۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

تسنیم نوشت

وزارت دفاع کره جنوبی در واکنش به توهین کره شمالی به رئیس‌‌جمهور این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ باید به زودی محو شود.
به گزارش  فاکس نیوز؛ اظهارات تند رهبر کره شمالی علیه رئیس‌جمهور کره‌جنوبی و همچنین آمریکا باعث تشدید تنش میان دو کره و همچنین واکنش یکی از مقامات ارشد سئول شد.

در همین راستا، سخنگوی وزیر دفاع کره جنوبی در واکنش به توهین‌های همسایه شمالی خود اعلام کرد که این کشور باید به زودی محو شود.

کره شمالی پیش از این رئیس‌جمهور کره جنوبی را یک "بدکاره" و رئیس‌جمهور آمریکا را به یک "میمون" تشبیه کرده بود.

"کیم مین سئوک"، سخنگوی وزیر دفاع کره جنوبی در جلسه‌ای با خبرنگاران اعلام کرد که کره شمالی یک کشور واقعی نیست و تنها در راستای منافع یک فرد به حیات خود ادامه می‌دهد که به "کیم جونگ اون"، رهبر این کشور اشاره داشت. وی در ادامه اعلام کرد در کره شمالی آزادی مدنی و حقوق بشر رعایت نمی‌شود.

کره جنوبی نسبت به آزمایشات موشکی اخیر پیونگ‌یانگ و آمادگی همسایه شمالی‌اش برای انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای انتقاد داشت اما اظهارات امروز (دوشنبه) مقامات این کشور تندتر از حد معمول بوده است.

سئول همواره سعی داشته از بیان مسائلی که ممکن است به نابودی همسایه شمالی آن مربوط شود خودداری کند زیرا نگران تشدید تنش میان دو کشور بوده است.

کره ‌جنوبی و آمریکا توهین‌های اخیر دولت کره شمالی علیه  رؤسای جمهور خود را غیرقابل قبول و منزجر کننده خواندند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    47 2
    وقتی کشوری از نظر اقتصادی و تکنولوژی در سطح پایینی باشد به جز توهین ودشمن تراشی چه کار می تواند کند؟
  • عرشیا A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    40 2
    به امید انروز .
  • سعید A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    34 11
    اگر بتونن کره شمالی رو ادب کنند برای ما هم خیلی خوب میشه اونوقت رفتار مرگ بر امریکای ما هم متعادل مییشه و یاد میگیریم ک امریکا توان انجام بعضی غلطها رو داره و هی نگیم امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند این ی واقعیت است
    • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
      8 3
      ما يا از اينور بام مي افتيم يا انور بام نه مرگ بر آمريكا و نه درود بر آمريكا . ما ايراني هستيم و اگر هر كداممان جدا به فكر آب و خاك و فرهنگ و سلامت نفس خودمان باشيم شايد در مجموع مردم و ادارات و صنايع و بازار و منتخبين سالم و كاري و اجراي قانون و افكار عمومي موثر و روالهاي قوي و درست اجرايي شكل بگيرد و بخش بزرگي از مشكلاتتمان حل شود. اين همان كاري است كه هر كشوري اگر انجام داده موفق است و اگر نداده نا موفق. هيچ كشوري حق ادب كردن كشور ديگري را ندارد.دخالت در امور هر كشوري به ضرر مردم آن كشور شده است. آمريكا براي عراق و افغانستان چه كرد؟ آمريكا و مردمش براي خودشان كار ميكنند و اين هيچ اشكالي ندارد . مابخصوص حاكميت براي منافع كشور بايد تلاش مستقلانه و بي كلك به مردم بكنيم.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    17 2
    ازیک آدم لات بی سروبی پا بیشترازاین نبایدانتظارداشت
  • معلم A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    فروریختن این ساختمان علاوه بر خرابیهایی که در مجاور خود بوجود آورده باعث مرگ افراد بی گناه زیادی شده است مگه چی میشه چند تا دله دزد فاسد هم اعدام بشن؟؟؟