فارس نوشت:

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تغییرات کتب درسی پایه چهارم و هشتم و ورود منشور حقوق شهروندی به کتب درسی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اظهار داشت: درسال تحصیلی ۹۵-۹۴ برخی کتب‌ درسی پایه چهارم و هشتم جدیدالتالیف خواهند بود و برخی دیگر با اعمال تغییرات کلی غنی‌سازی می‌شوند.

وی با تاکید بر آموزش «حقوق شهروندی» به دانش‌آموزان، افزود: منشور حقوقی شهروندی دانش‌آموزی در قالب بخشی از کتاب مطالعات اجتماعی وارد کتب درسی مدارس می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده در پایه چهارم کتاب‌های درسی ریاضیات، مطالعات اجتماعی و هدیه‌های آسمانی به صورت کامل جدید‌التالیف خواهند بود، تصریح کرد: بر روی سایر کتب درسی این پایه نیز تغییرات کلی با رویکرد همسازی با برنامه درسی- ملی اعمال می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص تغییرات کتب درسی پایه چهارم، ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ درس املا و انشأ به صورت کاملا مستقل وارد این پایه خواهند شد.

وی در خصوص تغییرات صورت گرفته «پایه هشتم تحصیلی» با بیان اینکه کتب درسی زبان انگلیسی، عربی، کار و فناوری، تفکر و پژوهش و مطالعات اجتماعی جدیدالتالیف هستند، خاطرنشان کرد: دیگر عناوین درسی این پایه مثل ادبیات، ریاضیات و علوم منطبق با برنامه درسی- ملی بهسازی و غنی‌سازی خواهند شد.

حجت‌ا‌لاسلام و المسلمین محمدیان با بیان این که درشهریورماه سال جاری ۱۲۰ میلیون جلدکتاب درسی بین دانش‌آموزان سراسر کشور توزیع می‌شود، گفت: در راستای تغییرات صورت گرفته در کتب درسی، دوره‌های ضمن خدمت معلمان پایه‌های تحصیلی چهارم و هشتم در تابستان ۹۳ برگزار خواهد شد و کتاب راهنمای معلم و لوح فشرده آموزشی ویژه معلمان به منظور آشنایی بیشتر آنان با تغییرات صورت گرفته توزیع می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص تغییرات اعمال شده درکتاب‌های درسی در سال‌های اخیر، عنوان کرد: تمامی تغییرات صورت گرفته براساس استعدادهای دانش‌آموزان اعمال می‌شود و از منظر «روانشناسی»، «جامعه‌شناسی» و «روان‌شناختی» مورد سنجش قرار گرفته است.

وی در خصوص گلایه معلمان و اولیای دانش‌آموزان مبنی بر حجم زیاد مباحث درسی در کتب درسی جدید، اظهار داشت: سعی بر این است تا بر اساس نظرات دریافتی معلمان و تغییرات صورت گرفته، کتاب‌های درسی جدید را مناسب‌سازی کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    8 2
    آفرین
    • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
      0 0
      سلام معلمانی که درسال 89ازطریق ازمون جذب شده اند چراهنوزرسمی نشده اندبعضی سنوات نهضت دارند رسمی نشدند انهایی که درنهضت ماندند رسمی شدند فکری به حال این دوستان بکنید با11سال سنوات ماندند
  • عبداله IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    5 0
    ببخشید يك كمي اخبار رو دير می گیريد مثلا بررسی افزایش حقوق کارمندان ونها يي شدن قانون مديريت خدمات كشوري يا پذرش دانشجو دردانشگاه فرهنگیان در سايت apahkam.ir
  • يک فرهنگي A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    6 0
    چه عجب منشور حقوق شهروندي در کتابها گنجانده ميشه؟؟؟ لااقل در اين منشورتان اموري ننويسيد که برداشت منفي براي دانش آموزان بشه ومعلم بيش از پيش سرکوب بشه ، امور و مطالبي را بنويسيد که دانش آموز در جامعه بايد اجرا نمايد . از رعايت ادب و احترام گرفته و خوب و بدها وهنجارها که بايستي آنها را در جامعه اجرا نمايد.
  • بی نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    1 0
    این حقوق را چه کسی باید به دانش آموز یاد بده حتما معلم که خودش در جامعه شهروند حساب نمیشه
    • يک فرهنگي A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
      0 0
      قربون چشات برم مگه معلم انسان نيست؟؟ پس شهروند نيست پس چي هست به نظر شما؟ روستا وند هستش؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    لطفا حقوق کودکان رو هم بهشون آموزش بدید. یه بچه ی 9ساله باید بفهمه که پدرش حق نداره او رو به زور شوهر بده باید بفهمه که میتونه از پدرش شکایت کنه.