شرکت‌های بزرگ فناوری درتلاشند برترین تبلیغات را در سی.ای.اس 2010 به مخاطبان ارایه دهند. عدم شرکت اپل در این نمایشگاه، فرصتی برای مایکروسافت فراهم کرد تا به رجزخوانی در برابر رقیب دیرینه بپردازد.

مدیرعامل مایکروسافت با سخنرانی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی در لاس‌وگاس امریکا، به معرفی محصولات جدید شرکتش پرداخت و گزارشی از میزان فروش و محبوبیت محصولاتش ارائه کرد.

استیو بالمر با رونمایی از لپ‌تاپ لوحی‌شکل صفحه لمسی (یا همان رایانه لوحی) با ظرافت خاصی برای استیو جابز مدیر اپل شاخ و شانه کشید. این لپ‌تاپ لوحی که با همکاری اچ.پی ساخته شده، از نمایشگر 10 اینچی، وزن بسیار پایین (به اندازه گوشی همراه) و سیستم‌عامل ویندوز7 بهره می‌برد.

وی هم‌چنین گزارشی از میزان فروش و محبوبیت محصولات مایکروسافت نیز ارائه کرد که مهم‌ترین آنها از این قرار است:

• تعداد کاربران استفاده کننده از موتور جستجوی بینگ: بیش از 11 میلیون کاربر
• درصد افزایش فروش پی.سی توسط مایکروسافت پس از عرضه ویندوز7: 50 درصد
• تعداد رایانه های بارگیری شده به مقاصد فروش در سال 2009 : حدود 300 میلیون رایانه
• میزان رضایت مشتریان از ویندوز هفت : 94 درصد
• تعداد اپلیکیشن‌های مختص ویندوز7 در بازار: 800 هزار اپلیکیشن
• تعداد کل اپلیکیشن‌های تحت سیستم‌عامل ویندوز در دنیا: 4 میلیون اپلیکیشن
• تعداد ایکس‌باکس‌های 360 به‌فروش‌رفته در سطح جهان: 39 میلیون دستگاه
• تعداد بازی‌های ایکس‌باکس 360 فروخته شده در جهان: 500 میلیون بازی
• پول مصرف‌شده روی بازی‌های ایکس‌باکس360 در جهان: 20 میلیارد دلار

مشروح این خبر را در اینجا مطالعه کنید.

کد خبر 35373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =