فارس نوشت:

مدیر سی ان جی شرکت ملی پخش از توافق با یک وزارتخانه برای تبدیل خودروهای آن به گاز سوز خبر داد و گفت: سهم سی ان جی در سبد سوخت باید به ۳۵ درصد برسد.
مصطفی ریاحی در حاشیه امضای قرارداد ساخت هزار تجهیز سی‌ان‌جی یا با یک کنسرسیوم بخش خصوصی گفت: روزانه در کشور 19 تا 20 میلیون متر مکعب سی‌ان جی مصرف می‌شود که این میزانن باید به 30 میلیون متر مکعب برسد.

او گفت:سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت باید از 25 درصد به 30 تا 35 درصد برسد.

مدیر سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: برای تحقق این منظور باید هم تعداد جایگاه‌ها افزایش یاید و هم زیرساخت‌ها فراهم شود.

او گفت: در این راستا با توافق‌نامه وزارت نفت و وزارت دفاع تبدیل کارگاهی خودروها در کارگاه‌های مربوط با وزارت دفاع کلید خورد که از خرداد ماه عملیاتی می‌شود.

ریاحی گفت: در عین حال با دو خودرو ساز اصلی یعنی سایپا و ایران خودرو هم توافق کردیم تا بخش بیشتری از سهم تولید خود را به دوگانه‌سوزها اختصاص دهند.

او گفت: در گام آخر نیز تامین و تجهیز سی‌ان‌جی به روش بیع متقابل و بی‌او‌تی از محل بند ق تبصره 2 قانون بودجه که به بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص دارد تامین می‌شود و عملا وزارت نفت پولی برای ساخت این تجهیزات از منابع خود پرداخت نخواهد کرد.

او گفت: با شرکت رهبر کنسرسیوم توافق کرده‌ایم که باید از مشارکت حداکثری همه تامین‌کنندگان این تجهیزات استفاده کنند و در عین حال الزامات ایمنی و کیفی و استاندارد را نیز رعایت کنند.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    2 0
    همون توافق برای افزایش قیمتها درسته
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    1 0
    20ميليون مكعب ضربدر 25 تومن بابت اضافه پول دريافتي از ماشين ها ميشود 500 ميليون تومن روزي از تخلف افزايش قيمت سي ان جي زدين تو جيب بايدم جايگاها رو اضافتر كنين حاضرم قسم بخورم كه دولت برا اينكه جايگاه دارهارو راضي نگهداره اين تخلف رو انجام داده متاسفم
  • فقط دايي IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    1 0
    شما ها ميليارها تومن بابت تخلفات تو قيمت جديد سي ان جي از مردم كلاهبرداري كردين بعدشم برا سال بعدم يه ترفند جديدي رو مطمئنا دارين بررسي ميكنين اونوقت دولت از مردم انتظار اعتماد كردن رو داره كم كم صداقت احمدي نژاد دارم خودشو رو ميكنه