ایرنا نوشت:

وزیر خارجه ایران گفت: در چهارمین دور از مذاکرات هسته‌ای به میزبانی وین، گفت وگو و تبادل نظر درمورد نگارش متن توافق نهایی را آغاز خواهیم کرد و آماده‌ایم تا با عزمی راسخ برای حفظ حقوق ملت ایران گفت و گو کرده و از آن دفاع کنیم.

ˈمحمدجواد ظریفˈ ظهر سه‌شنبه به وقت محلی در بدو ورود به وین در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه این شهر تاکید کرد: چهارمین دور مذاکرات هسته‌ای امشب با ملاقات با «ˈکاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شام کاری آغاز می‌شود.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: در شام کاری با خانم اشتون درمورد سه روز مذاکرات اصلی هیات‌های ایران و ۱+۵ که از صبح فردا آغاز خواهد شد، تبادل نظر و برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

ظریف با بیان اینکه در این دور از مذاکرات وارد مرحله دشوار تدوین متن مشترک توافق نهایی خواهیم شد، گفت: خوشبختانه هم در نشست‌های فنی و کارشناسی و هم مذاکرات رسمی و دیدارهای قبلی تبادل نظر و بحث‌های مفید و خوبی انجام شده و طرفین دیدگاه‌های متفاوت خود را مطرح کرده‌اند اما هنوز وارد مذاکره اصلی نشده‌ایم.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: برای انجام مذاکرات اصلی و تدوین متن مشترک توافق نهایی، چندین دور مذاکره فشرده و سنگین پیش بینی شده که از این مرحله آغاز و ۳ دور مذاکره بعدی نیز برای آینده پیش‌بینی شده است.

ظریف در پایان تاکیدکرد: آمده‌ایم تا با عزمی راسخ برای حفظ حقوق ملت ایران گفت وگو کرده و به نتیجه برسیم و فرصت کافی نیز برای دستیابی به این هدف داریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 0
    خدا یار و پشتیبانت آقای ظریف که مطمئنم نیتت پاکه و به فکر مردمی.....به امید کوری دشمنانت مخصوصا دلواپسان.....
  • بی نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 1
    دلواپسیم که آقای ظریف باز چند کیلومتر عقب مینشیند و دشمن را وارد خاک ایران میکند.