سی دی من روحانی هستم لیست بدهکاران بانکی و اتفاقات بند 350 زندان اوین موضوعاتی بود که وزیر دادگستری در آخرین نشست خود با خبرنگاران به آن پاسخ گفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که در فهرست بدهکاران بانکی که از سوی معاون اول رئیس جمهوری به قوه قضاییه ارائه شده چند نفرشان بالای 10 میلیارد تومان بدهی بانکی دارند گفت: ما هنوز در وزارت دادگستری روی این لیست کار نکردیم و گزارش را هم از آقای دادستان کل نگرفته ام.

وی در پاسخ به پرسشی در این خصوص که دادستان تهران گفته که از معاونت حقوقی دولت خواسته اند که موارد خلاف واقع موجود در سی‌دی من روحانی هستم را برای بررسی اعلام کنند. آیا از این قضیه اطلاع دارید که چکار کرده اند و نظر شما نسبت به تهیه این سی دی چیست گفت: به هر حال مواردی در این سی دی مطرح شده است که با واقعیت ها تطبیق داده نمی‌شود ضمن اینکه توزیع و تکثیر ان بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است.

به هر حال اینها مشکلاتی است که وجود دارد. غیر از اینکه مصادیق خلافش را مطلعین تاریخی باید بگویند حالا یا دفتر ریاست جمهوری یا معاونت حقوقی. ضمنا تکثیر آن نیز بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که خود دادستانی هم می تواند به این قضیه ورود کند یا خیر گفت: بله. ورود کرده اما برای تحقیق و تشخیص مصادیق از معاونت حقوقی سئوال کرده است و گرنه خود دادستانی برای پیگیری ورود کرده است

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که اظهارات آقای اسماعیلی را در خصوص بند 350 اوین قبول دارید گفت: به هر حال توضیحاتی داده شده و اگر ادعایی خلاف آن هم باشد طبعا باید از رئیس جدید سازمان زندان ها سئوال شود و اطلاعات تکمیلی را بفرستند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354241

برچسب‌ها