نسیم نوشت:

امران باقری لنکرانی با تأکید بر لزوم افزایش تنوع‌های زایمان طبیعی از جمله روش‌های بدون درد و کم‌درد در بیمارستان‌ها گفت: باید فضاهای حمایتی از زایمان طبیعی و شرایط حمایت از زایمان طبیعی فراهم شود؛ علت گرایش زنان به زایمان به روش سزارین، عدم وجود محیط‌های حمایتی برای زایمان طبیعی و وجود محیط‌های تشویق‌کننده زایمان سزارین است.

رئیس مرکز تحقیقات و سیاستگذاری سلامت گفت: احتمال مرگ و میر مادر و نوزاد، در زایمان سزارین بیش از زایمان طبیعی است. طبق تحقیقات، دو سوم زنان در آغاز بارداری به زایمان طبیعی تمایل دارند، اما ۶۰ درصد آن‌ها در آخر بارداری قربانی سزارین می‌شوند.

- در حال حاضر، بیش از ۷۰ درصد زنان میان‌سال، دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند که بخشی از این معضل به تغذیه نامناسب و بخشی نیز به فعالیت فیزیکی آن‌ها برمی‌گردد.

- در بحث سلامت روان، برنامه‌هایی مختصری که وجود دارد نیز در بحث سلامت مردان است و علاقه‌مندی زنان برای مراجعه به پزشکان در این بخش کمتر است.

- افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه، به صورت کاملاً ملموس در کاهش افسردگی بعد از زایمان و عوارض مرتبط با بارداری موثر است.

- خانه‌داری باید به عنوان شغل مورد حمایت دولت قرار بگیرد، هیچ یک از طرح‌های موجود در این زمینه تاکنون اجرایی نشده است؛ با توجه به افزایش زنان جویای کار و شرایط تحصیلی و مهارتی مناسب‌تر باید بازار کار کشور متناسب با این مقاضیان کار جدید تغییر کند.

 

50345

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    10 2
    البته در کشورهای پیشرفته سزارین تنها در مواقعی که زایمان طبیعی برای مادر و کودک خطرناک هست مجاز هست
  • بی نام KR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    13 2
    يك دليلش هم سودجويي دكتر ها و بيمارستان ها است كه دوست دارن در ساعت و روز خاصي اين كار را انجام بدهند تا برنامه ريزي بهتري داشته باشند. پزشك ها بهتر از هر كسي مي توانند مزاياي زايمان طبيعي را بيان كنند.
  • مستانه IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    6 1
    پيدا كردن پزشكي كه حاضر به كمك در زايمان طبيعي باشه حكم كيميا رو داره اكثر پزشكان حاضر به اينكار نيستند روز مراجعه نه تنها مزاياي زايمان طبيعي رو گوشزد نمي كنند كه صريحا ميفرمايند فقط در صورت قبول سزارين خانم رو مي پذيرن شما پزشكش رو پيدا كن زايمان طبيعيش با خانمها
  • احمد A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    5 1
    علتش خود پزشک ها هستند که برای رسیدن به پول بیشتر همه را تشویق به سزارین می کنند و از زایمان طبیعی می ترسانند. واقعا متاسفم برای این همه وجدان کاری پزشکان ما