم هست
  • مهران IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    12 0
    جای این مسخره بازیا کیروش رو نگه دارین :|
  • بی نام RO ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    4 44
    ظریف انرژی هسته ای مفت و مجانی رو تحویل آمریکا داد رفت چیزی هم نگرفت حالا میخوای برایص تو میزبانی بگیره؟ آمریکا حتی حاضر نمیشه به پاس خوش خدمتی آقایون جام ملتها رو بهشون بده
  • کوروش A1 ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    3 0
    آقا ما شاید بتونیم دیگران رو گول بزنیم خودمون رو که نمیتونیم . پنج شهری که نامزد میزبانی بازیها شده اند خداوکیلی کدوم یکیشون شرایط رو دارند ؟ زیرساختهای حمل ونقل ؟ هتلهای پنج ستاره ؟ استعداد میزبانی از میهمانانی که چیزهای غیر شرعی میخواهند ؟ زمینهای فوتبال درست؟زمین تمرین مناسب ؟ پس واسه چی کاندید شدیم هیچکی نمیداند به قول حاج آقا قرآئتی.
  • مهدی IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    8 1
    از اولش هم معلوم بود که گرفتن میزبانی کار ما نیست
  • رضا A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    7 0
    همون بهتر که به ایران میزبانی نمی دن. 6تا شهری که معرفی کردن هیچکدوم استادیوم آبرومند ندارن .خلایق هرچه لایق.
  • reza IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 0
    صددرصد لابی مهمه.وقتی انگلستان برای میزبانی جام جهانی از قطر شکست میخورههرچند بازور رشوهنقش لابی بیشتر مشخص میشه.ولی اگه از نظر امکانات و لابی هم موفق باشیم از نظر فرهنگی نمیتونیم میزبانی رو بگیریم چون خانمها نمیتونند برن استادیوم یا مثلا هواداران تایلند و ژاپن باید بعد از بازیهای تیمشون به جرم خوردن ساکی شلاق بخورند
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 0
    با این امکانات ما اگه میزبان بشیم اونا دیوونه شدن نه این که ما خوبیم
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    شما امکانات نداشتتون را با امارات مقایشه می کنین؟ بابا خیلی رو دارین
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 0
    باز باید سرمایه بیت امال به پای فوتبال برود و نتیجه هم که ...
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    1 0
    بعد فکرشو حتما کردین دیگه که تماشاگرای زن خارجی باید چیکار کنن؟
  • رضا A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    ابنا رو میخواهید بیارید 5 تا استادیوم نیمه تکمیل نشونشون بدید آبروی ریزی بیشتر کنید؟ آخه ما چیمون درسته که جام ملتها برگزار کنیم؟