فارس نوشت:

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طی سال‌های اخیر تغییراتی در تقسیمات جغرافیایی کشور به‌صورت بی‌رویه ایجاد شد که از وحدت‌رویه و قانونمندی تبعیت نمی‌کرد که این تغییرات در دولت تدبیر و امید اصلاح می‌شود تا خواسته مردم تحقق یابد.

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه طبس که به تهران سفر کرده بودند، به‌منظور انتقال برخی از مهمترین مشکلات و نیازهای این شهرستان، با حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور دیدار کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این دیدار که محمدعلی عبدالله‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر تغییراتی در تقسیمات جغرافیایی کشور به‌صورت بی‌رویه ایجاد شد که این تغییرات از یک قانونمندی و وحدت‌رویه تبعیت نمی‌کرد و بیشتر بر اثر فشارهای منطقه‌ای انجام شد.

وی ادامه داد: اما در دولت تدبیر و امید تصمیم بر این گرفته شده است که بر طبق قانون برنامه توسعه کشور، لایحه جامع تقسیمات کشوری تهیه شده و متناسب با این لایحه، تقسیمات تازه انجام شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: این لایحه حدود دو ماه است که از سوی وزارت کشور تقدیم دولت شده و هم‌اکنون در کمیسیونی در دولت در حال بررسی است و امیدوارم تا هرچه زودتر مراحل قانونی خود را طی کند و تقسیمات جغرافیایی کشور بر پایه لایحه جدید اصلاح شود تا خواسته مردم تحقق یابد.

وی یادآور شد: یکی از دیگر مشکلات اساسی کشور در زمینه تقسیمات جغرافیایی، عدم توازن تقسیمات جغرافیایی با حوزه شهرستان‌هاست، به طوری که حوزه برخی شهرستان‌ها به اندازه یک بخش است و در مقابل برخی شهرستان‌ها در حد یک استان گسترده و خدمات‌رسانی به آن مشکل است که این عدم توازن در تقسیمات جغرافیایی نیز در نظام جدید برطرف خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    8 0
    کارشناسا نظر بدن چرا در ایران هر شهری میخواد استان بشه؟ در کشورای پیشرفته استانهای بزرگی داریم ولی ازین حرفا نیس
    • ائلشن IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
      0 0
      به نظرم دلیلش تمرکز گرایی در مراکز استان هاست باید تقسیمات کشوری به سمتی برود که نوعی عدم تمرکز به وجود بیاید
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    0 0
    شهری با جمعیت 270000 نفریمراغه رو کردن شهرستان اونوقت استانی با چندشهر که کل جمعیتش میشه 500000 نفرگیلان شده استان
  • گلشن از طبس IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    1 0
    با سلام ضمن تشکر از معاونت پارلمانی ریاست محترم جمهور و کلیه ی سروران که در جهت احقاق حقوق به حق مردم کویری طبس گام بر میدارند پیروز و سر بلند گرداند.