ایسنا نوشت:

در حالی که هفته گذشته در پی حادثه برای دستگاه ترن هوایی شهربازی پارک ارم (موش دیوانه) سه زن دچار سانحه شدند، کماکان مسئولان در قبال تعطیلی این شهربازی تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند.

معصومه آباد، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه علت عدم تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی شهربازی پارک ارم پس از حادثه رخ داده شده و آسیب سه تن از شهروندان چیست، اظهار کرد:‌ شهربازی با آن همه ظرفیت را نمی‌توان تعطیل کرد، چرا که قسمت‌های دیگر این شهربازی مشکلی ندارد، اما باید بازرسی‌های مجدد در این خصوص انجام گیرد.

وی همچنین در مورد آخرین تصمیمات اتخاذ شده در مورد وضعیت شهربازی پارک ارم، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات آخرین بازرسی که روی دستگاه‌ها به صورت سالانه انجام می‌شود، در اسفندماه این بازرسی انجام شده و این دستگاه تنها در فروردین و اردیبهشت ماه کار کرده است. بنابراین نباید در فاصله زمانی دوماهه دچار حادثه می‌شد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران افزود: منتظر تصمیم آزمایشگاه درخصوص اینکه آیا شکنندگی یا خستگی فلز این دستگاه بازی، براساس استاندارد بوده است یا خیر هستیم که در این صورت موسسه استاندارد باید در این ارتباط پاسخگو باشد.

به گفته آباد یا کارخانه سازنده دستگاه دچار مشکل بوده که فلز لازم را استفاده نکرده یا اینکه استانداردهایمان در این خصوص دچار ایراد است.

وی با اشاره به اینکه از فعالیت شهربازی پارک ارم ۴۰ سال می‌گذرد، عنوان کرد:‌ تنها سه سال است که روی استانداردسازی دستگاه‌های این شهربازی در حال اقدام هستیم.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در مورد کارخانه سازنده دستگاه حادثه دیده، گفت: کارخانه سازنده این دستگاه داخلی است و سال‌هاست که در حوزه ساخت دستگاه‌های شهربازی در حال فعالیت است.

آباد در خصوص آخرین وضعیت سه زن حادثه دیده بر اثر واژگونی ترن هوایی شهربازی پارک ارم، اظهار کرد: وضعیت دو نفر از حادثه‌دیدگان مطلوب است اما یکی از زنان حادثه‌دیده از ناحیه کمر دچار آسیب شده و هنوز وضعیت نهایی وی مشخص نیست.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    31 0
    اینجارو نمیدونم ولی استاندارد همونیه که برنج هندی که خود هندیا گفتن آلوده س را مجوز داد بنزین مشکل دار داخلی را مجوز داد خودروهای بسیار بی کیفیت داخلی رو مجوز داده و ازین قبیل
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    19 0
    امیدوارم که اون 3 بنده خدا که صدمه دیدن حالشون خوب شه و اوضاشون ردیف شن
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    1 2
    اظهار نظر در خصوص مقصرین حادثه تا قبل از اعلام نظر کارشناسان رسمی دادگستری و نظر دادستانی صحیح نیست
  • علی ابراهیم ... A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    6 0
    سرکار خانم اباد نمیدانم شما کارشناس ایمنی هستین یا نه و همچنین نمیدانم تیتری که از طرف شما زده است پس از کار کارشناسی شده است یا خیر.اما بنده بعنوان کارشناس ایمنی فقط چند نکته را عرض میکنم: با توجه حداکثر ظرفیت ترن از نظر تعداد و وزن و همچنین حدکثر تعداد نفرات استفاده کننده در روز از ترن , باید ابتدا این پارامترها در نظر گرفته می شد سپس نسبت به انتخاب ترن از نظر نوع فلز , مقاومت و ... اقدام میشد. ضمنا در ترن های هوایی و وسایلی که به کررات متحمل وزن می شوند تست و بازرسی های سالیانه و ماهیانه باید انجام می شد . آیا شما اینکار را کرده اید؟ اگر کرده اید باید از سازمانهای معتبر گزارش کار و سرتیفیکیت مربوطه در بایگانی شما باشد.